Mundkurv {{forumTopicSubject}}
Puuuha, Nando har jo mundkurv på for tiden pga hans kæbebrud og nu forstår jeg til fulde hvordan div. muskelhundeejere må føle når folk er bange for deres hunde Det er så ski** frustrerende at gå tur med sin hund, og se folk blive direkte bange for den hund, som man bare véd ikke gør en flue fortræd...
Et typisk møde for Nando og jeg med andre mennesker foregår sådan her for tiden: De ser Nando, lyser op i et stort smil og går hen for at sige hej til ham. Når de så kommer så tæt på at de ser mundkurven, flyver de tilbage mens de udbryder: "GUUUD, bider han????" Det er kommet så vidt nu at jeg går direkte på forsvars mekanismen (dvs. skynder mig at sige at han ikke bider, men har den på pga kæbebrud INDEN de når at se den) og jeg føler mig så snotåndssvag når jeg gør det Det burde jo ikke være nødvendigt at skulle starte et møde med at forsvare sin hund, når man nu ved at det eneste han vil er at sige hej til de nye spændende mennesker.
Vi blev faktisk nægtet adgang til en bus af buschaufføren, da han ikke troede på at Nando ikke var bidsk.... Han var overbevist om at den eneste grund til at en hund kunne have en mundkurv på, var pga den bed...
Så PUUUUH, jeg glæder mig til d. 27/8, hvor Nando forhåbentlig bliver erklæret rask, og vi kan slippe for den dumme mundkurv Så kan jeg nok nyde vores gåture lidt mere *gg*
Knus Cemile (som kan se en ende på "mareridtet" ^^)
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
hvor er det synd for ham, det bliver dejligt når han kommer af med den igen... smiler
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 104
Det var da vel værre, hvis han var bidsk, og I ikke havde givet ham en på..
Men synd for den dejlige vaps, at han har brækket kæben..
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 434
Hjortsholm: Ja, dræberhunden Nando *gg* Han logrer og slikker folk til døde
K & C: Ja, det er egentligt utroligt at den virker så afskræmmende.. for som Helle logisk siger, så må det vel være sikrere at hilse på en hund med mundkurv? Den kan jo netop ikke bide *gg*
okt 2006
dec 2006
Følger: 30 Følgere: 39 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 1.214
Hvad har den lille fyr da lavet?
okt 2006
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 490 Svar: 3.308
lige præcis den kommentar er os derfor jeg ikke tror på at mundkurv påbud vil hjælpe på fordomme mod muskelhunde. For folk tænker da, mundkurv = den må da flænse alt
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 666
Syntes det er lidt komisk at de tror det..
en cavalier er jo en vaske ægte selskabshund..
HAHA, ved du hva, næste gang du møder en der
stiller så dumt et spørgsmål, så grin, grin af dine
lungers fuldekraft... tænk at man kan være så dum..
HAHAA
Du har lige reddet min aften.. haha..
Glem hvad andre mennesker tror.. så længe du og
andre mennesker med bare lidt forstand på hunderacer
og cavaliere ved at den er harmløs.. hehe
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 433
Den han har på, er en sådan som dyrlæger bruger, for ikke at blive bidt af en hund under undersøgelse osv.
(Kan altså ikke lige huske hvad den hedder)
Fatter ikke hvordan folk kan blive bange for ham, han er da bare nuser :o)
God bedring med den lille.
okt 2006
Sonja m: Ja, når du siger det på den måde er det ret morsomt *ggg* Men puuh, det er altså ikke sjovt når forældre hiver deres børn over på den anden side af gaden, når de ser ham komme Men jo, må prøve at grine af dem næste gang *gg*
Inge-Merete: Jeg vidste ikke den hed noget andet? Troede egentligt bare det var en mundkurv Men jo, det er sådan en som dyrlægen bruger til hunde, hvor der er chance for at de hakker dem en
maj 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 9 Emner: 166 Svar: 1.244
også ligmeget... synes nu ikke Nando ser farlig ud
okt 2006
maj 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 9 Emner: 166 Svar: 1.244
jo det har du ret i flere synes jo også at Baby og prada ser farlige ud... det har jeg ret svært ved at se *gg*
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
Hvilket de ikk gør . . (:
Enig med Mark . .
Mundkurv