Det er sgu sørgeligt.. Gerne DEBAT {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige blevet ringet op af en sød og rar kvinde med 4 børn. Jeg ved ikke helt hvorfor hun lige ringede til mig, måske hun havde sit min annonce om hvalpe til salg der søgte et kærligt hjem. Men i hvert fald ringede hun til mig.
Her kommer historien.
De overtog er en gård for et lille år siden, hvor de også overtog en golden retriever der boede på gården da ejerne ikke kunne have den med. Familien der flyttede ind havde i forvejen en 9 årig labrador, som elskede når børnene nussede og krammede den. Problemet ligger så i at den nye hund føler sig utryg ved børnene, den kan ikke lide at blive nusset og krammet af børnene. Det er ellers en dejlig sød og rar hund, men den havde dette problem med børnene. Moren der ringede, havde så haft ringet rundt til 3 forskellige dyrlæger for at høre hvad og hvordan de skulle forholde sig til dette. ALLE dyrlæger sagde hunden skulle aflives. Den har ikke vist tegn på agrresivitet , men utryghed (måske ejerene af den før ikke havde behandlet den ordenligt).
Men moren syntes bare det var synd at aflive en ellers sund og rask og dejig 2 årig hund. Og derfor ringede hun til mig.
Jeg fandt numre på en 7-8 forskellige hundeformidlinger og sagde hun skulle prøve at snakke med dem, men være ærlig om hunden ikke var tryg ved små børn. For der findes jo mange gode hundehjem hvor der ikke er børn.
Min bedsteforældre havde verdens dejligste hund, trofast roligog krælig , men hun var heller ikke meget for børn.
Jeg synes det er flot at Moren her ringer til en vildt fremmed for at prøve at finde ud af noget da hun ikke brød sig om at aflive hunden på dette grundlag. Men jeg synes sgu også det er lidt sørgeligt at dyrlægerne kun ser en udvej at give dem sprøjten uden at have kigget på hunden eller noget andet. De burde sgi da være på hundens side, og prøve hvad der er bedst for den..
Men jeg ved ikke, hvad synes i ? Kunne godt tænke mig en god debat om dette
maj 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 213
jul 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 251 Svar: 509
det er et liv vi snakker om..
godt at moderen var så go
jun 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 211 Svar: 2.109
Det er imod hundens natur at blive krammet... og denne hund har sikkert ikke været vant til børn der omfavner og kysser den............
og <b>NEJ... den skal IKKE aflives !</b>.... det handler jo bare som en hund gør.. fortæller : lad være med det der, det bryder jeg mig altså ikke om.
Den skal ud til en familie uden små børn
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 2.019
Jeg vil give dig ret i at det er trist at en sund og rask hund skal aflives.
Men nogen gange er det måske også det bedste. Alle synes at man skal redde så mange hunde som muligt, og jeg er tildels enig, men der er bare rigtig mange som man bør aflive med det samme, hvorfor skal en ellers glad hund stå på et internat i flere måneder, det ødelægger hunden.
J
jun 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 211 Svar: 2.109
Henriette: His du har kvindens tlf. nr. kunne du ringe hende op og foreslå hende at oprette hunden herinde... så kunne skrive at den søger en ny kærlig familie uden små børn.
Det er sgu sørgeligt.. Gerne DEBAT