{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

Når det hele går op i hund... {{forumTopicSubject}}

Inspireret af tråden fornylig omkring, hvordan man fik mulighed for "mig-tid", med både hund og fuldtidsjob...

Kender I det, når man kommer på job mandag morgen, og bliver spurgt, om man har lavet noget spændende i weekenden - og så bliver lidt glad for, at man fik puttet en teateroplevelse ind i det, fordi man ellers ville sige, at man havde lavet noget i ALLE ens vågne timer, men det hele var gået op i hund??? smiley

Hvordan så jeres weekend ud?

Min begyndte med en FED tur i teatret for at se "Den skaldede frisør" fredag aften.

Tidligt op lørdag og ud med hundene, og så direkte ned og undervise hvalpehold.
Alle tre hunde ud igen bagefter for dels at gå en runde på pladsen, og dels agere figurant for en kursist, der desværre fornylig er blevet voldsomt overfaldet af en husky.
Nåede hjem og vende og snuppe en rugbrød, og så afsted igen med alle tre hunde, fordi Sheena skulle til Hooperskursus i Nordsjælland.
Det sluttede kl. 17, og da vi var samme sted som den private hundeskov, så havde jeg (selvfølgelig) lejet den fra 17-18, så hundene kunne strække benene, inden vi skulle hjem igen.

Mønstret gentog sig søndag.
Tidligt op - hurtig tur med hundene - og så til en anden hal i Nordsjælland til agility med Luf og Sheena.
Vi blev hængende, så alle tre hunde kunne henholdsvis "skridtes af" og bare tulle rundt i den udendørs indhegning, inden turen hjem.
Nåede igen kun lige at vende derhjemme og spise en rugbrød, og så afsted igen.
Aqui var træt og fik lov at blive hjemme, men de to andre var med. Først blev der bygget agility-modul. Så trænede Sheena med en time. Så underviste jeg en time. Og så blev banen pillet ned og stillet væk.
Og så måtte Luf og Sheena jo selvfølgelig en tur med rundt overfor træningspladsen, inden vi skulle hjem..

I dag står den kun på en lang men rolig tur på strandengen, for i morgen skal vi helst nå halavnden time i plantagen efter job - men inden de "små" skal til hundesvømning i Ringsted..

Dejligt at få set så meget af Sjælland smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når det hele går op i hund...
  • #1   9. mar 2020 Det lyder som en dejlig weekend, og lidt hektisk smiley
    Her har vi holdt rigtig lørdags fri, så vi startede med en dejlig lang skovtur med min hundetræner og hendes Ridgeback Sabie, det var hyggeligt, Sam eeeeelsker tæver smiley

Efter tur, brugte vi et par timer hjemme i sofaen med dynerne, et stk putte hund, film og slik smiley

Så nåede vi lige en times tur inden det blev mørkt.

Søndag tog vi til Amager strandpark i halvanden time, samt rengøring af hele hytten smiley
    Vi mødte den sødeste vizla tæve, de gik så godt i spænd sammen, Sam var in love smiley
    Vi var lige ude på gården og ordne heste, der var Sam selvfølgelig med smiley

• #2   9. mar 2020 Nix smiley Jeg bruger ingen tid på hund. smiley
    Det er ren mig-tid, som består af hundetræning, skovture, løbeture med hund, hundestævner i agility eller rally og at undervise kursister smiley smiley
    Hygge foran fjernsynet ser sådan ud.... ja ja katten skal jo også være der.

profilbillede
  • #3   9. mar 2020 "2 - Hæhæ smiley

• #4   9. mar 2020 Jeg har haft overraskende lidt tid med hundene i den forgangne weekend.
    En hurtig tur ud kl. 5 lørdag morgen, og så gik der ellers 18 timer inden jeg så dem igen.
    Jeg tog hele vejen til Herning og var først hjemme kl 23.
    Yorkie-far sørgede for luft og mad.
    I går blev det kun til et par kortere ture og ellers en masse sofa-dyne-hygge med alle 3 og katten.
    Og det var så den weekend på hundefronten. smiley

• #5   9. mar 2020 I dag kunne mine to nærmeste kolleger berette om hhv en tur til massør og en tur til yoga.
    Jeg fortalte om det heldags-rally-arrangement, der blev afholdt her på stedet i lørdags.
    Jeg ved da godt hvis weekend jeg foretrækker smiley Jeg ville dø en stille død til yoga smiley
    Næste weekend står den på rallyprøve, weekenden efter hoopers kursus. Jeg glæder mig!

• #6   9. mar 2020 Jeg har også været sammen med hunden stort set non-stop hele weekenden, dog ikke med et hundefokuseret program smiley

Min Coco ville gå fuldstændig død med sådan et program, det er slet ikke hende at tonse rundt til så mange ting smiley

Vi hyggede hjemme fredag, lørdag kørte vi til Kbh til fødselsdag og søndag hjem igen og splatte ud inden hverdagen ramte idag.

