{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Tænder chihuahua {{forumTopicSubject}}

Hvor store har jeres Chi hvalpes tænder været når du var 7 måneder?

både kaya og mikas tænder var store, men Luna har bare mikro tænder, jeg har hørt at nogle chi'er kan have dværg gen? men har aldrig set det, jeg synes personligt a luna har en fin vægt og fin størrelse af en 7 måneders hvalp at være. 1550g og 20-22cm fra nakke til halerod, men hendes tænder er bare nogle MEGET små hvide takker der stikker ud, og de har meget mellemrum fordi de er så små. har i også set det? er det normalt eller??

jeg synes bare det ser sjovt ud smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænder chihuahua
  • #1   4. jan 2012 det har jeg aldrig tænkt over, jeg har altid synes hun havde en fin størrelse, men hun har altid haft utrolig må tænder, da hun var helt lille tænkte jeg, ej det er bare hvalpe tænder, men det har ikke ændret sig, utrolig nok, selvom hun er i tandskifte. det skal lige siges, at hun fejler intet, og har meget stærke tænder, hun bruger sin mund og tænder som hun skal smiley

• #2   4. jan 2012 Ja det kan jo godt være at hendes blivende tænder bare er lidt langsomme i betrækket om at komme ud smiley

ja altså det bedste er at hannen vejer nogle 100g mindre end tæven, og så er det også bedst at se på generne om hannen laver store eller små hvalpe. smiley

• #3   4. jan 2012 Jeg kunne aldrig finde på at bruge en han som var større end min tæve, uanset hvilke tæve der er tale om smiley

• #4   4. jan 2012 Og så skal begge selvfølgelig også lige tjekkes i i hoved og R** smiley

• #5   4. jan 2012 har hun skiftet tænderne.?

• #6   4. jan 2012 når så lige hun er i tandskifte.. Det skal nok komme. Ikke alle chier har lige store tænder. lige som mennesker heller ikke har..

Men det med størrelsen af tæve og han er noget vås. Selvfølgelig kan man sætte en han på der er større end tæven. Hvis man hele tiden tager hanner der er mindre end tæverne, bliver hvalpene tilsvarende mindre og mindre hele tiden. Og man ender til sidst med en lille pygmæ race som er så lille den dårligt kan overleve. Om tæven kan føde hvalpene eller ej har mere noget med bækkenet at gøre end det har hvad tæven vejer. Jeg har tit set store chier op mod de 3 kg som fik kejsersnit, og samtidig små tæver på 17-1800 gram som selv fødte. hvalpene tilpasser sig jo altså tævens krop..

• #7   5. jan 2012 Nej nej. I de fleste tilfælde er hannen mindre ja.. men det er ikke noget den SKAL. Og hvis tæven har et smalt bækken er det ligemeget om hannen er lille eller ej. Så skal de som regel have kejsersnit...

• #8   5. jan 2012 Tag f.eks hesteverdenen. Der vælger man næsten altid hingste der er større og kraftigere end hopperne for at få mere fylde på føllene end deres mor..

• #9   5. jan 2012 Men et eller andet sted, nu hvor jeg tænker mig om, kan det vel være lige meget, for en lille ha kan jo godt vidergive gener til store hvalpe og store hanner til små hvalpe?? ik? smiley

Kommentér på:
Tænder chihuahua

Annonce