{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Nyt studie: hunde afkoder sprog ligesom babyer {{forumTopicSubject}}

https://videnskab.dk/naturvidenskab/nyt-studie-hunde-afkoder-sprog-ligesom-babyer?fbclid=IwAR0h24kRyUPBfNAiGxg5mTj78vStarYsg8ZWDuURys0-hpOf6FhdddXZoi0

Jeg snakker temmelig meget med Jessie smiley

Jeg kan anbefale at trykke på linket til den oprindelige artikel på engelsk inde i denne artikel.

Gad vide om nogle sprog fungere bedre til hunde end andre, dansk er ikke just det tydeligste sprog på kloden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt studie: hunde afkoder sprog ligesom babyer
  • #1   2. nov 2021 Det er lidt sjovt - jeg har jo sommerhus på Als, hvor der er en del tyskere. Mange af dem bruger ordet “dygtig” til deres hunde, fordi det tyske ditto åbenbart ikke lyder så lækkert smiley

• #2   2. nov 2021 Mason kan tydeligvis høre forskel på sprog. Han kigger altid en ekstra gang, hvis nogen går forbi os og taler et andet sprog end dansk. Og det er samtlige sprog, der lyder anderledes. Alt fra svensk til kinesisk - han kan tydeligvis ikke helt kode, hvorfor det hele pludselig lyder anderledes.

Det er jævnt fascinerende. Og underholdende at iagttage smiley

• #3   2. nov 2021 Dorit er i øvrigt flydende i tysk smiley Når de kalder hende schnukie og spørger om hun vil kuscheln, er hun lige ved at eksplodere af lykke smiley

Bella forstår mange komplekse ting, og det er super fascinerende, at de kan kæde ord og handlinger sammen. Jeg kan stå inde i huset, og bede hende gå ud og hoppe ind i bilen, og hun gør det. Det kræver selvfølgelig at både døren til huset og bagsmækken på bilen er åben smiley Hun forstår også hvis jeg beder hende hente Dorit eller Karla ind fra haven. Jeg synes det er vildt at de kan forstå kommandoer med flere trin, og hvor de selv skal løse dele af opgaven.

• #4   2. nov 2021 Det er utroligt hvad de kan tyde.
    Sam kan ligge i sofaen og sove, men ved bare når man tager smøren ud af køleskabet, hver eneste gang, så er han der og reagere ikke på nogle af de andre ting med tager ud af køleskabet smiley
    Han stjæl en pakke smør som hvalp, efter det, er han helt skudt i smør...

• #5   3. nov 2021 Hvis Baby var en papegøje, fik vi aldrig ro i hjemmet!

Det er nogen gange lidt besværligt, for der er efterhånden en del ord, han har koblet sammen med sjov og ballade smiley

• #6   3. nov 2021 Ja, det er virkelig spændende og lidt sjovt at os 'hundetosser' der hele tiden har påstået at vores hunde sagtens forstår hvad vi siger til dem lader til at have ret smiley

• #7   3. nov 2021 A med bomstærk; da jeg boede i Tyskland så sagde tyskerne oftest “Priiiiimaaaaa!!” når hunden var dygtig smiley det var i Berlin.

• #8   3. nov 2021 Krøllet kærlighed; ja jeg er også glad for at Jessie ikke kan tale, hun snakker hele tiden på hundsk smiley vi ville aldrig få pause hvis hun også talte dansk.

• #10   4. nov 2021 Jeg er sikker på hun sagtens også ville tale tysk og spansk hvis hun rent fysisk kunne, hun har boet et år i begge lande og “far” er colombianer smiley

Kommentér på:
Nyt studie: hunde afkoder sprog ligesom babyer

Annonce