{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Billige import hunde {{forumTopicSubject}}

Kan bare ikke forstå hvorfor folk bliver ved med at købe disse hunde, er det for at spare penge eller måske for man ikke kan vente på en men skal ha her og nu.
Hvad er det er gør, at man vælger at købe en import hund, uden tavle til 8-10.000.
Og de så ofte hund, der er kendt for atvære disponeret div sygdomme/skavanker


Ja jeg undre mig bare.

Så længe folk køber, så læge vil de bliver solgt.

Og men alle de hunde der er til salg bliver jo solgt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billige import hunde
  • #1   29. jun 2007 Har vist fået stave virus i dag - Sorry ;o)
    Håber det kan tydes


  • #2   29. jun 2007 altså hvis man endelig skulle købe en import hund så ville jeg da aldrig gi 8-10000...
    begge mine hunde er impulskøb, secondhands hunde, brugte hunde, problemhunde, kald det hvad i vil, men jeg har ikke givet mere end 1000 kr for nogen af dem
    og jo jeg overvejede da også en hvalp som man selv kunne præge helt fra starten af, men hvis jeg skulle give 10.000 for en import å kunne jeg da ligeså godt købe en med tavle......


  • #3   29. jun 2007 kan heller ikke helt forstå nogle gør det.. det koster jo også at få dem ind i landet, og de kan have sygdomme med.. hælger til danske opd.. der kan da også være problemer, men stadig vil jeg have dem derfra.. vi skal have en boxer på et tidspunkt, med tavle og det hele, og stedet er også allerede valgt, så vi skal bare have et større hjem, så blivervi skrevet op, og så tager det den tid det tager....

  • #4   29. jun 2007 hehe...er 8-10.000kr billigt? eller var det kvaliteten af hundene du hentydede til..........................?

    man skal jo huske på at førstegangskøbere nok dækker en stor del af indkøbet(eller ikke indkøbet,men ofte købet fra mellemhandleren)......og hvor skal de ha' erfarringen eller den viden fra, at det er noget skidt de køber...det er jo ikke dém ulykken sker for, men nabo'en......... ;o) -(en grov generalisering af hr og fru jensens tankegang)


  • #5   29. jun 2007 patricia H: nogle fås jo også lidt billigere, helt ned til 6000 .- men stadig mange penge for en import hund uden tavle, problemet er jo bare at man ikke aner eller har garanti for hvor hunden kommer fra ej heller hvor gammel den er.

    Så gir dig helt ret.


  • #6   29. jun 2007 Tror det er for at få en modehund hurtigt, og så kan man ikke vente. Tænk hvis moden har ændret sig, nå ens ønske hund endelig er født. Surt at stå med en Chihuahua, hvis det nu er Irsk Ulvehund der er på mode!! Så er man ikke in, men out i vennekredsen..

  • #7   29. jun 2007 Jeg tror de fleste har prøvet at lave et "fejlkøb". Jeg har i hvert tilfælde..........I mine unge dage hvor man kun hørte hvad naboerne havde oplevet.

    Idag fatter jeg ikke, med alt den oplysning der er, så mange folk stadig falder i fælden.

    Jeg kan til nød forstå de ældre. De sidder ikke på nettet, og køber som vor bedstefar gjorde.

    Men os der bruger nettet, deltager i forummer hvor hunden er centrum, ja der taber jeg skisme både kæbe og håb.


  • #8   29. jun 2007 an måske skal gi 12-15.000.- for en med tavle.

    Men du har da ret i at mange sikker ikke aner hvad, de hopper ud i.

    Men syntes bare at det også tit ses at folk vælger, de hund, videne om at de måske ikke er helt gode i kanten.


  • #9   29. jun 2007 Det er ligesom at købe en bil uden hjul.
    Den kommer bare aldrig ud at køre!


  • #10   29. jun 2007 vagt
    helt sikkert vælger folk noget som ikke altid er helt godt, det har jeg selv gjort, Noah kunne ikke lade tæverne være (nu har jeg fået ham kastreret, så det ikke længere er et problem), mens karla aldrig havde prøvet noget kun været lukket ud i en have, så hun var bange for alt og alle... hun er det da til dels stadig men det er sådan nogle ting man kan lave om på...
    jeg ville aldrig nogensinde købe en hund jeg vidste fejlede noget sådan sygdomsmæssigt....'
    men det er jo også svært, for hvor skulle jeg lige vide fra at mine ikke fejlede nogen sygdom.....
    håber i forstår hvad jeg mener, det tror jeg nemlig ikke jeg selv gør


  • #11   29. jun 2007 se da tråde her inde, hvor man sådan støtter op om import og salg af disse hunde, så det er jo ikke alle der er helt uvidene, når de køber ;o)

  • #12   29. jun 2007 Da jeg købte hund som førstegangsejer, anede jeg intet om import og hundehandel - dårligt nok noget om tavlehund eller om alle de sygdomme der findes blandt hunde. Kendte iøvrigt heller ikke til HG eller andre steder, jeg ku spørge til råds.
    Til gengæld brugte jeg ca. to år på at finde frem til den rette hund for mig. Tror i mange tilfælde, at folk forhaster sig og af og til er der tale om impulskøb.


  • #13   29. jun 2007 Thomas.....De opdrættere der gør det, køber jo til eget "brug" :o)

  • #14   29. jun 2007 Thomas: Helt enig, opdrættere der henter nyt "blod" sælger jo heller ikke , det de henter.

    Men som du skriver er der jo mange hundehandlere, der har en helt anden tanke, med deres import.


