{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

Fremmede og små hunde... {{forumTopicSubject}}

Nøj, hvor er jeg efterhånden bare træt af folk når jeg er ude med mine hunde! Især nu med lille Luka.
Folk har ingen hæmninger, de peger og nærmest råber op om hvilken sød hund det er, og det synes jeg altså er irriterende i længden. Det værste er at de bare flyver hen og kæler dem, og nogle tager dem endda bare op.. Havde det været en schæfer, var der ingen der havde gået derhen uden at spørge om lov.. Det synes jeg virkelig er irriterende. Og jeg tænker selvfølgelig mest på mine hunde, hvad nu hvis de taber dem og hundene bliver bange for andre resten af livet... Min venindes hund vil ikke kæles af fremmede, hun bider og knorrer. Og det gør hun fordi hun engang er blevet tabt af et barn og nok har fået for meget af det hele.. Og det vil jeg ikke have mine hunde også skal komme til.

Hvordan har I det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremmede og små hunde...
  • #1   27. jul 2007 Som jeg skrev i Gruppen....
    Jeg lufter aldrig mine hunde , hvor der er mange mennesker , så det er så let smiley det er jo klart at de , ikke skal løfte hunde op , men hvis man ikke ønsker , at høre ens hund er sød , ja så ville jeg nok lade være med at ta den med på steder hvor der er mange menneker ......

• #2   27. jul 2007 Ingen problemer.......

Der er ikke mange der går frivilligt hen til en schæfer eller "kamphund" som de er sikre på Carlos er.

En fordel ved at have "hadede/frygtede" hunde ;o)

• #3   27. jul 2007 Lige præcis! Kan godt forstå at små hunde ikke gider finde sig i det!

• #4   27. jul 2007 Oplever tit at folk lige vil snakke med hunden. Møffe er ikke helt vild med fremmede, men i stedet for at sige "det må i ikke" plejer jeg at sige de skal sætte sig på hug og lade hende selv komme. Tit vil hun kun snuse, men af og til får de snakket med hende.
    Og mens de så sidder og snakker, fortæller jeg at hun ikke er så vild med fremmede og at når man sætter sig på hug, virker man ikke s truende overfor en lille hund.

Så Møffe får lært de ikke er farlige, og de får lært lidt i samme omgang og går glade derfra. Det synes jeg da er bedre end et "jeg vil ikke ha' i snakker med min hund"

• #5   27. jul 2007 Oplvede det to gange i går med Cais og Watson at nogen sneg sig ind på os bagfra og begyndte at lyve kysselyde.. Røv-irriterende

• #6   27. jul 2007 Alle syntes jo Joy ser så nuttet ud.. Og især børn har det med at råbe.. Men nogle gange kan man ikke lade være med at grine.. fx den ene gang i Haderslev gågade, kom vi gående og en lille dreng råbte "SE EN SCHÆFER" og pegede på Joy, godt nok er hun 1/4 schæfer, men det er ikke til at se på hende *g*

Men ellers pejer "klappere" at nærme sig langsomt, hvorefter Joy går om bag mig, fordi hun ikke er så glad for fremmede, så sætter de sig på hug, og jeg "viser" dem til hende (peger på den og siger "Joy, se her")

Hun er dog blevet bedere til det, og lader nu folk klappe hende smiley

Men jeg forklare dem at hun ikke er så vild med fremmede, og det acceptere de fleste

• #7   27. jul 2007 Jeg gider ikke fremmede. Siger ogsp tit til dem jeg har travlt og at de bestemt ikke må tage em op.
    Det kan bare godt være lidt svært for folk at forstå når hundene helt vildt gerne vil hen og snakke med folk.

• #9   27. jul 2007 Heldigvis er det de færreste børn og ældre der går hen til Shorty da børnene er bange for hans lyde ( shorty elllllsker ellers børn ) og de ældre er sikker på at det er en kamphund ( i miniformat -er også blevet kaldt pitbul flere gange ?!?! )
    Men jeg forstår dig fuldt ud - folk skal lære at respektere hinanden.
    Det er det samme med bare at lade deres hund gå hen til min når han f.eks. står bundet udenfor kiosken eller lign. Jeg bliver SÅ rasende - for selvom deres ikke gør noget så er min ret utryg på gaden endnu efter et par overfald og når jeg så ikke er der til at bakke hans tillid op så går han i forsvar med det samme. Vi træner stadig i at håndtere møder med andre hunde på gaden og mange beder jeg gå forbi mens de gange hvor jeg kan mærke at både shorty og modgående hund er rolige ved situationen for de lov til at stoppe op og snuse índen vi går videre ( og shorty får godbider for at være dygtig )
    - og så er det altså ikke særlig fedt med de mennesker som ikke tænker længere end deres egen næsetip og ødelægger lang tids træning for os andre.

• #10   27. jul 2007 Kender ikke selv til problemet, da Sally med 40 kg på numsen ikke lige er til at løfte op og fremmed finder hende vildt farlig..
    Men indlægget fik mig da til at tænke på det, for det er rigtigt, bliver også selv helt væk når jeg ser små søde hunde.. Løfter dem dog aldrig op, det er jo ikk min hund.. Synes det er respekløs at folk løfter og råber af jeres hunde.. Hvordan fanden ville de ikke have det hvis i råbte og løftede dem..
    Men tak, nu vil jeg tænke over det næste gang jeg møder en nusser lille hund..

