{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Hvordan får man sin hund helt renlig?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har et stort problem med min ældste tæve. Hun er 1 ½ år nu, og hun er stadig ik helt renlig. Jeg lufter hende som det første om morgenen, og når jeg kommer hjem fra arbejde, og så ellers med jævne mellemrum. Og ofte er hun med ude en hel eftermiddag, men har så stadig "uheld" indenfor..... Hvad skal jeg gøre for at gøre hende HELT renlig???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får man sin hund helt renlig??
  • #1   9. sep 2007 Et foder uden unødige fyldstoffer ka være til stor hjælp - fx barf

• #2   9. sep 2007 Det er meget forskelligt... men ofte om natten.. og hun bliver luftet lige inden jeg går i seng. Men jeg undre mig os over at hun kan være hjemme i 12 timer, uden uheld og så en dag er hun måske alene i 1 time og så er det både nummer 1 og 2.... ???????? hun burde jo kunne holde sig hver dag..

• #3   9. sep 2007 Barf- hvad er det så for noget??? og hvad skulle det gøre anderledes??

• #4   9. sep 2007 Når man råfodrer (barfer) udnytter hunden føden, så der fx ikke er affald fra kornprodukter, som kun er fyld.
    Hunden udnytter korn dårligt og der er mer afføring.
    Tjek om der er korn i dit foder - de udnytter langt bedre foder med ris iøvrigt.

• #5   9. sep 2007 okay det vil jeg så prøve.. men hvor mange gange dagligt er det normalt en hun skal lae afføring???? for jeg synes min hund gør det mange gange om dagen... 3-5 gange...

• #6   9. sep 2007 Når jeg har barfet 1 x dagligt - når jeg fodrer med olivers (ris) 2 gange dagligt, men da han var yngre 3 gange. Det tyder på din hund ikke udnytter sit foder.
    Det normale er 1-2 gange ;O)

• #7   9. sep 2007 Jeg ville sige det skyldes utryghed..
    Tinka var 2år og 9 måneder før hun blev renlig, fordi jeg var en elendig hundeejer (Eller hvordan man siger det.. Jeg prøvede at gøre det rigtige men fandt ud af at det var helt fokert)

Var jeg dig ville jeg starte med at få alle lederegenskaberne helt på plads..
    Så skal du nok se forandringer..
    Da jeg fik dem på plads gik der to måneder og Tinka er fuldstændig renlig nu ! (hun bliver snart 3 år)

• #8   9. sep 2007 okay... hun får et billigt mærke, og så omkring de 200 g dagligt. Hun er meget kræsen, så alle de dyre mærker (som mange anbefaler) dem vil hun ikke spise... Kan du anbefale et mærke??

• #9   9. sep 2007 Mulle-pigen- Hvad mener du med lederegenskaber????

• #10   9. sep 2007 At hun ved at det er dig der bestemmer. At hun stoler fuldt ud på dig..

Har hun andre skavanker end kun at tisse ?? Gør, ødelægger ting ? er irriterende ?

• #11   9. sep 2007 Hun ødelægger aldrig noget, men hun kan godt virke en smule opmærksomhedssøgende indimellem.... men hun er en hyper hund, men jeg kan måske godt fornemme at hun kan irritere ind i mellem... gør hun mon det bevist???

• #12   9. sep 2007 Jeg synes der er en del, der tyder på at foderet ikke er optimalt til hunden.

En voksen hund skal have en højst to faste afføringer i døgnet. Og når du samtidig siger, at den er lidt hyper, så kan det måske også være en indikation på, at foderet rammer lidt ved siden af.

Om hun gør det bevidst - nej, det gør hun ikke. Sådan kan en hund ikke ræssonere. Hvis hun gør det af andre årsager end foderet, så er det stressbetinget - og den stress kan så komme af flere ting, heriblandt usikkerhed, dårlig selvtillid, hyperaktivitet og masser af andet.

Jeg ville gå i gang med at finde et foder, der optages bedre af hunden.
    Jeg selv bruger Olivers - det er jeg glad for, hunden ligeså, så det vil jeg selvfølgelig anbefale som et kvalitetsfoder med høj optagelsesprocent og som ovenikøbet har smagsgaranti ;o) (Vil hunden ikke spise det, får man fuldt beløb tilbage ved returnering af den åbnede sæk).

Det er ikke sikkert Olivers er det rigtige for din hund - du må prøve dig frem. Men husk, at en hund som regel kun er kræsen fordi vi lader den være det ;o)
    Bliver afføringsmønsteret ikke ændret, må du prøve et andet mærke. Husk nu at have lidt tålmodighed, så fordøjelsessystemet lige får en chance for tílvænning til det nye foder.

• #13   9. sep 2007 Som nævnt bruger jeg osse olivers. Det er et kvalitetsfoder, der hører til mellemprisklassen og leveres u. extra omkostninger lige til døren.
    www.olivers.dk
    Ellers findes der vel andre uden for meget fyld, men gå helst uden om korn og et kødprodukt skal helst stå øverst på ingredienslisen.

Kommentér på:
Hvordan får man sin hund helt renlig??

Annonce