{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

besked i bc ang salg . {{forumTopicSubject}}

Min veninde har sin blanding til salg herinde . .

Hvilket er meget skuffende . . men hende og hendes kæreste er gået fra hinanden hvilket de ikk have regnet med og Camilla som hun hedder står nu og skal flytte pga nyt arbejde osv . . og vil ikke have ex kæresten får ham . . Hvilket jeg godt kan forstå . . sådan da . .

MEN . . folk blander sig for meget herinde .. og snakker ikke om nysgerrighed . . men forleden loggede hun på hg for første gang i et par månder og ser at der ligger en besked til hende .

Hvor i der står :At vedkommende er er træt af at hører " ikke tid " oog at hun selv er helt alene med 2 hunde . og det handler om at give indsatsen . . og hvordan hun dog kan skaffe sig af med hunden . .

For det første arbejder Camilla ca. en halv time væk fra hvor hun bor . . og det er nogen lange dage . . arbejder selv sammen med hende . .
for det andet ville hun gøre ALT for ikke at skille sig af med ham . . men hun tænker . . og hvis hun ikke kan give Spike det han skal have ( motion ) osv . . jamen hvorfor så ikek finde et hjem til ham hvor han kan få hvad han behøver . .

og så har jeg et andet spg . .
Camilla og denne vedkommende er ikke ens og laver nok ikek det samme osv osv osv . .

Såå hvad kan jeg sammenligne med hende og Camilla ?? andet end hun sagtens kan passe sine 2 hunde ?? . .

er bare så irriteret over folk skal blande sig på den måde . . hun er sku nok ked af det hele i forvejen . . Både pga kæresten men nu også hun skal skilel sig af med ham . . for han betyder dælme alt for hende lige som vores hunde gør . .

men er det nu forkert at tænke på hunden i stedet for han er alene mange timer om dagen og ikke får noget aktivering osv . . iihj . .

skulle bare ud med det . .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  besked i bc ang salg .
  • #1   3. sep 2007 skal siges at vedkommende selv har 2 små hunde . .

Hvor Camilla ejer en Blanding af Dobberman og Rottweiler .

• #2   3. sep 2007 Jeg er meget enig, folk blander sig og dømmer uden kendskab til det de udtaler sig om.

Kender jo ikke til din venindes situation, men det er jo en forfærdelig hård beslutning, og det er jo ikke noget man gør "for sjov", og det sidste man har brug for er dømmende kommentare. Har aldrig selv været i den situation, men synes det er en flot tanke at man vil tilbyde den noget bedre.

Mvh Mette

• #3   3. sep 2007 Mette - netop . . altså hun tænker da i det mindste på hunden i stedet for at aige " nej han bliver her men får ikke sin aktivering osv for jeg vil bare ikk skille mig af med ham " .

• #4   3. sep 2007 Ja, folk keder sig for meget. de har simpelthen ikke andet at tage sig af.. Hader de mennesker, som bare ikke har andet end at blande og blande sig i andres "liv" og ting de gør og ikke gør.. Det er sandelig synd for hende.

• #5   3. sep 2007 Er til gengæld utrolig træt af alle de annoncer vedr. div muskelhunde racer der er til omplacering, bryder mig over hovedet ikke om konceptet "modehunde" om det er bitte små selskabsracer, eller de meget moderne muskelhunde. Det er et brug og smid væk samfund vi lever i.... Alle kan komme i en uheldig sitution som din veninde, men man må også gerne tænke over hvad man kan tilbyde en hund inden man anskaffer sig den. Herunder hører også hunde der bliver givet til børnene i familen, indtil de bliver trætte af dem... Men det er bare min mening, ved at det sker, og afskyer det, men det kan man jo ikke læse ud fra en annonce, så ingen fordomme omkring annoncerne herinde, ofte er det den mindst egoistiske beslutning i en ulykkelig situation.

