{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.169 visninger | Oprettet:

Jens L
Jens L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Date en pige med hund - det er ikke uden problemer {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for et godt råd. Jeg er klar over at her i forummet er der mange, for hvem hunden er nærmest som et helligt dyr. Jeg har ikke selv hund, men det er ikke fordi jeg ikke kan lide hunde. Det passer blot ikke med min levevis.

Forleden datede jeg en pige og der var gensidig tiltrækning. Jeg var i hendes hjem. Hun har en sød hundehvalp. Snakken faldt på hund i soveværelset. Jeg sagde at det var jeg ikke tilhænger af. Det skyldes både hygiejne og at det går ud over sexlivet og dermed parforholdet. Hvis sengen skal ud af soveværelset, når man skal have sex, så kræver det planlægning og at en gider tage hunden ud, når vi skal have sex. Nogle hunde har svært ved at forstå, hvornår det er i orden at dens mennesker larmer og lader være med at blande sig og nogle gange mener den måske, at den skal forsvare sin herre, hvis den oplever noget som truende.

Nå, nu fik jeg en sms fra den kære og søde pige, hvor hun skriver: "Der er en ting, jeg vil bede dig tænke over. Jeg kan fornemme, at du ikke er speciel hundeven - og det er selvfølgelig helt ok, men (navnet på hunden) er en del af mig forstået på den måde, at jeg har anskaffet mig en hund, er rigtig glad for den og den vil være en del af mig og min hverdag i forhåbentlig mange år fremover. Så den kæreste jeg skal have, er nødt til at acceptere det - på godt og ondt - og det allerbedste vil selvfølgelig være, at en evt. kæreste vil komme til at holde af den også. Jeg "gider" ikke være stresset over at den ikke lige opfører sig som den måske burde. Så hvis du allerede nu kan mærke, at det skal du ikke være en del af, så sig det - men det er bare vigtigt for mig at få det "landet". "

Ja, det var ordene, og jeg blev ked af det, for jeg kunne lide pigen. Jeg blev også ked af det fordi hun havde gjort rangfølgen klar: hunden før mig, og det kan jeg ikke acceptere.

Hun sagde ikke direkte, men jeg tror det skyldes min holdning til at hunden ikke skal være i soveværelset. Det plejer den jo at være og den piber, hvis den skal udenfor, siger hun. Jeg tror det er derfor hun mener, at jeg ikke er speciel hundeven. Det er jeg ikke enig i.
Jeg holder faktisk meget af hunde, men altså ikke i soveværelset.

Jeg opfatter hendes sms som et ultimatum: hvis du vil noget med mig, så skal du acceptere at hunden bliver i soveværelset - både når vi sover og når vi skal have sex.

Vi var gensidig meget tiltrukket af hinanden, så jeg er meget ked af det, hvis dette forhold skal være afgørende for om vi skal fortsætte med at date hinanden eller stoppe. Jeg vil gerne forsætte, men ikke på vilkår,

Jeg har også googlet hvad hundeetræner (Katy Perry) siger om sagen og fandt en artikel i Dagens:

https://www.dagens.dk/viralt/er-det-okay-have-sex-foran-sin-hund

Hun siger:
- Jeg har arbejdet som hundetræner i 17 år. Det er et sjovt emne, men også et alvorligt emne, siger Katy Perry og fortsætter:
- Det kan være et stort problem. At arbejde som hundetræner er lidt som at være socialrådgiver – ingen ringer til mig, når tingene bare kører, siger eksperten og forklarer, at nogle hunde ikke lader sig påvirke af at overvære sex mellem to mennesker.
Hos andre hunde kan det derimod være et problem, da de trofaste dyr føler, at deres territorie bliver overskredet, hvis deres ejer hiver en anden person med ned under dynen.
- Når en anden part kommer ind på hundens område, så der sker alt det her aktivitet i den seng, som hunden opfatter som sin egen... Den ved ikke, hvad der foregår, og det kan ligne, at en person er ved at angribe ejeren, forklarer Katy Perry og fortsætter:
- Det er et naturligt instinkt i hunde. De kan have et ønske om at dominere og kontrollere øjeblikket, siger hundeeksperten.
Hun fortsætter:
- Folk ringer ofte til mig og siger: 'min hund vil ikke lade min mand eller kæreste være i soveværelset', men virkeligheden forsøger hunden bare at vogte sit territorium.
- Det gælder om at lære hunden, at den ikke må være i sengen, og bagefter skal den lære, at den skal være i et andet rum, hvilket den skal have det okay med. Men der kan opstå separationsangst, hvis hunden ikke er med sin ejermand, siger Katy Perry.
- Det afhænger af, hvordan du træner din hund. Hvis du har brugt hele dit lykkelige liv på at lade den sove i din seng, så vil den nok lade sig påvirke af, at en anden person tager pladsen, siger eksperten.

Med hensyn mit syn på om det er sundt, fandt jeg støtte for det synspunkt i denne artikel: https://idenyt.dk/kaeledyr/hund/derfor-bor-du-ikke-dele-seng-med-dit-kaledyr/

Nu har jeg oprettet dette indlæg for at høre, om der er nogle, er har haft lignende erfaringer og hvad i har gjort i så fald.

Skal jeg sige til den søde og dejlige pige, at det ikke kan blive til mere eller skal jeg tage kampen op med risiko for at udfaldet alligevel bliver det samme?

Hvad mener I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Date en pige med hund - det er ikke uden problemer
  • #1   28. feb 2022 I guder .. er du sikker på det bliver et problem ..

her har 5 hunde igennem årene været en del af tilværelsen, og de har ALLE sovet i soveværelset, men når behov i deres kurv ..det er da på en eller anden måde blevet til 3 børn og snart 42 års ægteskab .. tror du overhovedet det nødvendigvis bliver et problem ..

MEN jeg vil så sige, var jeg pigen så var beskeden, vil jeg have hund i mit soveværelse så er det min beslutning og det ville en kommende kæreste skulle acceptere, ikke i sengen hvis ikke man er enig , men dog i værelset .... en dag når hunden bliver ældre vil den måske gerne ligge i andet rum, men til da er mine hunde hvor jeg vil have dem,,,

• #3   28. feb 2022 Det er meget simpelt, ved at forlange at hendes hund skal ud af soveværelset, forsøger du at bestemme over hende og hendes liv! Det er aldrig ok! Du er nødt til at acceptere at det menneske, du vil være sammen med, er et selvstændigt tænkende individ, som altså har hund på en, for hende, rigtig måde smiley kan du ikke det, så find en anden, som tænker som dig smiley

• #4   28. feb 2022 Med et så nyt forhold, ville mine hunde også komme først. Jeg ændre ikke hundens rutiner for et forhold der ikke er fast.

