{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Vaskemaskine gider ikke centrifugere/tømme vand. 1.100 kr.
  • Ophæng af 2 rullegardiner 450 kr.
  • Skift af toiletbræt 500 kr.
  • Light wall mounting and drilling for hanger and install washing machine 1.000 kr.
  • Samle skabe mm 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dum, dummere ..
  • #1   8. maj 2021 En dum hund er en hund, der "ukritisk" gør det, som ejeren beder den om. Jeg har en ekstremt klog hund. Vi er enige om ganske få ting, og jeg ææælsker ham for det.
    Ingen 4-potet, røvslikkende ædemaskine til mig, ellers tak! smiley

• #2   8. maj 2021 Hverken engelske eller franske bulldogs er dumme. De er bare ikke pleasere...

• #3   8. maj 2021 Enig Søren!
    Intelligens må være at kunne løse en opgave selv smiley

• #4   8. maj 2021 Jeg har en hund fra hver sin ende af skalaen smiley

Pudlen er nummer 2 på listen - italieneren er omkring de 60.

Herhjemme plejer vi at sige, at Baby er så dum, at han kun kan finde ud af at gøre de ting man beder ham om smiley
    Thea går under betegnelsen "alternativt begavet" - ikke fordi hun er dum, men fordi hun har nogle meget interessante måder at løse problemer på smiley Vi er lige startet til træning, og hun overrasker virkelig positivt, og tvinger mig til at tænke meget anderledes, i forhold til hvordan jeg har trænet Baby smiley

• #5   8. maj 2021 Det er lidt sjovt at se at det er så mange terriere på den liste, for dem vil jeg da bestemt ikke kalde dumme, de er bare pisse selvstændige og kræver en ualmindelig kreativ ejer for at gide at gøre det der bliver bedt om.

Jeg har aldrig helt forstået den her tendens med at sætte hunde i boks på den måde, for selvom der nok er forskel, så er det jo primært sat på hvor mange gentagelser hundene gider og der skal til for at en øvelse sidder der. Og der tror jeg for at være ærlig at det handler mere om at hunden ikke gider, ikke har god nok motivation og ikke fordi den er for dum til at forstå det.
    Selv min top 10 hund gider altså ikke ret mange gentagelser før han melder ud af træningen og laver noget andet

• #6   8. maj 2021 Jeg blev mere overrasket over man nærmest kun har kunnet finde udstillingsbilleder af mange af racerne.. smiley eller også har man valgt dem bevist ud..

• #7   8. maj 2021 Jeg griner stadig over nr 6 på listen, der står, at malteseren er en griffon smiley
    Illustreret Videnskab skulle være kilden smiley

Lister over de dummeste hunde, er en gang sludder - det er de fleste af sådanne lister smiley

• #9   8. maj 2021 Min har alle dage været "kedelig". Jeg tror han er født velopdragen smiley

Ej, selvfølgelig er han selvstændig og fjollet med personlighed som alle andre hunde. Men han gør aldrig noget forkert, han kan tons vis af kommandoer og er bare generelt en nem hund.
    Han har kun 2 minusser, og det er at han gør meget og at han ikke er så god med fremmede hunde.

Vi laver så også rigtig mange forskellige aktiviteter i løbet af ugen, så han får brugt hovedet smiley

• #11   8. maj 2021 Hvad laver du med ham i det daglige?

• #12   8. maj 2021 Det er jo lydighedstrænere, der har givet "point" i forhold til hvor træningsegnede og interesserede racerne er i forhold til lydighed. Det havde måske været smart og mindre provokerende, hvis man havde brugt et andet udtryk end intelligent.

Rent bortset fra det så er det jo en ældtusse gammel undersøgelse. Det kan undre, at den stadig kan finde vej til Breaking news i diverse medier. At man så ikke kan finde ud af at vælge korrekte billeder til en af racerne, tager selvfølgelig noget af troværdigheden, men er næppe forskerens skyld.

Pyreneerhunden er også på listen, og jeg oplever nu heller ikke mine hunde som specielt uintelligente. Nogen af dem har været ret smarte til problemløsning, når det drejede sig om ting, de gerne ville. Andre knap så meget. Men som velegnede lydighedshunde ligger de da helt sikkert pænt langt nede af listen, men egnethed til lydighed har jo heller ikke prioriteret i racen, så det er jo logisk nok.

• #13   8. maj 2021 Nr 2 synes jeg nu ikke ligner en Skye terrier, da de har opretstående ører. (Skye terriers til højre)
    Meget troværdig artikel ellers.. eller noget... smiley smiley

profilbillede
  • #14   8. maj 2021 Yorkiebanden sådan kan en skye terrier nu sagtens se ud. Jeg har set flere videoer osv. Fra udstillinger med skye terriere der så sådan ud smiley

• #15   8. maj 2021 Jeg erindrer ikke at have set en Skye med nedlagte ører trods adskillige udstillinger igennem 40 år, så nok derfor jeg ikke synes det ligner.
    ...For jeg har ikke skrevet at det ikke er en Skye, blot at jeg ikke synes det ligner.

• #16   8. maj 2021 Yorkiebanden - Det gjorde jeg heller ikke, så jeg googlede, det er en Skye smiley

https://www.gettyimages.dk/detail/news-photo/the-skye-terrier-murphy-competes-during-terrier-group-news-photo/1129267619

• #17   8. maj 2021 Skyes kannø have dropears men det forekommer ikke særlig ofte. De plejer at have prick ears. Det er klart en Skye

• #18   10. maj 2021 Noget news-break er der vist næppe tale om. Noget kunne tyde på at det, der refereres til Stanley CoreNs bog fra 1994. Jeg har den i bogreolen og artiklen virker kraftigt inspireret af bogen smiley Derudover så kommer der ikke nogen personer op når man googler Stanley Core. Artiklen hopper let og elegant henover det faktum at bogen fokusere på 'træningsintelligens'. Standley Coren skriver i andre publikationer om hundes andre former for inteligens.
    Stanley Coren har så vidt jeg kan se ikke udgivet noget nyt siden 2016. Såååeeee newsbreak er vist ikke ligefrem stedet at få sine nyheder smiley

• #19   10. maj 2021 Tja..

profilbillede
  • #20   10. maj 2021 Mon ikke det skal hedde trænbar eller samarbejdsvillig?
    Så passer listen vel meget godt

• #21   10. maj 2021 @20: Jo. Man får også et lidt andet billed af sagerne hvis læser bogen smiley
    Jeg synes bare at det sådan set er temmelig komisk at noget så gammelt (1994 smiley ) dukker op som News break i 2021 smiley

Kommentér på:
Dum, dummere ..

Annonce