{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.717 visninger | Oprettet:

Anette S
Anette S
Emner: 1 Svar: 5

Min hund er begyndt at knurre en smule af mig {{forumTopicSubject}}

Har en sød labrador på 3 år, han har sin helt egen personlighed og har aldrig været tosset med at kæle i for lang tid han vil lege i stedet. Her på det sidste har han trukket sig fra mig og har nu 2 gange knurret af mig. Den ene gang da jeg sagde "giv pote" anden gang fordi han haltede fordi han havde fået salt i poten da jeg tog poten og børstede det af knurre de han igen. Er nu ret bekymret for hans adfærd. Han trækker sig tit fra mig når jeg rækker frem for at kæle ham og det er kun hans far der duer. Hjælp!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er begyndt at knurre en smule af mig
  • #1   7. feb 2021 Med sådan en opførsel, så var min hund røget til gennemgang ved dyrlæge og kiropraktor. Det lyder som smerter.

• Anette S
    Anette S Tilmeldt:
    feb 2021

#2   7. feb 2021 Han vil jo gerne lege med andre hunde der virker han ikke som om der er noget galt... Så den tanke har slet ikke strejfet mig men det må jeg da overveje...

• #3   7. feb 2021 Helt sikkert få tjekket hunden for smerter i bevægeapparatet samt tjekket øjnene ved en øjenlysning.

• #4   7. feb 2021 Hunde vil jo ikke fremstå svage, og slet ikke blandt andre hunde.

• Anette S
    Anette S Tilmeldt:
    feb 2021

#6   7. feb 2021 Det er kun mig der er problemet, jeg tænkte mere om det er fordi min kæreste er den der går mest. Med ham og giver ham mad osv..... Ham er han jo glad for..... Hvorfor tror i det kan være smerter??

• #7   8. feb 2021 Folk svarer at det er smerter, fordi hunden har en atypisk reaktion. En hund der knurrer, viser at du overskrider dens grænser. Når det er i atypiske situationer, er smerter oftest årsagen.

Hvilket svar regnede du med at få? Det her er et forum, hvor folk er helt almindelige hundeejere. Så vi svarer ud fra beskrivelsen af problemet, ud fra egen erfaring og fra bedste overbevisning.

Hvis du synes at svarene ikke giver mening, må du konsultere en dyrlæge og en uddannet adfærdsbehandler.

Hvis du forklarer problemet til en dyrlæge, og nævner smerter, vil hunden givetvis få smertestillende i 1-2 uger, for at se om det ændrer noget. Hvis det gør, så starter en eventuel udredning.

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 134
    #9   8. feb 2021 Jeg forstår det som at det ene menneske må gerne røre, og det andet menneske bliver knurret af i samme situation.

Hvis det var smerter burde hunden jo knurre af dem begge og ikke være selektiv?

• #10   8. feb 2021 #9 nej ikke nødvendigvis, jeg kan gøre stort set alt ved mine hunde, også rense sår selv om det tydeligvis giver smerter, det kan min mand ikke uden at hundene siger fra;)

• Anette S
    Anette S Tilmeldt:
    feb 2021

#11   8. feb 2021 Tak for alle jeres svar... Jeg ved ikke hvad jeg regnede med tænkte bare nogen måske havde oplevet det samme og slet ikke i den retning med smerter. Troede mere det måske kunne være noget psykisk.... Da der ingenting er i vejen når han leger og er sammen med min Kæreste. I morges ignorerede han mig også og vil slet ikke hen til mig. Men går derimod hen til ham istedet for. Det er jo trist at have en hund når man føler han trækker dig fra en.

• #12   8. feb 2021 Hvis vi tager udgangspunkt i, at der ikke er noget fysisk galt, så vil jeg foreslå, at du i en periode er den, der fodrer ham og den, der går de gode ture.

Og så prøv at lade være med at kæle med ham, når han så tydeligt viser, at det er han ikke interesseret i. Lad ham komme til dig, når og hvis han får lyst.

Det er nemt at komme til at være for ivrig med kæl og klap i forsøg på at vise hunden, at man vil den det godt. Det er bare ikke altid det rigtige at gøre.

• Anette S
    Anette S Tilmeldt:
    feb 2021

#13   8. feb 2021 Lyder som en rigtig god ide... Tak...

• #14   8. feb 2021 Jeg ville også få tjekket hunden for smerter bare for at udelukke det.

selvom den måske ikke udviser denne adfærd mod din kæreste, så kan det godt være smerter alligevel.

Min tidligere hund udviste ikke nødvendigvis slemme signaler til mig men min kæreste derimod skulle der slet ikke lige så meget til, især i den periode hvor han havde smerter.

Han kunne sagtens lege og være meget aktiv uden problemer på trods af hvad der viste sig at være slemme smerter, jeg siger ikke at det er tilfældet her men det ville helt bestemt være rigtig godt at udelukke før i prøver at træne adfærden væk og risikerer at gøre den værre eller starte træningen forfra hvis det viser sig at være smerter. smiley

• Anette S
    Anette S Tilmeldt:
    feb 2021

#17   10. feb 2021 Tusind tak for alle jeres svar jeg har nu bestilt tid hos dyrlægen.... Så må vi se hvad de siger den 22/2 jeg har sat dem ind i situationen.

Kommentér på:
Min hund er begyndt at knurre en smule af mig

Annonce