{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Hundene forstår hvad vi siger {{forumTopicSubject}}

Og jeg gik og troede, at Bella var et geni smiley

https://videnskab.dk/naturvidenskab/din-hund-forstaar-bogstaveligt-talt-hvad-du-siger

Kan din hund også forstå hvad du siger?

Dorit er begrænset til at forstå: mad, spise, haps, snack, gå tur, putte, i seng smiley Bella forstår cirka alt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundene forstår hvad vi siger
  • #1   28. dec 2019 Ja det kan de. Meget de der almindelige ting som ud og gå tur, ud og tisse, mad, godbid, find bolden, kommer der nogen, sengetid, lige om lidt osv. smiley

• #2   28. dec 2019 Jep, de vælger bare at ignorere mig smiley

Ej, de forstår de mest almindelige ting, ligesom #1 nævner. Det er der ingen tvivl om smiley

• #4   28. dec 2019 Det bedste er at de kan forstå hvis man siger grimme ord i et sødt tonefald... Det overraskede mig smiley

• #5   28. dec 2019 Havde godt læst artiklen og mærker det tydeligt med Mille! Nogle gange mistænker jeg hende ligefrem at være tankelæser.. Er helt utroligt så meget hun forstår smiley

• #6   28. dec 2019 uha uha, et par farlige ord herhjemme er når Sam hører ordet "sulten", "mad" og "snack" så er han bare mere en klar, for det må betyde at der falder noget af til ham smiley
    Vi plejer at stave det herhjemme, men sommetider glemmer vi det og han er der straks!! "det hørte jeg godt, mad siger du" smiley

• #7   28. dec 2019 Bella kan også forstå hele sætninger, med flere kommandoer, fx “gå ud og hop ind i bilen” eller “hent lige rapanden inde i stuen og giv den til mor” smiley

HL, den med ord i sødt tonefaldet er også en øjenåbner for mig. Og noget jeg skal huske at sige til mine hundeførere!

• #8   29. dec 2019 Hos Tucker er det vist også bare de typiske ord/sætningen han forstår. Især sætninger der starter med "skal" eller "vil" lytter han intenst til (skal/vil du ud og gå en tur).
    Han kan også godt koble navne sammen med personer.

Og så er der de gange, hvor man får sagt et eller andet og hunden bliver ellevild og man ikke selv helt er med på hvorfor smiley

• #9   29. dec 2019 Atlas forstår også det meste af de almindelige ting, som tur og bold, men jeg har endnu ikke oplevet ham reagere, når jeg snakker om mad. Men han var også småtspisende, indtil han fyldte 3 smiley

Men jeg føler også indimellem, at han forstår mere end det. Hvis jeg beder ham om noget med en længere sætning, så sker det ret ofte, at han gør det, selvom det ikke er indlært. Jeg har i hvert fald været imponeret over ham nogle gange.
    Men jeg har nu ikke oplevet ham reagere negativt, når jeg har kaldt ham en dum, grim hund i et sødt tonefald smiley .

Kommentér på:
Hundene forstår hvad vi siger

Annonce