Da min kæreste og jeg flyttede sammen, tilbød jeg, at hundene kunne lære at sove på gulvet. Der gik lige nøjagtig 0 nætter, før kæresten trak i land smiley
    - men mine er også i RO når de er i sengen. Så selvom vi har sex, så ligger hundene bare og passer sig selv.

Hvis jeg en dag (forhåbentligt ikke) skal ud og date igen, vil det også være vigtigt for mig, at understrege hvilken stor del af mit liv, hundene er.

• #5   28. feb 2022 Tja, her kommer hundene altså også først. Jeg havde 2 hunde da min kæreste kom ind i billedet. Da han mødte dem første gang, var der et glat trægulv, min den lille brød sig ikke om at gå på det, han sagde jeg skulle lade hende stå og så kom hun jo nok af sig selv. Jeg gjorde som han sagde, velvidende at hun ville sætte sig der til nogen hjalp hende. Der gik Maks 5 minutter, så kom han gående med hende på armen, for hun var jo ked af det.
    Han var også imod hunde i sengen, og vi gik på kompromis, de måtte være hos mig når jeg var alene, f.eks. Hvis han stod op før mig, men var der ikke om natten. Sprol et par år frem og manden købte en stor seng, så der var plads til alle inkl hund nr 3.

Vi har aldrig haft problemer i sexlivet pga. Hunde, de kan godt finde ud af at de skal blive nede, når de ikke er velkomne.

Det er måske fint nok, at man ikke er helt på samme side imens man bare dater, men hvis man når til et seriøst forhold, hvor man jo nok også skal bo sammen på et tidspunkt, er det altså alfa omega i mine øjne, at man er enige om tingene. Så jeg kan faktisk godt forstå den besked pigen sendte, jeg kunne have sendt lign.
    Jeg ville uden tøven vælge en mand fra, som ikke havde samme syn på at have hund som jeg selv.

• Anna L
    Anna L Tilmeldt:
    feb 2022

Svar: 11
    #8   28. feb 2022 Hej, hunde er sociale dyr, hvis hunden skal være alene hjemme f.eks. 9 timer daglig (hvilket mange hunde er), og man så også lukker døren til soveværelset så hunden tvinges til at være alene hele natten også, så synes jeg at slet ikke at det er fair at man holder hund.

Selvfølgelig sætter hun hunden over dig, det er jo hendes ansvar at drage omsorg for hunden, hvorimod du er fuldt ud i stand til at varetage sine egne behov.

Jeg synes at hun lyder som en god ansvarlig hundeejer, og som jeg læser det, er det ikke hende der stiller sig et ultimatum, men derimod er det dig. Hun er villig til at gå på kompromis og tilbyder at I alle 3 kan være i soveværelset. Det er dig som vil forhindre ikke bare hunden i at få adgang, men du vil forhindre hende i at udvise den omsorg og respekt for hundens behov, og altså vil du ændre hvem hun er som person. Så hvad kan du lide ved hende egentlig? Hvis du kunne vælge frit, vil du så helst sove i en seng med hende og hunden, eller vil du foretrække at sove alene?

Hun virker ærlig og ligefrem, det er hendes hjem og hendes hund, så det virker i mine øjne uforskammet og arrogant at du kommer der og tror at du skal fylde så meget at hunden skal skubbes ud af soveværelset.

Jeg synes at du er heldig at hun overhovedet skriver den besked til dig, det viser jo med alt tydelighed at hun gerne vil dig!
    Og det viser også at du nok ikke har vist dig fra din bedste side, når hun på den måde har mærket at du er total anti-hund.

Jeg havde ikke selv givet dig den chance, jeg havde klart droppet dig på stedet!
    Ikke fordi at du ikke vil have hund i sengen, men på grund af at du troede at det var op til debat at smide min hund ud af soveværelset.
    Hvis du ikke vil sove i sengen, så står det dig frit for at vælge sofaen. Så kan du altid rykke over i sengen hvis du får lyst til det, når hunden i løbet af natten måske forlader sengen og vælger sofaen. Det er meget almindeligt at hunde flytter sovested, alt efter temperatur m.fl.

Jeg synes at du skal føle dig enormt heldig at hun ikke allerede har afskrevet dig helt.
    Og så måske grundigt overveje, om ikke du faktisk hellere vil have hende som kæreste , end du vil helt undvære hendes hund?

Af positive ting om dig vil jeg sige, at du virker ret interesseret i hende. Jeg kan ikke beslutte mig for om du er dum eller modig, sådan at oprette en konto og skrive her.
    Hvad forventede du af svar, og hvad håbede du på at få af svar, fra os med hunde, der måske endda er i sengen?

Jeg ved ikke om du kan trænes, det afhænger af hvor motiveret du er ;-D for at lære at blive en god kæreste til en så dejlig hundeejer.

Du virker ret ferm til at søge informationer på Google, når der er noget du gerne vil opnå.

Jeg vil foreslå dig at du søger på “Kong Quest Foragers Flower” og så “Lickimat”, og så køber du dem begge, og finder ud af om hendes hund kan lide (og tåle) en god kvalitets dåsefoder, hytteost, kød, peanutbutter eller andet man kan bruge som fyld og smørrelse. (Du kommer til at score point hos hende, for at du rent faktisk viser interesse for hendes hund og hvad den kan lide af snacks).

Når du så engang føler, at det kunne være hyggeligt hvis vovse lige gav Jer lidt tid alene i sengen, så går du ud til fryseren (fordi du er forberedt og har fyldt/smurt dem), og så hiver du de 2 styks lækre aktiveringslegetøj op af fryseskuffen, og så placerer du dem på gulvet, der hvor din nye kæreste anviser dig at hun mener hunden vil være bedst placeret.

På den måde, så tilbyder du hunden noget lækkert som den sandsynligvis og helt frivilligt foretrækker at beskæftige sig med frem for Jer, og i mens kan I beskæftige Jer med det I har lyst til. Hvis 2 ikke er nok, så kan du købe nogle flere ;-p

Det er noget væsentligt andet at hunden går frivilligt ud af soveværelset og at det kun er midlertidigt, end at du nægter hunden fuldstændig adgang.

Hvis ikke du gider at gøre en indsats, eller acceptere at både du og hunden må frit må bestemme hvor I har lyst til at sove, så er det dit valg.
    Pigen skal nok klare sig uden dig, hun har jo en dejlig hund til selskab.

