886 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvalpefoder til sart mave Hvalpefoder til sart mave

Hej

Jeg har en blanding mellem old english bulldog og boxer, der blev 1 år her den 29 juli.

Han har en ret sart mave, får nemt dårlig mave og fiser så det stinker hele huset til.
Vi har fodret med Bosch og Briantos. Men det virker ikke til det er godt nok for hans mave,

Nogen der kan anbefale noget junior mad til sart mave
og hvornår kan jeg gå over til voksen foder med den blanding han er? Jeg er meget i tvivl om, om han går under mellemstor eller stor race?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpefoder til sart mave
  • #1   31. aug 2021 En 1 års hund skal ikke have hvalpemad, RC har lavet foder til boxer, det er godt til de fleste boxer maver smiley
    https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/royal_canin_breed/boxer/180883

• #2   31. aug 2021 Der står dog bare fra 15 måneder af?
    Hector er 13 måneder nu.

Er det så for tidligt at gå til voksenfoder.
    Det første gang jeg har en blanding, så synes den er lidt svær at vurdere da "grænsen" skiller ved 30 kg og old english buldog hanner kan veje over?

• #3   31. aug 2021 Enig, en 1 år gammel hund, er ikke en hvalp, og skal ikke have hvalpefoder. Jeg ville så gå efter en bulldog-variant af foderet (hvis det findes). Det er trods alt, den sygeste af de to racer, den er blandet af.

Normalt giver jeg ikke meget for de der racespecifikke fodertyper, men med en blanding der er voldsomt disponeret for allergi og dårlige led, så ville jeg gå lidt ekstra forsigtigt til værks smiley

• #5   31. aug 2021 Jeg har lige vejet ham i dag og han vejer 31,5 kg nu

• #6   31. aug 2021 Rc har bulldog foder, men hvis du alligevel skal over på voksenfoder, så er det et spørgsmål om du skal finde et, som er til sart fordøjelse.

Arion har en der hedder digestiv sensitiv.

• #7   31. aug 2021 Med en hundetype der bliver forholdsvis tung og af blandet af to racer der begge har issues med bevægeapperatet ville jeg være meget obs på ikke at fodre med noget med for meget krudt i. Den må hellere vokse lidt langsommere end at vokse ind i problemer pga for hurtigt vækst. Hvalpefoder er typisk noget med godt med 'krudt' i. Den opdrætter jeg købte Perle (Dobermann) af brugte faktisk slet ikke hvalpefoder og det kender jeg flere opdrættere af store racer, der ikke gør; hvalpene vokser ganske enkelt for hurtigt på det. Så følger sener og knogler ikke med, hvilket kan give problemer senere i livet.
    Når man googler lidt så angives en boxerhan at veje 30-36 kg og en OEB han at veje 20-30 kg. Hvis det er korrekt så lyder det umiddelbart som en lidt høj vægt din hund har som 1-års og så ville jeg passe noget på ikke at give ham foder med høj energitæthed. En 1-års hund af skal helst være lidt til den tynde side smiley

• #8   31. aug 2021 Jeg skifter i hvert fald over på voksen foder.
    Det bare en jungle både når man snakker med dyrlægen og søger på nettet, der bliver der sagt store hunde skal have hvalpefoder til de er 1,5 til 2 år. Men det vil jeg da helst ikke hvis det er negativ effekt på hans led.

Så det bliver voksenfoder.

Tænker umiddelbart det er bedre at få noget til sart mave til ham, da det er hans problem her og nu.

Tak for rådene

• #9   31. aug 2021 Den blanding skal ikke have alm hvalpefoder. Det vokser de i smadder af.
    De skal have large breed hvalpefoder frem til 18 mdr. Først da er leddene færdigtudviklede.
    Tunge racer har brug for en nøje sammensat kost, for stabil ledudvikling.

• #10   31. aug 2021 Han har indtil nu fået hvalpefoder til store racer.

Der er bare ikke noget af det, der har været godt for hans mave

• #11   31. aug 2021 Det er meget forskelligt fra fodertype og race, hvornår man skifter fra hvalpefoder til voksen varianter. Er det en type foder til gigant racer, så er der faktisk ikke særlig meget "krudt" i, netop fordi at hunden skal vokse LANGSOMT. Foderproducenterne er nok de bedste at tage fat i og få korrekt vejledning af dem som kender foderet bedst.

Mit kendskab til bulldog racerne og fodertype, så ville jeg råde til at fortsætte på hvalpefoder som har lavt fedtindhold (gerne 10% eller under), indtil den er færdig med at vokse, som kan være mellem 1,5-2 år. Voksen foder indeholder som reelt for meget fedt og protein som ikke er hensigtsmæssigt for bulldog og generelt de tunge racer

• #12   31. aug 2021 Man kunne jo også tage en snak med sin dyrlæge smiley

Kommentér på:
Hvalpefoder til sart mave

Annonce