{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

EFTER SLAGSMÅL...!!! {{forumTopicSubject}}

hej håber i kan hjælpe lidt..
min tæve på snart halvandet år, leger dagligt med sin bedste ven..en han hund på 6 år..de er af samme race.. og der har ingen problemer været..min hund har lige været i løb, og har stadig leget med sin ældre ven, stadig uden problemer...

så forleden mødes vi udenfor som altid og han hundens ejer, har taget en flaske vand med ned..den ser cayla (min hund) og snuser ivrigt til den..men da hanhunden vil snuppe den fra hende sker balladen....

de to hundehoveder kommer op at slås..alvorligt..ingen vil give sig og jeg må kaste mig imellen, da ejeren af han hunden er gået i panik og ikke gør noget..jeg får skilt dem ad..og min bløder og har fået nogle skrammer...ikke noget stort..

mit spørgsmål går på...burde en tæve ikke sætte sig i respekt overfor alle hanhunde??..eller burde hun være ham underlegen da han er 5 år ældre end hende??
vil det sige at de aldrig kan lege igen, efter sådan en episode, hvor ingen gav sig??...

håber på svar...mange tak..kp

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EFTER SLAGSMÅL...!!!
  • #1   11. aug 2007 ps: har ellers aldrig noget med ned som de evt kune blive uvenner over..men det var jo varmt ...

• #2   11. aug 2007 okay 28 har læst mit indlæg og ingen gad at svare???
    surt...

• #3   11. aug 2007 Nu skal jeg ikke gøre mig skide klog men mener at i en hundeflok er det tæven der bestemmer, og mener ikke at det altid har noget med alderen at gøre.... tror jeg :)...

hmm...om jeg ville lade dem lege sammen igen ved jeg godt nok ikke :(.

var hun i løbetid??? for hvis så kan det også ha noget at gøre med den ballade kunne jeg forstille mig

• #4   11. aug 2007 Din tæve har nået alderen, hvor hun vil forsøge at tage magten..... Og hanhunden er så gammel, at han giver den ikke fra sig uden kamp. Det er ikke en unaturlig hændelse.
    Det betyder ikke, at de ikke kan lege sammen mere. Men det skal nok foregå på et "neutralt" sted (ikke jeres egne haver) lige de næste gange og uden legetøj. Legetøj er ofte en af de ting der kan skabe splid.
    Håber for jer a det lykkes...(=;

• #5   11. aug 2007 I skal være ekstra opmærksom når de leger sammen og læse dem så i kan aflede dem inden det går galt..

Og som du selv er inde på, lad dem ikke have ting de kan kæmpe om.

• #6   11. aug 2007 i er næsten nødt til at lade dem mødes igen.. Var hun stadig i løbetid, jeg ved i hvert fald at min Guffi er en meget bestemt dame når hun er i løbetid..

• #7   11. aug 2007 det skal siget at begge hunde har temperement...men i hendes løbetid har han siddet på ryggen af hende uden hun har sagt en lyd....det undre mig bare meget at ingen af dem ville give sig...der har aldrig været noget før..ikke engang knurren eller gøen...bare leg...det var ret ubehageligt...

• #8   11. aug 2007 kp.... som du selv siger de har begge to et temperement :)... og så er selve racen jo heller ikke en der bare giver op... hvis du forstår

• #9   11. aug 2007 det er altid ubehageligt når 2 hunde ryger i totterne på hinanden.... og især når man forventer at de er bedste venner!!
    Godt der ikke skete mere end der gjorde..(=;

• #10   11. aug 2007 lise jul: vi har aldrig ting med ned legetøj osv...kun vand når det er rigtig varmt ..der har aldrig været problemer før...de plejer at lege i en fælles have i 10 min..derefter en gå tur på ca. en time...

vi gik en lille tur efter deres slagsmål og kunne god mærke en spænding..

to dage gik vi igen og der begyndte han at knurre af hende....

• #11   11. aug 2007 hmmm......jeg har selv haft en dejlig hund lige som dig kp. Og havde dengang den holdning hvorfor tage en chance med dens artsfæller...

Så i bund og grund fik amr bulldog ikke lov til at lege med andre muskelhunde. Jeg ville ikke tage chancen hvis der skulle ske noget....Forstå mig ret ikke

• #12   11. aug 2007 ja håber de finder ud af det...men tror i der vil komme mere ballade ... for det virker som om de ikke helt kan finde ud af hvem der bestemmer...troede cayla gjorde det i starten da han hele tiden slikkede hende i mundvigene....og kastede sig ned foran hende med blottet bug...

• #13   11. aug 2007 en rask hanhund vil normalt altid rette sig efter en tæve når hun siger fra !
    men det afhænger selvfølgelig af situationen, måske har hun ikke været god til hendes hundesprog? har de haft mad at vogte over? er hun måske kommet i løb? tester hun ham meget og er "slem"?

• #14   11. aug 2007 michael og stine... jeg er af den overbevisning om at jeg ikke vil have cayla leger og hilser på mindre hunde idet hun er så voldsom...jeg ville ikke kunne bære hvis en anden hund kom til skade pga min hund ville lege...de bryder jo meget den race og har det bedst hvis hun leger med en ligesindet....

• #15   11. aug 2007 har de før kunne dele godbidder og vand ?

• #16   11. aug 2007 k p - din store hund skal også lære at omgåes små hunde, så vil hun lære at ligge sig ned, kravle og gøre sig til, for at lokke de små til leg når de synes hun er for voldsom

• #17   11. aug 2007 torben: ja hun har været i løb men der har ingen probs været,, nisk ingen mad, udover en enkelt gang hvor han var på besøg..han åd alt hendes mad og vand uden hun sagde noget...senere delte de en skål vand...uden problemer...ja tror hun tester ham lidt...hun er ihvertfald god til at drille ham...

• #18   11. aug 2007 torben: ja de har kunne dele godbidder og vand mange gange før...
    ang små hunde ...har haft nogle episoder hvor en lille hund gør af hende...og det finder hun sig ikke i...måske stresser jeg hende ubevidst...for når kæresten går med hende er der ikke noget når hun hilser...har bare oplevet hende temmelig voldsom overfor små hunde og så bliver jeg jo nødt til at trække stregen..smil

• #19   11. aug 2007 hun er ved at have en alder hvor hun ikke er på hvalpelicens mere, det skal hun måske selv lige finde ud af.. hvis han har været rigtig large tidlere overfor hende

• #20   11. aug 2007 ja han har været forbløffende large overfor hende...men det er nu mere hende der er en strid banan...

• #21   11. aug 2007 mange tak for alle jers svar....det er taget til mig...

• #22   11. aug 2007 Jeg ville ik lade min hund komme i nærheden af en hanhund, der kunne finde på at bide en tæve til blods.

Kommentér på:
EFTER SLAGSMÅL...!!!

Annonce