{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 3
  • #1   18. nov 2022 Tak for det smiley

• #3   18. nov 2022 Idag kommer Julemanden til Fredericia smiley Igen i år er det Datteres farfar der er byens Julemand.

Datteren er med dernede som en af nissepigerne smiley

Om lidt skal hun på spejderlejr hele weekenden og imorgen henter kæresten mig, og så skal jeg sove hjemme hos dem smiley

Han vil vidst nok have hjælp til noget LEGO-halløj smiley

• #4   18. nov 2022 Dorit er blevet hentet af sin far, hvor hun skal være på weekend. Jeg skal have Ellie med på kursus hele weekenden, og kommer til at være helt bombet, når jeg kommer hjem. Så hun skal hygge med far, forkæles og slippe for sin irriterende lillesøster smiley

• #5   18. nov 2022 Anne - Vil dette være noget for Ellie?

Halsbånd er Hunter VB Alu-Strong L 40-55

Snoren er AniOne snor med reflekser, M-L (max 44 kg)

Det er helt nyt og fejlsendt er til mig (har fået lov til bare at give det bort)

du skal bare betale for portoen smiley

profilbillede
  • #6   18. nov 2022 Tak, Frk Jensen, det er sødt af dig, men jeg har lige shoppet til hende smiley Kan du ikke donere det i din lokale Maxi Zoo - de plejer at sende til internaterne smiley

• #7   18. nov 2022 https://fb.watch/gTwFn5BEog/

Jeg er helt smadret over de her 3 smiley Elsker ham den gråmule ude til højre, som æder (næste) alt smiley

• #9   18. nov 2022 Det er 10 år siden jeg blev udskrevet fra OUH efter sidste gang stråler, 2 liter væske tappet af lungerne og udstyret med morfin, jeg fik en tid til kontrol i januar og fik at vide at man håbede at kræften var svundet og at mine lunger ikke var angrebet;) jeg er her endnu 10 år efter;) livet er pragtfuld, der er ingen grund til at klage;)

• #11   18. nov 2022 John, blot et opklarende spørgsmål; hvad baserer du på, at jeg ikke skulle være normal?

• #12   18. nov 2022 Mikes Mor - Her i byen har jeg set flere med små hunde og elscooter smiley Når de små er trætte kommer de bare op i kurven og så bliver de kørt smiley

• #14   18. nov 2022 Jovist, her sker der også en masse (jeg er sygemeldt med neurologiske forstyrrelser og er i udredning for en hjernecyste der blev fundet i sidste uge), men sidste fredag hentede vi denne lille sag på Inges Kattehjem. smiley

5 mdr gammel og det mest tillidsfulde og kælne væsen.
    Hundene er jo vant til kat, men hun har ikke været med hunde før - det er dog ikke til at se.
    De er allerede rigtig gode sammen. smiley

Det er lidt over halvandet år siden, vi mistede vores gamle kat, så det er rart med en spindemaskine i huset igen. smiley

profilbillede
  • #15   18. nov 2022 Jeg synes også, at det er mega sejt, at dem, der ikke længere går så godt lufter deres hunde på en elscooter, mange ville nok "give op". smiley

Jeg er simpelthen så ked af det. Jeg har åbenbart tabt den ring, jeg fik af Anton til sidste mors dag, og jeg kan simpelthen ikke finde den. smiley :-( smiley

Det lyder måske tåbeligt, men den ring betyder så meget for mig.

Den symboliserer, at vi er forbundet for altid. smiley

profilbillede
  • #16   18. nov 2022 Haha Anne. Nr 3 er som Albert smiley

Miikes mor. Pøj pøj, håber du kommer godt igennem. Jeg fik halvt nyt knæ i starten af 2020 og det har godt nok drillet.
    Håber det bliver godt for dig smiley

• #17   18. nov 2022 Yorkiebanden - Øv med cysten smiley

Uh en smuksak, er det en han eller hun?

• #18   18. nov 2022 Skrighunden - Øv smiley Har du brugt handsker for nyligt? Dengang jeg brugte ring kunne handsken nogle gange "stjæle" min ring smiley

• #19   18. nov 2022 Jeg kom vist til at slette i stedet for at redigere. smiley smiley

• #20   18. nov 2022 Nej, ingen handsker og jeg havde den på i eftermiddags. Den ligger nok et eller andet sted i Billig Blomst, hvis jeg var inde og hente gran. Det er mega ærgerligt!

• #22   18. nov 2022 Prøv at ringe til dem imorgen (eller mandag hvis de ikke har weekend-åbent), det kan være de har fundet den og lagt den til side smiley

• #24   18. nov 2022 Jeg kører lige ind forbi i morgen og tjekker.

• #25   18. nov 2022 Over 3000 kr har vi indsamlet ved at sælge kage for børns vilkår i årets bag for en sag ??

Universitetet er hårdt. Kan ikke helt finde ud af niveauet for lektierne. Godt jeg har hundene der synes jeg er vidunderlig på alle tidspunkter, men kan godt mærke jeg savner den uendelige fritid til de mange lange gåture.

• #26   18. nov 2022 Skrigehunden, jeg håber du finder den smiley

Mikes mor, OBS på at lære Marko at gå ved siden af krykker, og lær ham gerne på forhånd at løbe med en elscooter. Man kan lege en i kortere tid i Horsens, mener jeg det er. Og det er ikke vildt dyrt - jeg undersøgte det, da jeg blev opereret i knæet. Det med krykkerne fik jeg testet da Ellie en dag var på strøgtur, og tænkte “yay, legetøj” til en fremmed dames krykker smiley Så det har vi trænet en del, i fald jeg skal igennem møllen igen til sommer. Dorit er mega sej til at gå ved siden af krykker smiley

• #27   18. nov 2022 Efter et par hektiske dage, har jeg ikke været i stalden siden tirsdag. Så at sidde lige her og bare kigge, mens han blev stående og gumlede lige ved siden af mig, var simpelthen så fantastisk. smiley

profilbillede
  • #29   18. nov 2022 Det blir' snevejr i morgen .... Lilly glæder sig ikke ... og heller ikke hendes " mor " ... smiley

profilbillede
  • #30   18. nov 2022 Tillykke med de 10 år Bodil smiley

Her i byen er der en med el-scooter der har en Labrador.
    Så har vi en i mit kvarter med el-kørestol der har en Dansk Svensk, som altid går løs, også på de mest befærdede veje.

• #31   18. nov 2022 F****** også, jeg troede, at jeg havde fri i weekenderne
    Men godt, at jeg lige fik tjekket min kalender.
    Jeg skal til scanning og røntgen med mit hoved morgen formiddag.
    Troede ikke, at man tog folk ind til undersøgelser i weekenderne.

• #32   18. nov 2022 tror der er taget midler i brug for at bringe ventelister ned ...
    hvad skal hovedet scannes for

• #33   18. nov 2022 Hanne, en tumor. Måske har kræften spredt sig til hovedet.
    Har hovedpine hver dag og nogle jag i hovedet, samt somme tider sløret syn

• #34   18. nov 2022 Lykken er...
    At komme hjem til hundene efter en alt for træls arbejdsdag, med møder nærmest back-to-back fra 8.00-15.30.

Træde ind af døren og opdage at hvalpen i den grad havde hygget sig - der var ikke én kvm ryddelig gulvplads, hverken i stue eller køkken...

Jeg nåede lige at tænke - gisp, hvad har han dog haft gang i?
    Så fik jeg kigget ordentligt efter, og kunne med glæde konstatere, at ALT hvad der lå og flød, var deres eget legetøj. Til gengæld var deres store legetøjssæk helt tom smiley

• #35   18. nov 2022 @Annie ... pøj pøj ... hvad end det er håber jeg der kan gøres noget ved det ..

• #36   18. nov 2022 Kan på det varmeste anbefale sådan en el-scooter.
    Købte en billig brugt en først for ar se om det var mig. Det var billigere end at leje en.
    Den var lidt træls, fordi den kun kunne køre 10 km/t

Købte så en bedre en som kunne køre 15 km/t og 40 km på en opladning, som koster 6-7 kr for en opladning.
    Det er det bedste jeg har købt, uden den fik jeg ikke handlet ind. Med den kan jeg jo køre i butikkerne.
    Jeg elsker den om sommeren, kører lange ture.
    Den længste tur jeg har været på er 23 km
    Efter jeg fik den har bilen faktisk ikke været startet.
    Jeg har lige købt en kurv til om i bag, og i en af kurvene kunne der sagtens sidde en Dværg Pinscher.
    Jeg havde solgt min bil, fordi den næsten ikke bliver brugt. Den kan godt stå 3-4 uger uden at have kørt.
    I stedet for bilen købte jeg en kabinescooter til at køre i når det var dårligt vejr, men det var et fejlkøb,så jeg købte en lille brugt bil igen.
    For hvis jeg ikke har en bil kan jeg ikke besøge min lillesøster som har sclerose og hellere ikke kan besøge mig.

Så er der nogen der mangler en billig kabinescooter har jeg en billig til salg.

Her er mint luksus køretøj.

profilbillede
  • #37   18. nov 2022 Anni, så kan du da sagtens køre herud til Lunderskov, så lader du bare, inden du kører hjem. smiley

Fin lille scooter, jeg kan godt forstå, at du er glad for den.

• #38   18. nov 2022 Skrigehunden, jeg har stadig en bil, uden den kan jeg ikke besøge min søster.

• #39   18. nov 2022 Nå ja, det skriver du da også. smiley

Hvordan går det med din søster?

• #40   18. nov 2022 Skrigehunden, det går desværre ret dårligt.
    Hendes førlighed i hænder og arme er meget nedsat, og lige for tiden går det ret stærkt den forkerte vej, Det varer ikke længe, så kan hun slet ikke bruge dem mere.
    Det er gået så hurtig. For 6 år siden hoppede og sprang hun sammen med mig i skoven, sund og rask.
    For små to år siden var hun total lammet i ca 4 måneder. Hun fik noget eksperimental medicin, som fik hende op i kørestolen igen. Men den her gang er der ikke noget som helst at gøre. Det varer ikke længe så har hun det lige som Stephen Hawking.
    Hun er sej, klager aldrig, men jeg græder tit over det, for det gør virkelig ondt at se et menneske der har det sådan og at man intet kan gøre.

• #41   18. nov 2022 Anni .... hvad var/er der i vejen med Kabinescooteren ??

• #42   19. nov 2022 I dag skal jeg gense venner, som jeg ikke har set i 6 måneder eller mere. Jeg glæder mig meget. Bonus er, at der er breed BIS for min race. Det er længe siden sidst. 351 katte og deres mennesker. Udstillingen i Middelfart plejer at være godt besøgt.

• #43   19. nov 2022 NITTIB, der er intet i vejen med kabinescooteren.
    Alle service er overholdt, den har ingen buler eller ridser, og batteriet er passet, samt at den har en del udstyr, blandt andet bakkamera og fjernbetjent varme.
    Det er bare det, at jeg er nød til at have en bil for at jeg kan komme ned ril min søster. Havde jeg ikke haft hende var bilen blevet solgt og jeg havde beholdt kabinescooteren.

• #44   19. nov 2022 Anni, hvor er det altså synd for din søster og din også, det er en frygtelig sygdom. smiley Men hvor er det samtidig godt, at I har hinanden, selvom det uden tvivl tærer meget på dig.

Jeg kan godt forstå, at du prioriterer at have bilen, så du kan besøge din søster. Det må også betyde noget for dig, at du er i stand til at hjælpe hende, trods alt?