Lige nu er vi på en af yndlingspletterne, hvor der kan søges efter mus og snuses, så bliver det ikke bedre iflg Coco smiley

profilbillede
  • #7   9. mar 2020 Min weekend gik med hunde, hundetræning, hest og forberedelse til mit specialeforsvar.

Fik dog også læst en god bog smiley

Men ja, min fritid indeholder sjældent andet end hunde og heste. Det er bare svært at få tid til andet!

• #9   9. mar 2020 A-S jeg troede faktisk også, at Sheena var træt i slutningen af Hoopers-kurset lørdag, men det gik over, så snart hun blev sluppet i hundeskoven.

Og der er ingen tvivl om, at hvis jeg havde tilbudt de to unge en ekstra tur på 5-7 km i i går aftes, så var de da glade gået med - og gået forrest. Men rent mentalt var der udsolgt på alle hylder smiley

• #10   9. mar 2020 Jeg har været på arbejde både lørdag og søndag og dermed hjemmefra 7-23 begge dage, så hundene er blevet forsømt fra min side, det er kun blevet til en varm dyne smiley
    Jeg tror ikke de har lidt den store nød, både min mand og søn har været hjemme hele weekenden og har sørget for passende aktivering.

Jeg har fri de kommende dage, så vi har været ude at gå en god lang tur, og jeg overvejer om jeg skal tage til ringtræning med Tilla i aften.

Jeg holder lidt lav profil med hundeaktiviteter den kommende tid, håber jo Bianchi leverer et fint kuld hvalpe midt i april og så bliver der et par måneder hvor jeg kommer til at gå helt og aldeles i hundene smiley

profilbillede
  • #11   9. mar 2020 Svende har holdt hof og havde gæster lørdag...eller dvs han er helt sikker på, at det var hans gæster smiley Så han fik et par gode ture i selskab med os, gæster samt barnevogn med mindste mennesket liggende i smiley

I går var slappedag med hygge på sofaen samt et par gode ture rundt i kvarteret...igen i selskab med os og barnevogn...med mindste mennesket liggende i smiley

profilbillede
  • #12   9. mar 2020 Pt går mine week-ender mestendels med at bygge værksted. Det SKAL bare være færdigt før sæssonen for udendørs nørklerier starter. Men hund fylder trods alt en del om lørdagen smiley Jeg træner begge mine egne på hold og har selv et hold. Og så ellers hjem og sætte lofter op i værkstedet.
    .... lørdag aften gik jeg i koma på sofaen kl 20.30. Søndag startede med skovtur me hundene og så ellers 'værksted'. Men nu mangler der så også kun en lille smule smiley Fx skal der lige males loft og vægge. Og når døren der er bestilt dukker op om nogle uger skal den sættes i. Hundene hjælper selvfølgelig ned; der er mange små stykker træafskær der skal pilles i mindre stykker smiley

profilbillede
  • #13   9. mar 2020 ... Clinton kom så også til at 'bruge' en hel rulle af noget lidt smådyrt dampspærretape. Det var ikke helt vildt populært hos min gemal smiley
    Den blå ting midt i billedet er en rest af pågældende tape smiley

• #14   9. mar 2020 Min weekend har været en god kombi af hund og selvforkælelse. Kæresten og jeg havde i en af vores bryllupsgaver fået et ophold på et hotel i Svendborg med middag og overnatning osv. - og her var hundene med. Så vi kom på cafetur lørdag i Svendborg med hundene, fik gået en tur ved stranden, og søndag kom vi så på museum (dog uden hunde). Men hundene har altså været med meget af tiden. Det var skønt for alle parter

• #16   9. mar 2020 Weekenden har næsten kun stået på mig tid.

Fredag: Manden luftede begge hunde og bagefter lavede mad. Imens holdte jeg øje med Abby og Ziva i campingvognen med en kold øl. Vi nussede og puttede med dobbeltdyne.

Lørdag var Ziva og jeg til vores første canicross løb. Billedet er taget lige da vi krydser målstregen. Så puttede vi med dobbeltdyne og så serier og læste magasiner. Abby fik træning i ignorere alle andre campister og fasaner.

Søndag gik vi hele Feddet rundt - fantastisk smuk tur og lækkert solskinsvejr.

profilbillede
  • #18   9. mar 2020 Fredag havde Avicii en dejlig playdate i Valbyparken og om aftenen mødtes jeg med nogle venner. Lørdag gik jeg en lang tur i Nørrebroparken før jeg og husbonden tog på hyggetur til Hillerød. Søndag var Jessie til rally ekspert/champion klasse, og om aftenen var Avicii på FVF nørde-kursus. Så meget hund smiley

Kommentér på:
Når det hele går op i hund...

Annonce