{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  siberian husky VS Alaskan malamute
  • #1   25. jul 2007 Siberian husky mener jeg er den hurtigste slædehund, hvorimod i AM er mere udholdende..

• #2   25. jul 2007 Jep Buddy det er en af forskellene

Malamutten er meget større og kraftigere end huskyen.
    I mine øjne er mutten også lidt roligere i sind end huskyen.

Malamutten er bredere og noget mere udholdende en huskyen, huskyen er super hurtig og elegant i forhold til en mutte.

huskyen stammer fra norøst asien og malamutten stammer fra alaska, malamutten blev brugt af et lokalt stammefolk i alaska som slædehund men også til at ligge inde i deres huse når det var koldt og varme familien specielt børn, derfor er malamutten utrolig glad for mennesker.

farvemæssigt, huskyen kan faktisk have alle farver og hunden øjne kan have to forskellige farver. hos malamutten accepteres grå til sort coat altid med hvidt, som ensfarvet kun helt hvid også kan de være "røde"
    mutten har altid brune øjne!

Vi var selv i tvivl om hvilken af disse man skulle vælge, men vi er ikke i tvivl om at vi valgte rigtigt da vi er af den opfattelse at mutten fungerer bedre som familie kæle hund end huskyen

• #3   25. jul 2007 Jeg har også haft en Alaskan.. Dejlig glad hund, men er det en vagthund du leder efter, så skal det ikke være sådan en smiley

• #4   25. jul 2007 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=114351
    En tråd med selv samme spørgsmål smiley

• #5   25. jul 2007 Og må endnu engang stille mig uforstående overfor ideen med at husky'en er mindre egnet som familiehund end mutten...

• #6   25. jul 2007 Ginne hvordan har du det med opdragelse? Vi har haft to mutter og begge ganske lydige, dog glemmer de alt hvad de har lært når de kommer i lømmelalderen.
    Ved ikke helt hvor let det er at træne en husky

• #7   25. jul 2007 Lars og Heidi> ja, jeg har jo så kun en enkelt husky, men hun er da ganske lydig (så længe man formår at holde kontakten med hende - hvilket er en stor opgave uden snor) Men hun kan da det gængse! Jeg vil dog ikke påstå vi har gjort særligt meget ud af grund-træningen... Men jeg mener ikke racen skal klandres for, vi ikke har ønsket en LP-hund smiley

I det hele taget skal man jo ikke bedømme racen ud fra enkelte individer, og når man læser om racerne rundt omkring, så beskrives de altså ikke så fjernt og forskellige, som det lader til nogen mener de er...

• #8   25. jul 2007 Ginne: min mor er avler af am og siger at huskyen er mere mild en mutterne.... men hun har jo også seks hunde

men ellers er det vist som de kloge hoveder siger
    Huskyen er hurtigst på kortere distancer hvor mutten kan holde til at løbe langt

Kommentér på:
siberian husky VS Alaskan malamute

Annonce