{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.486 visninger | Oprettet:

Tæge ved øjenvipper {{forumTopicSubject}}

Min schæfer hvalp har fået en tæge - men den sidder et EKSTREMT upraktisk sted - den sidder nemlig på øjenlåget der hvor øjenvipperne sidder :s Og jeg kan ikke fjerne den pga. jeg er bange for at prikke hende i øjet og så må jeg heller ikke rigtig røre vildt meget ved den.

nogle der har nogle tips til hvad jeg kan gøre?
Vil ringe til dyrlægen imorgen og forhører mig men ville være rart hvis her var tips at hente smiley

Hun har fået noget mod lopper og tæger men tror ikke lige det har sin virkning på øjenvipperne .-/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæge ved øjenvipper
  • #1   30. apr 2011 Hvad bruger du til at fjerne den med? Den "tang" jeg har, ville jeg godt kunne bruge ved øjet, hvis jeg fik en anden til at holde hovedet eller kom snigende mens hunden sov

  • #2   30. apr 2011 Kender du ikke nogen som kan komme og holde hende, så du kan få den væk?

  • #3   30. apr 2011 jamen flåten SKAL ud, så må du få nogen til at holde den !

  • #4   30. apr 2011 Ja tak er lettere sagt end gjort :s
    Den rykker jo hovedet rundt :s Skal prøve og ja .. den SKAL ud !


  • #5   30. apr 2011 Men ja en tæge tang eller fingrene hvis ikke tægetangen er tilstrækkelig selvom jeg ikke er meget for at bruge hænderne til de små klamme kryb smiley

  • #6   30. apr 2011 Hvad med et stykke toiletpapir omkring?

    Jeg fandt en på Luna nede på maven i går smiley

    Jeg bruger det der kaldes koben, de er perfekte..

    Og så er det en flåt og ikke en tæge *S*


  • #7   30. apr 2011 Hvis du kan få nogen til at hjælpe dig, så skal der være mindst en til at holde hunden og en til at holde hovedet helt stille.

    Og helst en flåttang, så du kommer helt ned til huden uden at få trykket på flåten.


  • #8   30. apr 2011
    Frotline combo, og så falder den af efter 1-2 dage af sig selv smiley


  • #9   30. apr 2011 for du skal lige passe på med at tag sådan en ud selv sådan et sted. det kan være farligt hvis du ikke få hele kræet med

  • #10   30. apr 2011 Hvor er du fra ? Hvis du bor her i nærheden kan jeg godt hjælpe dig smiley

  • #11   30. apr 2011 Eller du kan "nulre" den ud, så er du sikker på at den ikke går i stykker og ender med at sidde fast inden i øjenlåget. Jeg ville ikke turde tage den med tang.

    Frontline er også en god idé!


  • #12   30. apr 2011 Frontline Combo Vet. til hund er et unikt 2-i-1 produkt med effekt overfor lopper, flåter og lus og udviklingen af loppeæg, -larver og -pupper.
    - Dræber voksne lopper inden for 24 timer og forebygger nye loppeangreb i op til 8 uger.
    - Forebygger udviklingen af loppeæg, -larver og –pupper i 8 uger
    - Dræber flåter og lus inden for 48 timer og forebygger mod nye angreb af flåter i op til 4 uger.
    - Kan anvendes som en del af behandlingen af loppeallergi
    - Kan anvendes til drægtige og diegivende dyr.
    - Hvalpe kan behandles fra 8 ugers alderen, til hvalpe under 8 uger anbefales Frontline Vet spray.


  • #13   30. apr 2011 Man skal IKKE nuldre.

    Alle sygdommene ligger i maven og hvis man nuldrer eller trykker, tømmer den maveindholdet og overfører eventuelle sygdomme.


  • #14   30. apr 2011 Mette

    Det har jeg aldrig hørt, jeg har ellers lært det af en dyrlæge engang.


  • #15   30. apr 2011 *Dræber flåter og lus inden for 48 timer *

    Jps, men den skal ud inden 24 timer hvis man skal være sikker på at den ikke overfører smitte.

