Gider ikke spise! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en labrador på lidt over 1 år som ikke rigtig gider spise sin mad.
Det begyndte egentlig allerede da vi fik hende med hjem da hun var 8 uger gammel. Hun gad ikke spise hendes tørfoder og vi regnede med at det var pga. at hun savnede sin mor og søskende. Men da det stadig var et problem efter 3 uger valgte vi at skifte foder. Vi skiftede fra Royal Canin til Nutro Choice. Det gik også fint i cirka 4 måneder hvor der ikke var de store problemer med at få hende til at spise. Men så begyndte det ellers igen.
Efter et stykke tid skiftede vi så tilbage til Royal Canin - og hun ville hun godt have det igen. Men nu er problemet igen kommet!
Hun gider simpelthen ikke spise det!!!!!
Vi har prøvet at servere det tørt og med vand på - ingen forskel. Vi har prøvet at blande det med lidt tun i olie, hvilket også gik fint de første 3 dage, hvorefter hun så igen strækker. Hun får ikke godbidder hele dagen hvis hun ikke spiser maden - så hun får altså ikke andet så hun ikke er sulten! Hun har aldrig været vant til at få "alm. menneskemad" så hun sidder ikke og venter på at vi giver hende noget andet!
Vi blev rådet til at give hende 20 minutter til at spise i og hvis hun ikke havde spist det skulle vi smide det væk - så hun vidste at hun skulle spise når det blev sat frem til hende - men hun er bare fuldstændig ligeglad!
Hun er mere interesseret i maden når hun skal arbejde for at finde det - ved f.eks. at smide det på græsset - men det bliver hun jo nok også træt af på et tidspunkt?!
Nogen der har nogle gode forslag til hvordan jeg får hende til at spise som en "alm. labrador"???
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Fie er aldrig blevet træt af at søge efter maden
jul 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
Synes bare at det er lidt mærkeligt at det stadig er et problem. Det er ikke kun i perioder hun ikke vil spise - det er mere eller mindre hver eneste dag!
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
De eneste tidspunkter Luna ikke spiste, var når hun var i løbetid eller falsk drægtig..
jan 2005
Og bruge tørfoderet som godbidder.
jul 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
Men det er da mærkeligt at en labrador ikke vil spise!
jan 2005
Ja jeg var også meget nervøs, da Luna holdte op med at spise..
Men jeg ville prøve at lade hende arbejde for hendes mad.. Og skifte mellem tingene, så det ikke er det samme hun laver hver dag..
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.070
okt 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 50
Men har spiser da ind i mellem men ikke hverdag, men han har mulighed for at gå hen og tage af det hvis han bliver sulten, og når han så spiser tager han en mundfuld og slæber hen til os.
Prøv og tage maden med hen til jer, for det har hjulpet på vores
Gider ikke spise!