Tisse om natten og trimmer til malteser {{forumTopicSubject}}
Hej med jer!
Min kæreste og jeg har fået den skønneste malteser-hvalp for 2 uger siden, så han er 10 uger nu. Han er så dygtig og er stort set allerede renlig, men vi er også meget obs. på at gå ud med ham ofte, da vi bor på 2. sal. Også om natten.
Lige nu er han ude at tisse kl 23, kl 3, kl 6 og så når vi står op omkring kl 8-9. Vi er hjemsendte lige pt, men når vi starter på job igen, kunne det jo være rart med lidt nattesøvn
Om dagen kan han godt holde sig 5-6 timer, når han sover.
Hvornår har i erfaring med de kan holde sig lidt længere om natten?
Derudover er hans pels begyndt at blive ret lang, så jeg vil høre om nogen kan anbefale en trimmer der kan klippe i malteser-pels? Lige nu har vi klippet med saks omkring øjne og poter, men det virker lidt omstændigt
I får lige et billede af babyen.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
I forhold til at holde sig, så var Mynte en gudsbenådet hvalp - sov 9 timer i streg som hvalp om natten. Asger var også hurtig renlig - på trods af livet i lejlighed. Gnocchi - vores store hund der i mod - det tog næsten 1/2 år før vi fik fast nattesøvn. Eller jeg fik det tidligere for jeg sover som en sten...
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
Uhh lyder skønt med 9 timer i streg, haha! Min kæreste sover også som en sten, jeg vågner derimod ved den mindste bevægelse dernede på gulvet. Og hvis jeg så vågner kl 2.30 f.eks., så ligger jeg vågen med tanken om "nu vågner han nok snart og skal tisse". Ikke så praktisk!
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.291
Nu er det jo faktisk en hund med lang pels du har anskaffet dig
Når det er sagt, synes jeg, at det er bedre med en klippet malteser end en filtret malteser.
Jeg ville dog ikke begynde at klippe pelsen så tidligt, du risikerer at ende med en meget filtret pels - det er dog ok at klippe omkring øjnene og poterne.
Jeg bruger selv saks til mine maltesere, de fleste maskiner duer ikke til en malteserpels.
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
sep 2014
Følger: 1 Svar: 1
dec 2011
Den havde vi godt luret, men vi vil gerne holde ham i hvalpeklip, det er der vel intet galt i
Og tak for rådet. Vi havde heller ikke tænkt os at klippe endnu
Ida og Figo
Tak, han er så skøn ja!
Og kan sagtens være det bare er en vane! Tror vi vil prøve at se om han ikke ligger sig igen, hvis vi prøver at ignorere ham. Tusinde tak for svar!
Pernille F
Tak, det vil vi prøve!
Han virker træt, for han er bare lige nede at tisse og så sover han videre igen. Det er nok bare en vane
Asker O
Haha, det lyder også hyggeligt. Vi vil dog helst se om vi kan undgå at få ham op i sengen
dec 2011
Tro mig, den fejl lavede vi første nat, og det sker aldrig igen
Han har heldigvis lært vi sover om natten, så når han piber er det hurtigt ud at tisse, og så sover vi videre igen. Det er han heldigvis OK med
Han er god til at bruge energi om aftenen. Han er altid helt skør og flyver rundt. Men hvis du har gode idéer til noget hjerne-træthed modtages de gerne!
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.910
Jeg har aldrig været ude med en hvalp om natten. Da jeg havde dværggravhunde sov de i en kurv ved siden af sengen indtil de selv kunne komme op, de har alle kunnet holde sig min seks timer om natten.
Mine whippethvalpe har sovet i sengen og har snuppet mellem 6 og 10 timers nattesøvn uden at komme ud.
Når vi har hvalpekuld står jeg op ca. hver tredje time og lufter fra de er 3 1/2-4 uger gamle, som oftest kan de sove 4-5 timer i rap når de er 7 uger gamle
mar 2007
dec 2011
mar 2007
mar 2007
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Så kan man begynde at trække den senere, når man ved, at hvalpen kan holde sig længere. Det der med at hvalpen kan sove 5 timer i træk i løbet af dagen, kan man ikke bruge til så meget, for når først en så lille hvalp vågner vil den være trængende og kan formentlig ikke lægge sig til at sove igen uden at skulle tisse.
Hellere gå ud nogle gange for meget i begyndelsen end lade hvalpen lave uheld. Det er tid givet godt ud.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.860
Hvis han ikke selv vågner så lad være at tage ham ud, jeg vil også tro en hvalp burde kunne sove længere uden at skulle ud.
Men som Pernille skriver, kan det være at der ikke sker nok og han ikke oplever nok om dagen, så han vågner forbi han er for frisk?
dec 2011
Umiddelbart tror jeg ikke det er fordi han er for "frisk". Vi laver mange ting i løbet af dagen, og han sover så snart vi kommer ind i seng igen
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.266
Der er rigtig stor forskel på hvornår hvalpe sover igennem, men de fleste af mine har gjort det fra 3 måneders alderen
mar 2007
Tisse om natten og trimmer til malteser