{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Er rasende! {{forumTopicSubject}}

Ja skulle lige forbi banken her tidligere og der midt i det hele ved en bænk står den sødeste dobberman bundet til en skraldespand og kalder som en gal... Lige midt på viby torv.. Ved at ejeren er en dranker og hunden render altid med halen mellem benene som om hun konstant er bange. Går en tur om bygningen for at se om ejeren kommer... lige som ejg går om hjørnet begynder det at stå ned i ja "lårtykke" stråler, og den stakkel står der midt i det hele, og ja hvad opdager jeg... Endnu en hund lidt derfra også bundet til en mur med en hundekrog, men også uden ly eller noget og den sad bare og rystede over hele kroppen.. En form for retriever blanding vil jeg tro...

Tager retrieveren ind i ly for den store skylle, emn den anden virker skræmt... Til sidst kan jeg ikke holde til mere og henter dobbermannen ind og binder den under halvtag. folk kommer hen og siger at begge har stået der godt en time inden jeg kom, og jeg var dybt foraget... Min søster tog en tur gennem centeret for at lede efter ejeren, emn uden held... Vagten i centeret bliver underrettet og ejeren kom ud efter ja ca 30 min hvor vi havde stået emd begge hunde og jkun den ene var hans... Men den havde så stået ude alene i over 1 1/2 time hvor det meste tid var regn.

Men men stadig en hun tilbage og ringer til politiet som vil sende en ud, da man kunne se den var chippet men telefon nummeret virkede ikke... kort efter jeg havde lagt på kom ejeren som var handicappet...

Og så skulle amn tro det var slut men nej... ejeren af dobbermanden forsvinder igen og har så bare sat den stakkels hund ved en anden indgang hvorefter han bliver smidt ud af centeret og bortvist derfra...

Hvad er det da for en måde at behandle dyr på, og så i sådan et regnvejr... Ved slet ikke hvad jeg skal gøre hvis jeg opdager dobbermanden igen alene...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er rasende!
  • #1   4. jul 2007 Jep det er sent og i må leve emd stavefejlene i mit raseri...

• #2   4. jul 2007 hmmm sikke en sjuft - jeg ville tage den med hjem og anmelde ejeren for dyrplageri, skriv ned dine oplevelser idag og med tidspunkter så du har noget dokumentation..

• #3   4. jul 2007 du vil opleve den står der igen, tjaaaa og man siger at hunden er ens bedste ven, Men hvad er vi mennesker??

• #4   4. jul 2007 Hold kæft man ..

Fatter fandme ikke folk!

Kan godt forstå du er rasende !

• #5   4. jul 2007 Du melder personen til politiet for dyremishandling. Og så må man håbe at hunden bliver taget fra ham.

Og hvis den ikke gør så meld ham hver gang du ser den til sidst må de da finde ud af at der er et problem.

• #6   4. jul 2007 Øvøvøv......... jeg havde også været godt gal! Som folk dog tænker eller ikke....

• #7   4. jul 2007 Stakkels hunde.. Synes det var stort af dig at fjerne de stakkels hunde og få dem i læ.. Synes simpelthen det er dyrplageri at lade dem stå så længe, uden læ og vand.. smiley Har selv oplevet at mine forældres nabos hund var bundet udenfor i over 12 timer, uden læ, vand eller mad.. Politiet ville intet gøre, så vi tog den med os (den kunne komme ind på mine forældres grund og der tog vi chancen og løsnede den fra dens lænke og tog den med).. Vi kørte hen til politiet og fortaklte for 3. gang dens historie og de beholdt den natten over.. Det viste sig at ejerne var på ferie og havde fået nogle til at komme og fodre den osv.
    Man kan sguda ikke lade en hund være alene i huset uden at den bliver passet ordentligt.

Hunden er stadig hos dem og er begyndt at vise agressiv adfærd over for andre hunde og mennesker. Den havde gøet og knurret af en af min fars medarbejder og har 2 gange overfaldt en anden nabos hunde.. Og ejerne lader den bare rende løs..

Synes simpelthen at det er modbydeligt, at sådanne folk skal have hunde.. smiley

• #8   4. jul 2007 Mrs

Ja , men man handler sq da ikke i over en time hvis hunden står udenfor ..

Jeg har os mine hunde med når jeg handler , begge 2 , men det er sjældent mit indkøb vare mere end 5 min !

• #9   4. jul 2007 Skal lige siges at en anden mand ringede til politiet og de ville intet gøre, emn ville få en ud og kigge på den ene da den var i dansk hunderegister og derfor burde have en chip ig så finde frem til ejeren...

Dobbermannen står der ofte men det plejer ikke være så længe og vagten i centeret nægtede at gøre noget men sagde at han udemærket godt kendte til manden og at hans hund ofte stod der mens han tog på bodagaen i hotellet ved siden af viby centeret. Ja kan ikek lige huske navnet derpå og kan lige præcis ikke se det fra min lejlighed :o)

• #10   4. jul 2007 Og forresten optog jeg begge hunde på min telefon så der kan jeg vise hvis det sker igen...

• #11   4. jul 2007 jeg kender godt til dobberen
    den står der tit ja desværre

• #12   4. jul 2007 Ja og den ser bare så skræmt ud... utroligt at der ikke er nogen der kan gøre noget...

En dame kom også og spurgte om hun ikke måtte tage den med... men desværre.... Ville så gerne bare tage den hund fra ham og give den til nogen der kan passe på hende.

• #13   4. jul 2007 Nååh jou... glemte at fortælle at jeg to gange har set ham slå den...

