744 visninger
|
Oprettet:
Alene hjemme- hundelufter erfaring {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Vi er et par der går og overvejer om det snart er på tide at få en hund, da det er noget vi har villet i mange år.
Der er bare det problem, at hunden 3 dage om ugen ville skulle være alene i 8 timer ad gangen. Og det synes jeg er for meget.
De andre dage vil det være 5 timer.
Derfor vil jeg høre om nogen af jer har erfaring med eller bare en holdning til, at have en hundelufter der kommer de 3 lange dage midt på dagen og bruger en times tid på at gå med og være sammen med hunden?
Vil I mene det er en god nok løsning?
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.284
Der vil helt sikkert komme masser af kommentarer fra folk som mener det er bedre at lade hunden være alene længere men jeg er så helt enig med dig, mit max er 5-6 timer og gerne mindre, at mange hunde er alene meget mere gør jo ikke sagen bedre
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.957
jun 2020
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
Det tror jeg faktisk vil være en super løsning. Tak for det!
Ja mange har dem alene i længere tid og dem om det, men jeg synes godt nok 8 timer er lang tid.
jun 2020
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
apr 2018
det er min oplevelse at blive forladt flere gange er mindre rart så kan du lave sådan en aftale så er det super for hunden
jeg ville gerne passe en hund på den måde. måske jeg skulle tilbyde det specifikt... Den idé er lige noteret ned skal ud og låne mig et par hunde stå arbejde med så kan jeg jo lige så godt hjælpe en ejer på denne måde samtidig
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Til ham jeg har nu, har jeg brugt det da han var yngre - jeg brød mig ikke om, at han måske kunne have svært ved at holde sig til jeg kom hjem, så en nabo kom og luftede og hyggede med ham 1 times tid. Det fungerede super.
Har jeg en lang dag, nu hvor han er lidt ældre, bliver han hentet af min mor sidst pp dagen, og så henter jeg ham der (når han ikke bare passes der hele dagen) Det fungerer også fint.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.814
For mig har samværet været vigtigere end penge, lysten til at gå med hunden
jeg har kun gode erfaringer, men har så kun brugt store teenagere eller voksne, som virkede til at kunne håndtere ansvaret
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.767
apr 2018
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 466 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.618
apr 2018
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.294
Mine hunde kender den nuværende hundesitter rigtig godt. Hun kommer typisk omkring middagstid, altså når de har været alene i 5 timer. De hygger, sitteren spiser frokost (og deler med den lille), de går i haven og tuller rundt og ellers bliver der bare nusset på sofaen. Og så forlader mine hunde sitteren, og siger at hun godt kan fise af, for nu skal de sove
Jeg kan helt bestemt godt se pointen i, at hundelufteren er sammen med hunden, indtil I kommer hjem. Min historie er bare for at fortælle, at hunde også kan trives fint med at blive forladt flere gange i løbet af dagen.
Jeg giver 100 kr pr besøg, og det er bestemt godt givet ud
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.372
Vi hjælper dem på tilsvarende måde (vi bor 2 km fra hinanden). Det er så ofte både hund og heste der skal luftes/lukkes ind. Så jeg tager vovsen med ud og lukker friserdimserne ind, hygger lidt med vovsen og kører hjem.
Det ideelle ville være hvis vi kunne have hinandens hunde med hjem. Men vores hanhunde er ikke ligefrem bedste venner
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
Så går de ind og sovere videre og så går der nogle timer igen inden vi kommer hjem.
Vores tidligere roommate har vi ikke penge i mellem. Vi er venner, og venner hjælper hinanden uden at forvente noget igen.
Hvis det var en hvilken som helst anden eller fx min nevø, så plejer jeg at betale 100 kr. for en times leg og hygge i haven. Jeg forventer at de færreste kan gå med begge hunde og faktisk får de rigeligt gåture - de mangler bare nus og opmærksomhed, så derfor er det rigeligt for dem med leg i haven med en babysitter.
Alene hjemme- hundelufter erfaring