Bare husk, man er aldrig helt alene i sengen, det kribler og krabler, prøv at Google hvor mange små venner der bor i din seng smiley

• #9   28. feb 2022 forøvrigt siges hunde mennesker at være sundere og leve længere smiley

@ Anna L ... absolut fedt indlæg... spot on

• Anna L
    Anna L Tilmeldt:
    feb 2022

#11   28. feb 2022 Mht. til dine helbredsbekymringer i forhold til sengen, så er her et link til en artikel med en overskrift stik modsat end den du selv fandt, om hvorfor man faktisk bør dele seng med sin hund.
    Bare til at nuancere sagen lidt, og måske få dig til at overveje at det som du mener er sundest for dig, måske ikke er det valg som er sundest for hende?

Citat fra artiklen:
    “Resultatet viste, at kvinderne, der sov med en hund, gav udtryk for, at de sov bedre og følte sig mere udhvilede.
    De fortalte også, at hunden havde forstyrret dem mindre end partneren om natten, og de oplevede, at det både gav dem en følelse af velbehag og tryghed at sove med en hund.”

Kilde: https://www.femina.dk/liv/derfor-boer-du-dele-seng-med-din-hund

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    feb 2022

#12   28. feb 2022 Hej og tak for svarene. Ja, det anede mig at forummet her nok har en tilbøjelighed til at se på tingene på den måde. Hunden kommer først. Jeg bliver måske nødt til at vælge datingprofiler uden husdyr for at undgå en situation som denne. Jeg undrer mig blot over at I aldeles underkender hundetrænerens argumentation og ignorerer de sundhedsmæssige aspekter.

https://www.netdyredoktor.dk/brevkasse/hund/hvalp-i-sengen/

• #13   28. feb 2022 Jeg er vild med det her emne smiley Ikke mindst er jeg vild med, at du faktisk synes at pigen er så sød, at du faktisk gerne vil overkomme det her bump smiley

Min hund sover også i sengen. Og hun eeeeeeeelsker at ligge i smørhullet, når der er overnattende gæster (jeg har af og til overnattende veninder). Men når der er mandebesøg, ryger hunden altså ud af sengen, imens det er sjovt. Og den skrider selv, for den gider sådan set ikke alt det polemik smiley Nogle gange kommer den retur, når det er sovetid, andre gange er den bare fornærmet og sover i sofaen eller en af sine kurve.

Jeg ville stritte på en mand, der helt kategorisk sagde, at min hund skulle ud af sengen. For det er mig der bestemmer hjemme hos mig. Men jeg har ikke noget problem med at vippe den ud af sengen imens der er hanky panky.

Hvis jeg var dig, ville jeg skrive retur, at du er super tiltrukket af hende, og rigtig gerne vil se hende igen. Og at du forstår hendes forhold til hunden, og at I løser det hen ad vejen. Hvis bare hunden kan være uden for soveværelset, eller måske bare på gulvet, imens I hygger, så løser resten sig helt automatisk.

Hvis det er jer det bliver, så gætter jeg på at du læser den her tråd om et år, og tænker at du slet ikke kan forestille dig at hunden ikke er i sengen smiley

• #14   28. feb 2022 måske er det bare en troll smiley

• #15   28. feb 2022 Take it or leave it.
    Herhjemme vil mine hunde altid komme i første række, kan han ikke acceptere det, så ved han hvor døren er.

• #16   28. feb 2022 Hvis der allerede nu er usikkerhed, så er det nok ikke et forhold der holder.

• #17   28. feb 2022 Herhjemme må de hunde jeg passer hellere end gerne sove i sengen, det samme med min kat..

Jeg har ikke allergi, og for mig giver de en tryghed som er en del sundere end at have angst.

• #19   28. feb 2022 Jens - der er tale om et nyt forhold - faktisk ikke engang et forhold endnu, lyder det til. Det ville mine og hundens rutiner dælme helle ikke blive ændret for.

Noget andet er, at hunden typisk hos en single er alene 8 timer dagligt. Hvis den så også skal være alene om natten bliver det rigtig mange timer alene. Det kommer ikke til at ske med min hund, og kan en potentiel kæreste ikke leve med det, så er det bare ikke os to - det handler ikke så meget om at sætte hunden før manden, men om at jeg ikke har fået hund for at den skal tilbringe sit liv alene i gangen e.l. en fyr der vælger at være sammen med mig, har altså valgt "hele pakken" inkl at jeg har hund.

Nej, fido skal selvfølgelig ikke være I sengen mens de voksne "hygger" - men det har jeg nu endnu ikke haft en hund der ikke kunne finde ud af... faktisk har de alle selv valgt at gå, når der var optræk til noget.

Min hund må gerne være i møblerne inkl sengen, men er sengen optaget, ja så bliver han da bare nede, det er ikke et problem.
    - men mødte jeg en fyr, der på en første date (eller I hvert fald meget tidligt i forholdet) mente han kunne stille krav til hvor min hund sov om natten, om den måtte være i sofaen o.l. så var det ikke os to - ikke fordi hunden ikke kan sove på gulvet, men fordi det da er vældig kontrollerende for en, der ikke bor under mit tag.

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    feb 2022

#20   28. feb 2022 I har mange argumenter for at man skal undlade at date en person med dyr. Hvad med de objektive argumenter fra fagpersoner. Dem hører jeg ikke nogen kommentarer til.

• #21   28. feb 2022 Nej, Jens, vi har mange argumenter for at man ikke skal date en idiot, hund eller ej smiley

• #22   28. feb 2022 Jens - Så er det fordi du ikke læser kommentarene smiley

• #23   28. feb 2022 Hold kæft, hvis der kom sådan en tosse og smed en bunke “objektive argumenter fra fagpersoner” og krævede en redegørelse, ville han ryge ud på røv og albuer smiley

Man kan godt være sød, selvom man ikke gider hunde i sengen. Men man kan også fremstille sig som en kontrollerende tåbe, der synes at vide bedre. Klog pige, du har fundet dig smiley Måske forsøger hun bare at finde en god undskyldning for at slippe af med dig på en pæn måde. Det er set før smiley

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    feb 2022

#24   28. feb 2022 OK, der er fair nok at pigen bestemmer hvordan det skal fungere hos hende. Det er hendes hjem og hendes hun og hendes regler.

Hvad så når pigen og hunden er på besøg hos mig - er der så mine regler, der gælder eller er det stadig hendes regler, hun blot tager med sig til mit hus?

Er der ikke bedre at aftale regler, som fungerer ens begge steder - ellers bliver den stakkels hund da helt forvirret.

• #25   28. feb 2022 Jens - Dit hjem, dine regler. Hendes hjem, hendes regler

• #26   28. feb 2022 Jens - fordi den ekspert du har fundet lader til ikke at være super opdateret... de der dominanstanker er modbevist mange gange.
    Det er helt fair ikke at ville dele seng med hunden, men så er det fordi du ikke vil det, det har intet med hunden at gøre, den bliver hverken mere eller mindre problemerne af at sove i sengen.