• #6   3. sep 2007 jeg synes at når man tænker på anskaffe sig en hund så skal man også tænke på at et forhold måske ik holder evigt.og jeg synes det er så synd for de hunde der havner i det.. synes sådan nogle ting hører med under det ansvar at ha hund. men okay synes så også at det ik er helt fair at smide sådan en besked til vedkomende

• #7   3. sep 2007 Ja, det har I så HELT ret i. Fx mig og min kæreste har været sammen i 2 år, og skal flytte sammen, og jeg/vi har lige anskaffet os en rottweiler hvalp, men jeg har da også tænkt den der med: "vi kommer jo nok ikke til at være sammen forevigt". Så hvis der skulle komme den dag, hvor vi gik fra hinanden, jamen så tager jeg da hende med mig.. Det er iøvrigt også mig der har hende her hjemme hos mig nu, og jeg har betalt det hele.. Men har også tænkt på om det ikke var bedre, hvis jeg flyttede ALENE sammen med chica, og de to andre katte.. For så er der ikke alle de problemer heller, som man jo har når man bor sammen.

• #8   3. sep 2007 *bulldog* - præcis! Impulskøb og dårlige opdrættere/hundehandlere..

Tror vi allesammen har tænkt på at sende vores teenage hunde til månen i ny og næ, de fleste får en ganske "spændende" alder hvor de mister hjernen, og er en stor håndfuld, men det følger jo med... det ligger de mange velskrevede hundebøger heller ikke skjul på.. Tror desværre mange springer det led over at læse lidt om hvad man går ind til - på godt og ondt..

• #9   3. sep 2007 Mine har kun overlevet fordi de var så super nuttede... ha ha men for søren da det er en prøvelse. (-:

Nå røg vidst seriøst bort fra enmet, sorry Skiiotte.

Og sov godt hundehoveder. (-:

• #10   3. sep 2007 sarah h.... det sku godt at høre der er nogen der har haft det med i sine overvejelser inden de købte hund... det har vi også...

• #11   3. sep 2007 Nu hører jeg jo så til den lidt modsatte type.

Jeg værdsætter folk der erkender de ikke kan gøre nok, har bidt over for meget osv,og søger nye hjem til deres hunde.

En hund skal have det optimalt, og den skal IKKE blive et sted den ikke har det.

• #12   3. sep 2007 Hvad er for hurtigt?

Ingen ved hvad de mennesker har prøvet.....og i bund og grund rager det nu heller ikke os.

Hovedsagen er, de erkender de ikke er de bedste, og tager koncekvensen.

• #13   3. sep 2007 Det kan godt være.......jeg tillader mig så at spørge:

Hvad er godt nok?

Hvilken grund kan "godkendes" af hg-brugere?

• #14   3. sep 2007 Jeg havde et ægtepar på besøg for nogle år siden - der havde været her engang før - de ville købe en afhvalpene der på det tidspunkt var 3 uger.
    da de gik anden gang lagde de et depositum - noget jeg aldrig har modtaget før (vil ikke) men de insisterede.
    3 dage efter ringede manden og "aflyste" hvalpen - de skulle skilles!
    Hvorfor kommer ikke mig ved - men så hurtigt kan det altså gå - ingen kan spå om fremtiden sammen med et andet menneske.

• #15   3. sep 2007 Vi er 19 og 20, der er en lille chance for at vi bliver gift osv.. Det kan gå galt altid. Og jo vores forhold er skam MEGET seriøst! Vi har været igennem meget, næsten for meget i vores forhold

• #16   4. sep 2007 Ja, det er rigtig nok smiley Men vi har snakket meget om det, og elsker ham sku af hele mit hjerte og kunne ikke undvære den dreng! Og tillykke med det smiley

• #17   4. sep 2007 Bine -når folk opgiver "for hurtigt" er det måske et tegn på at de ikke vil hunden nok (her taler jeg om dem som sælger pga af manglende tid og i den dur)
    En hund kan godt mærke hvis kune man vil den halvhjertet/den altid er i vejen og humøret synker (hos ejer) hver gang det er tid til en gåtur osv.
    Og ja, så vil hunden få det langt bedre et andet sted.

Jeg kan da godt blive harm over at så mange mennesker har valgt at få hund med hovedet under armen, men faktisk ikke at de vælger at komme af med den igen.

Synd for hunden at den skal skifte hjem ja, men bedre end at blive et sted hvor den dybest set bare er i vejen.

• #18   4. sep 2007 hhmm .. så vidt jeg har skrevet har jeg IKKE skrevet noget om de ikke tænkte sig om inden de gik ud og anskaffede ham . . for det gjorde de bestemt . . men at manden går hen og vil finde en anden og slæber hende med hjem . . havde jeg sku hellere ikk fundet mig i og derfor smidt ham ud . .

