2.048 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 54 Svar

karantæne med hund karantæne med hund

hørte lige i radioen at hvid man kommer i karantæne pga corona skal man finde pasning til sin hund

man kan jo ikke lufte den.

Det samme gælder udekatte da de ikke må gå ud og ind af dit hjem. smitte kan i princippet leve på dyret i 72 timer ca så de kan sprede det.

sagde forskeren.

hermed givet videre smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  karantæne med hund
  • #1   11. mar 2020 Kan man ikke bare lukke hunden i haven, hvis man har en have? smiley

• #2   11. mar 2020 Må man ikke engang tag bilen og køre ud i en skov hvor andre ikke er??

• #3   11. mar 2020 Ja hvis man kam holde dyrene på egen martrikel er det vel ok

• #4   11. mar 2020 Tænker hunden vel så smitter der menneske der skal passe den . Så det vel ligeså dumt ??

• #5   11. mar 2020 Iflg forskeren som jeg desværre ikke fik fat i navnet på men som selv har hund så kræver en del hunde mere end det og nogle har ikke have smiley

Han mente man måske også kan få dispensation til at lufte om natten men det var han meget i tvivl om.

Det er måske en lille ting i corona debatten men rammer dog mange da vi er mange med dyr i DK smiley

• #7   11. mar 2020 god pointe zuko... hvis den kan være det i pelsen kan den vel smitte i 72 timer ca efter....

Det sagde han intet om....

• #8   11. mar 2020 Jeanette

det sagde han intet om. Jeg tænker en landmand fx skal få andre til det

karantæne er vel i et rum eller hjem og ikke på en grund?

• #9   11. mar 2020 Hl hvad med maske på når man skal lufte så kan man vel ikke smitte andre ??

• #10   11. mar 2020 En hundelufter kan vel også smittes af hunden? Det lyder lidt langt ude.

Man kan jo ikke isolere en hund i 72 timer for at være på den sikre side. smiley

• #11   11. mar 2020 Jeg har faktisk overvejet hvad der skal ske, hvis jeg skulle ryge i karantæne.

Jeg HAR have, men bor i lejlighedskompleks. Haven er min, men de andre beboere i bygningen, går forbi min have, for at komme ind i opgangen.

Og kan man få andre til at lufte hundene? Jeg syntes det er lidt svært.

• #12   11. mar 2020 Tænker også, at hunden da må bære smitten videre til dem der passer den.
    Ved en af de første smittede sagde de, at hendes affald skulle stå i et vist antal timer/dage inden nogen måtte håndtere den.
    Så giver det ingen mening, hvis hunde bare må overdrages til andre.

Jeg er glad for at vi har en lille have smiley
    Vil da langt hellere have hunden ved mig selv.
    Jeg ville ikke kunne finde nogen der kan passe i 14 dage.
    Tror ikke jeg kan se problemet i, at man lufter hunden om natten. Der er man jo ikke i kontakt med nogen.

• #13   11. mar 2020 Den er vel ikke længere end hvis man ikke har egen grund (uden andres tilgang) at så må fido lærer at besørge midlertidigt på badeværelset i brusekabinen så man kan vaske og gøre ved.

• #14   11. mar 2020 Uanset hvad er jeg selv nødt til at lufte Basse. Han besørger ikke i haven, han holder sig hellere i et døgn. Men jeg behøver jo ikke at komme i nærheden af andre på lufteturen, faktisk møder jeg sjældent nogen.

• #15   11. mar 2020 Min den store besørger ikke i haven. Som i slet ikke... Hun har holdt sig op til 24 timer. Jeg møder yderst sjælden nogen herude.

Og for ikke så længe siden synes jeg da at jeg læste, at hunde ikke kan smitte mennesker.

• #16   11. mar 2020 Jeg vil personligt tag hunden i bilen og køre ud hvor andre ikke er! ellers må de lave udgangs forbud medmindre det akut for ikke Sygepersoner. Så ikke syge må være ude helt til kl 20:00 . Derefter må syge være ude fra 20:00 - 05:00 .

• #17   11. mar 2020 Iben- Præcist, og hvem ville nogensinde finde ud af det.

Jeanette- Men de kan vel overføre smitten. Kan ting folk har rørt ved gøre det, så tænker jeg også en hund kan

• #18   11. mar 2020 Kan sgu ikke finde pasning til mine 3 store basser smiley Men vi har heldigvis en god stor have smiley

Håber bare jeg ikke ender i karantæne smiley

• #19   11. mar 2020 Jeg ville være gevaldigt på den, hvis vi blev smittet eller sendt i karantæne.
    Vi bor på 3. sal og har derfor ikke adgang til privat have.
    Vores normale passer er dialysepatient, så vedkommende må i dette tilfælde slet ikke komme i nærheden af hundene smiley
    Jeg arbejder selvfølgelig på at finde en løsning med privat pasning eller lign. Men det er dælme ikke nemt...