Generelt bliver min hund på gulvet, hvis en fyr overnatter her (også selvom han er hundevenlig) jeg synes nemlig selv det bliver lidt trangt ellers - men ingen sjal smide min hund helt ud af soveværelset. Han skal ikke være alene 16 timer i døgnet og en fyr jeg mere eller mindre lige gar mødt, skal ikke komme med sådan et ultimatum.

Hvad tænker du selv om hunde, der er alene 16-18 timer i døgnet? Er det fair for hunden?

Hvordan ville du have det, hvis en pige du lige er begyndt at date ville bestemme hvornår og hvor meget du snakkede med dine venner (eller noget andet der var væsentligt indgribende i dit liv).

• #28   28. feb 2022 Dit hjem, dine regler ja... men med risiko for, at pigen ganske enkelt ikke er interesseret i at besøge dig, hvis det betyder at hunden skal blive i gangen e.l. smiley

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    feb 2022

#30   28. feb 2022 Hun flygter ikke. Hun er interesseret i en løsning, vi alle: hun, hund og jeg, kan leve med, og det synes jeg er fornuftigt. Tiden vil vise om det kan lade sig gøre.

Jeg siger tak til alle jer, der har gidet komme med et indlæg. Nogle anser jeg for at være værd til at lytte til. Andre er mere argumenter for at fravælge at date personer med dyr.

Jeg er da ikke hundefjendsk, Hippie. Jeg vil bare gerne have et sæt spilleregler, som vi alle kan trives med. Det kaldes at lave kompromis, men det kræver villighed til at flytte sig inden for et spillerum, man stadig kan have det godt med at finde sig indenfor. Jeg vil da heller ikke acceptere at være i et forhold, hvor jeg bliver sat helt uden for indflydelse på, hvad der skal være gældende for samlivet. Hvis jeg gjorde det, tror jeg også at hendes respekt for mig ville falde. Jeg har mine meninger på samme måde som hun har sine meninger. Kan det lykkes, så er det fint, og kan det ikke, så er det sådan det er. Jeg vil dog sige, at jeg bliver ked af, hvis det ikke lykkes. Som en af jer sagde, så har jeg gjort en hel del for at undersøge sagen og få input fra forskellige sider for at kunne komme til en erkendelse af, hvordan jeg skal forholde mig. Jeg er ikke enig med mange af dem, der har kommenteret her. Det havde jeg heller ikke ventet, men det har været godt for mig at blive klog på hvordan en hundeejer tænker og føler. Så er jeg bedre rustet til at tage den vanskelige samtale, der snart kommer. Jeg håber I vil krydse fingre for at det lykkes for os at finde en løsning, vi alle kan leve med.

Tak og god aften.

• #32   28. feb 2022 Dit hjem, dine regler.
    Jeg datede engang en fyr, der eeeelskede hundene, men ikke ville have dem i sengen.
    Så når jeg besøgte ham, havde jeg et stort bur med, så hundene kunne sove ved siden af sengen om natten.
    Det var ikke et problem for mine, men det kræver jo at hunden er vandt til bur.
    - men det resulterede også bare i, at vi ikke ret tit var ved ham.

• #33   28. feb 2022 Så du har mødt en pige én gang, og I er “interesserede i at finde en løsning”? smiley

Jeg tænker også troll eller easy way out smiley

• #34   28. feb 2022 Hvorfor er det så stort et problem med den hund?
    Hvis du har en stor interesse for hende, er hunden så ikke et meget lille problem?

• #35   28. feb 2022 såkaldte fagpersoner på et emne det helt klart handler om individuelle følelser og holdninger kan man ikke bruge til en meter ...

alene det du kan læse en del af indlæggene som "ikke date personer med dyr" viser at du dybest set ikke er dyreven ... jep du har måske ikke noget imod dem, som med børn i gamle dage "de skal ses, ikke høres" ... de må være der i periferien men skal helst ikke fylde for meget hos daten ... det er altså ikke en dyreven der ræsonnerer på den måde ..

• Anna L
    Anna L Tilmeldt:
    feb 2022

#37   28. feb 2022 Jeg er enig, med dem der siger hendes hjem hendes regler, dit hjem dine regler.

Men det bliver jo slet ikke noget problem Jens, fordi “problemet” med hende er jo, at hun er en god ansvarlig hundeejer. Og på den baggrund, så finder jeg det fuldstændigt utænkeligt at hun vil udsætte sin hund for at besøge dig i dit hjem.
    Hun vil med garanti lade hunden blive hjemme, hvor den er veltilpas, frem for at udsætte den for at være et sted hvor den er uønsket..

Jeg tror bare, desværre for dig, at det er en no-brainer for hende, at hun tilvælger den af Jer der har mest pels på brystet.

Fordi du kan jo ikke leve med nogen anden løsning end at gøre soveværelset til hundefrit område, kan du?

Mht. dine “eksperter” der udtaler at hunde kan anse sengen som deres territorie som de vil beskytte, eller tro at de skal forsvare ejeren imod den fremmede mand i sengen, hvor er det så præcist at ekspertens udtalelser er relevante for den situation du står i, synes du? Jeg vil meget gerne kommentere på dine bekymringer ud fra det som dine udpegede eksperter siger, men jeg forstår ikke hvad det har af betydning for din situation?

Du beskrev nemlig med egne ord hendes konkrete rovdyr som “en sød hundehvalp”?

Er du bekymret for at hundehvalpen, der ovenikøbet skulle være sød, skal angribe dig ?
    Eller måske komme til at hapse din penis af fordi den forveksler den med en cocktailpølse?

Hvad er problemet Jens?

• #38   1. mar 2022 Vi opdrætter hunde og har altid haft minimum 4 hunde på soveværelset (ikke i sengen). De blander sig aldrig. Vi har 3 børn...
    Havde engang en kat der blandede sig smiley

• #39   1. mar 2022 Altså I dater jo kun, så selvfølgelig kommer hunden først. En hund er ens familie.
    Og man kan finde eksperter der sige lige hvad man vil høre så den holder heller ikke.
    Men når det er sagt, så kan jeg slet ikke sove med hunde i soveværelset. Det kunne jeg engang, men pga dårlig søvn kan jeg ikke mere. Og det har vi derfor ikke. Og der er ingen der skal tvinges til noget de ikke har lyst til.
    Jeg synes dog det er meget tidligt i relationen at du kommer med et ultimatum og jeg kan derfor godt forstå at pigen føler sig nødsaget til at fortælle dig hvor vigtig hendes hund er for hende. Jeg læser ikke beskeden som om hunden nødvendigvis skal være i sengen. Men bare at du ikke kan komme 2 sek inde i et "forhold" og tro at du betyder mere end hendes hund/familiemedlem. Og det ER en stressfaktor, hvis man kan fornemme at folk ikke bryder sig om ens hund og den derfor konstant skal opfører sig pænt, da særligt bår det er en hvalp

