Tissemis-spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Jeg ved sgutte lige hvordan jeg skal formulere det her….
Ellies tissemis klør. Tror jeg. Den er ikke hævet, den er ikke rød, der er INTET at se. Og jeg har studeret den meget nøje!
Når hun gør sine nedre dele rene, går det af og til over i sådan en gnøfle-gnaske på tissemissen, og så går klø-refleksen igang i bagbenet. Jeg kan aflede hende, og så er det dét. Måske gør hun det igen senere samme dag, måske går det en dag eller to før hun gør det igen.
Hun har tidligere været i behandling for skedekatar, og det ligner slet, slet ikke noget i den retning. Hun tisser normalt, har normal adfærd, og intet er “ved siden af”, ud over lige det med at gnøfle i tissemissen
Hun er 6,5 måned, så jeg tænker ikke løbetid. Vi skal alligevel til dyrlæge i næste uge, og vil få det tjekket. Men er der nogen, der har et bud?
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 307
Husker en af mine hanhunde, kunne få rejsning, da han var unghund. Husker engang, hvor kuglen var blottet. Han lignede en, der ikke anede hvad der foregik. “ jeg gik straks igang med at hjælpe min hund med, at få forhuden på plads” Jeg var sikker på, at han var i nød. Det er jeg blevet drillet meget med.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.616
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.285
JT, jeg har tænkt tanken, men droppet den igen, fordi jeg synes det er så sygt, hvis det er sådan det er
feb 2011
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.849
Som du beskriver det, virker det mest som om klø-refleksen går i gang, når hun vasker sig forneden. Kan det være ligesom at nus et bestemt sted på maven, igangsætter klø-refleksen?
Løbetid er bestemt muligt i den alder, og de kan nemt vise større interesse for området lige op til. Men det plejer ikke være med kløe, så jeg forstår virkelig godt din undren.
Lumi har faser hvor hun gnaver i sit eget ben, som var hun hyænen Ib fra Løvernes Konge. Jeg tænkte de første gange, at der måtte være noget galt med benet, men det har vist sig at det bare er sådan en "jeg er overtræt og ved ikke hvor jeg skal gøre af mig selv ting", for hun gør det kun sen aften oppe i sofaen, når hun ikke lige kan finde ro efter træning. Så det kan også være en psykisk ting
sep 2017
Min veninde har lige brugt 900 kr ved dyrlægen for at konstatere, at hendes hanhund bare er hysterisk, og slikker sig i røven konstant, fordi han ikke har andet at tage sig til Vi joker med at han har anus hysteris - Ellie har så tissimissi hysteris
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.849
Jeg kender det fra mig selv. Er jeg voldsomt træt, klør det overalt.
nov 2019
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 25
Hun gør det oftest efter at have leget skødehund, eller vi har leget. Og jeg opfatter det som noget der minder om, at hanhunden kan få rejsning når han bliver rigtig glad (feks. når jeg kommer hjem)
Finder ingen af delene super charmerende, men kommer nok til at leve med det
sep 2017
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.227
sep 2017
Men ja, hvis hun slægter sit menneske på, er hun nok en tøjte
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.227
feb 2011