  • #15   29. jun 2007 Sus: tror og det tit handler om at det skal gå hurtigt, men også som skrevet, hvad der er på "mode" salg i, for sjovt nok er visse racer jo mere ramte end andre.

    Og det må jo være for de er lettere at komme af med.


  • #16   29. jun 2007 Helt enig Vagt t. > det drejer sig jo ikke om hvad naboen har, men derimod om hvad man selv ka tilbyde hunden og hvilken erfaring eller mangel på samme man er i besiddelse af. Forkasteligt, at visse mennesker ser på en hund som et "in" produkt :o(

  • #17   29. jun 2007 ....der sku stå > forkasteligt, NÅR visse mennesker...

  • #18   29. jun 2007 Så længe HG, DBA, G & G, Gipote.dk osv lader hundehandlerne gratis annoncere og ikke forlanger at se dokumentation for at hundene er lovligt importeret - tja så er det jo svært at komme til livs. Dyrenes beskyttelse og politi er ikke særlige ivrige til at gøre noget ved anmeldelserne, deres behandlingstider er laaaaange så når de endelig får fingrene ud af agterklysset, så er hvalpene for længst solgt og dermed er beviserne væk !!!

    Thomas har ret, man skal jo skelne mellem importerne. Der er jo voldsom stor forskel på at hente én hvalp til sit avlsprogram, der har gået ved sin mor/opdrætter og har fået alle vacc. den danske lov kræver - også tage et helt kuld for tidligt fra sin mor og tape ben og snude sammen på dem, og køre over grænsen med dem i nattens mulm og mørke. For derefter at sælge dem i DBA eller andre steder og lyve om forældredyrenes sundhedsstatus og lyve om de er højtpræmierede på udstillinger. Det gør dem jo ikke til sunde hunde - men det sælger åbenbart. For der er jo stadig folk der hopper på den for at spare et par tusinde ved købet af hvalpen - dem kan de så kaste 10 gange efter dr. dyr..... Taberne ??? Ja det er jo de stakkels hunde....


  • #19   29. jun 2007 Danske-kokken - nej, men det ER altså ingen undskyld. Man bør sgu da som minimum gøre et stykke researcharbejde og sætte sig lidt ind i den race man nu tænker sig at ville købe, FØR man køber. Hvor tit ser man ikke på HG at folk har købt én eller anden race uden pap - og først nå de har hunden i hus begynder at søge oplysninger ???
    Så kommer det fuuuuldstændig bag på folk, at en hund faktisk kræver tid, motion (jeg har jo valgt en race der IKKE gider det) pleje, omsorg og opdragelse.... Måske er de blevet afvist ved en seriøs opdrætter fordi vedkommende vurderede at købe ikke ville kunne magte opgaven - også går fjolset ud og køber en "papløs" hund, og står med de problemer som opdrætter forudså og nu vil køber have hjælp !!!


  • #20   29. jun 2007 undskyld = undskyldning

  • #21   29. jun 2007 Hælder osse mest til uvidenhed. Det er jo langt fra alle der kigger med på div. hundesider på nettet og derigennem bliver opmærksomme på hundehandel.
    Og osse langt fra alle der sætter sig ind i hyppigt forekommende sygdomme hos den race man vil have.

    Kender mange der kigger mærkeligt på mig, når jeg siger der kan være ventetid på en race, for "så køber man da bare et andet sted, hvor de har dem nu".

    Mange kigger jo osse lidt på pris når de skal have hund -ligesom de gør når de handler dagligvarer. Hvis man kan få fx. en fransk bulldog til 7000 et sted hvorfor skulle man så give 10000 et andet sted? Og de ved så (måske) ikke hvad forskellen på "varen" er.

    Og ja, så er der self osse dem der er så naive at tro at det kun sker for naboen.


  • #23   30. jun 2007 Et eller andet sted kan jeg godt forstå det... Ikke at jeg synes det er fedt eller noget..

    Men da jeg først begyndte at lede efter hund, var det ved at kigge annoncer på nettet. Og nøøøj der var mange søde hunde. Ja, det er jo mest udseende man starter med at kigge på når man scanner annoncer og så kommer alt det andet når man skal overveje..

    På det tidspunkt havde jeg ingen erfaring med tavler og uden tavler og hvorfor man skulle købe med tavle ( kiggede mest efter fransk bulldog )
    Jeg fandt dem til 6000-7000 kr og synes at det var MEGET dyrt så jeg ville da i hvert fald ikke give 12.000-13.000 kr når man kunne få en til meget mindre..
    Hvis jeg havde været bare en lille smule mere impulsiv så havde jeg også¨haft en 6000 krs Fransk bulldog..

    Efterfølgende blev jeg jo så opmærksom på alle problemer der følger med og jeg blev klar over hvor udbredt hundehandel er.
    Jeg begyndte også at kunne gennemskue annoncerne..

    Nu har jeg så fundet en helt anden hund end hvad jeg startede ud med..
    En lille sød mopseblanding fra en meget sød familie, og de har fået den bedste start på livet. Så dér er jeg fuldstændig ligeglad med tavle...

    Men som sagt, hvis jeg havde været mere impulsiv så havde jeg været en af dem med en muligvis hundehandler hund..
    Så i mine øjne er det uvidenhed og absolut ikke bevidst..

    Men gid at der ville blive gjort mere ved problemet!!

    /Stine


  • #25   30. jun 2007 folk tænker med pengepungen i stedet for med hovedet!

  • #26   30. jun 2007 bettina
    hvis man vil sende et tip kan det så også være en annonce hvor man ved de sælger importeret hunde?


  • #28   30. jun 2007 ok det lyder godt, prøver lige at finde det igen så...takker!

Kommentér på:
Billige import hunde

Annonce