Ginga og Taiga mine elskede stjerne<3
15. feb 2009 Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
15. feb 2009 Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
Priser på hvalpe og anbefale opdrættere {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg ikke kigget hund lææænge og aldrig de små racer. Men har priserne altid været så vilde? 18.000kr for en bichon havanais uden tavle. Forældrene har selvfølgelig tavle (%#+|!€) Hvad koster en med så? 50.000.???
Jeg er i gang med at undersøge racerne
Shih tzu
Bichon havanais
Puddel
Nogen der kan anbefale opdrætter på de forskellige racer og hvad kan jeg forvente sådan en hvalp koster?
Jeg har ikke ligefrem haft særlig lang levetid på mine hunde så at give 18.000kr er ikke lige noget jeg havde tænkt mig. Slet ikke for en "blandingshvalp"!
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Og har ligget omkring 15 de sidste mange år.
Det gælder både Shih tzu og havanais. Det er i hvert fald 5-10 år siden de ramte de 15.000kr
Prøv at kontakt racerepræsentanten ved specialklubben. Www.canis-Minor.dk
De kan henvise til opdrættere og give en Update på ca. ventetid osv.
til pudlen så skal du ind på pudelklubben.dk
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
feb 2009
feb 2009
feb 2009
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.260
aug 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 5 Svar: 72
Det virker til, at der stor efterspørgsel hos de fleste opdrættere og én af dem, som vi skrev med, havde over 100 på venteliste til deres næste kuld.
Men kan anbefale dig at skrive til hvalpeanviseren fra Puddelklubben
Vi skal forresten af med 20.000 svenske kroner (ca. 14.000 dkk vist) for vores nye puddelhvalp, og priserne er vist nogenlunde det samme herhjemme
Tænker Corona har spillet en rolle, men synes priserne på blandinger (hvad end det er doodles eller hunde af 5 forskellige racer) har været utroligt høje længe. Søger ikke aktivt efter salgsopslagene, men ser jævnligt blandinger til samme pris, som en med tavle.
Så længe folk vil give 20.000 for en lille blanding, hvor forældrene "Er sunde og raske, fordi de er aldrig syge", så bliver prisen vel derefter ??
feb 2009
Havanais har jeg totalt forelsket mig i en chokoladebrune
Puddel er jeg helt tosset med Black and tan men brun/abrikos har også min opmærksomhed
Og shih tzu skal helst bare ikke være helt ensfarvet.
Er det mærkeligt at man har det sådan
feb 2009
Hvis man skriver til hvalpeanviseren kan det så også være man bliver henvist til Sverige? Puha 100 på vente liste det jo helt vild! Bare de ikke lader sig presse og avler på alt så:( og bare folk virkelig tænker sig om så vi ikke om 6 mdr-1 år ser et bum at store hvalpe der søger nye hjem
aug 2010
Vi endte kun i Sverige, da vi kender en opdrætter derovre, som kendte en med hvalpe på vej
aug 2010
feb 2016
Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
I DK ville jeg kontakte Visabellak (eller evt. Bøg's Canis, Aymilu og Casa Bichon), men jeg er meget bedre kendt med de svenske opdrættere, så er ikke til supermeget hjælp, medmindre det er linjer jeg kender.
Vedrørende farve, så er det de færreste steder du kan have ønsker. Der er oftest mange muligheder for udfaldet, medmindre man køber fra en der opdrætter efter farve, men der kan jeg absolut ikke rekommendere dem jeg kender til, da de alle prioriterer farve over noget vigtigt.
jan 2019
feb 2009
feb 2009
jan 2019
jan 2019
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 102 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 563
Det er blandt andet derfor der ikke særlig tit bliver udbudt hvalpe til salg - fordi de ofte er solgt, allerede inden de blev født.
Min kæreste og jeg blev skrevet op på venteliste i januar måned mindes jeg det var - det var lige omkring at en tæve var blevet parret.
Vi var så enormt heldige at der kom en hvalp til os - men det er mere held end forstand. Det er vidst meget normalt at være på venteliste et par år.
