{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
417 visninger | Oprettet:

Sterilisation d. 9. oktober :-/ {{forumTopicSubject}}

Så har jeg brugt formiddagen på at snakke frem og tilbage med dyrlægen om Trøflens sterilisation!

-og endte med at vi fik en tid d. 9 oktober... Jeg er stadig lidt skeptisk angående hendes alder (16 1/2 måned -og kun 1 løbetid) - men forsøgte at overveje fordele og ulemper - og jeg synes det er synd hvis hun skal igennem endnu en 2-3 måneders periode, hvor hun har det så dårligt, som hun havde det under første løbetid - bare fordi jeg ikke kunne træffe en beslutning.... -Og vi vil jo have hende steriliseret, for hun skal ikke have hvalpe - eller livmoderbetændelse for den sags skyld!

Men puha.... Den ambivalente følelse er ikke sjov! - Og så er tanken om at hun skal opereres også grufuld - Er selv åndssvag skrækslagen overfor hospitaler og læger - og øjensynligt også på min hunds vegne...
Frygter sådan at noget går galt, og jeg tror slet ikke at jeg kan holde ud at aflevere hende....

Puha... hvor er der bare mange spørgsmål...

Men indtil videre: Blev i hos jeres hund indtil den "faldt i søvn"??? - Trøffel er MEGET bange for dyrlæger, og jeg har det møgdårligt med ikke at være der - selvom dyrlægen har frarådet det!

-Skal selvfølgelig snakke med dyrlægen igen om en masse ting, som jeg endnu ikke har spurgt om - Men da i fik tæven hjem, hvor lang tid skulle hun forholde sig i ro?? Og hvad med krave -eller andre ting som holdt hende fra at slikke i såret - hvad brugte i???

-Sidst men ikke mindst - HVIS vovsen nu skal forholde sig i ro, men ikke har synderligt ondt - og er meget energisk, hvordan skal man så forsøge at "holde den i ro"???

Stopper lige lidt med flere spørgsmål!!! Men vil rigtigt gerne høre om jeres erfaringer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisation d. 9. oktober :-/
  • #1   27. sep 2007 Min jack russell var kun lidt over 1 år da hun blev steriliseret og har aldrig fortrudt det

• #2   27. sep 2007 Maj-Britt L;

Yep:-) I know -skrev også med dig igår

(link fjernet)

-Det ER jo også den beslutning jeg har taget - men har det ikke helt tip-top med beslutningen - men det må jeg jo håbe på at jeg får!

• #3   27. sep 2007 Jowina blev steriliseret her i sommers.
    vi blev ikke hos hende, men hun er så heller ikke bange for dyrlægen, men gik bare med.
    vi fik en "badedragt" til hende istedet for krave. dels er vi sikre på den ville forskrække hende, dels har vi jo to andre hunde herhjemme der heller ikke skulle slikke i såret. men som dyrlægen sagde, havde hun fået kejsersnit lukker de jo overhovedet ikke af, så skal hvalpe og tæve jo kunne komme til. og det kan han jo have ret i.
    det med at forholde sig i ro, var det værste, for Jowina fik smertestillende, så hun kunne ikke selv mærke hvornår det gjorde ondt, så hun dansede hvirvelvind ved spisetid ligesom hun plejede, vi satte ting og sager foran sofaen for at hun ikke skulle spring, men fandt hende alligevel deroppe et par gange.

et nyt spørgsmål fra mig.
    Jowinas pels viser ingen tegn overhovedet på at begynde at vokse ud på maven, er der noget der har erfaring med det?

• #4   27. sep 2007 Connie J

Fik i mulighed for at "vælge" kraven fra??? - Ja det gjorde i selvfølgelig - men bad i selv om noget "andet"?-Jeg aner jo faktisk ikke en pind om andre muligheder, men kan forestille mig at kraven må være pænt irriterende for hunden - ved bare ikke hvilke alternativer der er....

• #5   28. sep 2007 vi startede med at sige det, da vi kom ind. men det virkede som om det var badedragten de havde givet på under alle omstændigheder.

• #6   28. sep 2007 Jeg blev ikke hos Fie, afleverede hende blot , tog på arbejde (så går tiden hurtigere) og aftalte jeg kunne ringe efter 13 og høre hvordan det var gået.

Fie var smadret den første dag, men derefter hyggede hun sig blot og var stort set ligeså frisk som hun plejer, jeg lod hende dog ikke gå løs mens hun havde sting.

• #7   28. sep 2007 Dina blev steriliseret i vinters 2 1/2 år gammel
    Hun blev afleveret hos dylle kl. 8,00 om morgenen og hentet igen kl 15,00 Jeg blev ikke hos hende til hun sov. Hun var selvfølgelig lidt groggy efter bedøvelsen. Vi fik en krave med hjem som hun hadede, derfor brugte jeg en T-shirt istedet for. Bagbenene ind gennem ærmerne, halen ud gennem halsen og bunden af T-shirten fastgjort til hendes Halsbånd. Meget yndigt syn ;0) Såret lægedes fint og efter 8 dg blev stingene taget ud. Dinas pels på maven er først kommet rigtigt nu 7 måneder efter.
    Istedet for krave kan man også bruge en " badering".
    De første par dage tog Dina det selv med ro og blev kun luftet i snor. Skulle hun med ud og køre måtte hun hjælpes op i bilen. Dyrlægen sagde ikke noget om at hun skulle tage det med ro på den måde, men at vilde lege nok ikke lige var det der var bedst de første par dage.
    Det hele var egentlig ganske ukompliseret, selv om det jo er et "stort" indgreb..

• #8   28. sep 2007 Jeg afleverede Luna kl 9 og hentede hende kl 15.30.

Hun var meget meget træt den første dag/aften, men allerede næste dag var hun på dupperne igen. Jeg fik smertestillende til de to næste dage og derefter intet.

Luna var i flexilne hele den første uge.. Derefter fik hun lov til at være løs, hvis vi gik alene.. men ingen leg før dagen før stingene blev taget.

• #9   28. sep 2007 Hov.. Vi fik hverken skærm, badedragt eller noget andet.

Luna var slet ikke interesseret i såret..

• #10   28. sep 2007 Vores blev også steriliseret og vi fik t-shirts med hjem til dem. Det var lykken, for to store hunde med kraver på, nej tak! Det er en ganske almindelig t-shirt som der så blev klippet huller i til bagbenene.. smiley Hovedet ud gennem hullet og forbenen gemmen ærmerne.. smiley

• #11   28. sep 2007 Kenneth og LIse

Hvad sagde dyrlægen til at i blev der?? - Var det JERES beslutning? HVIS jeg skulle være hos hende, var det joogså netop for at berolige hende, for hun er så uhyggeligt bange for dr. dyr!!!!

Kommentér på:
Sterilisation d. 9. oktober :-/

Annonce