    Og iøvrigt HAR den fået noget:

    *Hun har fået noget mod lopper og tæger men tror ikke lige det har sin virkning på øjenvipperne .-/*




  • #16   30. apr 2011 Stine:

    Det er derfo alle de gamle husråd om margarine og alt muligt KRAFTIGT advares om. Flåten bliver svimmel og tømmer sit maveindhold:-(


  • #17   30. apr 2011 Sakset fra Netdyredoktor:

    *Hvordan fjernes flåter?
    Flåter skal fjernes, så snart de opdages.

    Det er en almindelig anerkendt påstand, at flåter som fjernes inden for de førtse 24 timer ikke har nået at overføre sygdomme. Det er en påstand, som kun gælder for borreliabakterien, men den gælder ikke for overførslen af TBE-virus.

    Det er vigtigt, at hele flåten fjernes.

    En flåt fjernes lettest med en "flåtfjerner" eller en "tægetang". Denne griber om hovedet nede i huden, og flåten fjernes ved at tangen ubesværet drejes. Herved kommer hele flåten ud.
    Man kan også tage fat om flåtens hoved med en pincet, og derefter forsøge at få den til at slippe sit tag, ved enten at dreje den rundt eller ved at lave et langt sejgt træk. Pas på at flåten ikke går i stykker.
    Man skal ikke følge de gamle husråd om at nulre flåten med olie, vaseline eller margarine. Man risikerer at flåten tømmer alt sit maveindhold ud, hvorved der er større risiko for at den overfører borrelia.*


  • #18   30. apr 2011 Bor i Kastrup....
    vi har lige prøvet at nulre den ud og tror vi fik det hele med...
    men vi holder selvfølgelig øje med lille Luna.. Øv de er bare SÅ ulækre :s


  • #19   30. apr 2011 Jeg har sådan en "tang" der er ligesom en kuglepen. Når man trykker ovenpå den, kommer der en lillebitte lasso ud af spidsen som man så lægger ned over flåten, slipper knappen og lassoen strammes, så man kan dreje den ud. Det er det første redskab, jeg aldrig har haft problemer med at fjerne dem med

  • #20   30. apr 2011 Og hvis man gerne vil forkorte en hunds liv, skal man endelig bare bruge Frontline og lignende. Sørg hellere for at have diverse flåttænger liggende. De er meget billige, og effektive, og så holder hvidløg jævnligt både flåter, og lopper væk. Her gives et dagligt, og skulle vi glemme et en dag sker der intet ved dette, og husk at visse midler til loppe og flåt angreb, er direkte farlige hvis man også har kat.

  • #21   30. apr 2011 helena
    Hvorfor er det farligt, hvis man også har kat? Skal man ikke bare lade være med at komme det på katten og sørge for, den ikke slikker hundene lige når de har fået det?


  • #22   30. apr 2011 alfisten
    Nu bliver jeg da bekymret. Jeg købte det hos dyrlægen i sidste uge. Hun ved jeg har kat og pointerede kraftigt, at jeg ikke måtte bruge det på den, men sagde bare, jeg skulle gå en lang tur med hundene, når jeg havet givet det på dem.

    Katten slikker så aldrig på hundene, men det ved dyrlægen jo ikke


  • #23   30. apr 2011 Alfisten
    I dine links er det alle tilfælde, hvor man decideret har givet det til katten.


  • #24   30. apr 2011 Hvor mange katte slikker på hunde?

  • #25   30. apr 2011 Fredsfyldt
    Det gjorde min, da han var killing :). En af mine gamle katte gjorde det også på vores daværende hund. Han kunne like i timer, helt salig og bare slikke på hunden


  • #26   1. maj 2011 Lad dog flåten sidde til den falder af af sig selv når den sidder som du beskriver

  • #27   1. maj 2011 Det er direkte DUMT at lade hunde og katte være sammen når man har brugt bayvantic - vi har også brugt det ! Og vi gav sofus det inden vi gik i seng ! Vi gav ham det udenfor og så kom han ind i soveværelset hvor døren blev lukket og så sørgede jeg for at vi var ude hele dagen efter samt jeg vaskede gulvet osv i soveværelset ! Det er SÅ farligt ! Men intet tar flåter bedere end det !

  • #28   1. maj 2011 Fredsfyldt - vores hunkat og hund elsker at ligge og nusse hvor de slikker på hinanden !

Kommentér på:
Tæge ved øjenvipper

Annonce