Corona har klart ikke gjort det nemmere at skaffe hund, haha. Min opdrætter fortalte at hun aldrig har haft så mange henvendelser som i 2020 - og der havde hun trodsalt 3 kuld. Kuldet som Menja var i på 4 hvalpe, og to julekuld hvor der var en enkelt hvalp i hver.
feb 2016
Krumme: Selv hvis der kommer en hvalp i den farve man ønsker, så er specielt bichon havanais en race der kan skifte utroligt meget i farven, det er de færreste der beholder den nuance de har fra hvalp af. Og selv indenfor et kuld falder de samme farver oftest vidt forskelligt ud.
feb 2016
Går man decideret efter farven hos bichon havanais, er min erfaring at man ender med en syg hund, en hund med dårlig mentalitet eller en sindssygt dårligt bygget hund, der er f.eks. ikke mange ordentlige brune og rødzobel. Men man kan da sagtens øge sine chancer for at få ønsket farve hos en ordentlig opdrætter, hvis man nogenlunde ved hvad der ligger af farver i linjerne i opdrætters tiltænkte kombination. Så skal man bare være klar til at vente meget længe og man risikerer alligevel at hvalpen skifter til en "uønsket" farve.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.301
De er meget lukrative at opdrætte, da ALT kan sælges og der findes en del hvalpefabrikker.
Mit indtryk er at man næsten altid har skullet stå på venteliste til de små skødehunde. Men corona har ikke gjort det bedre. Der laves mange impulskøb og jeg tænker som andre her at når det hele er overstået så kommer der MANGE unghunde til salg. Det er helt vildt så mange der pludselig har anskaffet en hund.
Vi er i klubben nærmest blevet bestormet med henvendelser om hvalpetræning. Vi fyldte 3 hvalpehold på ganske få dage: 26 hvalpe (heraf 9 små selskabshunde og 8 labber). Det er 2 hunde mere end vi egentlig havde plads til. Vi kan ikke tage flere ind nu og har lukket for tilmelding. Men folk bliver ved med at ringe. Normalt er det svært at fylde bare 1 hold i januar.
... vi er så ikke kommet igang med træningen pga corona har vi udskudt opstarten foreløbigt til efter 7 feb.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Så skal man ikke lade sig afskrække som køber af at der er x antal foran en. Man skal se mere på det som en interesseliste og ikke at “alle de der skal have før mig.”
Når der kommer hvalpe så har mange fundet hvalp /kat et andet sted. Mange har måske liv hvor at få hvalp lige nu ikke passer ind. Nogen vil have noget helt bestemt der ikke kan opfyldes i lige dette kuld. Nogle hvalpe kræver måske noget bestemt fra familien som ikke alle købere kantilbyde Osv osv.
så kan man lide opdrætteren og dennes hunde så spørg om ikke de vil tage kontakt når muligheden byder sig.
Så vil opdrætteren forsøge at fordele ud fra hvad der er bedst for hvalpene.
jun 2007
Der er ofte folk der springer fra en venteliste.
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.201
Min lillehund var jeg skrevet op til i 2 år, og var derfor først i køen. Min næste hund blev jeg skrevet op til for et år siden, og hun kommer til verden om et års tid. Der er jeg også først i køen. Og når jeg har fået næste hund hjem, går jagten ind på opdrætter til næste corgi, som vel kommer om 5-7 år. Jeg kan godt lide at være i god tid
Den corgi jeg har nu, skulle i øvrigt have været en rød pembroke uden hale. Hun er hvid og brindle cardigan Fordi jeg forelskede mig i en tæve, og ville have en hvalp efter hende.
Man må gerne have præferencer i farver, bare det ikke er på bekostning af de vigtige ting, altså sundhed og temperament. Det ses jo desværre rigtig tit, at der avles på specielle eller meget efterspurgte farver, og at der derfor bliver lavet syge hvalpe. Men dem er der desværre også købere til, og derfor fortsætter opdrætterne. Hvis det tilmed er en farve, som egner sig godt til udstilling, kan man ryge ned i køen, hvis man ikke selv er interesseret i at udstille.
Man må jo gøre op med sig selv, hvor længe man vil vente. Og om man vil takke nej til en sund og rask hvalp i den forkerte farve, og vente (måske evigt) på en hund i den “rigtige” farve.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.898
I min race er alle farver (undtagen merle) tilladt og jeg plejer at sige til kommende hvalpekøbere, at der gerne må være en enkelt eller to hvalpe i et kuld, som de ikke vil have, er det mere end det, skal de overveje om det er herfra de skal have hvalp, for så er kuldet nok ikke det rigtige for dem.
