{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Kødgodbidder-kvalitet.. {{forumTopicSubject}}

Har på det seneste fået mere og mere "hysteriske" holdninger og mistanker omkring tørret kød og hvor sundt det reelt set er og det viser sig så at selv det lidt halvdyre hansepet jeg gir (for meget af) faktisk er fra kina. Jeg spurgte i en mail og det her er svaret, kan ikke lige huske hvad jeg skrev præcis men det var sgu ikke så surt udover jeg luftede min ultra racistiske holdning om at købe kød i kina.

Her er svaret på mit spørgsmål til hvor kødet i hansepet kommer fra og hvordan det behandles i produktionen af færdigproduktet..

Dear Stefano,



at first, we would like to thank you for your email.



All of us here at Hansepet are owners of dogs and cats. And of course we can understand that you are worried about the health of your pet. Because here we think like you.



But honestly, we find your unfriendly tone a bit unfair, because we did not do any harm. But anyway: we are happy to answer your questions as follows:

1. We do not carry Indian products!



2. Where are our cookies snacks from?



We buy our cookie snacks with duck or chicken meat from a small company in China. This company works almost exclusively for Hansepet and is visited and audited by us 1-2 times a year. Our supplier is certified and regularly and rigorously audited by the regulatory authorities and quality assurance bodies.



3. Why do we buy our chicken snacks in China?
Because there is not enough raw material in Europe!
In Europe, fillet of chicken or duck is popular and is consumed by the people in large quantities. The opposite is the case in China. There are pieces of meat with bone content (such as the chicken feet or wings) much more sought after than the Fillet. And so, due to the large number of animals that are slaughtered on a daily basis in China, a correspondingly large amount of fillet meat, which we use for our products, is available.
If we were to process only European duck or chicken meat, the products would be 10 times as expensive and not available in sufficient quantities.

We do hope, that we answered your questions to your satisfaction.



If you need more detailed informations, please do not hesitate to let us know!









...


Hvad syntes i om det svar? Ville i også hoppe fra hansepet? Syntes jo ikke det er særlig betryggende når man ikke får en firmaprofil for avler af kødet og en mere i dybdegående forklaring gerne via link i forhold til de vilkår det fortagende reguleres ud fra... Er det kinesiske reguleringer og kontrolstandarder vi snakker... Eller bestemmer eu standarder noget på import af fødevarer til vores hunde? Syntes virkelig det er svineri hvis det her dyre lort produceres til en slik i kina og så tilmed ikke lever op til danske-europæiske standarder.. Smuthuller på bekostning af vores sundhed og vores dyrs sundhed burde ikke findes men det gør de jo, vil bare have mere vished... Sgu lidt tragisk at gå og smide kæmpe penge på "fint" tørt kød og så viser det sig det er fyldt med sukker(kunstig sødemiddel) og mange andre skumle ideer.

Jeg kan jo også bare købe kyllingbryst på tilbud i fakta, 800 gram til hvad 40 kroner på tilbud ofte.. Det kan man da få lidt ud af i en dehydrator hvis man havde sådan en? Men er det sundt det billige pumpede kød? Hvad med saltindholdet? xD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kødgodbidder-kvalitet..
  • #1   1. mar 2019 Jeg køber sådan nogle små spande med diverse tørret kød i Hundeparadiset.

    Det er lavet af tyske dyr og produceret i Tyskland.


  • #3   1. mar 2019 Bodil, hvilke lande kommer kødet fra og i hvilket land er de produceret

  • #5   1. mar 2019 Bodil, der står ikke på deres hjemmeside hvor kødet kommer fra og hvor det er produceret.
    Men det skal stå på poserne.

    De ser rigtig gode ud, men gider ikke hvis det er noget der kommer fra asien.


  • #7   1. mar 2019 Tak

  • #9   2. mar 2019 Jeg har skrevet til Trixie, med samme spørgsmål, dog i en (formentlig) anden og venlig tone ( smiley ), her er svaret:


    Dear Mikala,



    Thank you for your mail.



    The most of our dog snacks are produced in China.



    Veterinarians in the United States claim a coherence between Fanconi deseas in dogs and chicken meat from China. But nobody detected a special substance in it as the trigger.



    Dog snacks with chicken meat from China are wide spread.To guarantee the best quality we buy such chewing items only from the biggest and best known companies. The certified production fullfills all requirements for the Europian, US and Japanese market which are rather strict. So they produce on a very high level. We also have two staff members working for us fulltime in China who regularly visit the companies to check whether the production is according to our instructions. Additionally we regularly give samples to German laboratory for tests.