Du får lige et stort kram! smiley

• #45   19. nov 2022 Susanne - knæk og bræk smiley

• #46   19. nov 2022 Mange tak Frk. Jensen.

Vi er ankommet i Middelfart og venter nu kun på veninden fra Århus skal ankomme med toget, så vi kan få hende med til hallen. smiley

• #47   19. nov 2022 Spændende smiley Jeg har en veninde der har nogle burmesere med smiley (Duchess og Lucas), hun er der bok med hendes svigermor der er opdrætter (Sydow)

• #49   19. nov 2022 John, nej man bliver ikke mobbet i sådan en, tvært imod.
    Det er ret lækkert at køre på sådan en hvis der er lang kø i supermarkedet, for så sidder man jo godt. smiley
    Der er to bagdele med sådan en, for så finder man ud af, at teknisk forvaltning ikke tænker på handikappede.
    Og så er der vist en usagt regel om, at alle på el-scootere SKAL hilse på hinanden.
    Jeg synes at det er skide irriterende og nægter at hilse på dem jeg ikke kender.

Kattemor har ikke behov for sådan en, hun har en el-kørestol.

• #50   19. nov 2022 Nej John, jeg var ikke tjener i Låsbygade, men en god kunde da jeg var ung smiley
    Hat sejlet som tjener og arbejdet på hotellerne

• #51   19. nov 2022 Anni du skal bare medbringe en blindestok og et armbind, så hilser folk ikke.

• #53   19. nov 2022 Ha ha Louise, jeg har faktisk en blindestok fra min mor liggende.

Tak John.

• #54   19. nov 2022 Den må du bruge. Min mands mormors søster cyklede altid rundt med en blindestok i Sæby, dengang hun levede. Hun var rigtigt nok meget svagtseende.

• #56   19. nov 2022 Skøn dag med søde venner og besøg fra Langeland. smiley

• #57   19. nov 2022 Vi har været på kursus i leg og den gode belønning, og nogen er skredet i seng og ligger under dynen i min fodende smiley

Nogen anden følger efter lige om lidt! Når katten er fodret. Og det er lige gået op for mig, at katten har ædt 400 g tørfoder på én uge. Plus vådfoder, godbidder og tyggestænger. No wonder hun bliver lidt rund her om vinteren smiley

• #58   19. nov 2022 Uh, og i dag er det 10 år siden jeg fik min cøliaki-diagnose, og jeg troede mit liv gik i stykker. Tænk sig, det viste sig bare at være et lille bump på vejen. Jeg ville så gerne have vidst dengang, at jeg ville have det sådan i dag smiley

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.459
    #59   19. nov 2022 Jeg blev væltet af voldsom migræne i dag, og da jeg stod op sidst på eftermiddagen, var det til minimum 20 cm. sne i haven. Thomas har skovlet gange og rundkørsler til hundene smiley
    Det er dog mest fordi Zucana ikke må springe alt for meget rundt med sit ben endnu.

profilbillede
  • #60   19. nov 2022 Idag var min sparringspartner i lydighed - udover kæresten naturligvis - til IGP1 med sin unge hanhund.

Hun lavede som den eneste på dagen fortrinlig - lagde afstand til de andre til prøven. En dum fejl (hun gik kun 12, hvor hun skulle have gået 15 skridt) efter sitøvelse, kostede et points .. men hun endte alligevel med 96 points.

Samarbejdet hende og hunden imellem, glæden og en hund i absolut harmoni, glæde og intensitet UDEN stress .. SÅ flot og i høj grad hvad vi koncentrerer os om i vores træning.

Så bliver jeg stolt, både på hendes og mine vegne smiley

• #61   19. nov 2022 Rikke - hvor bor du henne ?

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.459
    #62   19. nov 2022 Bornholm

• #63   20. nov 2022 Kaninen hader mig åbenbart ikke HELT så meget mere... Især ikke hvis jeg giver godbidder smiley

Han skynder sig at tage den

profilbillede
  • #64   20. nov 2022 Og tager den med ind under spisebordet for at spise den smiley

profilbillede
  • #65   20. nov 2022 og tigger gerne om flere smiley

profilbillede
  • #66   20. nov 2022 Igår fik vi næsten barberet gæstelisten ned til de 30 personer der kan være i det forsamlingshus vi kunne få fat i tol Datterens konfirmation..

Vi har ca. fundet ud af hvordan indbydelserne skal se ud, og jeg har givet nogle forslag til hvad Kæresten skal 3D printe som sangskjuler til sangen fra Katten.

Så skal jeg bare digte sang fra Katten og en fra os forældre..

• #67   20. nov 2022 Mine katte fik certifikater i går. Cecilia var den eneste i den gruppe, så det var ingen sag. Men Renata slog den anden Maine Coon, som faktisk var ret pæn.

• #68   20. nov 2022 Tillykke smiley

• #70   20. nov 2022 Et billede siger mere end 1000 ord smiley

Og kan give andre et visuelt indblik i blandt andet vores rejse, der for lidt over 3 år siden startede barskt, voldsomt men også så enormt vidunderligt med dette lille bitte menneske smiley

D. 17. november fejres de små helte verden over og dagen markeres blandt andet med at lyse forskellige offentlige bygninger og knudepunkter op i lilla smiley

profilbillede
  • #71   20. nov 2022 Tak Frk. Jensen, jeg er ret stolt af Renata.

profilbillede
  • #72   20. nov 2022 smukke barn og dyr ...

• #73   20. nov 2022 Ftk. Jensen, er du selv god til at lave sange ?

• #74   20. nov 2022 Anni - Nej desværre smiley

• #76   20. nov 2022 #75 ... Isabelle .... Du har godt nok IKKE hørt nyhederne i dag ...
    " Man må IKKE tage en terrassevarmer indendørs for at få varme .... da der er risiko for brandfare" ....... man må heller ikke tage grillen med ind .
    ALT der er beregnet il udendørs brug .... må IKKE tages indendørs ...

Det er sagt flere gange på TV2 News hele dagen

• #77   20. nov 2022 Hvor er det heldigt, at du trods alt ikke fik startet en brand.

• #78   20. nov 2022 Åh Isabelle, pas nu på dig selv smiley

Hjemme efter 2 dages kursus i “den gode belønning”. Hvem fanden kunne vide at det er SÅ svært at lege med sin hund og belønne med mad? smiley smiley Mit hoved er lige ved at eksplodere af alt den læring.

Ellie har fået en okseakillessene, som hun ligger og gnasker i, imens jeg ligger og forsøger at få varmen. Dorit bliver hos sin far en ekstra nat - hendes fars eget forslag smiley Dorit eeeeelsker at være ved far og kæreste, og “lillebror” Newton, som på alle måder er mindre irriterende end Ellie smiley

Ellie har været en fornøjelse at have med i weekenden, bortset fra at madrassen i hendes bur på mystisk vis eksploderede på turen hjem i dag smiley Hun har fået så meget ros for sit kærlige og sociale væsen, og hendes arbejdsglæde og evige “det kan jeg da godt”-attitude smiley

• #79   20. nov 2022 Jeg var i øvrigt på hold med en sygeplejerske fra en håndkirurgisk afdeling. Hun mener at såret simpelthen bare er lukket forkert - det skulle nok have været syet smiley Det har lissom lavet en fold under huden, som så tilfældigvis ligger lige oven på en blodåre, så der er nok noget inflammation derinde. Men tiden skal hele det, og bliver det ved med at drille, kan der laves en lille korrektion af bulen under arret smiley

Jeg ELSKER hundefolk smiley Der er simpelthen ikke ting i verden, som ikke kan fikses når hundefolk mødes smiley

Isabelle, husk lige det, når vi skal finde et nyt hus til dig, ikke smiley

• #81   20. nov 2022 Isa, vi har købt sådan en til at varme lidt, indtil vores varmepumpe bliver sat op om et par uger.
    Den er vildt effektiv.
    https://www.harald-nyborg.dk/el-radiator-med-varmeblaeser

• #82   20. nov 2022 #74

Et par gode råd:

Brug en melodi, som alle kan synge med på, også uden musik
    Det skal ikke bare være en melodi, som du tror, at gæsterne kender.

Begræns dig. Der er ikke noget værre end 15 vers, der ikke passer helt på melodien. Så hellere 4-5 gode vers, som man kan synge.

• #83   20. nov 2022 Når man forsøger at fange snefnug smiley

profilbillede
  • #84   20. nov 2022 Isabelle, du må endelig ikke bruge en terassevarmer indendørs, det kan du dø af.
    Køb i stedet for en petroleums ovn.
    De er rigtig gode i dag, og lugter ikke.
    Jeg har en som jeg bruger inden varmesæsonen starter.

Uha, et brandmærke i gulvet smiley
    Nu kommer kineserne efter dig.

• #87   20. nov 2022 Isabelle - Hun skal konfirmeres d. 6. maj næste år, jeg skal selv lave en fra den ene kat, da han skal "crashe" festen..

Den anden skal jeg lave sammen med hendes far, da det er fra os forældre..

Men jeg tænker lige over det, og så kan det være jeg takker ja i løbet af næste uge smiley

• #88   20. nov 2022 Killingen er ualmindelig kælen idag, han plejer aldrig at ville ligge og putte..

Så enten har han savnet mig i nat eller også er det ved at være koldt i lejligheden smiley

profilbillede
  • #90   20. nov 2022 Isabelle, når det er en af de elektriske infrarøde, bør der ikke være nogen fare. De kan/må ihvertfald også bruges i udestuer, og det er vel reelt også indendørs smiley

• #91   20. nov 2022 Vovse har igen ikke spist i to dage. Nu håber jeg bare, at han spiser om lidt.

To af killingerne nyser, det har godt nok også været koldt her med den vind, der har været. Jeg ville gerne have den gang isoleret, så det ikke trækker sådan derfra, når vinden står på. Men det skal der så lige findes penge til.

Killingerne har vist savnet os. De klæber helt vildt i dag. smiley

Jeg glæder mig til forår. smiley Inden er der dog et par planer, der skal realiseres. smiley

• #93   21. nov 2022 Det er vist på tide, at sønnen køber buskort igen. Vejret er ikke lige til løbehjul på arbejde. smiley

• #94   21. nov 2022 Nogen hundehvalp gik tidligt i seng i går, og det var dejligt. Men da så hundehvalps mor gik i seng 2 timer senere, og tænkte at hun kunne sove længe i dag, havde nogen hundehvalp en anden plan og stod op kl. 5.15 og begyndte at lave ballade smiley

Nu skal vi vist ud og kigge på den snedækkede verden. Veninden kommer med sin 15 uger gamle mutte-hvalp om nogle timer smiley Hun håber den kan lære en smule indkald af Ellie smiley

• #95   21. nov 2022 Næste gang skal jeg have hårløse hunde... smiley smiley

profilbillede
  • #96   21. nov 2022 #95
    Maltesere er værre, de bliver helt væk i sneen smiley

Har du aldrig prøvet at komme en hund til undsætning, når den er så fyldt med snekugler, at den ikke kan bevæge sig smiley

• #97   21. nov 2022 Yorkie.. Du skal bare have en Airedale smiley

• #98   21. nov 2022 Lise-Lotte, jeg måtte bære Cujo over gårdspladsen og ind i brusekabinen, da han ikke kunne gå mere pga sne. smiley

Louise, manden siger Nej. Der er ikke plads. smiley

• #99   21. nov 2022 Yorkie, jeg kan varmt anbefale den her: https://www.hundochhalsa.se/product/strandbodarnas-impregnering

• #100   21. nov 2022 Yorkie, du siger til manden, at du bare skal passe den en et lille stykke tid, så når han at blive glad for de, og så bliver den. smiley

• #101   21. nov 2022 Anni, han hopper nok ikke på dén en gang mere ... smiley

• #102   21. nov 2022 Her har vi også fået sne, whipperne nyder det og når bare vi er på egen matrikel, hvor de selv bestemmer, hvornår de vil ind, så behøver de ikke dækken smiley

profilbillede
  • #103   21. nov 2022 Yorkie... Jeg har heller ikke flere nu, men der kommer sikkert et kuld eller flere i fremtiden smiley

profilbillede
  • #104   21. nov 2022 Kirsten det er nogle pragtfulde billeder du tager af dine hunde. smiley

• #105   21. nov 2022 Balder synes, at sne er sjovt men alt for koldt. Jeg overvejer et tykkere dækken. Selv med dækken på, føltes han kold, når han kommer hjem. smiley

• #106   21. nov 2022 Tak Anni smiley Så kommer der lige et mere. I foråret fik vi fældet 10-12 store fyrretræer, de er savet over, så stubbene har forskellig højde (25 cm til ca 1 m), dem bruger vi flittigt til balance og strækøvelser og i dag, hvor der var sne på, fik tøserne serveret deres morgen mad på dem, det tog lidt tid at finde det hele i sneen smiley

profilbillede
  • #107   21. nov 2022 Bare Balder snart gider spise igen.