Har folk helt specifikke farveønsker, beder jeg dem om at finde hvalp et andet sted, for det kan jeg ikke tage hensyn til. Dels ved jeg aldrig på forhånd præcis, hvad der dukker op. Dels fordeles de primært efter sind og sekundært eksteriør (minus farve). Ønske om køn er OK.
Ved seneste kuld som blev født i april sidste år, var der sindssygt mange henvendelser, til trods for, at jeg allerede da kuldet var født, skrev på hjemmesiden at alle hvalpe var reserveret og at det aldrig kom på nogen hvalpelister. Næste kuld som forhåbentlig bliver født i slutningen af dette år er også stort set reserveret og jeg oplever så meget sjældent, at folk hopper fra og finder hvalp et andet sted.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
Man må gerne have ønske farver og vælge fra pga farve, hvis man bare er indstillet på at ventetiden så kan blive endnu længere.
Jeg ville gerne have en sort/hvid tæve denne gang, jeg endte med en rød zobel han, men jeg var så forelsket i hans far at jeg bare skulle have en hvalp efter ham, der var 2 hanner at vælge imellem, Teemo og en trefarvet, min mand sagde at vi skulle have Teemo, og jeg har ikke et sekund fortrudt, han er så smuk og så skøn, og jeg elsker hans farve, der er stadig zobel jeg ikke ønsker, men lige teemos linjer er meget røde og rene i deres farver
Jeg drømmer stadig om en sort hvid tæve en dag, men i sidste ende vælger jeg med hjertet og der har jeg efterhånden lært at farve ikke er vigtig når det kommer til stykket. Men det er jo bare mig, jeg synes det er helt fint at andre har det anderledes, så længe de tænker på sundhed og sind også
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.168
Ham jeg har er mit livs kærlighed, storryger, overvægtig, langhåret .. men det var ham jeg passede bedst sammen med.
Aldrig om jeg nogensinde kommer til at forstå at man kan vælge efter noget så ligegyldigt som farve eller udseende.
Da jeg i en kort og gloværdig karriere som opdrætter, fik den slags overfladiske mennesker i røret "jeg vil godt have en der er .... " - og det drejede sig om udseende, fik de at vide, at de skulle henvende sig andre steder - hos mig kunne de IKKE købe hvalp.
Det er simpelthen FOR underligt imo.
sep 2017
Nu er jeg så heldig, at der er VIRKELIG mange opdrættere af brugsschæfere. Og når de sorteres på sundhed og egenskaber, ryger der ikke særlig mange fra. Så jeg grovsorterede på udseende, og bagefter var jeg ude at spørge, hilse, røre og snuse rundt. Så stod jeg endelig tilbage med 3-4 opdrættere (efter 7 år), og er endt tilbage på den første opdrætter jeg kiggede på 7 år tidligere Det er sgu ikke sikkert at jeg får det jeg håbede, sådan udseendemæssigt, men så er det sådan det bliver. Jeg har det godt i maven med det sted jeg har valgt, og det er dér jeg skal hente hund.
Med næste corgi er der ikke så mange at vælge imellem, og jeg er totalt ligeglad med farven (selvom jeg eeeeelsker rød og zobel). Jeg vil bare have en glad og sund hund. Og jeg er ikke villig til at vente i årevis på at få den pæneste farve
jan 2006
Åh gud ja
Hvor skal du have fra så?
nov 2012
Jeg har altså heller ikke valgt min mand på udseende, selvom jeg synes han ser virkelig godt ud, det var ren bonus. Ligesom når jeg køber hund er en kæmpe bonus hvis jeg kan få hele pakken. Jeg betaler immervæk 16.000 kr og skal leve med hunden hele dens liv, så vil jeg da også have det bedste af det bedste.
jan 2006
Jeg giver blot udtryk for min mening overfor folk, der vælger hund på den måde.
sep 2017
jun 2007
Altså hvis du søger Cardigan. Men hun har også venteliste til langt ud i fremtiden.
feb 2009
feb 2009
feb 2009
feb 2009
feb 2009
feb 2009
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Vindott, mørk skimmel, moldott eller broget uden for meget hvidt, elsker elsker
Men, hver gang har hestens egenskaber og personlig vundet, fremfor farven.
