{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Ej hvor er det svært... {{forumTopicSubject}}

Jeg har så svært ved at finde ud af hvilken race vi skal have når vi skal have hund nummer 2...
Jeg har selvfølgelig lavet en masse research selv og har nogle bud...
Men vil gerne høre jer hvad i har af forslag.. Så jeg skriver lige nogle nøgleord jeg går lidt efter...

Jeg ønsker:
en robust, selvsikker hund
en der ikke er nervøs,sky og forsigtig af natur
en lille/mellem hund
ikke en muskelhund
en hund der af natur er glad for andre hunde, fremmede og børn.

Ja kort sagt ønsker jeg en udadvendt, glad og robust hund smiley

Jeg ved godt opdragelsen gør meget, og træning osv.... men racerne har jo også nogle egenskaber fra naturens side, og det er dem jeg snakker om smiley

På forhånd tak for hjælpen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ej hvor er det svært...
  • #1   13. sep 2007 Ja du har jo selv talt om Japansk Spids, og den syntes jeg også passer på det du gerne vil have.

• #2   13. sep 2007 En fransk Bulldog?

• #4   13. sep 2007 Karen - Ja det har jeg nemlig smiley
    Men synes bare jeg har fået indtryk af at de er lidt nervøse af sig... og reserverede overfor fremmede... Men måske tager jeg fejl?

• #5   13. sep 2007 Aalborg - Nej den er ikke for stor.... Det er også en af topkandidaterne...

Mit problem med dem er at jeg hører mange sige det er den race der har den kedelige "bide folk" rekord....
    Jeg kan ikke helt forstå det, for jeg troede det nærmest var den perfekte lege/familie-hund...

• #6   13. sep 2007 Ja det syntes jeg, men det har meget at gøre med hvordan de er opvokset, hvis du har læst i gruppen kan jeg godt forstå dig, men det er fordi vi er mange der har købt et dårligt sted hvor de ikke har været så meget i menneske kontakt, men hvis de ellers er opvokset ordentligt er der ikke rigtig noget, der kan være en lille smule, men det er over for nye ting fx en pose på vejen der ikke plejer at være der men når de finder ud af at den ikke gør dem noget så er der ikke mere, jeg har mødt mange mere nervøse hunde.

• #7   13. sep 2007 Grunden til at så mange har haft en golden i armen er at de som regel ikke har fortalt deres børn de skal opføre sig overfor hunden, netop fordi den er så godmodig og venlig, den finder sig i meget (som intet dyr burde udsættes for) men en eller anden dag får selv den sødeste hund nok.

Så længe man er opmærksom på hvad hunden har brug for, og krav på, så er det en helt fantastisk hund sådan en golden.

• #8   13. sep 2007 Og ja, selvfølgelig er det vigtigt at hunden kommer fra et godt sted, dvs ikke er opvokset i en stald eller i et bur.
    Men at den kommer fra et sted hvor du ville være tryk ved at levere den tilbage.
    Aldrig købe en hund for at redde den, der redder man kun opdrætterens pengepung.

• #9   13. sep 2007 Karen - Ok, ja jeg må vist hellere komme ud til nogle opdrættere og finde ud af mere og møde nogle spidser smiley
    Altså udseendet sælger jo sig selv, de er så skønne at se på... men indholdet er bare langt vigtigere smiley
    Jeg mødte nogen med sådan en her forleden, og den var hvert fald ikke spor bange for fremmede, men til gengæld var den agressiv overfor Poco, og hun fortalte at hvis det tordnede eller der kom en høj lyd, så var hunden et nervevrag længe efter... men de havde også købt ham ved en meget tvivlsom opdrætter....

Miss - Ja det lyder selvfølgelig logisk. Har bestemt heller ikke indtryk af at de er bidske sådan af natur....

• #10   13. sep 2007 Min er ligeglad med torden, høje lyde og fyrværkeri, dog ikke da der var nogle drenge der smed noget lige uden for haven da hun stod der ude det vil sige lige på den anden side af det stakit hun stod ved der blev hun bange og gemte sig under en stol i langtid men det er det eneste.
    Hvor er det du bor henne af?

• #11   13. sep 2007 Alt efter hvor stor den må være, og hvor meget du har lyst til træning ... og arbejde med at hunden får lært at omgås andre hunde:

* Golden retriever
    * Labrador retriever
    * Norsk buhund
    * Appenzeller/Entlebucher sennenhund
    * Shapendoes
    * Kooikerhondje
    * Schnautzer

/Carina

• #12   13. sep 2007 Karen - Jeg bor i Troldhede (25 km syd-vest for herning)

• #13   13. sep 2007 Jeg er sikker på at du gerne må besøge connie, hun har dog hvalpe lige nu, men hun bor jo ved odder, så der er godt nok et stykke. Men du kunne jo prøve at lave en tråd inde i gruppen hvor du spørger mere til racen og om du kan komme og besøge nogle, for jeg kan ikke lige huske om de r er nogle i nærheden af dig, men ellers ved connie det.

• #14   13. sep 2007 Karen - Ja Connie har også sagt at jeg er velkommen til at kigge forbi hende, så det skal vi helt sikkert prøve smiley

• #15   13. sep 2007 Holly er til salg - desværre... Ved godt hun er cane corso, men må nu indrømme at vi tit har snakket om at sætte hende ind under "blanding"! Tror der er schæfer i hende, eller noget jagthund

• #16   13. sep 2007 Det kan jeg godt forstå, jeg skal også til at avle men ved dog ikke helt så meget som connie, men hun ved også alt muligt, og har haft dem i nogle flere år end mig, men her må du også godt komme men jeg har kun en.

• #17   13. sep 2007 altså jack russel er i hvert fald selvsikker.. og jeg har kendt en der var god med andre hunde og dyr.. men er ikke sikker på det er sådan i "virkeligheden"?

• #18   13. sep 2007 Boston terrier forresten!

Den så jeg noget om på Animal Planet engang og den faldt jeg lidt for

Kommentér på:
Ej hvor er det svært...

Annonce