• #109   21. nov 2022 Susanne, få ham nu udredt! Af en ordentlig dyrlæge. Det er simpelthen ikke rimeligt for ham smiley

• #110   21. nov 2022 Louise, hvis jeg nogensinde gør alvor af tanken om en airedale, så skal den klart være fra dig. smiley

• #111   21. nov 2022 Louise du skal være så velkommen smiley

• #112   21. nov 2022 Han er kræsen. I går spiste han en tredjedel af sin mad. Men hans mave knurrer.

• #114   21. nov 2022 Det dersens antisneklumpemiddel vil jeg nok være lidt forsigtig med, indtil at jeg havde læst sikkerhedsdatabladet for produktet - hvilket JEG ikke kan finde. Imprægneringsmidler kan ofte indeholde PFOS, der jo hører under PFAS'serne, som vi ikke bryder os om. Kræftfremkaldende og den slags.

• #115   21. nov 2022 Anne, tak for tippet, men jeg vil helst undgå at spraye med ting, som de risikerer at få i sig, når de selv vasker poter efter tur.
    Og er det alt for slemt, så får de bare deres langbenede dragter på.

• #116   21. nov 2022 Har fået brev i eboks om telefon møde d. 20. december kl 14 med genetisk afdeling i Vejle..

Der får jeg nok at vide om jeg har genet for æggestokkekræft.. smiley

• #118   21. nov 2022 Troede du ikke ville være med til det Frk. Jensen
    Det afviste du da meget bestemt

• #119   21. nov 2022 Isabelle, vi skrev vist samtidig. smiley

• #120   21. nov 2022 Så slap jeg selv for at tage en afgørelse med Dværg Pinscheren.
    Ejeren ville alligevel ikke af med den.
    Og hvor er det bare godt, så slipper for at gå ud i kulde, sne og slud. smiley

• #122   21. nov 2022 Susanne, en hund der er SÅ hormonpåvirket, og som tager voldsomt på for derefter at tabe sig voldsomt, og som ikke spiser selvom maven knurrer, er ikke “kræsen”. Den er syg. Og vil du ikke søge dyrlæge, må du finde en anden løsning som er rimelig for ham. Det er simpelthen så egoistisk smiley

Overvej om børnene har fået deres julegaver tidligt da du gav dem en ny computer, eller sælg dit nye tv og soundbar, og brug pengene på at hjælpe din hund i stedet!

• #124   21. nov 2022 Isabelle - Jo, jeg sagde også til dem at jeg ufrivilligt er gået med til det..

Det betyder en del for min bror og min far..

• #125   21. nov 2022 Plus hvis jeg har de gener, kan jeg (endelig) få fjernet min livmoder.

• #126   21. nov 2022 Jeg kan stadig mit pis smiley Det er 11 år siden jeg stoppede som advokat, men det er åbenbart ikke helt forsvundet. Min bror, som er selvstændigt mekaniker, er blevet sagsøgt. Jeg hjælper ham lidt, og var meget vedholdende på at der skulle laves en sagkyndig erklæring, og dommeren syntes jeg var pisse irriterende, da vi skulle lave skønstema. Men nu har vi fået svaret, og det er udelukkende til min brors fordel smiley Jeg har det sgu lidt som en gammel cirkushest, der lige fik lov at lege lidt i manegen smiley

• #129   21. nov 2022 Soundbar kostede 200 kroner, så den får jeg ingenting for. Tv var også mega billigt. Det var jo ikke et 75". smiley

Balder er skam ikke syg. Det er ikke unormalt at tage på, når han var kunstigt kastereret. At han taber sig, når chippen ophører er lige så normalt.

At han ikke gider spise er desværre også ret normalt for ham efterhånden. Det havde han også tendens til, inden han blev chippet.

• #130   21. nov 2022 Susanne, han taber sig vel, fordi han ikke spiser? De to ting plejer at hænge sammen.

Hannibal var også kemisk kastreret, og han svingede dælme ikke sådan i vægt. smiley

• #131   21. nov 2022 Balder er ikke Hannibal. Og nej, han svinger ikke i vægt, han er tilbage på normalvægt efter at have været for tyk.

Han er bare mega kræsen
    Han vil gerne æde kattenes mad.

• #132   21. nov 2022 Kirsten, de hunde er bare så smukke ..

Yorkie, ang Airdale ... Me Too

@ Susanne ... jeg kan så undre mig lidt over, at hvis du ved/synes der er helt naturlige forklaringer på hans svingende appetit, hvorfor fylder det så, så meget ...

• #133   21. nov 2022 Men hvad med at finde er foder, han gider spise, hvis du er sikker på, at det ikke skyldes sygdom?

Han har jo andre udfordringer, så hvordan du bare kan afvise dem som årsag, uden at få ham ordentligt undersøgt, er mig en gåde.

• #134   21. nov 2022 Susanne, Min Cujo var meget påvirket af hormoner, især ved tæver i løbetid i området, og gik i spisestop.
    Det hjalp da han først fik kemisk kastration en eller to gange og derefter blev kirurgisk kastreret.
    Han har på intet tidspunkt haft elevatorvægt og er en slank hund trods han er fuldt kastreret.
    Jeg ville få lavet en screening, bare for at udelukke diverse ting.
    Det er ikke sundt for ham at svinge sådan i vægt og der må være noget der gør at han ikke spiser, som fx hormoner og det kan behandles.

• #135   21. nov 2022 Han gider ikke tørfoder. Ikke noget tørfoder. Og kun vådfoder får han splatmave af og det samme med råt. smiley

Han skal IKKE kastereres, da han reagerer meget uhensigtsmæssigt på andre hunde, når han er kunstig kastereret og tager voldsomt på. smiley

Tja hvis jeres kun spiste et par gange om ugen i perioder, ville det nok også fylde hos jer. Jeg er jo kun et menneske. smiley

• #136   21. nov 2022 Frk. Jensen: Uanset hvordan du nåede til beslutningen om, at tage kontakt til genetisk udredning, så er det klart det bedste for både dig, og dine pårørende i længen, og det er super, at du endte med, den prioritering.

Det er okay, at du skiftede mening, og du behøver ikke forsvare den beslutning.

• #137   21. nov 2022 Tja hvis jeres kun spiste et par gange om ugen i perioder, ville det nok også fylde hos jer. Jeg er jo kun et menneske.

Jeps, men så havde jeg også enten fået dyret udredt, givet den væk til nogen der gad tage sig af det, eller givet den fred. Du er bare totalt ligeglad, ud over at det da lige kan få dig til at brokke lidt mere smiley Stakkels, stakkels, stakkels hund smiley

• #138   21. nov 2022 @ Susanne .. nej hvis jeg vidste der var 100% naturlige årsager til det, så ville det ikke fylde, når sådan noget fylder ved mig så er det jo fordi det bekymrer, og hvis det bekymrer så er det jo fordi jeg ikke heeelt er sikker på der ikke er en underliggende uopdaget årsag .. ellers ville jeg jo finde ro i at det er sådan det er og hunden er ...

• #139   21. nov 2022 Susanne, hvorfor får I ham ikke udredt for smerter, når nu han har problemer med et bagben?

• #140   21. nov 2022 Susanne, har du prøvet alt tørkost og vådfoder? Du skriver jo, at han gerne vil spise kattenes mad.

• #141   21. nov 2022 Hvorfor spilde mere tid på sådan en ignorant person? Lad hende slå hunden langsomt ihjel eller anmeld sagen til dyreværnet (eller hvem der er rette myndighed).

• #143   21. nov 2022 Det er jo ikke kun Balders elevator ægte.
    Han har i årevis gået med et bagben som knækkervæk under ham så han vælter.
    Det er han hellere ikke udbredt for

Jeg er enig med Anne, hvis ikke man vil betale for at få hunden ordentligt udbredt, så må man finde et nydt hjem til den, hvor man er parat til at få hunden udbredt, eller aflever den til Dyreværnet.

Og hvordan går det med den snotforkølede kat, som i forvejen var så elendig at du ikke troede at den ville overleve vinteren, den kom jo hellere ikke til dyrlægen.

• #144   21. nov 2022 Vi har prøvet mange slags. Og nej, han er ikke død af sult. Jeg bryder mig bare ikke om, når han ikke spiser stort set hver dag. Som sagt er jeg kun et menneske. Dyrlægen ser ham ret jævnligt. Hun er jo kørende dyrlæge, han bliver jævnligt tilset, og dyrlægen har ikke fundet noget fysisk. Så han er ikke døden nær eller mishandlet.

• #145   21. nov 2022 Nej, han dør ikke af sult, men han er aldrig blevet udbredt for hans skavanker

• #146   21. nov 2022 Susanne, nu er jeg ikke helt inde i hvad han er/ikke er undersøgt for, men er der lavet fuld blodprofil på ham?
    Er han scannet/røntgenfotograferet?

• #147   21. nov 2022 Har denne kørende dyrlæge røntgenblik? For ellers kan du ikke bruge hendes vurdering til en disse.

Et bagben, der knækker sammen, så hunden ligefrem vælter og IKKE er udredt? Skam dig!

Men, og nu siger jeg bare noget, jeg har tænkt i et par år; ovenstående bekræfter egentlig bare min følelse af, st du er pisseligeglad med den hund, det er kun kattene og den tidligere hund, der betyder noget. Jeg får nok hug for at skrive det, det er bare ærgerligt; jeg ved, at flere tænker det samme.

• #148   21. nov 2022 Hvor gammel er den hund ?

Jeg kan sagtens gå med til en +10 år gammel hund, der døjer lidt med aldersting .. vores Rick gik tilsidst lidt dårligt bagtil, uden at vi fik ham udredt .. han var 13 og .. ja, han skulle bare have det så godt som han kunne, så udover smertestillende gjorde vi ikke noget ved det.

Så er det en gammel gammel hund, så forstår jeg måske godt, at den ikke bliver udredt ... måske ...

• #149   21. nov 2022 Et bagben, der knækker sammen, så hunden ligefrem vælter og IKKE er udredt?

smiley smiley

Okay, så forstår jeg det så ikke helt alligevel ..

• #152   21. nov 2022 # 148. # 149
    Han er 5 år, og det med bagbenet har han haft fra han var lille.

