Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Deforme hunde i EB
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.766
    #1   22. dec 2019 så dem godt... ville nødig have en selv... jeg tænker indavl eller dårlig opvækst mht foder... hvilket matcher gadehunde ret godt

man skal se sig for med dem... der kan skjule sig meget så hvorfor vælge en hvor det er synligt galt?

• #2   22. dec 2019 Jeg så dem godt. Er ikke helt sikker på hvad jeg skal tænke.. Ville ikke vælge selv at få en, for jeg får det dårligt på hundenes vegne

• #4   22. dec 2019 Det ser godt nok ikke rart ud smiley umiddelbart havde jeg nok valgt at aflive dem, men det er svært, hvis de vitterligt ikke har nogle komplikationer. Jeg ville bare frygte, at det ville blive værre og værre med tiden.

• #5   22. dec 2019 Isabelle - nej nej, for de kan jo spise og drikke uden hjælp, så der er ingen problemer overhovedet...

• #6   22. dec 2019 Folk er syge i potten....

• #7   22. dec 2019 Afliv de stakkels hunde, men nej nej, de skulle absolut stoppes i et fly til England og "reddes" af "barmhjertige" mennesker...

SUK

• #8   22. dec 2019 Det må gøre ondt af helvede til. smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#9   22. dec 2019 ja jeg tror også de har smerter... eller får det

• #10   22. dec 2019 Jeg tænker også, at man bare skulle have aflivet.
    Men selvfølgelig skal folk nok stå i kø for at få en speciel hund..

• #11   22. dec 2019 smiley hvorfor holde sådan en i live?

• #13   22. dec 2019 Det gør helt ondt at se dem, og selvfølgelig skulle de efter min mening have været aflivet ved fødslen, da det stod klart, at de var misdannede.
    Det kan godt være, at de virker glade, fordi de ikke har prøvet andet, og som alle dyr vil de jo gøre alt, hvad de kan for at overleve, og ingen kan jo se, om de har smerter, så derfor giver det mening ikke at vente med aflivning, til de begynder at få personlighed, for så er det naturligvis sværere.

HL, jeg kan ikke forestille mig, at det her ikke har noget at gøre med ringe foder og dårlig opvækst, det må være noget genetisk. 4 ud af 5 hvalpe med ens deformitet, og hvalpene er jo ikke vokset op som gadehunde.

• #15   22. dec 2019 Selvfølgelig skulle de have været aflivet efter fødslen. Tænker man det modsatte, skulle man forbydes at arbejde med dyr professionelt. Det er jo mod al etik og moral at lade deforme hunde leve - der vil altid opstå lidelse.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#17   22. dec 2019 enig batdog

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #18   22. dec 2019 Jeg bider mig meget fast i at de beskrives som sunde...

Hvad er en sund hund nu om dage?

• #19   22. dec 2019 Nu vil jeg lige sige, at bare fordi man er deform betyder det ikke nødvendigvis at man har ondt. Jeg er selv født med en venstresidig hemiparese (halvlammelse), for kort achillessene, samt jeg har en venstre arm der "skruet" forkert sammen og ikke kan dreje optimalt. Fra jeg lærte at gå til jeg var 9 gik jeg på tå med foden drejet 45 grader indad, og jeg haltede voldsomt. Rigtig mange troede jeg havde ondt, men aldrig har det været noget jeg har mærket noget til og det var kun når jeg så mig i spejlet at jeg følte mig anderledes end alle andre børn.

Med dét sagt er det sværere med hunde, da de ikke kan kommunikere på samme niveau som et menneske, og det er sværere at se om der er gener.
    Jeg har selv voldsomt overbid som jeg ikke måtte få rettet som barn for min mor, og i dag døjer jeg med at mine kæber popper voldsomt bare jeg snakker, tygger eller gaber, og mit er inter sammenlignet med deres problematikker i kæbepartiet. Så jo, kunne godt forestille mig at det med tiden kunne give nogle smerte og motoriske problemer, og jeg ville nok også selv vælge at aflive i dette tilfælde.

