{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

min lille stakkel... :( {{forumTopicSubject}}

her til aften var vi ude på vores sædvanelige gåtur der vi har sådan lidt en aftale med nogen hunde at ved ca 9tiden om aftenen er der lege sammenkomst for hundene på den lokale legeplads.. og vi er nogle stykker der mødes der sådan lidt på kryds og tværs og lader hundene lege og alle hundene kommer godt ud af det med hinanden. men i dag var der så en ny hund... der absolut ikke kunne sammen med de andre.

da vi kom gik to af de andre og vi fik at vide at den nye hund havde været oppe og toppes lidt med en af de andre der lige var gået men det kunne jo godt være det bare var de to der ikke lige kunne sammen...

det gik også fint det første stykke tid... der var lige lidt knurren og sådan noget men der skal jo lige findes ud af rangordnen så det tænkte vi ikke videre over...

men så tyraniserede den nye hund så den sidste hund ud over chika der var tilbage uden at den havde gjort noget og hun forlod så ikke sin ejers side mere i den tid hvor vi var der... og så gik der lidt så gik den helt amok på chika så hun begyndte at hyle og knurrede og viste tænder tilbage og så blandede jeg mig og sagde nu er det fandme nok det vil jeg sq ikke finde mig i...

ejeren gjorde stadig ikke andet end bare at sidde og sige at det måtte den ikke... jeg troede så ikke at der var sket andet end et lidt hårdt bid i øret men jeg gik også hurtigt derefter for min ellers glade og rare hund der gerne vil være sammen med andre sad lige ved min side og ville kun være i nærheden af mig...

nu har jeg så lige opdaget at hun har fået et dybt sår oven på hovedet af den hund....

jeg forstår bare ikke hvorfor folk der har sådan en hund ikke går når det er så tydeligt at se at den tyranisere de andre hunde?? og de ikke engang beklager på hundens vegne... jeg håber godt nok ikke at chika nu begynder at blive bidsk over for andre hunde for det ville simpelthen være forfærdeligt...

ja måtte bare lige ud med det og så har jeg lige et spørgsmål... det bløder ikke mere eller noget men er det noget jeg skal til dyrlæge med hende med eller skal jeg vente og se om det heler af sig selv??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min lille stakkel... :(
  • #1   1. jul 2007 okay.... men skal jeg forsøge at vaske det eller noget? det er nemlig oven på hovedet så hun kan jo ikke selv holde det rent.. :S

  • #2   1. jul 2007 Det bedste vil være,hvis du har en enganssprøjte som du kan stikke ned i bidhullet og skylle det helt ned i bunden.Først med sæbevand og så rent vand til sidst.
    Det skal seføli være uden kanyle på..tsk tsk....:-)


  • #3   1. jul 2007 hmmm det har jeg ikke.. smiley er der andet jeg kan gøre i stedet?

  • #4   1. jul 2007 jamen altså såret sidder oven på hovedet lidt lidt bagved det ene øre eller hvad man skal sige og det ligner meget en hjørnetand der er gået igennem det bløder ikke men jeg opdagede det ved at jeg fik væske på hånden så det er nok ikke gået helt igennem huden tror jeg ikke...

    det er min første hund ud over de hunde mine forældre har haft mens jeg boede sammen og har aldrig oplevet et overfald på den måde før så derfor er jeg også lidt på bar bund for hvis hun skal til dyrlæge og det hele så skal den anden hunds ejer vel betale regningen ikke?

    jeg synes i det hele taget ikke det er særlig fedt hvis hun nu bliver bange for andre hunde af den slags for en af hende andre legekammerater er af samme race og lidt dominerende men overhovedet ikke på samme måde...

    men ud fra det jeg har beskrevet hvad ville du så gøre henrik?


  • #5   1. jul 2007 tja... jeg er også pyldret omkring min lille vap det er jeg... men problemet er bare at jeg bare ikke har råd til en dyr regning mere lige nu... har lige været ved tandlægen.... det kostede så lige 1200 dask... men jeg må vel prøve... har det bare ikke så godt med at ringe til vagten og højest sandsyneligt vække ham/hende lige nu... min kæreste mener at det er gået igennem huden...

    det er vel ca en halv cm dybt eller sådan....


  • #6   1. jul 2007 det skal jeg nok sørge for.... sørger for en playdate for hende i morgen med en hun kommer rigtig godt ud af det sammen med(den anden hund som også blev tyraniseret af den aggresive hund)
    hun kendte vidst også ejeren af den agressive hund så måske kan hun hjælpe mig med at komme i kontakt med ejeren igen for hun skal jo også vide det for gør den det én gang kan den vel finde på det igen...?


  • #7   1. jul 2007 altså jeg kan godt betale og især hvis det er yderst nødvendigt og har skam en konto specielt lavet til det (den blev lavet da en jeg blev overrasket af prisen på øjnbetændelse)... men der står bare ikke voldsomt meget på endnu så det er skam derfor.. ligger også et bestemt beløb til side hver gang jeg får løn der går ubeskåret til mad og godbidder osv men det kan jo bare godt blive peberet men pengene skal jeg nok finde vil nok bare helst undgå det men hvem vil ikke det?

    men ringer nu og så vender jeg tilbage med hvad de siger..

    jeg søger også mest råd og vejledning herinde fordi jeg ved at jeg også godt selv kan være lige lovligt pyldret om hende.


  • #8   1. jul 2007 så har jeg snakket med dr. dyr og han sagde at jeg skulle rense det her til aften og så få en tid ved min dyrlæge i morgen og få sat noget forebyggende igang mod infektion. så det vil jeg gøre.... og mange tak for de gode råd og så vil jeg se hvordan det hele udarter sig derfra.. smiley

  • #10   1. jul 2007 det er da ejeren af den hund som står til ansvar for det sår dem har lavet, man skulle vel mene man tager sin hund ti sigl og er i nærheden af den når den ikke kender de andre hunde og ejeerne

Kommentér på:
min lille stakkel... :(

Annonce