{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GD / Broholmer
  • #1   9. okt 2007 Nu har jeg så vidt jeg husker kun set broholmeren 1 gang på et markedet, men efter hånden set et par GD'er et par gange smiley

Og nej, syntes ikke de minder så meget om hinanden, for det sørste er højden forskellig smiley Og jeg syntes også kropsbygningen er en lidt anden, en GD'er er mere "spinkel" i det end en broholmer (af hvad jeg husker dem, jeg ved så ikek om dem jeg så på markedet var over vægtige *g*)

Brohomlere er mere mastiff agtige syntes jeg (igen ud fra hvad jeg kan huske :))

og så den anden foreskel er at GD'er er fra tyskland og broholmere er fra danmark *g*

• #2   9. okt 2007 oki doki... takker.. jeg har ikke rigtig set en broholmer i virkeligheden... kun billeder smiley

• #3   9. okt 2007 syntes ikke de ligner hinanden..

• #4   9. okt 2007 bare iorden Ina smiley

• #6   9. okt 2007 Jeg synes faktisk de minder om hinanden.
    Min ene datter har haft 2 gd'er, 1 broholmer og schæfer på damme tid.
    Synes der er ligheder ved at det er store muskuløse, lidt "rynkede" hunde med et roligt sind, og desuden den lyse farve med sort maske.

• #7   9. okt 2007 damme=samme

• #8   9. okt 2007 De kan godt minde lidt om hinanden, også sindsmæssigt. Men ikke sådan helt ekstremt =)

• #9   9. okt 2007 Syntes bestemt ikke de ligner hinanden..

• #10   10. okt 2007
    reese : - at man kalder den Grand Danois, gør den ikek til dansk :S i tyskland hedder den jo også Deutche Dogge

Dette er saxet fra Grand Danois Klubben's hjemmeside:

"Historie
    Som forfædre til vore dages Grand Danois ('Deutsche Dogge') må man anse den gamle 'Bulbider' så vel som de parforcejagt- og vildsvinehunde, der var en mellemting mellem den stærke Mastiff af engelsk type og en hurtig, smidig mynde. Ved betegnelsen 'Dogge' forstod man oprindelig en stor, stærk hund, som ikke behøvede at høre til en bestemt race. Senere betegnede tyske navne som 'Ulmer Dogge', 'Englische Dogge', 'Dänische Dogge', 'Hatzrüde', 'Saupacker' og 'Grosse Dogge' forskellige typer af disse hunde, alt efter farve og størrelse. I 1878 besluttede en syvmands-komité i Berlin, bestå ende af engagerede opdrættere og dommere, at sammenfatte alle de ovennævnte varianter under navnet 'Deutsche Dogge'. Dermed blev den avlsmæssige grundsten nedlagt for en selvstændig, tysk hunderace. I 1880 blev der i forbindelse med en udstilling i Berlin for første gang fastlagt en standard for racen, som siden 1888 har været varetaget af "Deutscher Doggen-Club 1888 e.V." og i årenes løb flere gange er blevet ændret. Standardens nuværende udformning følger FCI's retningslinier."

Læg mærke til der står tysk hunderace..

• #11   10. okt 2007 Ratster, jeg kunne forestille mig at Reese ved bare lidt om hvad hun taler om som opdrætter af Grand Danois...........

• #12   10. okt 2007 Mie *med grækeren* - Snart med hvalp ! - Nu er jeg selv meget intereseret i GD'er, og har læst om standarten flere steder, samt set udsendelser om deres oprindelse, hvor der flere gange bliver sagt det er en tysk hunderace, som blev taget med til Danmark, hvorefter den så blev "adobteret" af danskerne, og "opdaget" af andre i Danmark, som troede det var en dansk race..

• #13   10. okt 2007 fniiis, reese - som du kan skamrose ;O)

• #14   11. okt 2007 reese : - Du kan da selv gå ind og læse hvad der står i klubben :S det er derinde jeg har det fra som jeg citerede, og der står der TYSK hunderace, at du ikke har læst det og sat dig ind i baggrunden kan ikke være mit problem

Kommentér på:
GD / Broholmer

Annonce