• #153   21. nov 2022 #151

smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Tak, tænkte ikke lige på at kigge der ... aj, så er den jo ikke i nærheden af at være gammel nok til at man kan tilegne det alder.
    Stakkels Fido smiley

• #154   21. nov 2022 det med bagbenet har han haft fra han var lille.

Aj aj aj !!!!

• #155   21. nov 2022 # 150
    Isabelle jeg tror at det helt kommer an på, hvilken kat det er.
    Den kat der blev meget forkølet, og i forvejen var så dårlig at Susanne ikke troede, at den ville overleve vinteren kom vist hellere ikke til dyrlægen

• #156   21. nov 2022 Isabelle - Så modvilligt.. Jeg har ikke gjort det frivilligt.. Men ud af pligt..

At jeg så kan få fjernet livmoderen er et plus for mig..

• #158   21. nov 2022 Frk. Jensen, jeg synes at det er godt du har gjort det, respekt for det.

• #159   21. nov 2022 #157

Jeg kender ikke historikken - hun er en af dem, jeg altid scroller henover, men .. hvis I ikke er ude i en gang voksenmobning, så er det fanme ikke fair for den hund

Det var også min første tanke .. men .. ja ...

• #160   21. nov 2022 Man kan godt mærke Datteren er blevet teenager smiley

Alt man siger til hende er åbenbart sagt på en konfliktoptrappende måde..

Især når hun er træt smiley

Med hvad vi fik da hygget med æbleskiver og jeg fik tvunget hendes til at pakke julegaven til hendes morfar ind (Det er nærmest børnemishandling at få hende til det smiley )

Så fik vi fiskefileter og pomfritter til aftensmad..

Datteren fik lov til at skære den ene filet i stykker og bestille Killingen med (Killingen er stadig ikke så glad for "fremmede") og Katten spiste også meget lidt af fisken (Han er ikke så glad for fisk)..

Alt i alt en dejlig dag.

Nu er hun hentet og jeg er allerede helt bombet smiley

• #162   21. nov 2022 #161 .... Det tror jeg ikke på ... det er bare fordi du også vil skrive noget i tråden .
    Jeg har lige fjernet 2 døde små fluer i min vindueskarm ...... ( og det er ikke en gang løgn )

Hov ... glemte lige at tage billede af dem .... hmmm ... ok .... jeg bruger PYT- Knappen ... smiley smiley smiley

• #163   21. nov 2022 Alle jer med jeres hunde og katte, og NITTIB med sine døde fluer, det er da ikke noget.
    Næ, jeg har fået mig et dejligt lille dyr, der kan hverken hunde eller katte være med. smiley

For ca 14 dage siden har jeg fået en Jesper. smiley
    Gad vide, hvordan jeg har fået ham, og det er vist hellere ikke rigtig årstiden for sådan en som ham. smiley
    Jeg er ikke interesseret i at beholde ham, så hvis der er en der vil overtage ham så sig til, han er gratis smiley
    Jeg er nemlig træt af ham, for hver gang jeg ikke er i nærheden af ham, så kalder han på mig, og han bliver ved og ved. smiley
    Jeg indrømmer at jeg har prøvet at aflive ham flere gange uden resultat

• #164   21. nov 2022 smiley ?
    Fårekylling

• #165   22. nov 2022 Jeps. smiley

• #166   22. nov 2022 Sikke mange dyrlæger, der sidder herinde. Nå, men godt at min hund har det fint og har iøvrigt også spist. Han sniger sig ofte til lidt kattemad eller lidt kattegodbideer, når kattene efterlader noget.

Han er heldigvis stadig en glad og aktiv vovse, som ikke er døden nær. Han hopper, springer, griber og løber på daglig basis. Og hurra for det. Dyrlægen er tilfreds med ham. smiley

Hans bagben fejler iøvrigt ikke noget.

• #167   22. nov 2022 Susanne, så et bagben, der knækker sammen, så hunden vælter fejler ikke noget? Hvordan kan du overhovedet få dig selv til at skrive det?! Det er da topmålet af ignorance!

Hvis Balder spiser kattemad er han jo ikke så kræsen, at du ikke kan finde et hundefoder, han kan lide og som rent faktisk er godt for ham, du gider bare ikke eller?

Det er lige præcis os, der IKKE leger dyrlæger, fordi vi synes den hund skal udredes (ergo skal en dyrlæge finde årsagen, hvis du skulle være i tvivl), det er derimod DIG, der påstår, at det bagben intet fejler = du har selv diagnosticeret det!

Nu siger jeg bare endnu en tanke, jeg også har haft igennem noget tid, og det er, at måske var det meget godt, at Mimi ikke fik lov at blive hos dig og måske er grunden en helt anden, end der blev lagt op til? Jeg tvivler på, st vi har fået hele sandheden om det forløb!

• #168   22. nov 2022 Hunden er undersøgt. Der var en overbelastning, og der er intet nu. Læs dog.

Det har han haft on/off, siden vi fik ham. Så jo det er undersøgt for længst.

• #169   22. nov 2022 En overbelastning i 5 år?

Hvordan er det undersøgt?

• #170   22. nov 2022 Han har det ikke hele tiden, så nej ikke i 5 åt. Pt er der intet, og det har der ikke været længe. Det er undersøgt af dyrlægen flere gange, så der er ßtyr på den del.

• #171   22. nov 2022 Altså scannet?

• #172   22. nov 2022 Min angst driller.. Jeg har sindsygt meget kvalme, og har lyst til at aflyse tandlægen, men min mor har taget fri for at kører mig, så det kan jeg få ikke tillade mig at gøre..

urgh..

• #174   22. nov 2022 Jeg har så slem tandlægeskræk at jeg er ikke under regionaltandplejen..

Det ligger dog i Kolding (men rykker heldigvis også til Fredericia næste år), så skal have en til at køre mig..

I starten måtte jeg i fuld narkose hver gang de skulle lave andet end bare at pudse tænderne..

Nu får jeg hvad de kalder en sjus, så er nået lang vej smiley

Plus jeg pga det er regionalplejen "kun" har en egen betaling på 2-3.000 kr om året smiley

Ellers ville det koste langt over 10.000 kr at få alt det lavet, som er lavet..

Jeg er SÅ taknemlig for at være på den ordning, og at min mor gider kører mig, i starten var det min kæreste, men han har ikke muligheden for det længere..

Min mor har dog sagt hun gerne kommer og tager med mig når de er rykket her til byen (da jeg ellers var ikke kommer afsted)..

Jeg hader bare når min angst gakker så meget ud, og jeg er påvirket flere dage efter af det smiley

• #175   22. nov 2022 Hjemmearbejdsdag - så kan man virkelig ikke klage over udsigten smiley

profilbillede
  • #177   22. nov 2022 At han ikke gider spise er desværre også ret normalt for ham efterhånden. Det havde han også tendens til, inden han blev chippet.

Det vil sige, at han allerede som 7-8 ugers hvalp havde spiseforstyrrelser ?
    Hvorfor i alverden køber du en hvalp der har spiseforstyrrelser ?

Og så synes jeg, at det er sært at du først nævner hans spiseforstyrrelse nu her på det seneste og ikke før, hvis han har haft den siden lille hvalp

• #178   22. nov 2022 Anni, der menes den chip fra den kemiske kastrationen.

• #179   22. nov 2022 Anni - Tror hun mener kasteration-chip (jeg ved ikke hvordan det foregår med den slags kasteration)

• #181   22. nov 2022 Anni, jeg tror, der hentydes til en chip med kemisk kastration.

• #183   22. nov 2022 Ok, hos de dyrlæger jeg kender hedder der ikke en chip, men et hormonimplantat...
    En chip er jo en lille tingest med data på, hvilket et hormonimplantat ikke er.

Men undskylder da mange gange at jeg tog fejl.

• #184   22. nov 2022 Nu vil jeg igen en tur på sygehuset og få taget blodprøver. smiley
    Inden jeg blev syg havde jeg nåleskræk, var lige ved at besvime, hvis jeg skulle prikkes i. smiley
    Nu kan de bare stikke alt det de vil. smiley

• #185   22. nov 2022 Denne dyrlæge omtaler det også som en chip:

profilbillede
  • #186   22. nov 2022 Kemisk implantat er ikke en chip, men et hormonimplantat, men det er vel også ligegyldigt i det store billede, tænker jeg.

Det vigtige her er, at Balder har problemer og at Susanne tilsyneladende ikke tager det alvorligt.

• #188   22. nov 2022 Har sådan en ambivalent periode smiley , det er omkring alder, fysisk og psykisk formåen og arbejde ... jeg har jo været en lykkelig fleksjobber på 20 timer i mange år, til et lederskifte i 2019 ødelagde vores arbejdsplads, det tog godt 2 år inden hun blev fjernet og ødelagte medarbejdere der blev syge og enten endte med at rejse eller blive opsagt .. jeg endte tilbage ved gammel chef og nu er min formåen nede på 9 timer, samtidig er mine arbejdsopgaver så kedelige og slet ikke den udfordring til min evner som jeg ellers elskede og ofte blev rost for ..
    Så på den ene side ville jeg SÅ gerne stoppe med at arbejde, på den anden side var drømmen jo at når det sker så skulle jeg være en ret frisk "efterlønner" i mindst 10-15 år , og det må jeg bare indse at basis for den drøm blev smadret på de godt 2 år med det arbejdsmiljø, alle mine lidelser blev i den grad forværret dengang, og det er ikke sådan at rette op ..
    Og så tænker jeg, må være i et dyk, meget over at når man er ude af arbejdsmarkedet så er det sådan liidt "nå jamen hvad er så det næste" det er på en eller anden måde slutningen på livet ... er lidt træt af de tanker og bliver ked af det jan jeg mærke, kigger jo på de der 3 drengebørnebørn og tænker "hvor længe får jeg lov at følge dem" smiley
    Håber at få brudt tankemylderet, og håber at finde lidt arbejdsglæde igen, har 1½ år tilbage fra nytår.

• #189   22. nov 2022 Min fætter så godt nok noget sølle ud, da han var til bisættelse. Men han er også opereret for kræft flere gange. Han måtte have støtte for at gå hen til bilen, men heldigvis har han stadig sit gode humør. smiley

• #191   22. nov 2022 Én af mine tidligere kolleger (som i - det er langt over 20 år siden, vi delte arbejdsplads) hun begyndte at lave en "når jeg får tid"-liste et par år før, hun trak sig fra arbejdsmarkedet. Så hver eneste gang, der dukkede noget op, hun gerne ville se, lære, opleve, besøge osv., så røg det på listen.
    Og fra allerførste dag, hvor hun ikke skulle op på job, gik hun så småt i gang med alle de skøre, sjove, svære, tidskrævende ting, som hun ellers havde udskudt.
    Jeg tror, det er mindst fem år siden, hun stoppede med at arbejde, og hun har virkelig haft et dejligt og oplevelsesfyldt liv smiley

Det skal lige tilføjes, at hun i den grad også har helbredsmæssige udfordringer, så alle "aktiviteterne" er selvfølgelig tilpasse det.

Måske det også kunne give noget at se frem til for dig Hanne?

• #192   22. nov 2022 Jeg har bare lige brug for at sige, at jeg glæder mig til min fars bisættelse. Og han er ikke død endnu....

