1.717 visninger
|
Oprettet:
Min hund er begyndt at knurre en smule af mig {{forumTopicSubject}}
Har en sød labrador på 3 år, han har sin helt egen personlighed og har aldrig været tosset med at kæle i for lang tid han vil lege i stedet. Her på det sidste har han trukket sig fra mig og har nu 2 gange knurret af mig. Den ene gang da jeg sagde "giv pote" anden gang fordi han haltede fordi han havde fået salt i poten da jeg tog poten og børstede det af knurre de han igen. Er nu ret bekymret for hans adfærd. Han trækker sig tit fra mig når jeg rækker frem for at kæle ham og det er kun hans far der duer. Hjælp!!!
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
feb 2021
Emner: 1 Svar: 5
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
feb 2021
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.244
Hvilket svar regnede du med at få? Det her er et forum, hvor folk er helt almindelige hundeejere. Så vi svarer ud fra beskrivelsen af problemet, ud fra egen erfaring og fra bedste overbevisning.
Hvis du synes at svarene ikke giver mening, må du konsultere en dyrlæge og en uddannet adfærdsbehandler.
Hvis du forklarer problemet til en dyrlæge, og nævner smerter, vil hunden givetvis få smertestillende i 1-2 uger, for at se om det ændrer noget. Hvis det gør, så starter en eventuel udredning.
feb 2020
Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 134
Hvis det var smerter burde hunden jo knurre af dem begge og ikke være selektiv?
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.265
feb 2021
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Og så prøv at lade være med at kæle med ham, når han så tydeligt viser, at det er han ikke interesseret i. Lad ham komme til dig, når og hvis han får lyst.
Det er nemt at komme til at være for ivrig med kæl og klap i forsøg på at vise hunden, at man vil den det godt. Det er bare ikke altid det rigtige at gøre.
feb 2021
jun 2016
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 349
selvom den måske ikke udviser denne adfærd mod din kæreste, så kan det godt være smerter alligevel.
Min tidligere hund udviste ikke nødvendigvis slemme signaler til mig men min kæreste derimod skulle der slet ikke lige så meget til, især i den periode hvor han havde smerter.
Han kunne sagtens lege og være meget aktiv uden problemer på trods af hvad der viste sig at være slemme smerter, jeg siger ikke at det er tilfældet her men det ville helt bestemt være rigtig godt at udelukke før i prøver at træne adfærden væk og risikerer at gøre den værre eller starte træningen forfra hvis det viser sig at være smerter.
feb 2021
Min hund er begyndt at knurre en smule af mig