{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.038 visninger | Oprettet:

tæge ved øjet {{forumTopicSubject}}

Hej min lille hvalp på bare 9 uger har fået en lille bitte tæge lige under øjet faktisk på under øjelåget meget tæt på øjet, det er ikke til at få fat om den og nu er hun hævet under øjet ikke rødt men hævet, hvad hvordan gør jeg og når og hvis jeg får den fjernet selv er der så noget jeg kan/ skal rense med så tæt på øjet?????????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tæge ved øjet
  • #1   17. sep 2007 Mona. er du helt sikker på, at det ikke er en lille vorte ?

  • #2   17. sep 2007 Ja, det er jeg helt sikker på, alle mine dyr får tæger konstant og jeg er ellers blevet rigtig godt til lige og snuppe dem, men det er sk... svært når den er så lille og så tæt på øjet

  • #3   17. sep 2007 Miki har også haft en meget tæt på øjet engang, den fjernede vi med en pincet, og han blev lidt hævet ved øjet, men det forsvandt igen smiley

  • #4   17. sep 2007 jeg ville nok konsultere dr dyr, kender nogen der havde samme problem og det udviklede sig til en værre omgang, fordi man risikerer at skade øjet og give infektion..
    Sikke noget, god bedring og håber den lille satan af en tæge falder i svn så den falder af.. SS


  • #5   17. sep 2007 Okay Mona - så kan jeg godt se at det er svært :-((

  • #6   17. sep 2007 Jeg har før taget tæger tæt ved øjet men det er på de store hunde som kan sidde stille, så tæt på øjet er der jo ikke meget blod til tægen og den vokser derfor ikke særlig meget, jeg tænkte bare på om der er noget man kan rensemed så tæt på øjet, jeg prøver igen i morgen tidlig om jeg kan få fat i den ellers må dr.dyr klare den for os, man er jo lidt pivet når det er en lille hvalp

  • #7   17. sep 2007 Ved godt det lyder lidt skørt, men min kanin fik også mange tæger ved øjet og min dyrlæge sagde, at man skulle putte lidt smør på, for det kvæler tægen. Så kan du fjene den uden problemer bagefter - det har jeg gjot tit smiley

  • #8   17. sep 2007 Tanja S.

    Den virker desværre ikke altid.. Mickey's første tæge, som sad på øret, villle bare ikke af.

    Mickey fik smør, madolie, becel på øret, og det hjalp bare ikke. Så bruger jeg spurt, så Mickey lugtede af vodka.. Det virkede heller ikke... Efter flere forsøg på den stakkels hund, fik jeg taget den med en pincent. Endelig, efter et par timer.. Mickey fik masser af godbidder for sine gode tålmodighed... smiley

    Nu ruller jeg nærmest tægerne rundt, så de bliver rundttosset, og derefter lige fat på den rigtige måde, og vupti, så er den af...


  • #9   17. sep 2007
    Har du ikke et safecard? Jeg har taget en der sad nærmest i øjenkrogen med et safecard.

    Generelt er safecard det bedste til tæger. Synes jeg:O)


Kommentér på:
tæge ved øjet

Annonce