{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp tilbage
  • #1   19. jun 2007 Det skal også siges at vores dyrlæge mener den har fået det der fra og mener ikke at aldre passer

  • #2   19. jun 2007 hmm... er ikke sikker, men ville måske ringe og snakke med dem i har købt den af. I havde den jo kun et par dage før den blev syg.

  • #3   19. jun 2007 hvor længe gik der fra i fik hende, til det gik i udbryd, for jeg mener det er 3 uger efter hunden har fået det, til det går i udbryd

  • #4   19. jun 2007 Normalt ville i få pengene tilbage, uden at skulle levere hunden tilbage (iflg reklamationsretten skal sælger kunne erstatte med noget helt magen til, men da der ikke findes to helt ens hunde kan de ikke det)

    Men når i nu ikke har hverken kontrakt eller kvittering kan i desværre ikke bevise at i har købt hunden der.. Men tag en snak med sælger og se om i kan finde ud af noget (omend ikke andet så er det i hvert fald vigtigt at de får at vide at hvalpen var så syg)


  • #5   19. jun 2007 ej hvor er det bare for dårligt.. hvordan kan man sælge folk en syg hvalp.. det da synd.. ih sådan en *****!!

  • #6   19. jun 2007 Ja, det er svært, når det er en hund uden tavle, så er der nok desværre ikke meget at gøre, selvom hunden praktisk taget var syg, da i købte den. Der er jo ikke rigtig noget bevis på, at i har købt hunden, og hvornår.

    Men prøv da at kontakte dem, man kan jo altid spørge pænt, men regn ikke med noget, desværre.


  • #7   19. jun 2007 Mener dyrlægen den er yngre end de 8 uger? Hvis hun mener det er noget den havde da i fik hende, vil jeg jo mene man kan levere tilbage. Men hvordan det så lige er når i jo ikke kan aflevere hende til dem, når hun er så syg ved jeg ikke.


  • #8   19. jun 2007 Vi fik i sidst Søndag og så fik hun der dårligt torsdag men vi troet det var fodret og så fredag var det tynd mave og lørdag var det bare til dyrlægen

  • #9   19. jun 2007 kunne lige læse i kun har haft hende i 9 dage... og så vil jeg mene hun har haft det med der hvor i købte hende. men om ikke andet, ville jeg kontakte dem i købte hende af, for at sige det, for hendes søskende kan jo os ha det, og de kan jo nok nå og reddes... men jeg ville os snakke med dem om og få pengene tilbage, andet er for dårligt

  • #10   19. jun 2007
    Søster Snedig ¤ Kbh K ¤

    Vi har fortalt det..

    finder et link til sælger


  • #11   19. jun 2007 Lyder ikke til at det er et særligt godt sted i har købt hende. Hvis alderen ikke passer, og hun osse er syg (sygdom kan self osse ske andre steder, men ved en god opdrætter får man jo garanti på visse ting)

  • #12   19. jun 2007 Jeg ville nok skynde mig at slette linket, så du ikke bliver frosset:-)



  • #13   19. jun 2007 Ja jeg skal bare have en hund det rigtig sted næste gang og så skal den til dyrlægen inden den kommer hjem og er købt helt

  • #14   19. jun 2007 Fie & Dennis *. slet linket i/ du må ikke hænge folk ud.

  • #15   19. jun 2007 Det gør jeg nu

  • #16   19. jun 2007 men jeg har bare ondt af de hunde

  • #17   19. jun 2007 vanessa´a L: Ja ganske rigtigt,,,,, men ikke hvis ikke der er en kvittering eller kontrakt på at netp denne person solgte hunden til dem!

  • #18   19. jun 2007 Havde i snakket med opdrætter, og hvad sagde hun?

    Og ja, du må hellere slette linket. Ellers bliver du frosset for udhængning.


  • #19   19. jun 2007 netp = Netop

  • #20   19. jun 2007 Ja men hvad skal man sig ..

