{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.755 visninger | Oprettet:

Hund med jorden rundt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har store planer om at rejse jorden rundt en dag når jeg bliver færdigt med gymnasiet. Men jeg gør det under alle omstændigheder ikke uden min hund Mikky, da jeg umuligt kan undvære ham i et helt år!

Så derfor spørger jeg nu jer:
er det overhovedet muligt at tage en hund med rundt på hele jorden? (alle kontinenter)
Hvordan er det med karantæne?
Hvilke lande skal hunden i karantæne?(for så vil jeg prøve at undegå dem)
Hvad er der af krav før hunden må komme med?
Hvordan er reglerne i fly?

Hvis der er andet jeg burde vide? Skriv det endelig!
Hvis du selv har prøvet at rejse langt med din hund, så fortæl endelig om det!:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund med jorden rundt?
  • #1   13. jul 2011 Altså du kender jo din hund bedst, men jeg havde ikke budt mine hunde det. Så hellere finde et godt sted de kunne være mens jeg var væk. Ikke alle hunde er begejstret for at flyve, og derudover alle de skift den vil opleve.
    Men tilbage til det du spørger om. Du er jo nok nødt til at tjekke med hver enkelt land du skal rejse til, fra det land du rejser fra. Reglerne er jo ikke de samme som fra Danmark. Det kommer nok til at kræve et større logistisk stykke arbejde.

• #2   13. jul 2011 Hmm.. Ja du har måske ret. Men hvis jeg skal ud og rejse i en længere periode skal han med, ellers tager jeg slet ikke afsted. Min kærlighed er for stor til den hund, til ikke at se ham i mindst et år. Han plejer også at være overraskende god til at rejse. Jeg har rejst i både tog og bus på egen hånd. Og han kunne ikke være nemmere. - Vi mangler sådan set bare fly. Han er så rolig og lægger sig bare ned og sover. Så helt slem og besværlig tror jeg umuligt han bliver, hvis jeg kender ham ret:D
    Ja - det bliver nok et stort stykke arbejde. Men jeg ville lige høre her først. Det kunne jo være der var nogen der viste noget;)

• #4   13. jul 2011 Tusind tak:)
    Ja - det kan jeg godt tænke mig lidt til;)

• #5   13. jul 2011 Hvor meget vejer han, for at være inde i flyveren må han max. veje 12 kg. Kan godt forstå at det må blive svært at evt. skulle undvære ham. Men prøv at undersøge tingene og så se hvad der sker hen af vejen og hvad mulighederne er.

• #7   13. jul 2011 Han vejer lige præcist 12 kg:) Men må man så have ham med som håndbagage, hvis han sidder i taske self?

Okay. Tak for linksene:) Dem vil jeg kigge på.

Uha! Han skal jo helst ikke i karantæne:( Der var ellers nogen af de lande vi gerne ville have besøgt...

• #8   13. jul 2011 Nej du skal ikke regne med at du må have ham i kabinen. De fleste selskaber har en vægtgrænse der hedder 8 kilo og det er inkl. transportboks.

• #9   13. jul 2011 som pernille skriver så får du ham ikke med i kabinen, og syns simpelthen ikke man kan byde en hund at skulle ligge i lasten jorden rundt (ved godt det ikke er på en gang men... )

• #10   13. jul 2011 Det er sgu synd, find et sted den kan være imens..for hundens skyld.

• #11   13. jul 2011 Ja. Hans skal med 100% sikkerhed ikke med ud at flyve hvis han ikke kan være i kabinen! Det har jeg vidst længe!

• #12   13. jul 2011 Kan se på din profil at du 13 år, så kan regne ud at der er nogle år endnu til du skal ud at rejse. Det bedste ville nok være for dig og hunden at han bliver ved dine forældre. Og så har du også noget at glæde dig til at komme hjem til.

• #13   13. jul 2011 hmm... Hvis jeg ikke kan have ham med, bliver jeg hjemme... Han fylder for meget i mit hjerte til at jeg tager afsted uden ham.. Men jeg må vente og se når vi nærmer os. Kan også håbe på reglerne måske er lavet lidt om på det tidspunkt:)

• #14   13. jul 2011 Han er kun min hund - lidt derfor... Jeg skal på efterskole i 9 klasse. Og ved ikke om det bliver nok for mig og Mikky. Vi har et virkelig stærkt og tæt bånd der ikke er til at beskrive og jeg er ved og gå fuldstændig ud når jeg er væk fra ham i bare en uge eller hvor længe vi nu er på ferie. Jeg kan savne ham så meget at jeg ikke vil være på ferie mere og helst bare vil hjem og sådan kan jeg have det resten af ferien... Så jeg kan ikke helt forestille mig at være væk fra ham et helt år, sådan som jeg har det lige nu.

Men så er det heldigvis godt at jeg har så lang tid til at tænke over det, for det bliver godt nok noget af en beslutning jeg skal tage mig! Sikke en mundfuld! Pyha... ;o)

• #15   13. jul 2011 Som du selv skriver er der jo nogle år at løbe på:o) Du kan jo også evt. Kigge efter nogle lande, hvor du kan rejse rundt i. Så bliver det måske lidt lettere med din hund.

• #16   13. jul 2011 hmm.. ja det kan være

• #17   13. jul 2011 Nej præcis. Den tanke har også skimtet mig;D

• #18   13. jul 2011 Kan se du er 13 år....
    Er det ikke lidt tideligt at gå med de tanker....

• #19   13. jul 2011 Nej det synes jeg ikke. Jeg vil gerne have styr på mit liv også langt frem i tiden:)

• #20   13. jul 2011 smiler lidt ...du ser nok anderledes på tingene om 5 år im port reglerne kan osse ændre sig meget på 5 år..brug tiden på din hund her og nu istedet for og planlægge en rejse der måske ikke blir til noget
    mener heller ikke det er for hundens skyld at man tar den med på sådan en tur hunden føler ikke det samme savn som dig så overvej om din hund skal stå 3 timer i 40 grader ...er det for hundens skyld eller din smiley

• #21   13. jul 2011 Jeg ved godt hunden ikke har det på samme måde som mig, for hunden kan slet ikke tænke på den måde vi gør. smiley Jeg har heller ikke tænkt mig ligefrem at planlægge rejsen endnu. Men jeg er typen der vil have styr på alt;) Så jeg ville høre om der var nogen der viste noget om det nu. Så kunne det også være sjovt og se om det havde ændret sig og hvor meget. Alt det du nævner har jeg overvejet og gør det stadig og det vil jeg gøre i meget lang tid endnu:)

Kommentér på:
Hund med jorden rundt?

Annonce