• #11   27. jul 2007 Jeg kan heller ikke gå en yue med Ben uden folk siger "det er sku da en hest det der" Og det er jeg træt af. Det er en stor hund og ikke en hest.

• #12   27. jul 2007 yue =tur (gik lidt stærkt :-))

• #13   27. jul 2007 Jeg ville nok sse blive godt gal, hvis nogen ligefrem løftede min hund op, eller gik og råbte af den. Men at blive sur over de vil kæle med den kan jeg altså ikke. Jeg kan jo bare gå videre så bliver den vel ikke løftet eller kælet med.
    Har i hvert fald aldrig oplevet nogen der ligefrem løb efter hunden for at kæle med den.

• #14   27. jul 2007 Som Søster skrev længere oppe, så oplever jeg ofte at folk sniger sig ind på mig når jeg går tur med Caiser og Watson... Og det er meget irriterende. F.eks. da vi stod i 7/11 og var ved at betale ved kassen :-|

Tilgengæld får jeg også diverse sure kommentare fra fulde folk og gamle mænd....

Er der nogen der kan forklare hvorfor fuldvoksne mænd begynder at gø af os når vi går tur ?

• #15   27. jul 2007 Rilou's... -måske de bare ikke lige er blevet voksne endnu:-/

Oplever nu aldrig at folk sniger sig ind på os, eller gør efter Møffe. Måske fordi hun ikke er så krammevenlig som din watson:o)

• #16   27. jul 2007 Laura er 10 uger og jeg er allerede træt af det... Man gå bare og venter på at den næste skal tage kontakt.. Og Laura er jo vild af glæde og det er jo også fint at hun ikke er bange for andre mennesker mere..
    Men gider snart ikke fortælle hvor gammel hun er og hvad race hun er og hvor stor hun bliver - mere....

Stopper ALDRIG en med en hvalp mere, og er flov over at jeg selv har gjort det før...

• #17   27. jul 2007 Da jeg var ynge have jeg en Shetland Sheepdog, som ikke altid var super vild med fremmede.
    En dag var jeg ude og gå tur med den og en schäfer, som var super velopdragen og venlig overfor fremmede (det var en politihund, aldrig kunne drømme om at gøre nogen noget medmindre den fik besked på det).'

Så sidder jeg på en bænk med de 2 hunde liggende foran mig, og der kommer en mor med at barn. Barnet siger "mor, må jeg snakke med hundene" Og moren svarer; Ja, men kun den lille".
    !?!
    Hvad tænkte hun på? hvorfor spurgte hun ikke bare om det var ok, og hvilken en der var mest børnevenlig - det var jo absolut "den store"....

• #18   27. jul 2007 Da jeg var ynge have jeg en Shetland Sheepdog, som ikke altid var super vild med fremmede.
    En dag var jeg ude og gå tur med den og en schäfer, som var super velopdragen og venlig overfor fremmede (det var en politihund, aldrig kunne drømme om at gøre nogen noget medmindre den fik besked på det).'

Så sidder jeg på en bænk med de 2 hunde liggende foran mig, og der kommer en mor med at barn. Barnet siger "mor, må jeg snakke med hundene" Og moren svarer; Ja, men kun den lille".
    !?!
    Hvad tænkte hun på? hvorfor spurgte hun ikke bare om det var ok, og hvilken en der var mest børnevenlig - det var jo absolut "den store"....

• #19   27. jul 2007 Jeg oplever sjældent at folk selv tager initativ til at ville snakke med Karla. Hvis de gør, får de hurtigt at vide af hende at hun ikke er tryg ved dem (hun gøer og trækker sig).
    Hun fatter dog sympati for de fleste der viser interesse for hende og har styr på deres kropssprog..

Igår stødte vi på en familie på tre, der var ude at gå tur.. Moderen begyndte at skraldgrine ovre på det modsatte fortov og udbrød 'kææææft, hvor har den lange ben'!! (Hvilket vi hører temmeligt ofte). Men hun havde så også selv en gravhund, og der må de fleste hunde vist betegnes som værende langbenede i forhold til..

• #20   27. jul 2007 Jeg kan sagtens beundre en hund og 'standse' ejeren og snakke om hunden, uden at skulle røre den... Kun hvis den selv stikker snuden frem, lader jeg den røre min hånd..
    Og hvis den er ellevild af glæde så kæler jeg den lidt...

Hele verden burde få et lynkursus i at hilse på fremmede hunde..
    Og på at holde evt negative/hånende kommentarer for sig selv!!

• #21   27. jul 2007 Til Big Ben: Ja, det må vel næsten være lige omvendt med store hunde..

Mine hunde vil som regel også gerne snakke med andre, men frygter bare den dag de bliver bange og ikke længere vil det, pga en dårlig oplevelse.
    Har tænkt på at begynde at sige at de bider eller sådan noget.

Og der er selvfølgelig forskel på hvordan folk er, kommer der en hen og spørg sødt om de må kæle hunden og stiller lidt spørgsmål, er det da okay, men det andet er absolut ikke!

• #22   27. jul 2007 Fedt at jeg ikke er den eneste der har det på den måde:)

Kommentér på:
Fremmede og små hunde...

Annonce