{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Mavekneb {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vores lille hund har været ude og blive passet ved min kærestes bror. Og de skriver glædestrålende lørdag aften, at de har fået helstegt pattegris ved en fest de har været til, og at HUNDENE HAR FÅET 1/4 GRISEHOVED. De har selv en labrador.

Jeg bliver straks ret fortørnet, for jeg giver ikke min hund hverken gris, kylling/kalkun eller lam/ged... Fordi jeg ved at det splintres i deres maver. Men da havde hundene jo spist det..

Vi fik så lille Kaily hjem igår eftermiddags, og hun havde ikke spist morgenmad derude.
Hun var med mig ude ved hestene som altid, og lige pludselig brækkede hun sig.. Det var sådan noget gråligt/brunt grød.. Tænkte straks... åh nej... de ben!
Der var så ikke mere med hende lige der, men så igen i går aftes brækkede hun sig tre gange... Det var pytter af noget gråligt, med en lille smule blod i... Uha tænkte jeg og var klar til at køre til dyrlæge med det samme, men kæresten fik mig beroliget, og vi nøjes med noget A38... Hun næsten nægtede at spise.. Men fik dog lidt i hende.. Dereefter gik vi ud for at "tisse godnat" også havde hun fin afføring som hun plejer. Så gik vi i seng, men vågnede i morges kl 5.45 ved at hun brækkede sig igen.. men denne gang uden blod og i det hele taget var der næsten ikke noget at kaste op af...

Efter det var tørret op og jeg havde trøstet hende lidt gik vi ud.. og hun satte sig omgående til at lave afføring.. Nu var det helt gråt og meget meget hårdt.. Og hun vil hverken spise eller drikke..

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre lige pt. hun kommer selvfølgelig på skåne kost, og hvad hun er blevet tilbudt hertil morgen var også kun A38.. Men vil koge nogle ris og kylling til hende.. Jeg tror det er en forstoppelse.. Men det er jo bare ikke godt hvis hun dehydrere, for hun har virkelig ikke ville have hverken vådt eller tørt..

Håber på at der er nogle der har lidt erfaring med ben, der kan skrive om det er helt normalt, det vi oplever lige nu..

Hilsen Anja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mavekneb
  • #1   27. aug 2007 Ej hvor er det synd for Kaily...

Jeg giver heller aldrig min nogen ben overhovedet...

Jeg ville ringe til dyrelægen og høre hvordan og hvorledes....

Håber snart hun er ok igen...

• #3   27. aug 2007 Tak for jeres svar... Hun vil stadig ikke spise, og "gemmer" bare maden med snuden... Og hende som ellers elsker at få A38! stakkel..

Men skal jeg være bekymret over at hun ikke drikker heller?? Tænker meget på dehydreing... smiley

• #4   27. aug 2007 Jeg synes du skal ringe og snakke med din dyrlæge (det er trods alt gratis).. For som du selv skriver, så er hun i risiko for dehydrering.. Og det er noget rigtig skidt noget...

Held og lykke med det!

• #5   27. aug 2007 Så har lige snakket med dyrlægen, de ville gerne se hende kl. 16.30 i eftermiddag..

Så må vi se hvad de siger til det... smiley

Aldrig sjovt når børnene er syge, men jeg bliver jo nød til at tage på arbejde...

• #6   27. aug 2007 Nej det er noget værre noget.. Du må lige give en opdatering på det senere når du har været afsted!

• #7   27. aug 2007 Skal jeg nok... Ha en god dag...

• #8   27. aug 2007 Hejsa..

her er så lige en opdatering..

Vi har nu været til dyrlæge og fået konstateret ben-forgiftning ved lille Kaily. Hun havde ikke haft opkast da vi kom hjem, men da kæresten havde været ude med hende brækkede hun sig 3 gange .

Vi tog til dyrlægen, og han sagde at det simpelthen er fordi hendes mave prøver på at nedbryde benet, og danner så alt for meget mave syre. (hunde kan få så sur en mavesyre at den har en værdi som saltsyre) Hun har også fået nogle skader på hendes tarme, men dog ikke nogle ben i klemme nogen steder. Og meget lidt forstoppelse.

Men hun har svært ved at fordøje de knogler, så det er derfor hun er syg. Vi skulle sætte hende på vand til i morgen også skal vi op en halv time før, og give hende en pille mod opkast også må hun så få skånekost bestående af kartofler og lidt kogt kylling/fiskeboller. Men kun en meget lille portion.

Hun fik en insprøjtning som skulle tage hendes kvalme og noget pencelin til at forebygge et evt kommende mavesår/skader på tarmene. Også fik vi piller med hjem, som skulle, ifølge dyrlægen, gøre sådan at hendes tarme ligsom fik et silkeovertræk, så de ben + mavesyre ikke forvære de allerede opståede skader.
    Vi fik også nogle andre piller til tarmene og nogle for opkast... Altså lille hund.

Også er det ellers på piller og skånekost i op til 10 dage.

Da vi kom hjem og skulle give hende en af de piller, som skulle gøre hendes tarme som silke.. Drak hun lidt vand.. og en time efter kom det hele så op igen... Så hun har det bestemt ikke godt endnu...

Suk... Hun var bare så sød ovre ved dyrlægen, hun stod og puttede hovedet ind under min arm... Lille pus da.. Har bare så ondt af hende... Kan jo ikke engang tillade mig at være sur over min kærestes bror, for de har jo kun givet hende grisehovedet for at hun skulle have det godt.. Men en ting er sikkert. Hun får aldrig mere ben.. ALDRIG!!

Synes bare det er så synd for min lille hund.. smiley

• #9   27. aug 2007 Så Kaily skal have 3 forskellige slags piller.. 2-3 gange om dagen..

Det kostede da også KUN næsten 600 kr. at få hende passet i weekenden.. Men misforstå mig nu ikke, jeg betaler selvfølgelig gerne for at hun får det godt igen..

Bare hun får det godt, det er det eneste der betyder noget!!

• #10   27. aug 2007 Puha, sikken en grim omgang. Håber at hun bliver hurtig frisk igen.

Håber at din kærestes bror at fået en stor skideballe.....

• #11   27. aug 2007 Nej det nytter ikke noget at give dem en skideballe... Deres egen hund er jo van til at få ben, så de har vel bare ikke lige tænkt over det... De har gjort det i bedste mening, jeg ved da heller ikke om deres hund er syg, måske..

Men dyrlægen sagde faktisk at det kan koste hunden livet..

Kommentér på:
Mavekneb

Annonce