• Anna L
    Anna L Tilmeldt:
    feb 2022

#40   1. mar 2022 #39 Og det ER en stressfaktor, hvis man kan fornemme at folk ikke bryder sig om ens hund og den derfor konstant skal opfører sig pænt, da særligt bår det er en hvalp

Jeg er helt enig Ditte!
    Men tænk sig at tilvælge en kæreste, der allerede helt fra start, hvor han jo gør sin allerbedste indsats for at opføre sig pænt og give et godt indtryk, vælger at opføre sig sådan her?
    Hvad udvikler han sig så ikke til, når han ikke længere gør sit bedste for at opføre sig pænt?
    Det er da en kæmpe stressfaktor at vove pelsen og se hvor uopdragen og arrogant han begynder at være, når først han føler sig så meget hjemme at han ikke længere gør en indsats for at give et godt indtryk

• #41   1. mar 2022 Hunden skal være der.

Du kan være der.

• #42   1. mar 2022 Som man råber i skoven . . . . . .
    Du spørger på et hundegalleri, som lige så godt kunne have heddet singlegalleri, så kom ikke og påstå, at svarene overrasker smiley
    Min hund sover, hvor det passer ham, med mindre der er overnattende gæster. Hold nu kæft, hvor jeg hader at skifte sengetøj.

• #43   1. mar 2022 Det er en dødsejler den der.

Jeg traf for mange år siden den afgørelse, at børn er søde - på afstand !
    Gider dem ikke indenfor mine døre, andet end når jeg er sikker på, at de tager afsted når deres forældre også gør det.

Derfor fravalgte jeg ind imellem de skønneste, mest vidunderlige mænd - ene og alene af den grund, at de havde børn og naturligvis ikke ville vælge dem fra / sætte dem på hold / udelukke dem fra forskellige værelser i huset / etc etc ....
    Jeg vidste at den "krig" på forhånd var tabt, og den iøvrigt er GIGA uværdig og dum !!!

Der findes OGSÅ rigtigt mange mænd UDEN børn - på samme måde som der findes kvinder UDEN hunde ... så vælg du en af dem smiley

• #45   1. mar 2022 På den måde du lægger det hele op på, lyder det mest til at det er hende, der skal ændre på sig og sit, fordi at du ikke bryder dig om hendes levevis, og det er altså ikke noget man kan eller skal bygge et forhold på...

• #47   1. mar 2022 Min mand var - og er egentlig stadig - ikke særlig vild med dyr. Altså han forstår vitterligt ikke, hvad de gør godt for i en familie.
    Han fik at vide, at det er mig og hunden, og hunden altså skulle være der - og at jeg aldrig ville være sammen med en, som ville bede mig vælge imellem ham eller hunden. Ikke fordi hunden altid ville være vigtigere, men fordi jeg ikke var interesseret i en mand, som ville sætte mig i den situation. Jeg tænker, at hvis man allerede efter få dates vil til at ændre på hinandens liv og finde kompromiser, for at det skal lykkes, så er det ikke værd at fortsætte. Uanset hvad det er man vil ændre.

• #48   1. mar 2022 Jeg er så utrolig taknemmelig for, at min kæreste er lige så pjattet med hunde som jeg er og i øvrigt ikke kunne drømme om at stille ultimatummer, hverken tidligt i forholdet eller overhovedet.

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

Emner: 8 Svar: 147
    #49   1. mar 2022 I stedet for at forbyde hunden helt i soveværelset, hvorfor så i det mindste ikke tillade hunden være i en kurv på gulvet i soveværelset? smiley Tænker det kunne være en løsning hvor i begge må bøje jer lidt i forhold til ikke i sengen. smiley

• #50   1. mar 2022 Jeg tænker da egentligt at du selv har svaret på dit spørgsmål, når du ordret skriver: “Jeg vil gerne forsætte, men ikke på vilkår.”
    Pigen har gjort det tydeligt for dig, at hunden er et vilkår hvis du vil være i forhold med hende, ergo har du allerede svaret for dig selv.

• #51   1. mar 2022 Det må i øvrigt være fantastisk at have så høje tanker om sig selv, at man tænker det bare er helt fjong at komme anstigende med krav og " gode argumenter ".

• Anna L
    Anna L Tilmeldt:
    feb 2022

#52   1. mar 2022 Jens,
    jeg så godt, at du allerede fra start skrev:
    “Jeg blev også ked af det fordi hun havde gjort rangfølgen klar: hunden før mig, og det kan jeg ikke acceptere.”
    Men jeg antog at du havde skrevet forkert.

Mener du seriøst at rækkefølgen af hvem hun prioriterer at drage omsorg for, er et udtryk for hvor du er placeret i “rangfølgen”?
    Hvor mener du så at hun har placeret sig selv i denne rangorden?
    Og hvor mener du at hundehvalpen anser sig selv for placeret?

Kan du slet ikke se at der er selvmodstridende, at du bliver ked af at hun prioriterer en hund hun har påtaget sig ansvaret for, og som fuldstændigt afhænger af at hun skal sikre opfyldelsen af dens behov, når fakta er, at hun derved tydeligvis udtrykker at hun har (fejl)vurderet dig til at være en mand der er fuldt ud i stand til at klare dig selv og sikre din egen overlevelse og trivsel?
    Du føler dig simpelthen krænket over at hun vurderer at en hundehvalp er afhængig af hende, og at hun vurderer at du er kompetent og at du selvstændigt kan varetage dine behov uden at lide nød?

Du er blevet fejlvurderet, hvilket du også påviser ved det er hende som du vælger at bebrejde ansvaret for din placering nederst i rangfølgen, selv om du er den eneste deltager i det game.

Det er rigtigt nok at det var sådan i gamle dage, at alle hunde havde som mål at dominere deres ejer, for at kravle op af rangstigen.
    Det skulle man konstant arbejde på at forhindre hunden i at lykkes med, f.eks. skulle familien altid sørge for at have spist aftensmad selv, før man fodrede hunden, så man tydeliggjorde at den var nederst i rangordenen.

Det var også afgørende at man altid sørgede for at gå først ud af døren, sådan at hunden forstod, at ejeren var øverst og at den selv var helt bagerst i rangordenen. Der var nogle hundeejere der ikke kunne finde ud af det, og hvor hunde derfor havde succes at sejre, og som førte til at de rykkede en eller flere pladser op i rangfølgen. Der var ejere der måtte indse at hunden pissede på almindelige spilleregler om lederskab.
    Det er jo heller ikke en tilfældighed at man i dag siger “Villa, vovse og Volvo”, i præcis den rækkefølge/orden. Men det var og er jo fortsat at leve med den gruppe hunde der ikke har haft succes med at dominere samtlige familiemedlemmer.