    As you can see we really do our best to avoid a risk for our customers and their beloved pets.



    If there are any further questions in this matter please feel free to contact us.



    Kind regards



    Your TRIXIE Team



    Svenja Boldt

    Customer Service



    Jeg tror faktisk, at både Trixie og Hansen Pets gør, hvad de kan for at eliminere eventuelle "bad seeds" i deres produktion. Mit indtryk er, at det er de billige "efterligninger", der er problemer med og altså ofte uden kontrol af nogen art.

    I hvert fald fortsætter Anton med produkter fra Trixie, han elsker dougnuts med kylling. smiley

    Han har også i flere år fået netop Cookies (tynde oksehudsben med kylling omkring) og har ingen problemer haft, han får dem ikke mere pga. IBD.


  • #11   2. mar 2019 Skrigehunden-
    https://www.petcare.se/dk/vores-tygg


  • #12   2. mar 2019 #10

    Kan vi lige præcisere at det er ikke DKK der advarer, det er en person som faktuelt forkert, hænger et firma ud

    Petcares produkter fra Kina, bliver produceret efter EU´s lovgivning, så inden der endnu engang, bliver delt forkerte oplsyninger, til skade for Petcare, så læs det som #11 har delt


  • #13   2. mar 2019 Nu har jeg ikke købt guffer i supermarkeder i mindst 20 år, og kommer nok hellere ikke til det.
    Jeg synes, at rigtig meget af det i supermarkederne er noget skrammel.
    Klorblegede oksehudsben/ ører, og diverse guffer med masser af farvestoffer.
    Og mon ikke der er en anden grund til at man har klorbleget guffer end at det ser flot ud når gufferne er hvide ?
    Det samme gælder kyllinge guffer. Hvorfor skal man til blandt andet til Kina for at få dem ? Kyllingekød er noget af det billigste der findes, så hvorfor ikke lave gufferne her i Europa ?
    En anden grund til at jeg ikke gider købe Kina guffer er deres tilgang til dyr, det vil jeg ikke støtte. Det er jo ikke kun deres produktionsdyr der har det elendig, men også deres kæledyr.

    Sjovt nok er der mange hundeejere der brokker sig over hvordan vores produktionsdyr bliver behandlet, og det vil de ikke støtte, men når så det kommer til Kina guffer til Fido, så betyder det ikke noget at gufferne har haft et rædselsfuldt liv.
    Nu er jeg ikke klima freak, men klimamæssig er det hellere ikke sagen at købe Kina guffer.


  • #14   2. mar 2019 Anni, se Varks skriv, i mailen fra Hansen Pets.

    Flatrunner, my bad, det er ikke DKK, der har advaret, men billedet er fra et opslag lavet i DKK kreds 1, og de har da i hvert fald ikke slettet opslaget, så et eller andet sted...

    Jeg køber heller aldrig godbidder m.v. i supermarkeder, men kun de dyre(re) produkter. Det ændrer dog ikke på, at hundeejere, der køber i supermarkeder skal kunne føle sig sikre på, at der ikke er tilsat ting, der er potentielt farlige for deres dyr.

    Igen; mine hunde har igennem en årrække fået produkter fra Hansen Pets g Trixie, og ovenstående vil ikke afholde mig fra at give det.


  • #15   2. mar 2019 Det originale opslag;

    https://www.facebook.com/groups/495122360534591/


  • #16   2. mar 2019 Men fordi det er opslået i en DKK gruppe, er det jo ikke ensbetydende med at det er DKK der skriver det

    Den tråd er så frygtelig, med så mange usande påstande, at jeg faktisk ikke forstår, at DKK ikke har fået den slettet, det er jo udhængning af værste skuffe

    Der bliver ikke solgt produkter som indeholder noget som helst hunde ikke kan tåle, men det er meget svært at komme igennem med sandheden, for massehysteriet har taget over, og man vælger ikke at forholde sig til fakta


  • #17   2. mar 2019 Flatrunner, det giver jeg dig jo sådan set ret i, at det ikke er DKK, der skriver det, i #14 - men jeg undrer mig også over, at de så ikke sletter det?!

  • #19   2. mar 2019 Trine G kan du fortælle mig mere om disse standarder hansepet medarbejderen nævner men ikke uddyber, du lyder nemlig sindssygt indsigtsfuld.

    #8 Desuden så sendte jeg mailen via deres hjemmeside så har ikke en kopi liggende, undskyld Übermensch.


Kommentér på:
Kødgodbidder-kvalitet..

Annonce