9. sep 2008 Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Sterilisation - Lhasa Apso (og bare generelt) {{forumTopicSubject}}
Ja den lille rappenskralde skal fixes inden for relativt kort tid.. Hun blev 5 år i onsdags, så det er vidst ved at være på tide - ISÆR med 1 stk. Costa som bliver mere og mere kulret i hovedet for hver løbetid, at madammen må sendes hjemmefra i samtlige 3-4 uger..
Blod-show, afhængighed af pasning i 4 uger, en fuldstændig kulret hanhund - Det er slut og hold op hvor jeg glæder mig..
Men alligevel så kommer de der 1000 spørgsmål op (på trods af at man læser som en gal)..
- Den lille dame har en fantastisk blød pels, vil den ændre sig?
- Hvor meget OBS skal jeg være på kost og vægt? Hun har 7, 9, 13, aldrig haft problemer med vægten uanset hvad hun spiser..
- Temperament, vil det evt. ændre sig? Hun har et fantastisk sind, dog en hidsigprop overfor fremmede hunde..
Ja, kom i gerne med alle jeres råd, huskere osv osv, som i kan give til en ejer af en kommende steriliseret tæve..
På forhånd tak..
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.786
De har heller ikke taget på, selv om de spiser, hvad de vil.
De har heller ikke ændret adfærd, så alt i alt to solstrålehistorier herfra
Når det er sagt, så har en bekendt en Russisk Toy Terrier, og den er blevet lodden.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det kan man kun gætte om lige nu...
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Pelsen er nok det, de fleste døjer med efter sterilisation. Den bliver kraftigere og sværere at ordne.
Vægten ændres fordi man fjerner essentielle hormoner i hunden. Det kan som regel styres via andet foder.
Sindet påvirkes som regel ikke på tæver. MEN andre hunde kan ikke længere kende hunden som tæve, så der kan blive flere problemer ved møde med fremmede hunde, hvis man gør i den slags. Hunden bliver en intetkøn, fordi den mister sin lugt af tæve.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Malene - At andre hunde ikke ville kunne kende hende fordi hun bliver "intet køn" det gør mig nu egentligt ikke så meget, da hun i forvejen slet ikke er god til fremmede hunde, så hun får ikke lov til at hilse på dem i forvejen..
For hvorfor risikerer en evt. uheldig situation bare fordi man som ejer synes at ens hund skal kunne med alle.. Næh, så hellere at hun har et godt forhold til de hunde, som hun har kendt gennem hele sit liv og ikke hilser på fremmede hunde..
Ginne - 'Opdrætter' er min mor som kun har fået det ene kuld på hendes tæve - Altså et 'hygge-kuld'.. Så lige mht. sterilisation og pels, er der absolut ingen erfaring..
Dog er min mormors Lhasa tæve steriliseret.. Men pelsen på hendes og min tæve kan ikke sammenlignes.. Hendes tæve er hvid med brun som underligt nok er lidt mere grov i strukturen, hvor min tæve er hvid med sort, og virkelig har en silkeblød pels.. Min mors tæve har samme farve som min mormors tæve, og begge tævers pelse har en grovere struktur end min tæves pels har..
Men ja, jeg må vente at se.. Går hendes pels helt i hårknude og bliver komplet umulig efter sterilisationen, jamen så må hun bare holdes kort i pelsen, både for min skyld men især for hendes..
Vil hellere have en kortklippet hund der er glad, end en hund der er generet af knuder som hiver i huden og gør hendes sur og tvær..
sep 2008
Lhasa'en har en moderat underuld, men som jeg skrev før, bliver hendes pels noget rigtig lort, så må hun bare holdes kortklippet.. Hellere en kort pels og en glad hund, end en pels med knuder og en sur hund..
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 48 Svar: 617
Mængden af pels er dog ikke øget, hun har nemlig fældet konsekvent hele tiden siden indgrebet tilbage i juli 2016.
Hun er let at holde i huld, taber sig snarere end at tage på, men de er også under striks foderration herhjemme..
Sind; tja hendes stress er blevet værre synes jeg, hun var bedre i noget tid efter sterilisationen, men det virker som om hun nu har sværere ved at komme ud af stress tilstanden end tidligere..
Men det har sikkert ikke noget med indgrebet at gøre, generelt er hun blevet bedre til fremmede hunde når vi møder dem..
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
min lille hund blev bedre tilpas efter operationen
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.338
Hanhundenes definition af tæve plejer at være "den lugter ikke af hanhund=tæve" Mine har behandlet både kastrater og steriliserede tæver som tæver = de bliver sådan nogle meget charmerende gentlemen, der vælter komplimenterne ud over 'tæven'.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Jeg har heller ikke oplevet at andre hunde opfatter hende anderledes.
Hun har altid været en erotisk buttet trunte, og det er hun stadig, på trods af stram kostplan og meget motion.
Hun var ca 3 da hun blev steriliseret.
sep 2008
Ej nu kom jeg altså til at bryde ud i latter.. Hahaha..
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Temperamentsmæssigt ændrede de sig ikke en tøddel........
sep 2008
Bliver spændende at se når hun skal fixes d. 30..
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.615
Det både hanner og tæver.
Hvor de før måske kun havde en smule uld, bliver de efterfølgende omvandrende tæpper, som må barberes ned med skær 7.
sep 2008
sep 2008
sep 2008
Men hold nu kæft hvor er hun blevet mor-syg... Kan dårligt gå på toilettet, ud i køkkenet, ind i soveværelset eller lign. uden at hun piver og kommer løbende hen til mig..
Håber godt nok ikke at det er noget der bliver ved..
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1266 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.251
sep 2008
Anden dagen var hun i hopla, dog med hendes piveri når hun ikke kunne se mig..
Så 7 dage med piveri, hehe.. Det er en smule træls efterhånden..
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1266 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.251
sep 2008
Spiser, drikker, besørger, leger osv som hun skal..
Og såret ser super fint ud..
Sterilisation - Lhasa Apso (og bare generelt)