• #194   22. nov 2022 Øv, jeg er sur.
    Jeg tog en pose suppe op inden jeg gik i seng, så kunne den ligge i køkkenvasken og tø op i nat. smiley
    Og hvad finder jeg her til morgen?
    En tom pose. smiley Der har været hul på posen og suppen er løbet ud i vasken.
    Men godt, at jeg ikke lagde den i køleskabet som jeg plejer smiley

• #196   22. nov 2022 Hanne, jeg ved hvordan du har det.
    Jeg har aldrig skænket det en tanke at jeg kunne ende som det sølle skravl jeg er blevet.
    Jeg havde planlagt mit pensionistliv.
    Jeg ville arbejde lidt, jeg havde en aftale med en Schæfer kennel at jeg skulle lægge prøver på deres hunde og så ville jeg gøre lidt mere ved sweiss træningen.,for som pensionist havde jeg hele dagen til det..
    Og nu er jeg bare et sølle skravl, som ikke kan ret meget andet end at sidde i min lænestol, læse eller se tv og æde mig endnu tykkere og federe.
    Og så er der "tankemylderet" det er de særeste tanker man kan få.

• #197   22. nov 2022 Jeps John, det vil jeg straks gøre med den nye pose jeg har købt smiley

• #198   22. nov 2022 #194 ... Anni ... Madspild .... Jeg siger det bare .... smiley ... smiley smiley

• #199   22. nov 2022 Tak for de gode råd .. jeg vil prøve at omsætte dem til mit liv ..

@ Anni .. det er lige det, man havde egentlig lavet de planer, og så lige pludselig kan man det ikke, og så er der lige det, med tiden og at jeg jo ikke er alene, så det skal ikke kun gå op i en højere enhed for mig ... men min mand er frisk og ønsker pt ikke at gå på efterløn (om 1½ år, ved godt det kan ændre sig), men som det er nu, og jeg ville heller ikke synes det er fedt at han skal gå hjemme hver dag, men der er nogle ting der kræver en længere periode jeg gerne vil.. Og jeg tror så ikke jeg kan vente, af fysiske årsager, med nogle af de ting jeg drømmer om, men har heller ikke lyst til at gøre dem alene ..

men men... måske han kan spare ferie mm op .. jeg vil så gerne prøve at køre rundt i Europa i nogle måneder .. en af de ting jeg ikke prøvede, men som en del af mine ungdoms veninder gjorde var at tage på Interrail ... jeg fik barn istedet ,, det har jeg ikke fortrudt, men kunne bare godt tænke mig at prøve nogle måneder på fri hjul ..

vi må se ..Tak for forståelsen ..

• #200   22. nov 2022 Med mindre der er noget helt specielt, der virkelig trigger mig, så scroller jeg for det meste også over Susannes indlæg. Det gør jeg fordi Susanne tydeligvis har det rigtig svært i livet - både fysisk, psykisk m.m. Nogle mennesker har bare ikke midlerne eller ressourcerne til at kunne handle og problemløse som de fleste andre kan. Dvs. tage ordentligt vare på deres hund.

Det ville være naivt ikke at erkende, at mennesker fra ALLE lag og vilkår kan finde ind på et debatforum. Vi kender ikke folk herinde. Men det er jo tydeligt i det Susanne har berettet om gennem årene, at hun har rigtig svært ved at handle på nogle ting og ved at tage ansvar for eget liv. Man kan være et dejligt og værdifuldt menneske, og stadig være ramt på nogen kognitive evner.

Den slags mennesker støder man også på i virkeligheden engang imellem. Mennesker, som har svært ved at tage imod råd, omsætte dem, og handle på det. Som man faktisk ikke rigtig kan indgå i en frugtbar dialog med.
    Hvordan reagerer jeg på det? Jeg prøver bare at gå videre. Der kommer ikke noget ud af det, for modparten har bare ikke evnen til at reflektere over egen og andres adfærd. Og mine forsøg på at "overbevise" vedkommende om noget bliver ikke modtaget.
    Så det er præcis det samme jeg gør her: jeg scroller videre.

Måske jeg også deltager i voksenmobning nu; det er i hvert fald det mest direkte indlæg jeg nogensinde har skrevet på HG, tror jeg. Men jeg kan lige så godt være ærlig - jeg har erfaret at der er en grund til at jeg ikke indgår i den slags dialog med Susanne, som jeg måske ville gøre med andre. Og jeg tror ikke det kommer til at rykke noget som helst, at der sidder 10 andre HG-brugere og prøver på at overbevise. For den logik man vil bruge på alle andre "jamen kan du ikke se..." - det kan Susanne ikke. Og det kommer hun måske heller ikke til. Stakkels hund, ja. Men sådan er der jo så mange der anskaffer sig hund uden at have forudsætningerne for at kunne magte opgaven, desværre..

• #201   22. nov 2022 Fünke, som udgangspunkt er jeg enig med dig, men ikke i dette tilfælde.

Susanne er, efter min (måske ringe) vurdering, fuldstændig i stand til at tage voksne beslutninger og tage vare på eget liv. Når man kan være registreret opdrætter af racekat med mere end 20 katte gående, kan man også tage sig af en hund - med mindre hun heller ikke kan tage vare på kattene.

Jeg er enig i, at livet ikke er let for Susanne, men dén del er mig egentlig ligegyldig, min bekymring går på dyrene, og dér skal ikke tages hensyn til, om ejer er et sted i livet, hvor de kan varetage deres behov. Så skal de bare ikke have dyr, basta.

Men, når det er sagt, så er det slet ikke min opfattelse, derimod har jeg en følelse af, at det er et spørgsmål om prioritering og som skrevet længere oppe, har jeg (og andre) en fornemmelse af, at Balder (hunden) ikke betyder en rygende fis for hende, hun har altid omtalt ham i mindre kærlige vendinger og fortalt, hvor forskellig, han desværre var fra deres tidligere hund. Hun er på et hundeforum, men lægger stort set kun billeder og opdateringer op om katte?! Det er en følelse, jeg har, og den kan ikke bakkes op, men jeg stoler på den.

Jeg er bestemt ikke en type, der mobber, og jeg afskyr alt, der har med det skidt at gøre, ligeledes ønsker jeg ikke at lave rav i noget som helst, bare for min egen morskabs skyld; at jeg overhovedet vælger at blande mig og kommentere på Susannes "ting" udspringer af min kærlighed til dyr og min retfærdighedssans.

Mit liv har dælme heller ikke været let altid, og jeg har selv en krop, der ikke vil, som jeg vil og har været igennem en langvarig og brutal udredning. Men den der krævementalitet, og ikke selv gide ar gøre en indsats for at ændre på tingene kan jeg bare ikke med. I alle de år, jeg har været på HG (14 år) har Susanne brokket sig, og der har altid været ballade omkring hendes person - detaljerne vil jeg ikke skrive her. Langt henad vejen vælger Susanne selv at anspore til denne ballade, hun ved udmærket, hvilken reaktion hun får, når hun fx (flere gange) skriver, at "Balder sulter" eller "Balder har ikke spist i 2 dage nu". Det lykkes hende at få mig op i det røde felt, fordi jeg bekymrer mig om hunden, og ikke fordi jeg synes det er sjovt.

Så svært liv eller ej, modgang eller ej, tag ansvar for dine dyr, længere er den for mig faktisk ikke.

Man hører jævnligt, at nu er der blevet fjernet x antal hunde/katte/køer/whatever fra en eller anden stakkels person, som ikke længere kan tage vare på disse dyr - skal man så også bare vende det blinde øje til? Sat på spidsen, princippet er det samme.

• #202   22. nov 2022 Så sent som den 25. oktober skriver Susanne dette;

"Balder giver mig grå hår. Først spiste han ikke i to dage. Så spiste han en enkelt dag. Nu har han så igen ikke spist i to dage. Dumme hund."

"Det er bare så træls. Især fordi han taber sig med ekspresfart. Hans halsbånd skal konstant gøres mindre."

Skal man bare lade stå til ved sådan en hund?

• #203   22. nov 2022 #201 ...Skrigehunden .... SÅ ENIG i dette ----> " I alle de år, jeg har været på HG (14 år) har Susanne brokket sig, og der har altid været ballade omkring hendes person - detaljerne vil jeg ikke skrive her. Langt henad vejen vælger Susanne selv at anspore til denne ballade, hun ved udmærket, hvilken reaktion hun får. "
    ....................................................................
    PS: .....Jeg kan også godt huske 14 år tilbage .

• #204   22. nov 2022 Balder betyder lige så meget for os, som alle andre. Jeg har ikke over 20 katte, men overdrivelse fremmer som bekendt forståelsen. Balder er undersøgt jævnligt. Så i skal ikke være bekymrede, for mager er han stadig langt fra. Han har som sagt været overvægtig, hvor dyrlægen sagde, at NU måtte han ikke tage mere på.

Selvom han ikke altid spiser sin egen mad, får han som regel nuppet kattenes, så han døjer ikke med opkast af mavesyre. Selvom jeg heller så, at han spiste sin mad stort set hver dag, så får han trods alt noget indenbords. Og rent konditionsmæssigt er han ved at være rigtig fin igen. smiley

Men herinde er i jo så dygtige, så længe det gælder andres dyr.

Ligesom dengang min ene kat havde en blå tunge, og i herinde råbte, at hun skulle til dyrlægen NU. Og da jeg kom til dyrlæge næste dag grinede han lidt og sagde, at det var pigment.

Ulven kommer er det letteste at råbe, men dem der kender Balder bedst er nu engang os. smiley

• #205   22. nov 2022 Susanne, du HAR haft over 20 katte - hvor mange har du nu? Og ikke kun dem, du avler på. smiley

Hvis der ingen problemer er med Balder, hvorfor var du så, som du selv har skrevet, bekymret den 25. oktober? Du er med på, at det er 1 måned siden?

• #206   22. nov 2022 Nu har jeg kigget med i tråden længe, og havde ikke lyst til at blande mig. Men nu kommer jeg lige med bare et lille pip.

Susanne, uanset hvordan du føler det du skriver, så kan du ikke forvente at dem der læser det, føler det på samme måde som dig.

Mange af de ting du skriver om Balder, læser JEG som en bekymring du har for ham. Så når man ser du ikke gør noget ved det ( du skriver om det igen på et senere tidspunkt), så bliver jeg altså også bekymret.

Du skriver også at dyrlægen kigger på ham jævnligt. Hvorfor, hvis hverken du eller dyrlægen er bekymret?
    I stedet for at smide penge til dyrlægen så mange gange, så få en ordentlig udredning ved en specialist

Alt skrevet med kærlighed og bekymring

• #207   22. nov 2022 Jeg har aldrig haft over 20 katte.

Dyrlægen er jævnligt forbi, og så tilser hun også Balder, når vi har en bekymring. Med et aktivt opdræt er dyrlægen en flittig gæst, eller også besøger vi hende. Vi har en sød dyrlæge, der ikke altid tager konsultation for alle dyr. smiley

• #208   22. nov 2022 Susanne - Det kan være han ikke spiser, fordi han snupper misserne mad smiley

Har du ikke mulighed for at enten sætte maden under noget, hvor Balder ikke kan nå, eller op på et højt sted, hvor alle kattene kan komme?

Hvis du prøver det, kan det være hans appetit kommer igen smiley

Ellers hvis alle katte er chippet, kan du købe et par skåle med chip-oplukning på, så det kun er misserne der får adgang til maden smiley

• #209   22. nov 2022 Nej jeg har ikke et skab, hvor alle kattene kan sidde. Så skal jeg ønske mig et slot. smiley

Vi har gitter for, som vi lukker, indtil alle kattene er gået.

• #210   22. nov 2022 Det er en foderskål i stil med denne jeg mener..

Du behøver ikke en til hver kat, men måske koble 3-5 til hver skål smiley

https://www.surepetcare.com/da-dk/foderautomater/kaeledyrsfoderautomat-med-mikrochip

De fåes til forskellige priser smiley

• #211   22. nov 2022 Susanne, men så HAR I jo en bekymring? Kan denne kørende dyrlæge gøre andet end at undersøge ham fysisk, når hun er i jeres hjem? Har hun taget røntgen? Scanning? Blodprøver?