Bine - hvad ved du om hvad de har gjordt ??
    Hvad skulel de gøre ?? tror ikke jeg forstår hvad du mener . .

NOK ?? . . det handler jo ikke om at finde et hjem hvor hun kan have ham med ?? nej det handler om tiden til ham så han får sin stimulering . . skulle hun beholde ham også bar lade ham gå derhjemme og ikke få sin aktivering ?? ville du tilbyde en hund det ?? . .

så synes jeg da bestemt det er bedre hun tænker på hunden i sidste ende . .

• #19   4. sep 2007 der kan ske tig mere har jeg ikk at sige og i dette tilfælde skete det .

og jeg støtter hende op i at gå af med ham . .

og jo jeg mener hun tænkte meget igennem . . for jeg tog en samtale med hende . . og hun var afklaret med han røg med hende hvis det skete . . i dette tilfælde er der bare sket mange ændringer i hendes liv så hun ikke kan . og hvis hun ikke finder et hjem til ham kommer han hjem til ex kæresten . . og bor . . for han vil gerne have ham . . men Camilla tøver lidt med om han vil passe ham ordentligt . .

oog synes stadig ikk det er fair at der kommer sådan en besked til hende i bc . .

• #20   4. sep 2007 Ændre ets liv sig så drastisk man ikke kan have hunden mere, så skulle man da være et skarn om man ikke ville omplacerer hunden til et mere egnet hjem! (For udsat og taget i betragtning om hunden har mange omplaceringer med sig i bagagen, evtuelle problemer og dens psykke generelt).
    Må dog sige jeg ikke forstår man tager sig betaling for en omplaceringshund... Men det er også bare mig...

• #21   4. sep 2007 Ginne - tror ikke jeg forstår . . (: .

Han har kun haft det ene hjem . .

• #22   4. sep 2007 For stamtavler.........Jamen er det i din hunds interesse at eventuelt bo på gaden?

Se, det er sådan noget jeg ikke mener er at varetage hundens interesse, men dyrke ens egne egoisme. Ingen hunde har da lyst til at bo på gaden hvis de selv kunne bestemme.

Det er ikke kritik, men bare min holdning ;o)

• #23   4. sep 2007 Skilotte> Det var generelt... smiley Synes man inden omplacering skal overveje om det er for hundens bedste eller for ens egen gode samvittigheds skyld - og der ville jeg bla. tænke på om hunden har være omplaceret før osv... smiley

• #24   4. sep 2007 Bine - er du sød lige og svarer på det jeg har skrevet til dig ?? . .

for jeg forstår dig overhovedet ikk . .
    men kan ige sætte det ind igen:

"Bine - hvad ved du om hvad de har gjordt ??
    Hvad skulel de gøre ?? tror ikke jeg forstår hvad du mener . .

NOK ?? . . det handler jo ikke om at finde et hjem hvor hun kan have ham med ?? nej det handler om tiden til ham så han får sin stimulering . . skulle hun beholde ham også bar lade ham gå derhjemme og ikke få sin aktivering ?? ville du tilbyde en hund det ?? . .

så synes jeg da bestemt det er bedre hun tænker på hunden i sidste ende . . "

• #25   4. sep 2007 Bine - det vil sige du ikke mener det er i orden hun går af med ham fordi hende og kæresten er gået fra hinanden og ikke har tiden til ham længere ??

Han skal bare gå hjemme i lejligheden ?? . .

hmmm . . stakkels hund . .

• #26   4. sep 2007 Bine - læste bare somom den lige var rettet mod min veninde .. men jeg beklager da meget da . .

men nu er det jo heller ikk lige det hun har gjordt . .

• #27   4. sep 2007 For stamtavler........Det var ikke ment som et angreb hvis du opfattede det på den måde.

Jeg har også gennemgået alle de scener du skriver om, og har også alt på plads.

Men jeg kan i bund og grund risikere, de aftaler ikke bliver holdt i en given situation, og så er man altså på herrens mark.

Vi kan ikke helgarderer os 100%, men vi kan gøre vores bedste :o)

Kommentér på:
besked i bc ang salg .

Annonce