besked i bc ang salg . {{forumTopicSubject}}
Min veninde har sin blanding til salg herinde . .
Hvilket er meget skuffende . . men hende og hendes kæreste er gået fra hinanden hvilket de ikk have regnet med og Camilla som hun hedder står nu og skal flytte pga nyt arbejde osv . . og vil ikke have ex kæresten får ham . . Hvilket jeg godt kan forstå . . sådan da . .
MEN . . folk blander sig for meget herinde .. og snakker ikke om nysgerrighed . . men forleden loggede hun på hg for første gang i et par månder og ser at der ligger en besked til hende .
Hvor i der står :At vedkommende er er træt af at hører " ikke tid " oog at hun selv er helt alene med 2 hunde . og det handler om at give indsatsen . . og hvordan hun dog kan skaffe sig af med hunden . .
For det første arbejder Camilla ca. en halv time væk fra hvor hun bor . . og det er nogen lange dage . . arbejder selv sammen med hende . .
for det andet ville hun gøre ALT for ikke at skille sig af med ham . . men hun tænker . . og hvis hun ikke kan give Spike det han skal have ( motion ) osv . . jamen hvorfor så ikek finde et hjem til ham hvor han kan få hvad han behøver . .
og så har jeg et andet spg . .
Camilla og denne vedkommende er ikke ens og laver nok ikek det samme osv osv osv . .
Såå hvad kan jeg sammenligne med hende og Camilla ?? andet end hun sagtens kan passe sine 2 hunde ?? . .
er bare så irriteret over folk skal blande sig på den måde . . hun er sku nok ked af det hele i forvejen . . Både pga kæresten men nu også hun skal skilel sig af med ham . . for han betyder dælme alt for hende lige som vores hunde gør . .
men er det nu forkert at tænke på hunden i stedet for han er alene mange timer om dagen og ikke får noget aktivering osv . . iihj . .
skulle bare ud med det . .
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
Hvor Camilla ejer en Blanding af Dobberman og Rottweiler .
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.074
Kender jo ikke til din venindes situation, men det er jo en forfærdelig hård beslutning, og det er jo ikke noget man gør "for sjov", og det sidste man har brug for er dømmende kommentare. Har aldrig selv været i den situation, men synes det er en flot tanke at man vil tilbyde den noget bedre.
Mvh Mette
sep 2005
aug 2007
Følger: 37 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 493
aug 2007
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 173
aug 2007
aug 2007
Tror vi allesammen har tænkt på at sende vores teenage hunde til månen i ny og næ, de fleste får en ganske "spændende" alder hvor de mister hjernen, og er en stor håndfuld, men det følger jo med... det ligger de mange velskrevede hundebøger heller ikke skjul på.. Tror desværre mange springer det led over at læse lidt om hvad man går ind til - på godt og ondt..
aug 2007
Nå røg vidst seriøst bort fra enmet, sorry Skiiotte.
Og sov godt hundehoveder. (-:
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 173
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Jeg værdsætter folk der erkender de ikke kan gøre nok, har bidt over for meget osv,og søger nye hjem til deres hunde.
En hund skal have det optimalt, og den skal IKKE blive et sted den ikke har det.
jun 2005
Ingen ved hvad de mennesker har prøvet.....og i bund og grund rager det nu heller ikke os.
Hovedsagen er, de erkender de ikke er de bedste, og tager koncekvensen.
jun 2005
Hvad er godt nok?
Hvilken grund kan "godkendes" af hg-brugere?
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
da de gik anden gang lagde de et depositum - noget jeg aldrig har modtaget før (vil ikke) men de insisterede.
3 dage efter ringede manden og "aflyste" hvalpen - de skulle skilles!
Hvorfor kommer ikke mig ved - men så hurtigt kan det altså gå - ingen kan spå om fremtiden sammen med et andet menneske.
aug 2007
aug 2007
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.389
En hund kan godt mærke hvis kune man vil den halvhjertet/den altid er i vejen og humøret synker (hos ejer) hver gang det er tid til en gåtur osv.
Og ja, så vil hunden få det langt bedre et andet sted.
Jeg kan da godt blive harm over at så mange mennesker har valgt at få hund med hovedet under armen, men faktisk ikke at de vælger at komme af med den igen.
Synd for hunden at den skal skifte hjem ja, men bedre end at blive et sted hvor den dybest set bare er i vejen.
sep 2005
Bine - hvad ved du om hvad de har gjordt ??
Hvad skulel de gøre ?? tror ikke jeg forstår hvad du mener . .
NOK ?? . . det handler jo ikke om at finde et hjem hvor hun kan have ham med ?? nej det handler om tiden til ham så han får sin stimulering . . skulle hun beholde ham også bar lade ham gå derhjemme og ikke få sin aktivering ?? ville du tilbyde en hund det ?? . .
så synes jeg da bestemt det er bedre hun tænker på hunden i sidste ende . .
sep 2005
og jeg støtter hende op i at gå af med ham . .
og jo jeg mener hun tænkte meget igennem . . for jeg tog en samtale med hende . . og hun var afklaret med han røg med hende hvis det skete . . i dette tilfælde er der bare sket mange ændringer i hendes liv så hun ikke kan . og hvis hun ikke finder et hjem til ham kommer han hjem til ex kæresten . . og bor . . for han vil gerne have ham . . men Camilla tøver lidt med om han vil passe ham ordentligt . .
oog synes stadig ikk det er fair at der kommer sådan en besked til hende i bc . .
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Må dog sige jeg ikke forstår man tager sig betaling for en omplaceringshund... Men det er også bare mig...
sep 2005
Han har kun haft det ene hjem . .
jun 2005
Se, det er sådan noget jeg ikke mener er at varetage hundens interesse, men dyrke ens egne egoisme. Ingen hunde har da lyst til at bo på gaden hvis de selv kunne bestemme.
Det er ikke kritik, men bare min holdning ;o)
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
sep 2005
for jeg forstår dig overhovedet ikk . .
men kan ige sætte det ind igen:
"Bine - hvad ved du om hvad de har gjordt ??
Hvad skulel de gøre ?? tror ikke jeg forstår hvad du mener . .
NOK ?? . . det handler jo ikke om at finde et hjem hvor hun kan have ham med ?? nej det handler om tiden til ham så han får sin stimulering . . skulle hun beholde ham også bar lade ham gå derhjemme og ikke få sin aktivering ?? ville du tilbyde en hund det ?? . .
så synes jeg da bestemt det er bedre hun tænker på hunden i sidste ende . . "
sep 2005
Han skal bare gå hjemme i lejligheden ?? . .
hmmm . . stakkels hund . .
sep 2005
men nu er det jo heller ikk lige det hun har gjordt . .
jun 2005
Jeg har også gennemgået alle de scener du skriver om, og har også alt på plads.
Men jeg kan i bund og grund risikere, de aftaler ikke bliver holdt i en given situation, og så er man altså på herrens mark.
Vi kan ikke helgarderer os 100%, men vi kan gøre vores bedste :o)
besked i bc ang salg .