Hvem ved hvad??? {{forumTopicSubject}}
Hey alle...
Jeg kom i dag op i en diskusion om hvilke forskellige variationer er af muskelhunde typen Amerikansk staffordshire terrier der er...
Der er jo både:
Amerikansk staffordshire terrier
Amerikansk staffordshire bull terrier
Engelsk staffordshire bull terrier....
Er der nogle af dem som er en og samme hund?? Og hvilken går for at være en amstaff og hvilken er en ambul??l - har prøvet at søge diverse steder, men kan ikke lige komme tvivlen til livs... Hende jeg diskuterede med har en Engelsk staffordshire bull terrier og sagde at det var den race som hed en amstaff - hun havde aldrig hørt om en amerikansk stafordshire terrier - UDEN BULL... vel at mærke... Og det er den jeg ville kalde en amstaff... Er der nogen som kan give mig et konkret svar på om jeg har ret eller er helt på herrens mark...?? På forhånd tak...
Knud fra Hanne
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.333
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 73 Svar: 318
Jeg mener - uden overhovedet at være sikker - at der er alle tre slags, men det ene navn er vist nok Amerikansk staffordshire PITTbull terrier og så er der de to andre Amerikansk staffordshire terrier og Engelsk staffordshire bull terrier.... Pittbull terrier er vist nok den der er ulovlig i DK - men om jeg blander en 4. hund ind i billedet ved jeg ikke.
Jeg mener at have set dette på en amerikans hjemmeside, men jeg kan ikke lige finde linket jeg poster det når jeg finder det så du kan finde det rigtige svar...
Men den engelske staff. kan da umuligt - i min verden - blive oversat til amstaff da am. står for amerikans og staff for staffordshire - altsa Amstaff.
mvh
malene
jun 2005
se evt. link til div. hunderacer
(link fjernet)
jun 2005
Hvem ved hvad???