Laura = Ikke helt dum {{forumTopicSubject}}
Var ude og gå med Laura og junior i klapvognen.... Laura var lidt utryg ved det nye sted vi gik ( hun gik uden snor ) stoppede op på den meeega plæne og kastede pinde med hende for at få hende til at slappe af...
Brugte nogle bestemte pinde. På et tidspunkt kastede jeg pinden og hun så ikke hvor den landte.. Hun kiggede lidt og løb så ud og ledte..
Kom tilbage uden pinden.. Jeg sad helt stille og sagde ingenting ( de andre gange klapper jeg og siger 'jeeaah' ) Hun kigger så lidt på mig og løber ud igen og leder på ny... Kommer igen tilbage uden pinden...
På det her tidspunkt regner jeg med at hendes koncetrationsevne ophører, men hun løber sgu ud IGEN og denne gang finder hun faktisk pinden...
Var ret imponeret...
På et tidspunkt løber hun også efter een pind og kommer tilbage med en anden vi også havde kastet med.. Altså to pinde på een gang....
Hun er 11½ uge og vi har ikke kastet så mange gange med pind før....
Nu ved jeg ikke hvilke stadie og flot, men er nu ret stolt af min lille halvmops
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 246
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Jeg tror at det er noget de har i sig fra starten.. Enten eller...
Jeg kastede en bold en dag og så kom hun gladeligt løbene tilbage med den...
Når hun løber hen og tager den, klapper jeg og 'råber' jaaaaeeh og kalder meget indbydende...
Hvis jeg skulle lære en hund at apportere så ville jeg nok give den godbidder når den kom og afleverede pinden/bolden....
Det er det mest logiske i mit hoved
Udover det har jeg ikke så meget forstand på det hehe..
Laura = Ikke helt dum