En hund skal ikke leve af kattemad, det er simpelthen for galt, at du ikke kan finde en løsning, og holde ham væk fra kattenes mad.

For mange år siden havde du over 20 katte, det var der en "sag" ud af her på HG.

Men hvor mange katte, alle inkl. har du nu?

• #212   22. nov 2022 Susanne, kan du slet ikke se det er selvmodsigende hvad du skriver om hunden ... at han giver dig grå hår, ordlyd som "nu har han igen ikke spist, nu skal halsbåndet gøres mindre" og så senere skriver det hele har naturlige forklaringer ..det ene lyder som en bekymring, hvilket jo er ulogisk hvis det er af naturlige årsager og normalt for hunden, og på den anden side, hvis det var fordi han var for tyk, så skulle det jo ikke give grå hår at han tabte sig, nærmest tværtimod det skulle da være hurra det går den rigtige vej ...

jeg har ikke fulgt med i årevis, eller kan nok bare ikke huske ... men må da indrømme at det er forvirrende ..

• #213   22. nov 2022 Skrigehunden: der er ingen der siger, at man bare skal lade stå til. Det handler heller ikke om at man har det hårdt i livet. Det handler om, at Susanne tydeligvis ikke kan indgå i den dialog/diskussion du prøver at have igen og igen - du får ikke noget ud af det.

Hvorfor blive ved?
    Der er vel en grund til, at Susanne "ansporer til den ballade" - og du hopper direkte i den. Men jeg tror det er blevet mere end tydeligt nu, at alle de diskussioner man prøver at have med Susanne ikke rykker noget som helst.

Så for én gangs skyld er jeg overraskende enig med Søren: lad hende da sejle i sin egen sø. Du diskuterer for din egen underholdnings skyld. Eller trop op på hendes adresse og meld hende til Dyreværnet - hvad ved jeg.
    Jeg er i hvert fald færdig med at prøve at diskutere med nogen, der egentlig meget tydeligt har bevist, at hun ikke har evnerne til at handle på problemerne.

• #214   22. nov 2022 #210 De er ikke super gode til vådfoder. Og der kan ikke stå flere katte ved en på én gang. Og skal jeg have en til hver, skal jeg vinde i lotto. smiley

• #215   22. nov 2022 At melde mig til Dyreværnet, tja værsgo det er så meget spild af deres tid. Men vi kan da altid få en kop kaffe. smiley smiley smiley smiley

• #216   22. nov 2022 Fünke, det handler ikke om evne, men om vilje og nej, jeg gør ikke dette for min egen underholdnings skyld, sikke da en påstand.

• #217   22. nov 2022 Susanne, vil du ikke svare på #211?

• #218   22. nov 2022 Der skal ok en Ct-scanning til for at finde ud af hvorfor Balders ben knække væk under ham og han falder.

Gaddafi haltede on - off, dyrlægen kunne Ikke finde ud af, hvorfor, heller ikke røntgen viste noget.
    Jeg måtte ofre en dyr Ct-scanning og det viste sig der var en lynfekirtel der trykkede på en nerve.

• #221   22. nov 2022 John
    Tror du, det er nassegalleri, som du er inde på?

• #223   22. nov 2022 altså helt uden at have forstand på det .. men tænker på FN´s fredsbevarende projekter .. man siger jo at krig ikke er mod civilbefolkningen primært, hvem der så end tror på det, for det er jo tydeligt den slags krig russerne er gået over til når nu succesen udebliver på den militære front ... Kan man ikke forestille sig FN soldater der beskytter el-, vand- og varmeværker for netop ikke at ramme civilbefolkningen på denne måde ...

• #224   22. nov 2022 John, der er absolut ting, der er vigtigere end Susanne, nemlig hendes dyr!

At gøre grin med dem, der donerede af et godt hjerte er bare usmageligt, det var (igen) for hundens skyld, dette måtte jeg minde mig selv om mange gange.

• #226   22. nov 2022 Helt ærligt ik', sandsynligheden for at hun lyver og overdriver i forsøget på at få opmærksom er jo meget større end at hun reelt mishandler dyrene.
    Når det så ikke virker trækker hun i land og kommer til at fremstå som om hun modsiger sig selv.
    Det er sikkert patologisk - hun kan ikke lade være... (lidt jvf Fünkes indlæg)

• #227   22. nov 2022 A-S, det er absolut en mulighed, men det kan vi jo ikke vide. Det må jo stå til troende, når hun skriver som hun gør.

Igen svarer hun ikke på spørgsmål, der går lidt tættere på eller som må være svære at svare på, jvf. hendes andre svar. Hun modsiger sig selv, og når bordet så fanger, er der tavshed.

Det kan enten betyde, st det ikke rager os/mig (hvilket det jo heller ikke gør), at hun har malet sig op i et hjørne eller at der er ramt et ømt punkt.

• #228   22. nov 2022 Kunne vi eventuelt stoppe med at “tale” om enkelt personer som om de ikke var her? smiley

• #229   22. nov 2022 Når vi nu er ved hunde som ikke “vil” spise, så har jeg faktisk en ung tæve som er blevet lige tynd nok i forbindelse med at hun har været i løbetid, hun spiser for lidt, det er noget bøvl, jeg har købt oksefedt som hun får blandet i foderet;) det giver lidt energi, men det skal nok rette sig når hun ikke er så hormonpåvirket mere smiley

• #230   22. nov 2022 Bodil, det står Susanne frit for at deltage.

• #231   22. nov 2022 #230 helt fint, men så tal direkte til hende, ikke om hende smiley

• #232   22. nov 2022 Øhm, bestemmer du det?

• #233   22. nov 2022 Nej det “bestemmer” jeg ikke, men ærligtalt det er ikke rart at se på at man omtaler folk på den måde smiley det ville være rigtig rart hvis almindelig høflighed kunne huskes syntes jeg

• #234   22. nov 2022 Ej, Bodil - omtaler? Susanne har fri adgang til at melde sig på banen, hun er jo ikke udelukket fra at svare, hun vælger bare ikke at gøre det.

• #235   22. nov 2022 #227 fx, hvis jeg blev omtalt i en “samtale” hvor jeg forventes at deltage, på den måde, ville jeg nok ikke rigtig føle mig godt tilpas;)
    Det er heltfint at være uenig i en anden beslutninger, men det er ikke i orden at omtale en person, som om vedkommende ikke var der.
    Og igen, nej det skal jeg jo ikke bestemme, men hold da op hvor jeg syndes det er grimt at se på.

• #236   22. nov 2022 Vi må bare være enige om at være uenige.

• #237   22. nov 2022 Ej, hvor er det godt, at du fik det varmer. smiley

Og har du nu ringet angående skimmelsvampen?
    Det tror jeg nemlig ikke du har gjort. smiley
    Tag nu ikke så let på det, skimmelsvamp er farlig.

• #239   22. nov 2022 Jeg skulle have været til træning med Ellie i dag, og nåede at få tøj på, pakke tasken og køre afsted. Så gik det op for mig, at den ene forlygte var sprunget (jeg skiftede pæren for et halvt år siden smiley ), og jeg kører stadig på sommerdæk smiley Så efter en MEGET kold og våd tur i skoven, kapitulerede jeg. Smed tørredækken på lillehunden, smed hende i bilen, fik en genial ide, åbnede kølerhjelmen, duttede ved pæren, lyset kom igen og jeg kørte hjem i tørvejr. Vi trænede lidt i stuen, og nogen havde virkelig savnet platformtræning, og gav den fuld skrue smiley

Hun er en forfærdelig lille hundehvalp, og hun giver mig grå hår! Men hold nu kæft, hvor er hun bare sød, dejlig, lækker og helt igennem fantastisk, når det kommer over hende smiley Hun er min perfekte lille makker, og jeg kunne ikke have fundet en hund, der matcher mig bedre smiley

Mind mig venligst om det, når jeg igen synes hun er en lille røv smiley

• #241   22. nov 2022 Her har jeg nydt en dejlig fridag. De hænger bestemt ikke på træerne. Fik sendt ældstesønnen godt afsted med HTX til Berlin i morges. Herefter fik jeg lavet honningristet musli til den kommende uge, strikket lidt og kl 11 kom mine forældre med Stoffer. Han skulle klippes. Efter 2 timers Bedlington-klip skulle vi da hygge også os. Mine forældre hentede yngstesønnen da han havde fri fra skole. Derefter fik Julius og jeg lavet dej til Käthe Plätchen og Brunkager.
    Sådanne dage skulle der bare være flere af.
    Det allerbedste var dog, at vores dejlige ven (82 år) kom på hospice i dag. Det er positivt fordi han fik konstateret aggressiv cancer i marts. Forår og sommer er gået op og ned, men han har faktisk haft det godt fysisk. Psykisk dog skrækkeligt. For 3 uger siden røg han på sygehuset med Corona. Det er noget møg når man har astma og canceren også sidder på lunger. Så var det slut med kemo. Han klarede Corona og lungebetændelse oveni, og kom på aflastning. Hold nu op noget møg! De havde hverken tissekolber eller gangstativer. Det måte vi som eneste pårørende skaffe. NU er han kommet på Svanevig og hvor er det dejligt. Humøret er steget og han bliver behandlet værdig. Vi er hos ham hver dag, men det er nu rart at vide, at der bliver taget rette hånd om ham. Så ja at komme på hospice kan sagtens være positivt.
    Det var det meste af min dag smiley

• #242   22. nov 2022 Ellie er skredet i seng smiley Jeg SAVNER Dorit, og det er helt forkert, at hun ikke er her. Men hvor er det dog meget nemmere og mindre stressende, når der kun er én hund.

Dorit kommer hjem i morgen, og jeg glæder mig til at kramme hende og putte med hende smiley Jeg er sikker på at hun har elsket at være på ferie hos sin far, meeeeen hun mangler herhjemme, min lille pelspølse smiley

• #243   22. nov 2022 Åh hvor er det bare træls og synd for dig, Isabelle, med alt bøvlet med huset - som netop skulle have givet dig ro (!) en stund smiley Krydser fingre for at den rigtig bolig dukker op når du skal ud at kigge

• #244   22. nov 2022 @ Anne, skynd dig i seng ... er det ikke noget med at når Ellie går tidlig "død" så er hun også tidligt klar smiley

• #245   23. nov 2022 Bodil, jeg har tænkt over det, du skrev i går.

Jeg giver dig ret, såfremt personen, der bliver talt om ikke selv har mulighed for at deltage i snakken. Disse snakke er jo afledt af diskussioner med Susanne selv, og de stopper jo ikke, fordi hun vælger ikke at svare mere.

Jeg bliver skrevet direkte til, hvorfor jeg dog bliver ved med at diskutere med Susanne, er det så ikke OK, at jeg svarer? Susanne kan jo selv komme på banen med sine betragtninger.

Alt andet lige er dette et åbent forum, og når man ynder at stikke næsen (for langt) frem, risikerer man altså nogle hak.

