{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
578 visninger | Oprettet:

Stamtavle {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har fået en omplacerings hund som har haft 2 hjem før mig, han er fra udlandet og med stamtavle, stamtavlen kan jeg bare ikke få da den første ejer aldrig har modtaget stamtavlen da personen flyttede hele tiden og ikke har noget at modtage den i posten. Så personen jeg fik hunden af har aldrig haft stamtavlen.

Jeg er i kontakt med opdrætter fra udlandet og han siger at stamtavlen først kan sendes min vej når den første ejer har skrevet at personen vil opsige ejerskab.

Hvad gør jeg hvis ikke personen vil gøre det ?
Kan jeg så ikke få stamtavlen?

Er så en stamtavle virkelig låst af den første ejer som købte hunden ?

Hunden står i mit navn i dansk hunde register

Skal lige siges da første ejer aldrig har modtager stamtavlen så er stamtavlen ikke om registret til dkk.

Undskyld hvis det er lidt roet.

Står jeg i en dårlig sittuation for at få stamtavlen ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stamtavle
  • #1   1. jul Det er en træls situation.
    Hvis der er lavet en export pedigree fra stambogsførende klub, så må den være et sted. Hvis køber ikke har fået den, må den være sendt retur til klubben. Fra nogle lande kan det tage op mod et år at modtage en export pedigree på en hund.
    Spørg i den stambogsførende klub.


  • #2   1. jul Jeg har ikke så meget forstand på stamtavler selv, men opdrætter siger han nok skal ordne det men at det kan tage nogen uger så det må jeg vel stole på smiley

    Er også i kontakt med første ejer men han vil helst ordne det selv.


  • #3   1. jul Han siger første ejer skal bare skrive til ham hun ikke længere er ejer og så vil hans kennel klub sende mig ny

  • #4   1. jul Hvorfor er det så vigtig for dig at få den stamtavle ?

  • #5   2. jul Er det som sådan heller ikke men han er kun halvandet år gammel rigtig sød og flot så kunne da godt tænke mig at have den sp jeg kunne tage på udstilling, plus så det da bare rart og have

  • #6   2. jul Tror jeg ville kontakte den stambogsførende klub direkte pg høre hvad de siger.

  • #7   2. jul Ved ikke hvad kennel klub det skulle være andet ind han er fra Italien ?????

  • #8   2. jul Kan du ikke spørge opdrætter om de kan kontakte kennel klubben? (evt hører hvilken klub det er)

  • #9   2. jul Jo men jeg er også bange for at presse mig for meget på ??

  • #10   2. jul Selvfølgelig skal du have stamtavlen, den følger jo med hunden.

  • #11   2. jul Ja ville jeg jo også mene den skulle gøre føler da ikke jeg er træls for at ville have den ????? har fundet ud af hvilken kennel klub hunden står i så må jeg prøve at kontakte dem, men det nok kun opdrætter eller tidligere ejer der kan godkende jeg skal modtage den ?????

    Jeg er jo den lovlige ejer af hunden men åbenbart ikke af hundens stamtavle ?????


  • #12   2. jul Den italienske kennelklub rider ikke samme dag, den sadler, så du skal nok væbne dig med noget tålmodighed.

    Og nej, de sender selvfølgelig ikke stamtavlen, bare fordi du er registreret som ejer i Dansk Hunderegister, de skal have anmodningen fra dem, der er registreret som ejer hos dem.


  • #13   2. jul En exportstamtavle bliver lavet til den person der oprindeligt har købet hunden, så det er ganske korrekt - Dkk skal bruge både export tavle og ejerbevis fra ENCI for at kunne overføre hunden.
    ENCI (den italienske pendant til DKK) kan være ret langsommelig og jeg ville presse på hos opdrætter for hjælp. Jeg tænker du skal bede oprindelige ejer underskrive en erklæring på at denne har solgt hunden til dig og maile denne til opdrætter, til brug for ejerskifte i ENCI


  • #14   2. jul Det lyder da lidt indviklet og ikke så hensigtmæssigt opfundet ?? jeg må nok bare have tålmodighed og se om det lykkes smiley

  • #15   2. jul Det er bestemt ikke indviklet og det er ret hensigsmæssigt.
    Det er dog ikke hensigsmæssigt at nogen kennel klubber arbejder langsomt og slet ikke at en hvalpekøber videresælger sin hvalp uden at lave en kontrakt/overdragelseserklæring og ikke giver sin opdrætter besked.

    Jeg ville blive ret så skuffet/"træt" hvis en af mine hvalpe var blevet solgt videre uden at jeg vidste noget


  • #16   2. jul Første ejer som købte hunden fra udlandet og hvor stamtavlen står i hendes navn havde ham kun i 3 måneder da han kom til Danmark, efterfølgende gav hun hunden til en venindes søster som så har haft ham indtil nu, første ejer er vidst ikke så stabil og har flyttede en del så derfor hun aldrig har modtaget stamtavlen. Og ikke kunne vidre give stamtavlen.

    Hunden kommer fra en god og seriøs opdrætter ??

    Ulheldigvis har hunden bare ikke været så heldigt med hjem smiley

    Hunden kom til Danmark som 5 måneder og han er halvandet nu. Heldivigs er han falder rigtog godt til hos mig og jeg knus elsker ham


  • #17   2. jul Skal vi ikke have et billede af din skønne hund ? smiley

  • #18   4. jul Hej
    Lille opdatering der kommet styr på det hele har modtaget mail fra italiensk kennel klub og jeg vil modtage stamtavlen i postkassen om nogen uger smiley


  • #19   4. jul Dejlig opdatering


Kommentér på:
Stamtavle

Annonce