    " Hey den hund jeg har købt var altså syg og jeg vil gerne have penge tilbage... " ??

    Da det vi har givet for Siff ikke vil på nogen måde dække den hund dyrregning vi har nu....

    men jeg vil gør alt for lille Siff


  • #21   19. jun 2007 hun sagde bare at det ikke var så godt og de ville holde øjne med de andre hunde

  • #22   19. jun 2007 Kan godt forstå jer, og sælger burde også dække dyrlægeregningen hvis sygdommen stmmer derfra, men i kan desværre ikke tvinge dem medmindre i har bevis på købet.
    Det gør mig meget ondt at læse jeres historie, og det er slet ikke fair over for jer eller hunden.. smiley


  • #23   19. jun 2007 Det er altid godt at have en kontrakt -men det er jo nemt at være bagklog.

    Jeg ville ringe til hende og fortælle at siff er alvorligt syg, og muligvis ikke overlever.
    Og fortælle hvad dyrlægen har sagt -altså at det er noget den havde da i fik den. Og ja, så ville jeg sige at jeg ville have mine penge tilbage (eller som min. en del af dem).


  • #24   19. jun 2007 Du må gerne linke i en privat besked hvis det er.. smiley

  • #25   19. jun 2007 Jesus..
    Min Rufus var også solgt syg (oplevede ham i hvert fald næsten ikke rask, måske en lille uges tid)
    Jeg troede ikke rigtig at man kunne gøre noget, så jeg har aldrig gjort noget.. men nu er det vel for sent?
    Jeg har kvittering på ham. (som det eneste)

    Han er købt d. 20/3 07, døde d. 01/06-07 med slim/smuds i lungerne, så han ikke kunne få vejret.
    Han havde også sindssygt mange orm, som vi også kæmpede meget med.
    Jeg har ingen kvitteringer eller noget fra dyrlægen.
    Så der kan vel intet gøres?


  • #26   19. jun 2007 Jeg har På både Nala og gimli fået lavet en salgs/ købs kontrakt hos sælger, Da det er blandinger og man ikeke ved hvilke sygdomme der hænger over hoved på dem, Så det er kun for en sikkerhedsskyld-

    Men ja det er nemt at være bagklog, og nok noget af det nemmeste at være, *smil*


  • #27   19. jun 2007 Gal det går stærkt idag Ikeke = ikke

  • #28   19. jun 2007 ja.. Det er altid nemt

  • #29   19. jun 2007 Ved det heller ikke..

    men fra dags dag vi jeg ikek købe elelr sælge uden kontakt


  • #30   19. jun 2007 Chris P: Du kan sagten "køre" en sag, Da du har beviser fra dyrlægen og din kvittering/ kontrakt, hvilket giver dig 2 års Reklametionsret.

  • #31   19. jun 2007 bare jeg havde det på Lille Siff

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #32   19. jun 2007 Fie og Dennis
    Rigtig træls for jer.. hvordan går det med hvalpen.. overlever den..
    I skrev noget om at alderen ikke passede... hvor gammel mener dyrlægen den er..


  • #33   19. jun 2007 Lena

    hun mener kun hun lige er 8 uger..

    vores dyrelæge tror ikek på det mere


  • #34   19. jun 2007 De vil jo ikek skrive under nu når de ved den er syg

  • #35   19. jun 2007 ingen vil jo skrive under på de har solgt en syg hund

  • #36   19. jun 2007 Så vidt jeg kan huske, hvis man køber privat, så er der vist ikke så meget at gøre, det er vel den samme lov der gælder når man køber en bil private, så købe loven gælder ikke....

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #37   19. jun 2007 Kan man ikke med dyrlæge i ryggen, ramme sådan en opdrætter, der sælger hvalpe under 8 uger.. det må man ikke ifølge loven...

  • #38   19. jun 2007 Det havde nok været en ande sag, hvis det havde været en kennel..