• #20   11. mar 2020 DKK har skrevet om det på deres fb side

• #21   11. mar 2020 Vi har ingen pasningsmulighed til hunden, hvis vi kommer i karantæne, så må det blive haven. smiley

• #23   11. mar 2020 Jeg er helt sikker på at hvis det bliver aktuelt, så tar man en snak med sundhedsmyndighederne om hvad man har af muligheder i ens konkrete situation.

• #24   11. mar 2020 Og for ikke så længe siden synes jeg da at jeg læste, at hunde ikke kan smitte mennesker.

Virus kan sidde i hundens pels (og alle andre steder i hele verden) i op til 72 timer. Men nej, en hund får ikke covid-19, og kan ikke bære smitten i sig.

Hvis man er i karantæne, må man teknisk set være på én matrikel. Det kan være egen matrikel, et sommerhus eller lign.

Til min matrikel hører heldigvis en kæmpe mark, så teknisk set ville jeg kunne lufte hunde dér. Men jeg ville nok tage chancen og iføre mig mundbind, og så lufte på skæve tidspunkter i industrien eller den hemmelige skov. hvor jeg ALDRIG møder nogen. Og så ville jeg givetvis smutte ned i sommerhuset efter en uges tid, holde mig til stranden, når jeg lufter.

• #25   11. mar 2020 Men hvis en smittet kan videregive smitten igennem ting han/hun har rørt ved, så må man da i høj grad gå ud fra, at en hund vil kunne overføre smitten på samme måde

• #26   11. mar 2020 Da mine hunde havde giardia, fik jeg sådan en shampoo til at vaske dem i på apoteket til huddisinfektion. Jeg ved ikke om det ville hjælpe på det der sidder i pelsen? Men ellers kunne passer måske komme med handsker og maske og så få vasket hunden grundigt igennem? smiley

Lige nu ville jeg bare beholde hundene hjemme, de kan godt klare 14 dage hvor aktiviteten foregår inde og de så lige kan gå i haven.
    Mit problem bliver hvis det først er om et par måneder, når jeg står med en lille hundehvalp der skal ud og opleve verden. Den eneste jeg har til at passe er min mor, og hun ved altså ikke ret meget om at have en lille hundehvalp, og jeg ville da blive meget ked af ikke at få den tid med hvalpen.

• #27   11. mar 2020 H L har du et link til den forsker, du nævner i startindlægget?

• #28   11. mar 2020 Fødevarestyrelsen havde lavet en række punkter ift. hvordan man skulle forholde sig, hvis man var i karantæne og havde kæledyr. De er dog fjernet igen kan jeg se. Men DKK har også skrevet om samme emne

• #29   11. mar 2020 https://www.rodekors.dk/corona/hj%C3%A6lp

• #30   11. mar 2020 Susanne nej det var i min bil i radioen. Jeg bringer bare Det han sagde for at hjælpe smiley

har en et link til DKK? det ville jeg da gerne læse

med passer mente han ikke en der lufter men overtager hunden i de 2 uger.

karantæne er karantæne. man kan ikke bare gå ud, i skov osv. så er det jo lige meget og spildt. man er nødt til at tage en for holdet. hunden klarer nok to uger hos en anden smiley

hvis en kommer i karantæne med sin hund ville det logiske for personen være at få en til at tage hunden i to uger. synes jeg. Det ville jeg vælge. og ellers finder staten måske pasning?

• #32   11. mar 2020 Jeg synes bestemt i har gode pointer..... folk kunne ringe ind... Jeg gad godt i havde ringet...

Jeg kan af gode grunde ikke svare for ham...men gad godt kende svarene

lavede tråden for at hjælpe men synes næsten den forvirrer mere for han har jo egentlig ikke besvaret det halve af det hele...

• #34   11. mar 2020 Jeg synes egentlig man burde melde klart ud om dette... mange har jo dyr så det er da yderst relevant

måske jeg laver en artikel...

• #36   11. mar 2020 radioen i morges. Jeg gad godt have hørt hans svar

forhåbentlig kommer du ikke i karantæne men hvis så er jeg sikker på at staten giver dig besked som du skal følge

• #38   11. mar 2020 En karantæne betyder ikke, at man ikke må gå ud i haven, hvis man læser på sundhedsstyrelsens hjemmeside. Der er forskellige tiltag, afhægig af om du er smittet, eller om du kun har været i nærheden af en smittet. smiley

• #39   11. mar 2020 ikke alle har have

Ja det er der naturligvis. logik

• #40   11. mar 2020 Ro på nu. Det er altså ikke så firkantet smiley
    https://www.dkk.dk/nyheder/2020/coronavirus-karant%C3%A6ne-og-k%C3%A6ledyr

• #41   11. mar 2020 Mette tak. Det passer jo fint med det han sagde. De anbefaler pasning først.

• #42   11. mar 2020 Maske hjælper nada mod smitte siger de kloge alle steder og karantæne er altså ikke hvor man bare kan gå i skoven fordi der ikke plejer at være nogen - det er hjemme i 14dage bum færdig..

• #43   11. mar 2020 Vi har aftalt, at kommer en af os i karantæne er det den, der bor hjemme, der har hundene. Der er heldigvis god plads udendørs, så de vil ikke lide nogen nød og de vil ikke møde andre mennesker.