• #246   23. nov 2022 @ Anne, skynd dig i seng ... er det ikke noget med at når Ellie går tidlig "død" så er hun også tidligt klar

Hun er ALTID klar tidligt smiley Hun begynder som regel omkring kl. 4, for at se om det kan lykkes at få mig ud af fjerene. Men lige i de her dage, er det faktisk helt forståeligt. Hun var alene-alene i 8 timer i går for første gang, og da jeg kom hjem havde jeg en veninde i krise i røret. Vi afsluttede først samtalen da jeg satte mig i bilen med Ellie, og vi endte med en ret kort tur i regnvejr. Så ud over lidt træning og leg hjemme i stuen, har det været en ret kedelig dag for hende i går smiley

I dag skal jeg starte med en afhøring kl. 10, så vi kan nå en lidt længere morgentur og lidt træning inden jeg kører. Det tror jeg hun trænger til smiley

• #247   23. nov 2022 Min fætter Kenn døde i nat. Han havde kræft. smiley

• #248   23. nov 2022 Det gør mig ondt Susanne smiley

• #249   23. nov 2022 Mange tak Louise. Han var en dem, jeg har haft mest kontakt med, og han var også med til min brors bisættelse i torsdags, så det er virkelig mærkeligt, at han nu er væk.

• #250   23. nov 2022 Ja det er en rigtig trist tomhed, at miste de der er nærmest smiley

• #251   23. nov 2022 Den mystiske tråd er tilbage smiley

• #253   23. nov 2022 Jeg kan heller ikke skrive i den. Møstisk

• #254   23. nov 2022 Fedthalemusens bur er åbenbart et af de bedste steder at sove når man er kat smiley

profilbillede
  • #255   23. nov 2022 Sønnen var ude at købe en ny jakke i dag. Der var Black Week, så han fik -70% på den. Det er ikke dårligt.

• #256   23. nov 2022 #253 skriveblokering ? smiley smiley

• #257   23. nov 2022 Ringtræning smiley

profilbillede
  • #258   23. nov 2022 Bodil - Hvor er den kær smiley

• #260   23. nov 2022 #259 da ikke i Vendsyssel, på Als!

• #262   23. nov 2022 En slags kat kan man godt sige, en svine heldig kat smiley

• #263   23. nov 2022 Killingen "hjælper" med at strikke smiley

profilbillede
  • #264   23. nov 2022 Har fået Duddi hjem smiley Har fået dom i en sag på arbejde, hvor vi VANDT (helt som vi skulle og burde) smiley Der er sat vinterdæk på bilen, og bestilt et nyt sæt forpærer. Lige om lidt kører jeg BÅDE lovligt og forsvarligt.

Og så er det kun onsdag smiley Hvad skal det da ikke ende med, inden ugen er omme smiley

• #265   23. nov 2022 De to blå killinger er mrga glade for Balder og omvendt. Det er så sødt. smiley

• #266   23. nov 2022 Jeg havde en kat
    den døde uden smerte
    på en kølig efterårsnat
    og tiden læger
    var det jeg lærte

profilbillede
  • #267   23. nov 2022 Mikes mor - Jeg kan ikke sende billede i PB, så du får det lige her:

profilbillede
  • #268   23. nov 2022 Mikes mor

profilbillede
  • #269   23. nov 2022 Jeg er blevet velsignet med en blærebetændelse, så nu er jeg på medicin. smiley

Jeg fryser næsten hele tiden og er så træt så træt. Jeg glæder mig til en uge uden det store på programmet. Det skal nok hjælpe på det hele. smiley

Min far er kommet over sin lungebetændelse, så han hænger i den gamle. smiley

Min søn er snart færdig med uddannelsen, og så må vi se, om hans praktikplads fastansætter ham. Vi håber. smiley

• #270   24. nov 2022 Om en måned er det jul;)

• #271   24. nov 2022 God bedring, Susanne. Husk at tisse efter sex, og hold dig til 2-3 stillinger, så er risikoen for blærebetændelse mindre smiley

• #272   24. nov 2022 smiley Nogle gode råd Anne

• #273   24. nov 2022 #271 Sex? Hvad er det? smiley smiley smiley Og mange tak.

• #274   24. nov 2022 Haha, jeg kunne ikke lade være smiley

Men god bedring - det er virkelig en træls ting at døje med smiley

• #275   24. nov 2022 Jeg er snart vant til det. smiley

• #277   24. nov 2022 Isabelle - typisk, det ved din udlejer sikkert allerede smiley

• #279   24. nov 2022 Det lyder altså underligt Isabelle. To gange er et hus her på gaden blevet erklæret uegnet som bolig af kommunen, og det er en privat udlejer. En gang endte et spædbarn på intensiv pga svampene.

• #281   24. nov 2022 Isa, du skal bare lige læse de først par linjer:

https://www.retsinformation.dk/eli/retsinfo/2015/9350

Ring til kommunen igen, og bed om at tale med en voksen smiley Det er muligt, at de vil kræve lidt mere, end bare en mistanke om svamp (der er immervæk langt fra skimmelsvamp og til at en bolig frembyder sundhedsfare).

• #283   24. nov 2022 Vi har også lidt skimmelsvamp, men det hjælper nok ikke at klage til mig selv. Så de snaskede øjne og stoppede næse bliver hurtigt en vane. smiley

• #284   24. nov 2022 Skimmel er jo ikke nødvendigvis "farligt" eller slemt. Der kan nemt og hurtigt komme skimmel, særligt på denne tid af året, hvor vi måske ikke få så meget frisk luft ind, som vi burde, og hvor temperaturen kan svinge meget i rummet. Om vinteren oplever jeg tit lidt skimmel på vinduesrammer i soveværelset og køkkenet. Hele året igennem kommer der skimmel på badeværelset.

Jeg vasker det selvfølgelig ned når det kommer, og forsøger at være på forkant, men det er bare for at sige, at det jo ikke i sig selv behøver være slemt, hvis det altså er noget der kan løses med rengøring og udluftning. Problemet er, hvis det opstår af fugtskader, kuldebroer eller manglende mulighed for opvarmning (som det jo pt er hos dig).

• #285   24. nov 2022 Vi har på væggene pga kuldebroer og utæt undertag.

• #286   24. nov 2022 Udluftning/affugtning er den mest kosteffektive kur mod skimmel. Varme fungerer også, men koster en del mere.

• #289   24. nov 2022 Isabelle, på min gamle arbejdsplads var der både skjult og en smule synlig skimmel, og de medarbejdere, der var blevet udsat for det igennem mange år (+5-7 år, mener jeg), fik erstatning, nogle af dem var så også blevet rigtigt syge med kroniske skader på lungerne.

Så jo, skimmelsvamp er farligt, hvis man er udsat for det igennem længere tid.

Før vi byggede nyt hus, boede vi i 20 år i en gammel murmestervilla fra 1937. Der har aldrig nogensinde været skyggen af hverken skimmel eller svamp, hverken i kælder eller vinduer. Vi fik det hulmursisoleret for omkring 13 år siden, og dét gør en kæmpe forskel på kuldebroer m.v. Om vinteren var der ofte i soveværelset fugt indvendigt på vinduerne, som var nyere trævinduer, og det tørrede jeg blot af hver morgen.

Så enig med dem, der siger "udluftning og varme", og så tørre eventuel (indvendig) fugt af vinduerne.

• #290   24. nov 2022 Vores hus er fra 1906 og har ingen hulmur på 1. sal. Stueetagen er hulmursisoleret. Men med utæt undertag hjælper det nok ikke så meget at isolere. Dem der har lagt tag på huset har desværre ikke gjort det særlig godt.

• #291   24. nov 2022 Køkkenet var en tilbygning, også uden hulmur, og med krybekælder under, og der var væsentligt koldere, end i resten af huset.

Det er SÅ dejligt nu at bo i et hus med ensartet varme i alle rum, især mig med alle mine skavanker nyder godt af det.

• #294   24. nov 2022 Vi har krybekælder under det meste undtagen under det ene rum, hvor bjælkerne ligger direkte på jorden. smiley

Under stue og køkken er der isolering i gulvet.

• #295   24. nov 2022 Isabelle, skimmelsvamp er farligt og man kan invalideret af det.
    Ognåe man som dig har KOL i forvejen skal man tage det ekstra alvorligt, det samme gælder når man som dig bliver stoppet og får røde kløende øjne

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke sove i det værelse, men hellere på sofaen i stuen.

Synes ikke, at du skal sige op før du har fået noget andet - men hvis du kan få det "sundhedsskadeligt" skal du rykke ud straks

• #297   24. nov 2022 Så fik jeg langt om længe fjernet Gaddafi fra mit profil billede.
    Det er jo ikke så smart når han ikke er min mere.

I stedet for har jeg brugt et billede af mit nye dyr. smiley

• #300   24. nov 2022 Isabelle, hvis der evt. er noget under gulvet, så hjælper det ikke meget at vaske vinduet i Rodalon........

• #301   24. nov 2022 John, det er nu helt normalt i soveværelser, der bliver holdt kølige/kolde om vinteren, det er varme, der skal til for at undgå eller minimere det. Det skal blot tørres af hver morgen. Vi snakkede med en byggesagkyndig om det.

• #304   24. nov 2022 John, af alle de fantaster der har været herinde gemmen tiden, er du trods alt den bedste løgner smiley Jeg NÆGTER at tro at du nogensinde har fået et soveværelsesvindue til at dugge smiley

• #305   24. nov 2022 Ja John, det er Jesper.
    Jeg ved ikke, Hvordan det er gået til, at han er flyttet ind til mig, og så på den her årstid.
    Han er ved at deive mig til vanvid med hans snakken. Munden står næsten ikke stille på ham

• #306   25. nov 2022 6 måneder i dag smiley

profilbillede
  • #307   25. nov 2022 I dag står den på afslapning, så vi er klar til weekenden. smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 608
    #308   25. nov 2022 Meget sær vane min rumæner har fået.. Han skal op og gå på samtlige kampesten i skellet trods hans 78 cm over skuldrene. så kan han stå der og skue udover hans rige, som så er naboens. smiley

profilbillede
  • #309   25. nov 2022 Sådan var Gaddafi også. Når vi gik tur i kvarteret og der var en højere kant op til folks forhaver, så skulle han absolut springe op og gå der.

• #310   25. nov 2022 Cookie, puha, pas på med det - jeg læste i en schæfergruppe på fb, at det er et tegn på dominans, når hunde vil være højere smiley smiley

• #311   25. nov 2022 Cookie, det er der nu ikke noget mærkeligt i. De fleste af mine pyreneere har gjort det samme. Overblik må der til smiley

Tilbage i tiden med de gode gamle karaktertest var jeg med til at arrangere en dag, hvor vi testede en flok pyrer. Det foregik sådan, at hver anden hund til testen var en pyr, så vi alle kunne gå med som tilskuere og se hinandens hundes reaktion. Rigtig spændende. I den ene test skulle hundene passerer en masse "soldaterfigurer" med stirrende øjne som var sat i en sti mellem nogle små høje. Testerne kommenterede bagefter, at det var sjovt at se, at samtlige pyrer var rendt op på den største af højene og overskuet området deroppefra, mens de andre hunde havde kæmpet sig igennem nede i "dalen".
    Så for mig giver det fint mening at din rumæner kravler op for at få bedre udsyn.

• #312   25. nov 2022 Åh, og så er det blevet rotte tid. smiley Jeg var lige ude og tjekke olie og sprinklervæske på bilen, og sandelig om ikke, der lå flere halvgnavede æbler og æblerester på olietanken. Uf. Man kan sige meget om rotter, men de er nu ganske intelligente. Det er da smart at kravle op i motorrummet på bilen, og så sidde der tørt, varmt og i sikkerhed med sit æble.

• #313   25. nov 2022 Jubiiiii, jeg tror at min Jesper er afgået ved døden.
    Jeg har ikke hørt ham hele dagen.
    Han vil ikke blive savnet. smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#314   25. nov 2022 Det giver fint mening at han vil op og stå på dem, helt klart.. men han er stadig lidt kluntet og ikke helt så god motorisk, så han træder lidt forkert nogle gange, men det bliver bedre. Han har så godt af det, når han tager den med ro. Men tossen vil gerne løbe deroppe.

