{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.896 visninger | Oprettet:

Løbetidsbukser {{forumTopicSubject}}

Mig og Umi har tilmeldt os et indendørs begynderstævne om to uger, og teknisk set burde hun gå i løbetid nu, så jeg er bare på den sikre side og tilvænner hende løbetidsbukser.

Hun har én gang eller to trænet lydighed i hal med bukser på, og det gik egentlig ok.
Nu ligner hun så en hund der har fået tæsk hver gang hun får dem på. Jeg har endda brugt en god slat penge på at indkøbe et af de der bløde slags med velcro, først i den forkerte størrelse....

Jeg har over det sidste stykke tid givet hende dem på i kort tid og lavet et eller andet sjov, men det virker ikke - så nu har hun bare fået dem på og så må hun jo gå rundt med dem. Men problemet er at hun ikke går... hun planter røven solidt på tæppet og så ligger hun ellers der i tre freaking timer smiley
Jeg kan med nød og næppe få min vanvittigt madglade, labrador-hungrende hund til at gå rundt efter sin mad, men hun går totalt stift og ligner en der har fået bank.

Jeg ved ikke hvad jeg vil med dette emne, andet end at komme ud med frustrationer, og måske høre hvad søren andre har gjort med deres "det dér vil jeg ikke røre mig i"-hunde....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetidsbukser
  • #1   12. feb 2022 Hvis blikke ku dræbe smiley

• #2   12. feb 2022 Ja det er ikke så populært..... smiley

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 258
    #3   12. feb 2022 Og man forstår hende så godt smiley

• #4   12. feb 2022 Hvorfor er det nødvendig at hun får løbetid bukser på.
    Nu er det godt nok nogle år siden jeg har været til stævner, og der har det altid været sådan, at løbske hunde kom op til sidst, om de havde løbetid bukser på eller ej.
    Og så vidt jeg ved, så er det ikke lavet om.

• #5   12. feb 2022 Anni nu skal løbetidstæver (eksempelvis til rally) have løbetids bukser på selv om konkurrencen udendørs og også selvom de er placeret til sidst. smiley Jessie afmeldte jeg altid konkurrencer hvis hun gik i løb, for hun HADER de bukser smiley hun kunne heller ikke få dem på sin sheltie hale. Vores MAS er heldigvis ligeglad.

Jeg har ikke nogen fif, jeg gav op. men evt prøv at gøre hulet til halen større, det gjorde jeg til Jessie.

• #6   12. feb 2022 Det er kun i DKK at hunden skal have bukser på udenfor, det skal den ikke i DCH eller DGI, der stiller den fortsat sidst i klassen.

Normalt har mine tæver aldrig løbetidsbukser på, men hvis det er nødvendigt så bruger jeg børnetrusser str. 2-3 år, hvor jeg har klippet hul til halen og putter et trusseindlæg i.
    De er hverken stive, strammer, nager eller genere hunden på anden vis, hvilket jeg syntes ofte at dem man kan købe gør.

profilbillede
  • #7   12. feb 2022 Åh ja, måske skal jeg prøve at gøre hullet til halen større, for det virker til at være dér problemet opstår (de glider også let "nedad" pga. hendes buede hale). Tak for tippet/tippene alligevel - jeg må i gang med saksen smiley

PS. det stod i invitationen at løbetidstæver skal have bukser på, så det skal hun have, hvis hun kommer i løb vel at mærke

• #8   12. feb 2022 Efter at have klippet hul i den ene ende, som jeg troede var forkert.. og derefter i den anden ende, som var forkert.. og så endnu mere i den ene ende.. er jeg nu endt op med et kolossalt hul - jeg tror lige jeg prøver at finde et par børnetrusser i morgen smiley smiley

profilbillede
  • #9   13. feb 2022 Oh no det var uheldigt med kæmpe hul.

Aboutmydogs, løbetidstæver skal også være til sidst i Dkk rally + bukser. Det lyder fint at man i dch slipper for bukserne smiley

• #10   13. feb 2022 Det positive er at nu er der i hvert fald plads til halen smiley

• #11   13. feb 2022 Jeg har en hundehal hvor tæver i løbetid også skal være iført løbetidstrusser, og jeg har efterhånden set flere forskellige modeller i brug.