Der hvor det i gamle dage udviklede sig til et virkeligt alvorligt problem, det var hvis nogen var så skadesløse, at de tillod hunden at sætte sine poteaftryk i sengen!
    Det er den ultimative fejl, fordi det er at tillade at hunden direkte rykker op til den øverste plads i hierarkiet, og det indebærer at der sker en straksoverdragelse af magten over både villa og Volvo, og at du giver hunden en adgangsbillet til at den må pisse på dig for evigt.

Ikke alene får det at sove i sengen, hundes nosser til at vokse sig kæmpe store, med risiko for at dens næste mål er at vinde verdensherredømmet, men der er tillige historiske relevante data, der mere en kraftigt antyder, at hos de mænd der tror på at de selv hierarkisk er placeret under enhver hund som de ikke har succes med at få skubbet ud af magtdomænet over dem alle -sengen, i praksis sker det, at pågældende mands nosser skrumper fuldstændigt ind til ingenting, og han tillægger sig den adfærd der er passende for en taber.

Altså den type taber der netop har tabt hans egen soloslåskamp, med en hundehvalp i en seng, med evnerne til mentalt at psyke manden så meget, at manden i praksis er endt som kastrat grundet hans demonstration af et totalt fravær af de egenskaber der kræves af en kompetent leder som man med tryghed kan acceptere og anerkende naturligt er placere øverst i rangordenen. Det er meget sørgeligt.

Der siges endda at der findes pålidelige data der indikerer, at mænd der har ladet sig kastrere af specifikt små hundehvalpe, faktisk har større risiko for at deres mentalt udførte selvkastration, er irreversibel.

De opfatter selv at hundehvalpe vandt og sejrede stort, og at de mistede deres nosser ogs skal affinde sig med en identitet som kastrat.
    Mens denkvinder der lader hunde sove i sengen, analyserer situationen helt anderledes men med samme resultat, nemlig at der tydeligvis var tale om et kolossalt mandepjok, når han følte at allerede en hundehvalp udgjorde en trussel for hans mandlighed og ego,

Jeg ved ikke om man skal tro på det hele.

Men jeg ved med sikkerhed, at rigtige ledere, de indtager helt naturligt en plads øverst i hierakiet, helt uden at de forinden har gjort krav på den, det er bare noget alle stiltiende har enighed om.

Og jeg ved desuden, at en kompetent leder, ville sørge for at prioritere at dække de behov som andre har, da hans lederskab udtrykkes igennem handlinger, og antallet af individer som kan trives under hans ansvar. Hans lederskab er totalt uafhængigt at om han skulle have sovet i samme seng som en hund.

Det er en hundehvalp Jens!
    Hundes evt. prioritering af sovested i sengen er nærhed og evt. varme. Den ønsker at sove der hvor dens behov imødekommes, og det skifter gerne flere gange i løbet af natten. Den søger ikke at overtage verdensherredømmet.

Hvis ejeren køber en kæmpe hundeseng og sover der, så er det der hundehvalpen får tryghed og vil foretrække at sove helt eller delvist i løbet af natten.

Så hvis hun ikke har smidt dig på porten endnu, så kan du jo altid se om der også er plads til dig i hundesengen, og så kan du sove trygt og og med dine forlorne nosser der, i den forfejlede overbevisning om, at du er højere placeret i rangordenen end hundehvalpen er, i og med at du “viser den” at selv dens hundekurv er dit territorie.

Jøsses...

• #54   1. mar 2022 Jeg tror, jeg elsker dig lidt, Anna smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #55   1. mar 2022 Hold nu op. Onde mand som ikke vil sove med en hund. Tænk hvis hunden skulle sove for sig selv. Det vil den aldrig overleve.

• #56   1. mar 2022 Anna smiley smiley smiley smiley

• #57   1. mar 2022 Max du har igen misforstået hele problematikken smiley det handler i bund og grund om at ville bestemme over en andens liv;) hun skal lave om på sig for at kunne få lov til at være sammen med den fantastiske trådstarter smiley lige nu er det, at hunden skal ud! Lur mig om ikke,tøjet må udskiftes, møbler, hendes veninder må ud og så videre smiley
    Det handler om at trådstarter ikke er tilfreds med den måde Hans nye bekendtskab lever på, det må laves om! Så det passer til det han ønsker smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#58   1. mar 2022 Selvfølgelig. Den have jeg slet ikke set. Manden er gal. Han vil styre det hele. Snart bestemmer han alt.

Alt det pga han ikke ønsker at have hund i soveværelset.

Kunne forstå hvis han vil have hunden væk. Ikke kunne udstå dyr.

• #59   1. mar 2022 Er I egentlig i familie Anna L og Jens L der ud af det blå begge opretter jer i går med stort set samme oplysninger smiley

eller en bruger med 2 personligheder smiley smiley

• Anna L
    Anna L Tilmeldt:
    feb 2022

#60   1. mar 2022 Max, jeg tror du er nødt til at lære at blive skarpere på at skelne korrekt mellem “ond” og “dum”.
    Der er overhovedet ingen indikationer på at han at han er ond i mod andre, så jeg synes ikke at det er fair at påstå at han er en ond mand.

• Anna L
    Anna L Tilmeldt:
    feb 2022

#61   1. mar 2022 Max, problemet er ikke at han ikke vil have en hund i soveværelset, problemet er, at manden har ressourceforsvar over en ressource der slet ikke er hans, nemlig en fremmed kvindes seng, som endda er placeret i et soveværelset der ikke er hans, som befinder sig i en bolig som ikke er hans og som han åbenlyst (for andre), ikke har en minimal chance for nogensinde at komme i nærheden af, overhovedet at ville blive betroet med en nøgle til.

Så hvad laver manden Max?
    Hvorfor respekterer han ikke andre individers territorium og sørger for at nøjes med at pisse sit eget af?
    Hvad har han at byde ind med, som kvinden har et behov for? Han har intet.

Så hvorfor opfører han sig så som om at han har nogen som helst taletid i forhold til hvor hunden må opholde sig?

Svaret er Max, at han selv er lige præcist alt det som han tilskriver hundehvalpen af egenskaber.

Du ved den der type uønskede lorte køter fra dominansteorierne fra gamle dage, der er totalt ligegyldig og alligevel er en voldsom pestilens, pga. dens kontinuerlige behov for at dominerer alt og alle, og hvor man må antage at den i tidligere hjem allerede har fået lov til at vinde hævd på alt for mange senge, og nu står den der som en omplaceringshund der er meget vanskelig at finde et nyt hjem til, fordi hvem fanden gider at eje en arrogant køter med en indlært dominans-problematik, der kun tænker på at overtage verdensherredømmet?

