{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hmm...
  • #1   7. jun 2005 hun fik da hun var 8 uger... Må prøve at ringe til dyrlægen.

• #2   7. jun 2005 Det kommer an på hvor mange gange de har fået fra opdrætteren, og det findes der også mange meninger om....
    Mine hvalpe får (også moren) når de er 4 - 6, og 8 uger, som tommelfingerregel. Jeg anbefaler at de gir den igen som 1o uger d.v.s. 14 dage før vacc., men hvis de glemmer det sker der ik noget ved det., Den sidste ormekur er mere "for en sikkerheds skyld", da det er bevist i flere undersøgelser at vacc. skulle virke bedre hvis de er helt frie for orm...

• #3   7. jun 2005 Som min kære dyrlæge siger... Alle hvalpe er født med orm...........Ved godt der er mange der kun gir 2 gange, men som sagt så er det mange meninger om det.Men nu bor jeg langt ude på landet hvor mine hunde er udsat for forholdsvis stor smittefare, så jeg har valgt at gøre det 3 gange, så er jeg også sikker på at aflevere hvalpene ormefri.
    Jeg kender også nogen der gir 4 gange, v,2-4-6-8 uger, men det synes jeg er for meget.

• #4   7. jun 2005 Ja, men ik mens jeg har dem, det er da detsamme med dem der får en hund med fra hvor de gir dem 2 gange, og de får at vide at de skal gi den ved eks.10 og 12 uger(eller 8 og 10). Jeg siger at jeg anbefaler, men jeg fortæller også at det normalt ikke er nødvændig, medmindre hvalpen har kontakt med "risikoemnen", som f.ex. spiser lort, har kontakt med f.ex. døde dyr i skov eller lign.
    Jeg gir dem 3 gange mens jeg har dem, fordi jeg vil være sikker på at de i hvert fald er ormfrie når de flytter hjemmefra.

• #5   7. jun 2005 + Fordi alle mine hunde kommer i kontakt med lidt af hvert herude på landet............
    Det sker om ikke tit så en gang imellem at de fanger lidt vildt og spiser, og det gir også orm, + en masse andre ulækkre ting, som de synes er meget spændende.
    Ikke så meget hvalpene, men det er også nok hvis deres mor spiser det og gylper det op til dem- og jo jeg har prøvet at stoppe hvalpene i at spise det men de er lynhurtige til at spise det...........

Kommentér på:
hmm...

Annonce