{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Vand {{forumTopicSubject}}

Hej hvad er jeres mening med at bruge en vandpistol/blomster forstøver?

Vi har en skøn 5 mdr gammel old english bulldog
Som bare ikke kan lade vores andet hund være
( han vil gerne lege med den anden vil ikke??)

Min hundetræner siger vi skal sige fra hver gange han driller den anden men vi har virkelig prøvet alt og intet hjælper med mindre vi skille dem af i hver deres rum???????

Så fik jeg anbefalder og prøv men og sprøjte vand på ham, men kan ikke finde ud af om det er forkert måde og gøre det på??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vand
  • #1   21. okt 2019 Jeg synes, du skal følge din mavefornemmelse og lade være med at sprøjte vand på jeres hund. Ens mave tager nemlig sjældent fejl smiley

I stedet ville jeg bare fortsætte med at skille dem ad. Tag evt. den unge i snor - så har I lidt mere kontrol. Og skil dem ad i hvert sit rum, hvis de skal være alene. I kan sætte et børnegitter op mellem to rum, så de stadig kan se og høre hinanden, men ikke komme til hinanden.

Og så ville jeg sørge for at aktivere den unge hund med noget andet, så den ikke har så meget overskudsenergi, der skal bruges på at lege med jeres gamle hund.

• #2   21. okt 2019 Sørg for aktivering af den unge hund, så den ikke har ophobet overskudsenergi, som går ud over den gamle. Adskil dem evt med gitter.

• #4   21. okt 2019 Som de andre skriver, så skal den unge aktiveres, og så skal den i sele og snor, hvis ikke I kan være over den hele tiden. Når de er alene, skal de adskilles.

Snoren klikker i fast i en af jer, og så er der hele tiden en, der har fuld kontrol over hvalpen, den er kun af'e når I kan fokusere på hvalpen, træne etc.

Se evt. videoer på Youtube med Zak George. Han gør det nok lige ekstremt nok, da den hvalp ikke forlader hans side, medmindre den er i bur.
    Men den kommer heller ikke til at få vildt meget forkert indlæring (noget får den, da vi alle laver fejl, det er rart at se, at en der tjener millioner på hundetræning også har en hvalp der bider, og har uheld med at besørge inde), og han har også videoer hvor han introducerer sin hvalp, til hans gamle hund, som ikke ser ud til at have specielt meget lyst til, at have fået en ny "søster". Hvordan det er den nye hvalp, der skal tilpasse sig, og lære at respektere den gamles sprog.

• #5   21. okt 2019 Okay de er altid adskilt når de er alene.

Men ja vi må prøve med noget mere aktivering ????

• #6   21. okt 2019 Det er en god ide, Julie. Hvis du har brug for inspiration, er der sikker på, at der er masser herinde, der kan komme med idéer smiley

• #7   21. okt 2019 Hvilken race er den anden hund? Tænker den lyder som en ret typisk Bulldog. De er jo bare sådan up-in-face-typer smiley selvfølgelig kan de lærer at styre sig, men de er ikke lige til..

• #9   21. okt 2019 Den Anden hund er en blanding af en chihuahua og en pekingeser ?? så der er også stor str forskel men de funger fint sammen men det er som du siger det er typisk bulldog ?? ham vil så gerne bryde (lege) og den ander gider bare ikke??

• #11   22. okt 2019 Vi har en han leger med en gang imellem en SF samme race?? for ja vi fant hurtig ud af at de bedste er med samme race andre hund de gider simpelhen ikke lege med ham???? han er alt for vild og vil gerne bryde?? og det gider de flest hun bare ikke????

• #12   22. okt 2019 Jeg tænker det er vigtigt at den voksne får et frirum, så den ikke bliver unødvendigt træt af den unge hund.

og ellers er det jeres opgave at aktivere den unge hund, så den har andet at lave, end at drille den store.

prøv at sprede dens foder i græsset, giv den frossen leverpostej, træn nogle tricks, så den får brugt hovedet og bliver mentalt træt smiley

Kommentér på:
Vand

Annonce