Jeg fornemmer at disse fra trixie er dem der generer hundene mindst.

https://cotonshoppen.dk/loebetidsbukser-603/trixie-loebetidsbukser-p2581

• #12   13. feb 2022 Det er lige præcis sådan et par hun også har, Pia - bare et andet mærke - og hun kan overhovedet ikke bevæge sig i dem, desværre smiley
    Jeg tror faktisk hun er generet af at der er noget, der sidder på hendes hofter, for selvom jeg har klippet kæmpe hul i de andre bukser så bevæger hun sig stadig som om hun har skidt i bukserne, altså hvis hun overhovedet vil bevæge sig smiley

• #14   13. feb 2022 Hvad hvis hun fik dem på og fik lov at løbe løs? Mine ville i ren og skær entusiasme formodentlig glemme løbetidsbukserne. For sådan var jeg nød til at træne Ziva i at man godt kan bevæge sig i et siccaro tørre dækken.

• #15   13. feb 2022 Jeg har simpelthen ikke turde give hende dem på udenfor, i ren og skær frygt for at hun bare sætter sig ned og tisser i dem - men måske jeg skal gøre forsøget smiley

• #16   13. feb 2022 Du skriver at hun er meget madglad.
    Hvad med at udnytte det og strø nogle lækre guffer ud på græsplænen og lad hende søge efter dem mens hun har bukserne på.

• #17   13. feb 2022 Når mine skal lære at have nyt tøj på, så virker det at gå en tur. Men det er selvfølgelig lidt risky med løbetids bukser smiley

Måske Annis ide var noget smiley

• #18   13. feb 2022 Det gik egentlig fint at sprede lidt mad ud på græsset og lade hende søge efter det - men at gå tur kan vi ikke, for med mindre der er mad lige foran næsen på hende, så stopper hun resolut op og bliver HELT underlig smiley smiley Hun vil slet ikke så meget som tage et skridt med dem på, hvis det er op til hende selv, uanset gode dufte i nærheden. Jeg bliver skør!

• #19   13. feb 2022 Har du prøvet at smide nogle guffer et par meter fremad når i går?

• #20   13. feb 2022 Ja, hun kan godt løbe efter guffer udenfor, men lige så snart der ikke er et konstant flow i mad eller hun ikke bliver "trukket" fremad med det, så stivner hun fuldstændig. Men måske skal jeg bare gøre det et stykke tid og se om hun kommer bedre over det udenfor end indenfor.

• #21   13. feb 2022 Jeg ville da bare træne sit, dæk, m.m med hunden, massiv belønning, lokning er imens verden ikke nogen god ide;)

• #22   13. feb 2022 Måske den udformning ikke behager hendes mås, hvad med den der blev vist af mærket trixie?

• #23   13. feb 2022 Det er jo det jeg allerede har prøvet Bodil - men jeg har givet det et par uger og det virker bare desværre ikke. Hun stivner stadig og vil bare sidde på tæppet med numsen i gulvet. Det var derfor jeg gik over til at hun så bare måtte vandre rundt med dem på indenfor smiley

• #24   13. feb 2022 Salla - ja det er lige præcis sådan et par med den udformning jeg også har til hende, og de er ikke bedre.

Det er virkelig ikke for at skyde folks forslag ned, det føles bare som om intet virker på den her hund smiley

• #25   13. feb 2022 Èr det en hund? smiley

• #26   13. feb 2022 Jeg er faktisk i tvivl...... smiley

• #27   13. feb 2022 he he ja, så er der snart kun tilbage at gøre som en af mine kunder gjorde da hun havde glemte løbetidsbukserne.

Hun monterede simpelthen et mundbind omkring måsen (et ben gennem hver ørestop så vidt jeg husker) på hunden, som ikke ænsede det overhovedet. Det fungerede faktisk efter hensigten. smiley

• #28   13. feb 2022 Pia h
    Et ømt syn smiley

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 258
    #29   13. feb 2022 Ja, nu går jeg nok mod strømmen - igen. smiley

Personligt ville jeg droppe den prøve.

Hvorfor udsætte Umi ( for så vidt også dig) for dette stress ?
    men tænker nok mest på Umi smiley

Der er store chancer for en dårlig oplevelse, dårlig prøve og en løbetid kan i sig selv også påvirke hendes psyke.

• #30   13. feb 2022 Jeg ville prøve at træne det. Starte med en rulle elastikbind, og så sætte en strimmel løst rundt om livet på hende. Når hun accepterer den, så læg en strimmel mere rundt, og til så til sidst mellem benene.

