lidt mere {{forumTopicSubject}}
Nyheder fra Østjylland
Kamphund skaber frygt i Tranbjerg
22. marts 2007, kl. 09:28 | Af: kasm@tv2oj.dk
Kamphund angreb mand og skambed hund i boligforening i Tranbjerg. Hunden tilhører familie, der er blevet smidt ud af Gellerupparken.
En kamphund, der har angrebet en mand og skambidt en anden hund, har skabt frygt i en boligforening i Tranbjerg. Kamphunden tilhører ifølge Nyhedsavisens oplysninger en familie, der tidligere er blevet smidt ud af Brabrand Boligforening, da en af sønnerne har begået alvorlig voldskriminalitet. Ifølge boligforeningen skal hunden fjernes, hvis den er farlig. - Det er op til vores jurist at vurdere, om den er farlig, men ifølge lejeloven må man ikke have en hund, der er til fare for andre, siger forretningsfører i Al2bolig, Claus Poulsen, til avisen. Episoden fandt sted fredag morgen, hvor en af boligforeningens beboere, Flemming Madsen, var ude for at lufte en schäferhund på Børupvej i Tranbjerg. Pludselig kom kamphunden løbende ned fra en bakke og bed sig fast i schäferens hals. - Den sagde ikke en lyd, inden den angreb, men den bed sig fast, og jeg forsøgte at få den til at give slip ved at sparke den. Det fik den til at gå til angreb på mig i stedet, men heldigvis havde jeg et par kraftigt forede gummistøvler på, og dem kunne den ikke lide at bide i, fortæller Flemming Madsen til Nyhedsavisen.
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
saml heller alle disse tråde i en - ellers tror jeg du kommer til at fryse...
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
ast står jo under terrieren på FCI's liste, men jeg tror ikke vi kan komme udenom, at den stammer fra pitten som jo stadig også bliver brugt til kamp...
der er heller ikke noget der hedder muskelhund, men det er jo noget medierne har fundet på, og DKK følger godt med...! De støtter ikke hunde racen, men vil da gerne have penge når der skal stambogsføres hvalpe... forstår ikke DKK's mentalitet...
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Hvorfor er det så nødvendigt at hive gamle artikler frem igen ?
Man fristes næsten til at tro, at man godt kan lide al den fokus.....
Men det kommer måske an på øjnene der læser *GG*
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 114 Svar: 491
Hunden går først til angreb på en shæffer for der efter at bide i manden....
Vil du virklig være bekendt at sidde og holde hånden over sådan en hund....?
Jeg mener den skal aflives lige på stedet.
Og der er jo altså en grund til at amstaff kaldes for kamphunde.
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 12
jul 2006
Jeg har mødt søde amstaff og nogle som jeg absolut ikke ville bryde mig om at møde hvis ikke de er i snor.
Jeg er skam ikke i tvivl om at der er nogle folk som er gode til at opdrage racen og som ved hvad de har med at gøre... Men racen er jo desværre en som også tilrækker de forkerte mennesker.
Der må jo være en grund til at de har fået det ry som de har.
Folk som vælger at have denne race må jo så også være indstillet på at høre en masse negative ting.
jul 2007
jul 2006
Vil du virklig sidde og benægte at alt dem man hører ikke er rigtigt....?
Der er sikkert racer som du heller ikke bryder dig om.
jul 2007
jul 2006
Jeg vil nu lige gyldig hvad stadig have en frygt for dem..
Som jeg skrev tidliger, har jeg mødt begge dele... De søde og velopdragne. og de knap så søde.
Det jeg mener er at folk som har den race må tænke over at de har en race som mange folk er bange for. Og så tage det ansvar det er at have den race.
Min boxer er sur når han har snor på. Og jeg tager da mit ansvar og sørger for at holde ham væk fra andre hunde når jeg går tur med ham. Og siger til folk at de skal lade være med at gå hen til ham.
Jeg sidder ikke og benægter at han er sådan når han har snor på.
jul 2006
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 2.609
Men den eneste kamp hun tager er kampen om pladsen i sengen eller sofanen,så kamp hund ja det er hun vel.. hehe
sep 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 453
jun 2004
Hvad er der galt i at kalde den hvad den er avlet ud fra?
En hyrdehund er da og forbliver en hyrdehund uanset hvor mange generationer der går? En jagthund er og bliver da en jagthund uanset om den bruges til formåle`?
Hvorfor skulle en kanphund så ligepludselig af alle racer gå hen og blive til andet end dens ophav?
sep 2005
jun 2004
Stoor klapsalver herfra!!! Giver dig/jer 110% ret.
sep 2005
Der er store problemer med amstaff i dag, fordi de kommer i de forkerte hænder, forkert avl og er blevet et modeikon, hvilket tiltrækker en række mennesker, som er mere interesseret i selve ikonet end hunden bagved! Derfor er der intet at sige til vi har problemer med disse hunde! Jeg forstår ikke hvorfor det ikke skal være lovpligtigt at gå til hvalpetræning med sin hund!!!!!!! På den måde kan det hjælpe med ordenlig socialiceren, få hjulpet de folk på vej der har anskaffet sig en hund uden erfaring og samtidig få sorteret de mennsker fra, der tydeligvis ikke er interesseret i "selve hunden"! - Men samtidig mener jeg at halvdelen af problemet stammer fra medierne og alle os andre, der bliver ved med at sætte fokus på de farlige "kamphunde"! Det er netop dette ikon der tiltrækker alle de forkerte mennesker, og gør netop denne hunderace til hunden og ikonet for dem!!
jun 2004
Simon og Mette M
Kan kun være enig - og respekt for den holdning.
Det er helt enormt så mange der er igang med at ødelægge ry og rygte - værre end vi har set før i historien
- Rottweiler Tor -
Du er godt nok tålmodig....
lidt mere