Men bare for god ordens skyld: Halten og deformiteter er ikke absolut et tegn på smerter smiley

• #20   22. dec 2019 For mig handler det om at lade tvivlen komme hunden til gode. Mannved ikke om det gør ondt, når den fødes, om det kommer til det, om det går ud over livskvaliteten.
    Jeg ville aldrig lade hunden agere forsøgskanin..

• #21   22. dec 2019 Kan en hund ikke selv drikke og spise normal, så skal den ikke leve og det er uanset om den har ondt eller ej.

• #22   22. dec 2019 Andre hunde må også have svært ved at aflæse sådan en hund.

• #23   23. dec 2019 De burde have været aflivet ved fødslen. Der findes masser af andre, sunde og raske gadehunde, som har bedre chancer for at leve et godt, og smertefrit liv.

Når det så er sagt, så vil det vel kræve en større udredning at få blotlagt, om disse hunde kan leve et godt, og smertefrit liv. Tvivler på at disse undersøgelser er foretaget smiley

• #24   23. dec 2019 About My Dogs, de kan spise og drikke selv står der smiley

• #25   23. dec 2019 Når alt kommer til alt, er disse hunde så meget værre end ekstrem raceavl?
    Disse hunde kan jo både løbe og trække vejret.
    Om en hund er deform på den ene eller anden måde kan vel være ligegyldigt

• #26   23. dec 2019 Jeg har aldrig forstået den med, at forsvare deforme hunde med andre deforme hunde....? Det gør det jo bare endnu værre.

De hunde skulle have været aflivet. Og deforme racer skal uddø og rekonstrueres i en sund udgave. Hverken mere eller mindre.

• #27   23. dec 2019 Hvorfor skal disse 4 aflives og andre deforme men “fine” racer blot skal uddø?
    Gør det mon mindre ondt at være deform med stamtavle?

• #29   23. dec 2019 smiley

• #30   23. dec 2019 Isabelle
    Jeg ved godt hvad uddød betyder smiley
    Jeg forstår blot ikke hvorfor disse skal aflives når alle de andre deforme IKKE skal aflives.
    Disse 4 er neutraliseret så de vil automatisk uddø.
    Deforme racehunde uddør næppe så længe mennesker kan tjene penge på dem og det er jo lige fra opdrætter til foderfirmaer og dyrlæger

• #31   23. dec 2019 Nu har vi jo kun organisationens ord for at hundene er sunde, raske, glade og kan trække vejret. Mange ejere af f.eks. EB, FB og lign. mener også, at deres hunde er sunde, glade og kan trække vejret. Mon ikke den organisation ville være lige så positive omkring fladnæsede hunde, hvis de fik sådan nogen ind til omplacering.

Jeg går ikke ind for at nogen hunde, racehunde, gadehunde eller andre, det er ikke så væsentligt, skal have en liv med nedsat livskvalitet, fordi de ikke kan trække vejret eller er handicappede på anden vis, men personligt synes jeg, de her hvalpe ser værre ud end EB, hvilket siger en hel del.

• #32   23. dec 2019 Min nabos EB er mindst lige så grim og deform som de labblandinger.

Jeg mener at de mest deforme racer skal uddø og alt ekstrem avl burde forbydes.
    Jeg havde valgt at aflive disse hvalpe ved fødslen, fordi jeg ikke ville sende “aben” videre senere.
    Men det er da lidt dobbeltmoralsk at mene disse skal aflives nu men alle andre meget deforme hunde blot skal tolereres eller uddø.... Fordi de er racerene eller bevidst avlet eller ?
    Det var blot min pointe smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#33   23. dec 2019 lidt frisk kunne man sige at racer der ikke kan formere sig selv er uddøde.....

Kommentér på:
Deforme hunde i EB

Annonce