• Anna L
    Anna L Tilmeldt:
    feb 2022

#62   1. mar 2022 Hanne, det kan jeg garantere dig for at vi ikke er.
    Jeg var egentligt på jagt efter at se om jeg kunne finde noget om andres erfaringer, i forhold til hvilke tilskud andre har benyttet med succes, i forhold til at få genoprettet en hunds tarmflora/fordøjelsessystem efter en strid længevarende maveinfektion.

Jeg ville bare læse hvad jeg kunne finde. Og fandeme om jeg ikke faldt over det der indlæg som det første, og jeg blev så provokeret at jeg var nødt til at svare, hvilket jeg så fandt ud af at man ikke kunne uden at være logget ind...så... det er forklaringen på hvorfor jeg oprettede min profil da jeg gjorde, jeg mistede min selvkontrol og bare nødt til at bidrage med min holdning.

• #63   1. mar 2022 uanset er du da virkelig god med ord ...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#65   2. mar 2022 Fuldstændig vanvittig som man kan bygge historier ud af ingenting. Tænk hvad man beskylder en mand for uden overhovedet at kende ham.

Men ud over det er det da underholdende.

• Anna L
    Anna L Tilmeldt:
    feb 2022

#66   2. mar 2022 Isabelle, synes du da slet ikke at han selv lagde en masse følgeslutninger i “en hund i en seng”-præferencen?
    Han kunne jo bare have sagt at han personligt aldrig ville være villig til at sove i samme seng som en hund, det havde da været en ærlig- og ikke mindst personlig sag?

Men han valgte at tilgå beslutningen, som værende en der var truffet på et semi-videnskabeligt grundlag.
    Og ja, så bød min humoristiske sans mig rigtigt nok at give tilbage af samme skuffe ??

Hvis vi snakker non-(semi)videnskabelige præferencer, så er mit eneste argument, at jeg er så egoistisk, at jeg ikke vil gå glip af et eneste minut, af de tilfælde, hvor min lidt vanskelige, men super dejlige hund beærer mig med sin tilstedeværelse i min seng.

Jeg, som ellers HADER andres snorken, har aldrig oplevet noget så hyggeligt og fredfyldt i hele verden, som når min hund ligger og sagte snorker ved siden af mig.

Nøj hvor hvor jeg elsker det!

Og så lever jeg bare med det der følger med af irritationsmomenter, som lidt sandkasse i sengen i ny og næ, og forsøger i stedet at minde mig selv om, at det bare er gratis helkrops exfoliering som ekstra bonus jeg får af at holde hund i sengen ??

Hvor mange fækale bakterier sprøjter sådan en mand i øvrigt ikke selv ud, når han ligger og fiser under dynen en hel nat? Og så skal man ikke glemme alt det mundlort han lukker ud i sine vågne timer...

Det er og bliver et sprøgsmål om personlige prioriteringer og præferencer.

Hund i sengen og humoristisk sans, er bare 2 ting som jeg personligt ikke ønsker at leve uden.

• Anna L
    Anna L Tilmeldt:
    feb 2022

#68   2. mar 2022 Isabelle, han skrev direkte:
    “Nu har jeg oprettet dette indlæg for at høre, om der er nogle, er har haft lignende erfaringer og hvad i har gjort i så fald.
    Skal jeg sige til den søde og dejlige pige, at det ikke kan blive til mere eller skal jeg tage kampen op med risiko for at udfaldet alligevel bliver det samme?
    Hvad mener I?”
    Så jeg synes at hans indlæg gik ud på at han ønskede at lykkedes med at få hunden ud af soveværelset, både generelt men specielt sex synes at være afgørende for ham.

Jeg foreslog ham derfor først det kompromis, at han måtte acceptere at hunden kunne være i soveværelset, men at han kunne få den ud af sengen under sex, på en hensigtsmæssig måde hvor alle er tilfredse med situationen, ingen hund der piber uden for døren, og ingen kvinde der er ked af at hunden er ked af det.

Dette fordi at han også havde skrevet:
    “Jeg opfatter hendes sms som et ultimatum: hvis du vil noget med mig, så skal du acceptere at hunden bliver i soveværelset - både når vi sover og når vi skal have sex.”

Men det var åbenbart ikke nok, i hvert fald opfattede jeg at han stillede et ultimatum om at hunden under ingen omstændigheder måtte være i soveværelset.
    I øvrigt har jeg ikke opfattelsen af at pigen/kvinden har stillet ham noget ultimatum. Kan man forestille sig at hun ville have et problem med at hunden blev tilbudt aktiveringslegetøj uden for soveværelset når de skulle dyrke sex, hvis hunden selv var glad for at beskæftige sig med dem, det kan jeg kun forestille mig med at kvinden også ville synes var en god løsning for alle.

Så jeg har altså en helt anden opfattelse, end jeg kan høre at du har.
    Fair nok

• #70   3. mar 2022 Sorry, men kunne ikke lade være smiley

profilbillede
  • #71   3. mar 2022 *AboutMy

Jeg kan også smiley :

profilbillede
  • #72   3. mar 2022 Min kæreste er kattemenneske. Da jeg mødte ham var han faktisk ret bange for at skulle møde mine hunde, fordi han har haft dårlige oplevelser med dem.

Jeg har altid gjort det meget klart, at mine hunde kommer først. Det har vi snakket om, vi har snakket om hans følelser omkring det, men på intet tidspunkt har han forsøgt at kontrollere, hvordan jeg har hund. Han har spurgt, vi har snakket, vi er gået på et par kompromiser ift. fremtidige hunde. Vaks er snart 15 år gammel, det ville ikke være fair over for min hund at ændre hans rutine, og det forstår min kæreste.

Kvinden du dater har en lille hvalp. Det er helt normalt for hvalpe at ville være tæt på deres ejer. Man kan sagtens gradvist vænne dem til at være knap så afhængige af deres ejer ift. tryghed, men det kommer altså med tiden. Man kan ikke forvente at hvalpe slet ikke har behov for støtte og tryghed i forbindelse med at lære at være alene eller for den sags skyld lære at navigere menneskeverdenen. Det er en urealistisk forventning du sætter. Det er stadig en lille hvalp.

Desuden er I ikke engang sammen endnu - I dater bare. Hvis du ikke kan se dig overens med hendes livsstil og du ikke er villig til at gå på kompromis, så kommer det ikke til at fungere på den lange bane alligevel.

• JT
    JT Online Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 305
    #73   4. mar 2022 Tag hele pakken eller find en pige uden hund.

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    feb 2022

#75   5. mar 2022 Hej igen. Det er ikke så lidt man må lægge ører til herinde. Hundehader, ond, manden er gal, manden vil styre det hele selv. Tak skal du have for en svada. Nærmest hadefulde. Jeg har da vist stukket hånden i en hvepserede.

