771 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

chihuahua tænder chihuahua tænder

Jeg har en lille Chihuahuatæve på 6 mdr som skal have trukket tænder ud på mandag. Hun har fået sine nye tænder men mange af hendes mælketænder sidder der stadigvæk. Hvordan var det med nogle af jeres andre chihuahua'er? ´faldt deres mælketænder selv ud? Min den anden tæve på 1½ år fik også trukket tænder ud.
Jeg er nervøs for narkosen da hun er så lille. Men har fundet en god dyrlæge der selv har chihuahua'er så han ved hvad det handler om.
Er der andre racer der også har det problem?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  chihuahua tænder
  • #1   29. jun 2007 ja det ved jeg. men de nye er kommet op og har ikke skubbet de gamle ud og de gamle er ikke engang løse. hos min hvalp drejer det sig om mange tænder. og det giver hende problemer med at tygge da de nye hjørmetænder går op i ganen fordi der ikke er plads for de gamle.
    min dyrlæge siger at de skal ud nu. også så hun ikke får skæve tænder.

• #2   29. jun 2007 får hun tyggeben og knogler?det hjælper med at løsne tænderne

• #3   29. jun 2007 Zubin tabte selv alle hans , og nemo fik rykket en ud , tror nu nok den var kommet af sig selv , men for ikke den anden tand skulle blive skæv, fik han den rykket ud i lokalbedøvelse smiley

• #4   29. jun 2007 Joan: Ja hun får alt hvad der kan rokke i hendes tænder. de sidste par måneder har der konstant ligget tyggepinde griseøre osv. derudover får hun også hule knogler og gulerod. men der sidder desværre stadig en del mælketænder.
    Dorthe: ja det er desværre nødvendigt. jeg har hørt en del skrækhistorier om chihuahua'er der dør under narkosen fordi det er svært at dosere narkose til så lille en størrelse.

• #5   29. jun 2007 Tina - jeg fik taget en blod prøve , for at se om han kunne tåle nakosen inden , og efter at have fået det resultat , turde dyrlægen ikke læggen ham i nakose, så derfor fik han tanden fjernet i lokalbedøvelse ...

• #6   29. jun 2007 I lokalbedøvelse? det har jeg aldrig hørt om at de gjorde før. men det var jo så også kun en tand. da min den ældste fik det var det i fuld narkose. det var 4 hjørnetænder.
    Det ville heller ikke være muligt med min den mindste da det stort set er umuligt at se hende i munden. og tror desværre også det er ret mange tænder. Der er i hvert fald 4 hjørnetænder og nogle af de små foran. ved slet ikke med de bagerste da jeg ikke må se på dem.

• #7   29. jun 2007 kan man se det i en blodprøve? det snakkede min dyrlæge ikke og og han er "chihuahuaekspert"

• #8   29. jun 2007 Tina - ja de kan se om hunden eks. har for høje levertal, da det er leveren der skal udskille narkosen , Nemo blev behandlet på Ålborg dyrehospital ...

• #9   29. jun 2007 der er også andre racer en chihuahua , der dør i narkose, det er ikke en chihuahua "sygdom"

• #10   29. jun 2007 Ja selvfølgelig er det levertallet man kigger efter. hehe.
    Nej ved skam godt godt det ikke kun er chihuahua'er der dør under narkose men jeg har bare hørt om en del der bliver overdoseret da nogle dyrlæge har svært ved at dosere narkose til så små hunde. og det frygter man selvfølgelig sker. ikke at jeg tror det sker men frygten er der da.

Kommentér på:
chihuahua tænder

Annonce