• #44   11. mar 2020 Pernille, det forebygger at man smitter andre, men ikke at man selv smittes.

• #45   11. mar 2020 Ch, jo men det er LANGT fra noget der beskytter nok til at man bare kan rende rundt og i skoven mv selvom man normalt ik møder nogen.. Det er ikke en hel gardering!

• #48   11. mar 2020 Hvem hulen får man dog til at passe en eller flere hunde, der evt. har smitte i pelsen ? Gad vidst om selv pensioner ville tage dem. Hvem vil man overhovedet være bekendt at bede om det ?

Jeg har så heldigvis have, så jeg kan bare holde mine der, hvis jeg skulle komme i situationen. Jeg er ret overbevist om, at det ville de foretrække i forhold til at være i pension, hvor de jo heller ikke vil komme ud og opleve en masse.

• #49   11. mar 2020 Jeg har hørt en i tv sige at man gerne må gå med sin hund, hvis man kan holde sig på afstand af andre mennesker.

• #50   11. mar 2020 Pernille F - maske plus afstand gør smitte umulig.
    Det kræver trods alt dråber.

• #51   11. mar 2020 Vi har aftalt med gode venner, at hvis vi eller de kommer i karantæne, passer vi hinandens hunde. Vi passer i forvejen hinandens hunde, hvis vi hver især skal noget.

Kan et bad hjælpe, så smitten ikke sidder i pelsen?

• #56   11. mar 2020 Jeg tænker myndighederne vurderer i hver situation.

Jeg passer gerne et par hunde hvis det er smiley det er 2 uger. Det skal nok gå!

• #57   11. mar 2020 Der er vel intet galt i at man selv lige går en lille runde med hunden, så længe man holder sig selv og hunden væk fra andre mennesker.. det er ihvertfald sådan det vil komme til at forgå her, jeg går tit tur uden at møde andre mennesker, så jeg er ikke urolig

• #59   12. mar 2020 Hold da op ... Al den hysteri når andre hamstrer eller ikke overholder deres karantæne, men fordi vi har hund, så er det okay, at vi udsætter andre for fare.
    Hvis man synes hamstring er egoistisk, så er brud på karantæne da endnu værre.

Jeg kan slet ikke forstå den her tankegang.

Jeg ved at rigtig mange bryder karantænen, fordi de mener, at det er deres ret, og de har et hav af undskyldninger, lige så egoistiske som denne.
    Se hvor det har bragt os hen.
    Havde der været kapacitet, så var dem der brød karantænen endt med tvangsisolering, når de er så spejlblanke ...

• #60   12. mar 2020 Sanne, hvis man bor alene, så andre ikke kører i ens bil, og man kan komme ud til bilen uden at komme tæt på andre, så er der vel intet i vejen for at man kan køre til et øde sted og lufte hund. Møder man alligevel nogen, så skal man blot holde afstand. Der er jo intet man kan afsætte bakterier på, som andre rører ved efterfølgende.
    Bor man i en mindre by hvor man sjældent møder nogen på sine gåture, så er der vel intet i vejen for, at man går en luftetur. Bare man går over på modsatte side af vejen, HVIS man møder nogen.

Så længe man er i fri luft, og ikke indleder samtaler med nogen der står tæt på, så kan jeg ikke se, hvordan man skulle kunne smitte andre. Det samme sagde en i TV (kan ikke huske hvem) omkring hjemmekarantæne og luftning af kæledyr. Man måtte gerne lufte hund i skoven f.eks.

• #61   12. mar 2020 Ja så skidt da med at følge anvisningerne.. Vi ved jo meget bedre smiley

• #62   12. mar 2020 ikkesom det bestemmer myndighederne for dig hvis det er

• #63   12. mar 2020 Man bøjer ikke karantænereglerne. Så kan vi lige så godt lade være med at isolere folk.

Alle kan finde lign. undskyldninger så, med lige så vigtige begrundelser, eller endnu vigtigere.

Nej, man kan ikke bare lige ...

• #65   12. mar 2020 Nu er det jo så nemt, at ingen kommer i karantæne mere. Er man syg, skal man kontakte lægen, hvis man er syg nok til at blive indlagt. Skal man ikke indlægges, må man forsøge at bruge sund fornuft.

• #67   12. mar 2020 Karantæne bliver jo stadig brugt, bare ikke fugt nøje af myndighederne.
    Man skal altså stadig holde sig for sig selv, hvis man ved man har været i kontakt med smittede.

• #70   12. mar 2020 Hundeskovsfolk er tossede.. Sidder i en gruppe, hvor folk mener, at de da sagtens kan tage i hundeskoven med alle hunde vennerne, så længe menneskene går nogle meter fra hinanden..

Jesus. Vovse dør ikke af 14 dage uden kontakt med andre hunde....

• #72   12. mar 2020 #71, helt enig. Jeg skulle have været i skoven i formiddags, og kørte også derhen, men hold da op, det var voldsomt, så det blev en meget kort tur på det lille åbne stykke, jeg kunne finde.

Kommentér på:
karantæne med hund

Annonce