{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Potte træning :)
  • #1   23. jun 2007 Bare fortsæt - er hunden kun 8 uger ?

• #2   23. jun 2007 Nu er han jo ikke så gammel, så i kan ikke forvente han er helt renlig nu smiley

Fortsæt med at tage ham ud ca. 1 gang i timen, og helst efter han har spist, leget, drukket og sovet

• #3   23. jun 2007 Ja den bliver 8 uger imorgen . Forventer heller ikk den allerede er det, men nogen siger man bare skal lade den have aff indenfor og så rykke ham hen på avisen og sige det er der han skal gøre det, og når han så har lært det skal man rykke avisen tættere på døren, og til sidst lære ham det er udenfor det foregår, men synes det virker som en evighed..

• #4   23. jun 2007 Det med avisen vil jeg ikke anbefale. Det går meget hurtigere uden, og det kan være svært at vænne den til fra at det er ok på avisen.

• #5   23. jun 2007 Ja var også det jeg tænkte jo .. Bliver noget gris i længden ... smiley

• #6   23. jun 2007 Det er jo det. Men gør det som ratster siger, så skal det lille pus nok blive renlig:o)

• #7   23. jun 2007 Ratsters metode er god - samt ros og godbidder ;o)

• #8   23. jun 2007 Jep, masser af ros når han gør det udenfor, og ikke skælde ud hvis det smutter indenfor.

• #9   23. jun 2007 Du kan gøre din hvalp renlig i løbet af 10 dage, men det kræver at du stiller vækkeuret, så det ringer hver 2½ time, og så går en tur med hunden, og det er en tur der godt kan tage noget tid, da du skal ikke gå hjem føør den har gjort det skal gøre,, og når den så gør det så roser du den i høje skyer.

Hver gang at hunden har spist og sovet, så er det ud med hunden, du skal ikke lægge aviser eller andet..

Og sker der et uheld, så lad vær med at skælde den ud, men ud med hunden og kom føærst tilbage når den har gjordt sig færdig... husk at rose den, hver gang den gør det udenfor.

God fornøjelse...

Jeg ved at det virker, da jeg selv gør det på samme måde, hver gang jeg har en ny hvalp.. Her reder jeg op på gulvet, så hunden finder trykhed, og opå den måde knytter man et hurtigt iog stabil bånnd imellem hund og fører.. sådan bliver jeg ved i ca. 4 uger.. af den første tid, jeg har hvalpen.

• #10   23. jun 2007 Vil helt klart benytte mig af dit råd Babett.

Tusind tak for hjælpen

• #11   23. jun 2007 Førstegangshundeejere fokusererofte meget på renlighed. Men bare rolig det skal nok komme.
    Indtil hvalpen er ca. 12 uger fatter den ikke så meget omkring renlighed, men det er ganske rigtigt effektivt, at tilføre den vanen med at besørge udendørs, samtidig med at man sørger for at det ikke går galt indendørs ved at lufte tit.
    Jeg er altid oppe et par gange i løbet af natten i de første par uger, efter at jeg har fået en ny hvalp, det lønner sig mange gange senere.
    Når Bølle først bliver kønsmoden, venter det hele til han finder en passende lygtepæl.

• #12   24. jun 2007 KOmmer det ikke også an på om man har ferie nu, eller?

Kunne godt finde på at bruge "avis-træning", hvis jeg ikke var hjemme ved den nye hvalp konstant...

Men Rikke, hvis du har ferie, så bare smut ud med hunden hver time (yep - første måned er sk... hård. men tror i langt de fleste tilfælde at det betaler sig!) - og ros når den gør det udenfor - og husk at gå udenfor sammen med hunden - så er den tryggere, og det er så "nemmere" at tisse og gøre "andre ting":-)

• #13   24. jun 2007 Jeg tog chansen allerede første nat. Han sov ved min side og sov trygt i hele 8t. Men Sakki var osse næsten 13 uger, da vi fik ham ;O)

• #14   24. jun 2007 Sus;

Var han så ikke også (måske) blevet trænet en smule til det fra opdrætters side???

Tror også alderen spiller ind... Fra 8-12 uge kunne min ikke klare mere end allerhøjst 3-4 timer uden at tisse, men efter det gik der længere tid..

• #15   24. jun 2007 Rie > Opdrætterens forklaring i sin tid var, at racen hurtigt var renlig. Sakki har tisset inde af og til indtil 5 mdr.(ikke nat), men aldrig skidt inde. Meen tror nu nok opdrætter har sat sit gode præg...hun har sine hvalpe til de er min. 10 uger...

• #16   24. jun 2007 Jeg har ikke ferie i denne uge, men har i hele uge 27 og 28., MEn her i weekender har han næsten været ude hele tiden og sovet når vi kom ind.. Men han har kun været uren indenfor 2 gange . så han klarer det godt smiley , men han skal ikke være alene hjemme så længe, og måske bliver kæresten hjemme ved ham imorgen .. smiley

• #17   24. jun 2007 Lyder til han er dygtig, så du får sikkert ikke de store problemer ;O)

• #18   24. jun 2007 Lisbeth > jeps, HELT FORKERT !

• #19   24. jun 2007 Ja han er nu en lille god en smiley

lisbeth -- ja synes også det lyder svært, kunne aldrig finde på at gøre det ved min lille pusser smiley hehe..

Kommentér på:
Potte træning :)

Annonce