• #14   4. jul 2007 Det sker så tit at man ser den og det er vist noget med at en f de dranker har en tæve os sog de kan ikke døj hinanden og har tit en kamp

• #15   4. jul 2007 Iiihh stakkels dyr... jeg tror sgu næsten jeg havde snuppet hunden med hjem... Han fortjener ikke en hund og burde ikke have den... Det er fame menneskets ansvar at hunden har det godt, dyr kan jo ikke gøre noget og er 100% afhængig ag sin ejer... spasserhoved af en mand-ARGH

• #16   4. jul 2007 Nej jeg var begyndt at tude af raseri hvis det var mig...
    Og jeg tør slet ikke tænke på hvad der var kommet ud af min mund hvis jeg havde mødt ejeren...
    det er fandeme synd for de hunde.

• #17   4. jul 2007 Skal også ærligt indrømme at jeg var tæt på at tage den fordi jeg ved det er sket før... Og hende damen der spurgte feter hunden, ja hendes nummer fik jeg i tilfælde af at der bliver problemer igen, for så vil hun glædeligt komme og tage den med...

• #18   4. jul 2007 kira, ejeren fik heller ikke få lidt af både mig, min søster og to andre og samtidig også vagten...

• #19   4. jul 2007 der ser man det jo igen, nogle skulle bar ikke have dyr.... man ser det alt for tit, og tit er det også mange af de dranker, der banker deres hunde, hvad sker der lige... de har fået tvangfjernet deres børn, fordi de ikke kunne passe dem, og bankede dem, men en hund må de gerne have......
    bliver bare så gal....

• #20   4. jul 2007 Min Kenzo havde jeg også fra en dranker der ikke kunne passe på ham og give ham hvad han fortjener... Han boede på gaden inden jeg fik ham... Det er forfærdeligt hvad der sker...

• #21   4. jul 2007 ^^ Mrs ^ - skal lige siges at de blev flyttet 5-10 meter fra hvor de stod for at få halvtag og blev der til ejeren kom så jeg kunne fortælle at det var mig og det var fordi det stod ned så de ikke blev helt gennemblødte...

• #22   4. jul 2007 Channie...Desværre hjælper det bare ikke lige meget hvor meget men råbe og skrige.
    Der skulle være en lov hvor men bare kunne for lov til at tage hund med og søger for at den kommer et andet og bedre sted hen.

• #23   4. jul 2007 Channie... næste gang snupper du den bare...ss... tror den har det million milliard gange bedre hos dig. Har lige læst hos din Kenzo - det er bare så dejlig en historie trods den ærgerlige afslutning, men i det mindste mødte han gode mennesker til sidst.

• #24   4. jul 2007 Louise C: Mange tak skal du have... Kunne ikke lade være... Kenzo ville ikke andet end at elskes! Og det blev han af alle han mødte!

• #25   4. jul 2007 Nå folk... Jeg vil hoppe i seng... Har en lang da foran mig i morgen! Kan alle sove giodt!

Kommer tilbage i morgen på tråden! :o)

• #26   5. jul 2007 Britta; Jeg har god samvittighed over at tage min hund med på indkøb. - Frem for at komme en time senere hjem, eller først komme hjem, og så lade hunden være alene hjemme igen - så tror jeg hellere hun vil med!!! - Desuden foregår turen gennem enten en park, eller langs en natursti! - Og er heller ikke væk i mere end 5-10 min. - Om det regner eller ej er altså ret underordnet!

Jeg ville også blive s.... sur, hvis nogle havde rykket rundt på min hund, eller taget den med "fordi det var synd" - mens jeg var inde at handle - der ville jeg også synes at det var at blande sig for meget!

-Men nej, jeg synes absolut heller ikke det er i orden at binde sin hund udenfor, mens man går på værtshus - og lade den stå udenfor i flere timer - og måske flere gange om ugen. -Synes også det er underligt at stille sin hund udenfor et sted som Vibycentret, hvor der er så meget larm, trafik og mennesker - og så i over en time!

• #27   5. jul 2007 Britta- Så er huset købt B - Mente heller ikke at den tog skade af regnen, men der er forskel på at tage hunden med i skoven og gå/løbe i skoven. Men at den få lov at stå i regnvejr og blive våde uden at kunne gøre noget og stå der ofte så synes jeg ikek længere det var okay. Og det var ikke just varmt i går, selvom det så absolut heller ikke var koldt....

Men for mig blev det for meget at den nu skulle stå i regnvejr, når jeg evd den står der tit...

• #28   5. jul 2007 Jeg havde sq snuppet hunden og håbet på det bedste smiley
    tyveri? ja! god gerning ? Yes sir smiley

• #29   5. jul 2007 Hej Channi.Har selv boet ved Viby centret ved Århus.Har ofte oplevet det du skriver,da der bor en del mennesker deromkring, der knap kan tage vare på sig selv,og ikke burde have en hund, med det store ansvar det faktisk er.Du gjorde det rigtige,nu ved "den" vagt i centret ihvertfald at hunde på centres område skal holdes under opsyn, så de ikke står der for længe i alt slag vejr.

• #30   5. jul 2007 jeg tror at jeg også havde snuppet hunden.
    Men først efter jeg havde set at den havde stået der i flere omgange.
    Ville lægge et brev der, hvor jeg tog hunden og skrive at jeg havde afleveret den på et internat. Med adresse selvfølgelig.
    Der ku han så komme og hente den, hvis den betyder noget for ham. Og mon så ikke at han ikke kommere og hunden så får et nyt dejligt hjem?
    bare en tanke fra mig.

• #31   8. jul 2007 Nu har jeg ikke været hjemme siden torsdag, men kommer hjem senere, og så holder jeg øje når jeg kan og får min søster til at holde øje når jeg er på arbejde... sker det igen i lige så lang tid får jeg den fjernet...

Kommentér på:
Er rasende!

Annonce