Det samme ville nok ske, hvis jeg skulle købe hund, men indrømmer, at med de priser små hunde står til, så bliver det ikke aktuelt. Så mange penge vil jeg simpelthen ikke give for en hund.
Men, går dog heller ikke i den anden grøft, og køber en fra en fabrik, så vil jeg hellere undvære hund
feb 2016
Der er forskellig kvalitet på pelsene, indenfor alle de tre racer. En kraftig pels med meget underuld (som også slipper ulden meget hurtigt og let) kræver en del mere arbejde for ikke at filtre.
feb 2009
feb 2016
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Svar: 4
Racen er kåret som års familie hund i England i 9år i træk super god race med familie med børn så længe den har et fri sted hvor alle børn som voksne lad den være i fred
Vores dreng. Går han hen i sin kurv er der ingen der kalder på han eller rør ham dette er heller ikke et sted han bliver smidt hen når han har lavet noget nej
Vil anbefale en sbt race og koster ca 10-15.000 med tavle
feb 2009
jun 2020
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 6
Jeg har en blanding af shih tzu og Havaneser samt hendes hvalp, hvor faren er helt Havanser. Hvalpens pels, som jo er mest Havaneser, er klart nemmere at holde end morens og hun er endda kun halv shih tzu.
Iøvrigt nogen vildt skønne hunde med sådan et dejligt sind
feb 2009
nov 2012
Teemo er min første hund med stamtavle og han blev netop ikke valgt pga farve. Han er kun 10 mdr så alt for tidligt at sige noget om sundhed osv. Men vil da tro at han er sund og rask. Han er dog ikke en speciel farve.
Jeg kan dog sagtens få en sort/hvid papillon der har hele pakken hvis det er det jeg har lyst til, det er bare et spørgsmål om at vente, men det er jo så igen ikke en speciel farve/sjælden farve, Papillonen har jo ikke så mange farver, så her er det jo bare en præference indenfor de farver der nu engang er. Jeg har heller ikke indtryk af at farve avl er noget man gør sig i i racen, netop fordi de jo ikke kan være andet end hvid med aftegn, (zobel, sort/hvid, tricolor. Ved ikke om der er flere farver eller om de blot alle er en variation af zobel)
Ved chihuahua ville det være sværere at have farve præferencer og stadig få en god og sund hund, hvis man ikke var villig til at vente meget meget længe, men racen er generelt bare heller ikke særlig sund længere desværre, jeg synes efterhånden det er svært at finde linjer uden patella luxation, hvilket også var en af grundene til at jeg skiftede race.
Farve er for mig aldrig vigtigere end sundhed og sind, men samtidig er det heller ikke "sjældne", farver med sygdom eller lign jeg ønsker, blot præferencer indenfor de farver der nu engang er i racen. Teemo har f.eks. En halvbror fra samme opdrætter, der er sort/hvid, super lækker hund.
nov 2012
nov 2012
Var der en blå med ved sidste udstilling? Jeg troede bare det var en sort der var af ældre dato og derfor var blevet lidt grå
Nu kender jeg jo kun dk, så jeg skal selvfølgelig ikke kunne udtale mig om hvordan det er andre steder. Jeg ved kun at de opdrættere jeg kiggede hos (alle DKK) ikke avlede efter farver og mange af dem havde flere farver i samme kuld.
Jeg fandt faktisk også en sort/hvid tæve inden vi fandt teemo, men det var bare ikke helt spot on, selvom hun da så sød ud. Så mere vigtig er farve ikke for mig. Jeg kunne så heller ikke have fået en bedre lille hund end min teemo
nov 2012
Jeg synes nu heller ikke vi mangler flere farver i dk, jeg er så vild med de almindelige farver. Jeg har bare en lille drøm om en sort/hvid en dag, men jeg kunne nu også godt sådan en lækker lille tri, eller endnu en zobel, de helt lyse zobel er nu også virkelig flotte. Jeg tror måske i sidste ende at en flot bygget papillon er flot uanset farve
Og så kan man jo ikke se på de små zobel totter hvordan de ender ud, for hold op hvor de dog ændre sig, det er jo kun fordi teemos linje generelt er meget røde, at vi havde en ide om at han også blev det.
Priser på hvalpe og anbefale opdrættere