Uff med rotter.. vi får mus ind i skraldespandsskabet. 2 rotte klapfælder er der derinde, som gør kål på de små bæster ret effektivt. Alligevel var fælden klappet på en igår der kun havde ramt bagbenet på en. Jeg ville sådan ønske at jeg kunne aflive dyr, for min kære mand (i det momente knap så kær) gad ikke rejse sig midt i fodbolden, så jeg måtte slippe den fri.. jeg tudede over at se det lille væsen med et forkrøblet bagben smutte. Men håber den får en barmhjertig død i fælden i aften..

• #315   25. nov 2022

Arme lille mus.
    Det havde altså været mere humant at aflive den frem for at slippe den fri.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#316   25. nov 2022 Anni:jeps det er jeghelt klar over, men jeg KAN ikke gøre det.. jeg prøvede at tage fælde 2 og klaske den med, men det kunne jeg simpelthen ikke.. Så alternativet var at slippe den fri. Så det blev den og ender forhåbentlig i fælden igen død, eller som mad for enten ræv eller musvåge.

• #317   25. nov 2022 Rottefælder er for store til mus og rammer ofte musen forkert, som du selv oplevede. Nye fælder må der til.
    Skulle du stå i en lignende situation en dag, så smask fælde og mus med en skovl. Det koster ganske vist en fælde, men alligevel . . . .

• #318   25. nov 2022 Køb en elektrisk musefælde.
    Musene dør med det samme, og det sviner ikke smiley

• #319   25. nov 2022 Jeg tror ikke, at de går i en fælde igen.
    Mon ikke den har lært hvad fælder gør

• #320   25. nov 2022 Ha, ha Anni. Mus er ikke så kloge.

Inden jeg købte min elektriske musefælde, fangede jeg musene levende, og slap dem ud. Men jeg fangede de samme mus flere gange. Sommetider havde jeg på fornemmelsen, at musene var hjemme igen før mig (det var vist ikke kun musene, der var dumme)..

• #321   25. nov 2022 Jeg har lært mig at aflive mus, mest fordi Dorit skambider spidsmus, og ikke altid dræber dem (markmus æder hun). Så et hårdt stamp med støvlehælen er effektivt. Det er dér jeg tilsidesætter mine følelser, og gør en ende på dyrets lidelser. Fugle og rotter afliver jeg helst med en spade. Lægger dem på græsset, sætter spaden over halsen og hopper på spaden, som så går igennem halsen og ned i det bløde underlag.

• #322   25. nov 2022 Katten er lige garnholder, så han også kan blive nusset (og stjæle varme fra mig? smiley

profilbillede
  • #323   25. nov 2022 Det er jo fredag, så jeg skulle have bøf, kroketter og flødesauce smiley Bøffen var tournedos, og jeg glædede mig til uges bedste måltid. Perfekt stegt, lækker mør og ….. så ramte jeg en kæmpe og helt massiv sene, og sad og blev SÅ skuffet smiley Indtil jeg opdagede at det var tandstikken, der holder baconen på plads smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#325   25. nov 2022 Med alle de mus vi har klappet i de 2 fælder og de alle er døde, så har denne mus været meget uheldig. Kun en eller 2 gange har vi oplevet de ikke er døde.. Tilgengæld har vi før haft musefælder og der har der ligget haler og ben efter dem smiley og de har været længe om at dø pga den mindre slagkraft.
    Mus er ikke kløgtige, så enten klappes den igen eller også er den nappet af musvågerne.
    Vi havde en siddende på stuegulvet for noget tid siden. Den bar jeg udenfor til fuglene.
    Ellers havde Dolly nakket og ædt den.

• #326   25. nov 2022 En levende mus som er klappet i en fælde, og fælden med levende mus bliver sat ud til fuglene? smiley

• #327   25. nov 2022 Du bliver nødt til at købe ordentlige fælder. Ikke de billige træ-fiduser fra Jem&Fix. Afstanden fra mund til hals er et af kriterierne for at designe en fælde. Derfor - køb den rigtige fælde af en god kvalitet, så undgår du mere dyreplageri.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#328   25. nov 2022 Ej. Vi havde en mus siddende i stuen, som ikke var klappet af en fælde. Den har enten været ichok eller syg da den kunne samles op på en fejebakke med en skål henover. Den blev sat udenfor. Den skal være rendt langt hvis den havde ædt gift, så det har næppe været derfor den bare sad.

Søren, vi har skam ordentlige fælder. Den har som skrevet været usandsynlig uheldig, da alle andre både små og store mus der klappes dør øjeblikkeligt. Vi bruger intet til at lokke dem med, da de blot skal røre ved dem, så klapper de. Vi har haft nogle træfælder, men da man ikke længere kan få dem med en vippedims i midten, så de netop klapper hurtigt så musen smækkes i nakken, så blev de skiftet ud.

• #329   25. nov 2022 Ah okay, den havde jeg også bare sat ud. Det har jeg også gjort nogle gange, når katten er kommet ind med en, som jeg har nået at få fat i inden den er blevet slået ihjel af den ene eller anden smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#330   25. nov 2022 Hvis bare Dolly kunne nøjes med at nakke dem, så havde hun fået lov at tage den. Men hun æder den ligeså hurtigt som den slåes ihjel, og det er megaklamt.
    Der var det bedre da vi havde Hector. Han knækkede nakken på alt småkravl både inde og i stalden. Han tog en god portion rotter i sin levetid.

• #331   25. nov 2022 Balder vil gerne æde rotter, men det får han ikke lov til.

• #332   25. nov 2022 Altså, mine (både hunde og kat) æder gerne både mus, rotter og fugle. Og det får de som udgangspunkt lov til, hvis det er for dyrets bedste. Eller altså, markmus får de altid lov til at nakke og æde smiley

• #333   25. nov 2022 Det er egentlig lidt sjovt smiley barf er det eneste rigtige til hundene, men fanger de mus og rotter, styrter man til og stopper dem før de når at æde dem smiley

• #335   26. nov 2022 Isabelle - der er jo en hund som er special trænet til at søge/afsløre skimmelsvamp

Ejeren er meget vidende

• #338   26. nov 2022 Vi var lige et smut i Åbenrå his svigermor og svigerfar. Svigermor har det ikke så godt længere. Hun bliver 82 i morgen.

• #339   26. nov 2022 John, er det din opskrift på duggede ruder?

• #344   26. nov 2022 Midt i julefrokost hos min mor, blev min søster ringet op..

En af hendes kammerater døde i morges smiley

Min søster var helt sønderknust, hun havde heldigvis hendes nye kæreste med, som kunne køre dem hjem, da det ikke var forsvarligt hvis min søster skulle kører smiley

(Min søster valgte selv at ville hjem)

• #346   26. nov 2022 Jeg tror John er sur over, at jeg har gennemskuet at han aldrig har fået ruder til at dugge smiley

Hvor lyder det hyggeligt, Isabelle smiley Hvornår er der nyt om hendes tilstand? Det er godt nok barsk at skulle igennem for jer smiley

• #349   26. nov 2022 Hvor dejligt, at Maise er glad for hundene. Det gør jo det hele lidt nemmere.

Mit ældste barnebarn, Theodor på 20 måneder, synes også at Bonnie og Emmily er sjove, men han kan ikke helt beslutte sig for, om det er hunde eller får smiley smiley

• #350   26. nov 2022 Isabelle, er det en mulighed at du flytter ind hos din datter os familien, imens det her står på? Du får et (sikkert) tag over hovedet og familien kan få din støtte?

• #351   26. nov 2022 Frk. Jensen, er det sådan en kage du ønsker dig? smiley

profilbillede
  • #353   27. nov 2022 Gik tidligt i seng (på den måde er jeg meget begejstret for vintertid). Og det var heldigt, for kl. 6 begyndte Dorit at kaste op. I sengen. Som havde fået rent sengetøj på igår smiley

• #355   27. nov 2022 Vi måtte desværre aflive en af vores hunde for 14 dage siden, hun var kun 8 måneder, jeg har aldrig måttet sige farvel til så ung en hund før, det var så grimt, at hjælpe en gammel hund herfra er trist, men samtidig en kærlighedserklæring, men en ung hund i starten af det som skulle have været et langt og dejligt liv, det er forfærdeligt.
    Men i dag kommer Ellie, hun er 1 1/2 og skal forsøge at udfylde pladsen efter Mini smiley

• #357   27. nov 2022 Anni - haha nej, nej har godt set de der kattebakke-kager smiley

• #358   27. nov 2022 #355

Det må være ganske forfærdeligt, at sige farvel til så ung en hund smiley

Velkommen til Ellie smiley

Bodil, vi vil se billeder smiley

• #359   27. nov 2022 Mini havde løse knæ, 3 på begge bagben, operation ville være med en meget usikker prognose, vi valgte ikke at slæbe hende igennem det.
    Jeg har ikke billeder af Ellie, kun film;) så i må vente til i morgen.

• #360   27. nov 2022 Det gør mig indt for dig Bodil. smiley
    Jeg har det lige som dig, at det er værre med en ung hund.
    Men også en ung hund afliver vi jo af kærlighed.

• #361   27. nov 2022 Det er jeg ked af at høre Bodil. Det er rigtig svært.

• #362   27. nov 2022 Jeg sidder og ser "Fremtiden mad" på tv.
    Og hvor er jeg glad for at jeg er så gammel, at jeg nok dør indenfor en overskuelig årrække, så jeg slipper for at spise "Fremtidens mad"

• #363   27. nov 2022 Jeg smelter lige lidt. smiley

profilbillede
  • #364   27. nov 2022 Åh, Bodil, det er jeg ked af at høre smiley

Men jeg må advare - en Ellie er en værre bandit. Jeg er sikker på at det er navnet, der bærer skylden for vanviddet smiley

Isabelle, hvis nu svampe-kineserne bliver ved med at være lort, kunne du så ikke prøve at høre om datteren og familien var en mulighed? Nu hvor barnebarnet er blevet glad for hundene smiley

• #365   27. nov 2022 Ps. Det er Ellie der har lavet cirka 1000 linjeskift på forrige indlæg smiley

• #366   27. nov 2022 Anne - Haha, jeg troede det var min telefon der ikke gad uploade et billede smiley

• #367   27. nov 2022 smiley
    Min lille Ellie er landet, hun er godt nok sød smiley

• #368   27. nov 2022 Frk Jensen, jeg troede også først at det var iPad’en der var døende. Indtil jeg kom i tanke om at et lille monster havde lavet stepdans på tastaturet inden jeg trykkede send smiley

Bodil, det tæller ikke, når der ikke er et billede smiley

• #370   27. nov 2022 Måske du skulle spørge hende, just in case. Det kunne jo være at hun ville se det som en hjælp - trods irriterende hunde smiley

• #372   27. nov 2022 Er der nogen her i tråden der er plasmadonor? Ikke i Skejby smiley Jeg har tabt mig (ufrivilligt), og efter Skejbys regler, må jeg ikke længere donere plasma, fordi jeg ikke vejer over 66 kg (højde 166 cm). Men i de generelle regler, står der at man bare skal veje over 60 kg, og det gør jeg.

Jeg har før fået dem overtalt til at genovervej stive regler, men vil gerne kunne henvise til en anden blodbank smiley

• #373   27. nov 2022 Nej det er jeg ikke, men hvorfor ligger grænsen lige ved 60 kg?

Kommentér på:
Løs snak 3

Annonce