Jeg er vokset op med hunde og katte i min familie og jeg er bestemt ikke hundehader. Jeg kan vældig godt lide både hunde og katte. Det er husdyr og ikke mennesker, og de skal naturligvis behandles godt - det er helt sikkert.

Jeg kan huske at jeg så en portrætudsendelse med nu afdøde Jan Fog, kendt og rig ejendomsmægler. Han var single og han fortalte at han en gang imellem havde mødt en kvinde, som han havde inviteret med hjem. Da hun fandt ud af at han havde hund i soveværelset, havde hun sagt, at enten er jeg i soveværelset imens eller også er hunden. Jan Fog svarede: hunden var her først. Derefter gik kvinden.

Jeg ville også være gået, men jeg fandt først ud af at hun havde hun efter vi var mødtes og blev glade for hinanden. Hvis jeg havde vidst det på profilen, ville jeg have swipet den anden vej. Det er ikke fordi jeg er hundehader, men fordi jeg ikke gider problemer. Så jer, der anbefaler at jeg skal finde en pige uden hund. I har ret. Men nu er der gået ild i det gamle hus og jeg prøver at finde en løsning.

De problemer, jeg gerne vil undgå, er at jeg ved at nogle hundeejere menneskeliggør deres hund. Den bliver så at sige omdrejningspunktet i deres tilværelse. Jeg var en gang inviteret til fest hos nogle venner, som også havde inviteret et andet par - passionerede hundeejere. Ikke noget galt med det som sådan, men de havde deres opmærksomhed helt rettet mod hunden og ikke mod selskabet. Der var de totalt fraværende. De kunne stort set kun tale om deres hund og hvor glade de var for den. Fint for dem, men trættende i længden for de øvrige i selskabet. Jeg gik tidligt og det var ikke hundens skyld.

Når jeg swiper til venstre ved profiler med husdyr skyldes det ikke husdyrene som sådan. Det er mere dyrenes ejer, jeg har i tankerne. Jeg ved at nogle husdyrejere bliver fortørnede, hvis man er uenig. Så kan man nemt blive kaldt hundehader og det der er værre. Det har jeg fået bekræftet her på forummet.

Jeg besluttede at lægge et indlæg her i håb om at få nogle gode forslag til hvordan man kan indrette sig, så alle parter har det godt. Der må jeg sige at udbyttet er meget begrænset. Hvis det ikke lige var fordi pigen og jeg blev meget glade for hinanden ville jeg slet ikke have ulejliget mig med at oprette indslaget.

Jeg håber I alle får en god weekend og nyd det dejlige solskin, mens det er der. Hej til jer alle.

• #77   5. mar 2022 Jeg havde en kæreste, for flere år siden. En aften sagde han: “Jeg kan bedst lide din hund, når han ligger i hans kurv”

Jeg kiggede på ham, gik i seng og sov. Næste morgen stod jeg op før ham, da han stod op spurgte han hvad der var galt?
    Jeg kiggede bare koldt på ham og sagde: “Du skal hjem nu”.
    Jeg kørte ham hjem, og jeg har aldrig set ham siden.

Så kold og kynisk er jeg. Mine hunde har altid været i soveværelset, i deres egen seng vel og smiley mærke. De har aldrig vippet med et øre, når der er blevet udført lagen-gymnastik.
    Topper som jeg har nu, har endda til tider drømt højlydt, så min mand og jeg har grinet af det midt i akten.

Vær glad for hun ikke er ligeså kold som jeg smiley smiley

• #78   5. mar 2022 Jens - du er altså også meget lidt villig til at svare på spørgsmål, så er det lidt svært at få en konstruktiv dialog.

Hvad er f.eks. problemet i at hunden er i soveværelset (ikke sengen)?
    - finder du det rimeligt, at hunden skal være alene 16 timer i døgnet? Det er formentlig ikke med det formål, pigen har anskaffet sig hund.

Hvordan ville du have det, hvis pigen allerede på det her tidlige tidspunkt i forholdet helt kategorisk nedlagde veto mod noget, der betyder meget i dit liv? Hvor ofte du må tage dig af fin syge mor eller antal timer du må være sammen med vennerne e.l.?
    Altså ikke at hun bare syntes du bruge lidt rigeligt tid i fodboldklubben, men simpelthen sagde, at skulle det være jer to, så var det slut med det.

Hvis man virkelig vil hinanden, så kan man ofte finde rimelige kompromisser, men dem finder man næppe ved at lægge hårdt ud med at sige "nix, det vil jeg simpelthen ikke have" - hvis det er SÅ vigtigt for dig at den hubd fylder mindre i hendes liv og hun samtidig har gjort det klart, at hunden er en væsentlig del af "pakken", så skal det nok bare ikke være jer to

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

Emner: 8 Svar: 147
    #79   5. mar 2022 Jens L, nu ved jeg ikke om du læste min kommentar, men i et forhold skal man kunne være enige begge to, og det kan ikke altid blive kun på den ene persons måde, nogen gange må begge parter rokke sig en smule for at få det til at fungere.

Men du kan lige få min kommentar igen. smiley
    I stedet for at forbyde hunden helt i soveværelset, hvorfor så i det mindste ikke tillade hunden være i en kurv på gulvet i soveværelset? smiley Tænker det kunne være en løsning hvor i begge må bøje jer lidt i forhold til ikke i sengen. smiley

• #81   5. mar 2022 Jens du skriver at du ikke er hundehader, men der alligevel skal der ikke mere end et kæledyr til før du automatisk ikke er interesseret. Altså det gør dig naturligvis ikke automatisk til hundehader, men jeg tænker alligvel det er ret ekstrem modstand at have på dyr. De eksempler du nævner er jo ikke ligefrem normen, men ekstremer, dem kan man jo møde inden for hvad som helst

• #82   5. mar 2022 Som jeg skrev tidligere; Hvis du slet ikke kan forene dig med hendes livsstilsvalg og ikke ønsker at gå på kompromis på nogen som helst måde, så er der bare ikke mere at komme efter. Kompromis kræver to parter, og at man finder et sted imellem de to parters standpunkter.

Hvis du absolut gerne vil det her, så bør du måske være mere åben for en mellemvej - At hunden er på soveværelset men i sin egen kurv.
    At hunden ikke er i rummet under akten, men ellers gerne må være der.

Men du er også bare nødt til at forstå, at en lille hvalp ikke nødvendigvis kan omstille sig til den ændring og den slags krav fra den ene dag til den anden. Det skal trænes, gradvist og hvor lang tid det tager er meget individuelt.

Kommentér på:
Date en pige med hund - det er ikke uden problemer

Annonce