{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Så bliver Bobo en "den" {{forumTopicSubject}}

I morges blev Bobo afleveret hos dyrlægen, jeg har taget den tunge beslutning, at lade ham kasterere.

Bobo skal ikke bruges til avl, men alligevel er det en stor beslutning, for mig.

I denne beslutningsproces, har jeg prøvet at holde fast i tanken om, at jeg ikke endnu har mødt nogle hanhundeejere, som har fortrudt, at de lod deres hanhund kasterere.

Hvad er jers erfaringer med, at kasterere en hund på 2 år eller ældre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så bliver Bobo en "den"
  • #1   13. jul 2007 Jeg lytter spændt med på sidelinien, da jeg går med samme overvejelser ang Blackie....
    Han blir 1 år her d 9/9 men han er MEGET Hanhund og en del dominerende. Ja, mere endnu, jeg lytter med smiley

    Forsat god dag.....


  • #2   13. jul 2007 jamen, så har du nu mødt den første som fortrød.
    Vi havde en dobermann, som vi fik kastreret, hans liv blev som en harmonika, først var han slank, så blev han fed, vi kunne ikke styre hans vægt. Selv på slankefoder lagde han sig nogle gange ud, andre gange virkede det. Jeg har tre hanner og en tæve, og vil under ingen omstændigheder kastrere eller sterilisere. Du har så SMUK en hund, hvorfor skal han kastreres?


  • #3   13. jul 2007 Annette, netop det du skriver med at tage på er vi oz bange for med Blackie.... Da der er Labrador i ham, men så er det jo at opveje fordele og ulemper smiley

  • #4   13. jul 2007 Har lige den modsatte oplevelse mht. overvægt. Endda med vores dejlige lab. Han er lige så pæn og slank som før han blev kastreret.

    Han var knap et år da han mistede "guldklumperne".


  • #5   13. jul 2007 Bobo bliver kastereret(han er afleveret hos dyrlægen og nu er der ingen fortrydelsesret!) fordi han er enormt aktiv(og jow det ved jeg at BC'er er, men han er bare noget mere aktiv end de fleste)

    Og så har han et problem med andre hunde(og vores kat) at hvis de ikke siger gevaldigt fra overfor ham, så pinker han dem ustandseligt.

    Samt, hvis der er en løbsk tæve med til træning, så går der ca. 2 mdr, for han glemmer, at hun lugtede enormt godt, og så er det altså svært at træne noget som helst uden snor på.

    Anette: øv da, det håber jeg vikelig ikke sker med Bobo, men tak for komplimentet.

    Bobo har forøvrigt ikke stamtavle og der er ikke nogen fornuftige tæveejere som vil lade deres hun parre med Bobo(med det aktivitetsniveau)

    Hilsen Marianne

    Hilsen Marianne


  • #6   13. jul 2007 Jeg har ladet Maximus kasterere. Han var godt nok ik 2 år da han blev det, men lidt over 1 år.
    Jegmå sige at jeg overhovedet ik har fortrudt det på noget som helst tidspunkt.
    Han er en blevet en helt anden hund. Og kun i positiv retning.
    Dr. Dyr siger så godt nok at der kan gå op til 6 måneder før alle hormonerne er ude af kroppen på ham, så jeg venter spændt på at se hvordan han så bliver.


  • #7   13. jul 2007 Hej Marianne H

    Marcus var bindegal så han fik også lov til at aflevere juvelerne for nogle måneder siden. Har ikke fortrudt ET sekund at det blev gjort - ville gøre det til hver en tid igen.

    Han var fuldstændig besat af at skulle løbe hjemmefra og finde damer... Så er sikker på at din hund nok skal køre ned i gear når han kommer hjem uden bolcher...

    Synes det er så sejt af dig at være nået til den beslutning! FLOT smiley Det er nemlig ikke spor nemt...

    Hilsen fra Helle


  • #8   13. jul 2007 Forresten, Marcus er en labber - og er ikke spor tyk. Billeder i mit galleri...


  • #9   13. jul 2007 Nej det er ikke en nem beslutning, vi har snakket om det i et halvt år og for ca. en måned siden var jeg kommet så langt, så jeg sagde: Nu har jeg næsten besluttet at Bobo måske skal kastereres!!!

    He he, jeg har det ikke nemt med sådanne beslutninger, man ved jo hvad man har, ikke hvad man får og det kan ikke laves om... puu ha, se nu sidder jeg allerede og fortryder lidt smiley


  • #10   13. jul 2007 Marianne, du skal ikke fortryde - det er sådan en dum følelse at gå rundt med.

    Visk "tavlen ren" og se hvad livet bringer med en "helt ny hund". Er sikker på du har taget det rigtige valg.

    Ser frem til at høre hvordan det er gået og hvordan han har det den lille "mand".


Kommentér på:
Så bliver Bobo en "den"

Annonce