Altså, Dorit HADEDE at have løbetidsbukser på, og præsterede hver gang at få dem pillet af. Og til sidst bed hun spændet i stykker. Men til gengæld vil hun gerne gå med tylskørt smiley Så jeg tænker at jeg kunne have vænnet hende til løbetidsbukser, hvis jeg var gået anderledes til opgaven.

• #31   13. feb 2022 Køb sådan et par ... og lav hul til halen bagi ..... Så vil hun se nuttet ud til den "prøve" hun skal til ..... Det er garanteret aldrig set før.
    Den generer ikke hunden , da de "trussen " ikke rører hofterne ...

PS: .... Men vil da lige sige .... at jeg fatter ikke , der er nogen der overhovedet giver deres hunde løbetids bukser på , men det er der jo flere meninger om .

profilbillede
  • #32   13. feb 2022 De findes også i sort .... og man kan også vende dem om ... så foran kommer bagud -----> hvis de passer bedre sådan ... smiley

PS: .... De passer også til hanhunde , hvis de lige er blevet kastreret . smiley

• #33   14. feb 2022 Jeg må tilstå at jeg er enig med Hama; går hun i løbetid til prøven så ville jeg seriøst overveje at droppe prøven. Og så ville jeg stille og rolig vænne henne til at have noget på bagdelen uden det stressmoment hængende over hovedet, at det SKAL være fikset til om 14 dage.
    Mht tæver, løbetid og prøver så har jeg godt nok rigtig mange gange set at de kommer til prøve men performer rigtig skidt. Så det hele bliver lidt en dårlig oplevelse. Jeg ser det mest 'udefra' som medarrangør af prøver. Jeg synes lidt for ofte at man oplever at den løbske tæve er meget påvirket og virkelig performer langt under hvad den plejer. Og at man egentlig står og synes det er virkelig synd for tæven.

• #34   14. feb 2022 Tak for jeres ideer, praktiske såvel som.. kreative smiley
    Jeg må se om jeg kan prøve mig frem med lidt af hvert. Jeg er i hvert fald glad for at have fået lidt forskellige input. Det skal nævnes at hun ikke er kommet i løbetid endnu - så selvfølgelig dropper jeg ikke noget - men det er jo dumt at være uforberedt smiley

• #35   14. feb 2022 PS. hvis hun rent faktisk kommer i løbetid og skal have bukserne på, så tror jeg det kommer helt naturligt, at vi ikke gennemfører, hvis hun ikke er blevet bedre. Jeg kan knap nok få hende til at følge mig rundt - hvordan hun så skal løbe agility i et par bukser, det ved jeg ikke smiley

• #36   14. feb 2022 Hvad emd en bodystocking/surgical/medical shirt. Den ryger ingen steder og sidder godt.

• #37   14. feb 2022 Jeg håber at I finder en god løsning, Misha og jeg glæder os så meget til stævnet sammen med jer smiley (vi tager gerne dig/jer med alligevel selvom I ender med ikke at kunne løbe)
    Har I prøvet evt. at gå tur med en anden hund/hendes bedste ven eller lignende? Det fik en venindes hund over sit had til noget tøj for den skulle da i hvert fald ikke efterlades af sin ven smiley
    Vi melder os gerne hvis det kan hjælpe smiley selvom det vist mest er Misha der synes at de er super gode venner smiley

• #38   14. feb 2022 Det havde jeg ikke lige overvejet, Louise. Kan de bevæge sig ordentlig i dem, fx løbe agility? Det er da værd at kigge på - hvis ikke nu, så til en anden gang.

Haha Stine vi tager med og er moralsk opbakning uanset hvad! smiley Det var da en idé der er til at afprøve - måske hendes næsten-nabo hundeven vil gå en tur. Og jeg er sikker på at Misha også vil lokke lidt trods alt smiley Indtil videre håber jeg bare ikke hun når at gå i løb..

• #39   14. feb 2022 Vi krydser fingre og poter for at løbetiden venter smiley

• #40   14. feb 2022 Uden at have et endegyldigt svar, så var Maja ikke det mindste generet af den, og hun har aldrig haft "tøj" på at nogen slags først.

profilbillede
  • #41   14. feb 2022 Undersøg lige om de må have sådan en dragt på - der er nogle ret sære regler for, hvad hunde må have på til prøver.

• #42   15. feb 2022 Spændende - jeg prøver lige at undersøge om sådan noget er tilladt. Det her er heldigvis en uofficiel begynderklasse, men "problemet" vil jo nok opstå på et senere tidspunkt også

Kommentér på:
Løbetidsbukser

Annonce