  • #39   19. jun 2007 Hvor er jeg ked af at mine bange anelser ser ud til at holde stik - hvor er det dog trist for jer ´o(

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #40   19. jun 2007 Hunden skal også vacc. første gang ca. 10 dage før den forlader opdrætter... er den blevet det...
    Der er helt klar nogle regler omkring hundeavl.. både med og uden papir... kan jeres dyrlæge ikke hjælpe... ellers gør sådan en opdrætter det måske igen...


  • #41   19. jun 2007 Red K: Hvis der er en kvittering eller en Kontrakt er der noget at gøre, men har du ikke sådan en har du ingen hjælp at hente nogen steder, andet en hvis sælger ønsker at hjælp af egen fri vilje.

  • #42   19. jun 2007 vanessa´a L høre lige her, ja det er rigtig hvalpe skal være 8 uger, men hvis du køber noget privat, så gælder købe loven ikke, så er det en civil sag...

  • #43   19. jun 2007 De gik sammen alle hvalpen...

    men er det ikek under lidt at hun kan have 2 sæt hvalp far to hunde der føder sammen dag??

    Og det var ikke hendes egnes hundes hvalpe med en af hendes vennes hunds hvalpe


  • #44   19. jun 2007 vanessa´a L begynder du nu igen...Hun har jo ikke nogen papir på hundnen, hvordan skal hun bevise det..

  • #45   19. jun 2007 Og der var meget beskidt hos hvalpene ?

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #46   19. jun 2007 Snak med dyrlægen om det her når i kommer derhen. Hvis det er rigtig at de har flere hvalpe.. så gør de det igen... sådanne mennesker skal stoppes... det gør det jo ikke for hundene.. men for pengene... stop dem inden en anden familie skal igennem det samme som dem... Kan jeg få et link...

  • #47   19. jun 2007 ja de stod ikek rent i halm og der var ikek så meget hos dem..

    Jeg ville have taget foto af hendes sommen med hendes hold.. men glemte det


  • #48   19. jun 2007 sommen = sammen

  • #49   19. jun 2007 vanessa´a L hun kan dsværree ikke bevise noget, så det eneste hun kan gøre det er at æde regningen fra dyrlægen.... Læs lige indlægge.... Du vil hjælpe hende med at skaffe underskrift, det vil jeg gerne høre lidt om vanessa´a L smiley

  • #50   19. jun 2007 Chris, det kommer an på, hvornår du opdagede, at din hund var syg, der må max gå 2 mdr fra at problemet bliver opdaget, og til at du klager, hvis du skal igennem med en sag, eller er det forældet.

    Alle hunde kan jo få parvo, så opdrætter kan jo godt have solgt den i god tro, da den jo ikke var synligt syg på købstidspunktet, men blev det nogle dage senere, så den har helt sikkert været smittet alligevel på købstidspunktet.

    Købeloven gælder uanset hvem man er som sælger, men problemet er i de fleste tilfælde når hunde købes privat, så mangler beviserne for, hvad aftalerne omkring hunden er, derfor er det så svært at komme igennem men noget som helst. Selvom vi hurtigt kan blive enige om, at der burde ydes en erstatning for hunden.

    Man kan ikke kræve sine dyrlægeregninger betalt, med mindre det er noget opdrætter har bedt om i forbindelse med behandlingen(har jeg ladet mig fortælle ved DKK).


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #51   19. jun 2007 Også til mig....

  • #52   19. jun 2007 Lykke J det er nok det fornuftigste jeg har hørt indtil vider smiley

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #53   19. jun 2007 Lykke.
    Der er stadig nogle regler der skal overholdes... man har ikke lov til at sælge hen hvalp under 8 uger..
    Her må dyrlægen kunne hjælpe... hvis han mener den ikke var det da han fik den i behandling..


  • #54   19. jun 2007 Lena H
    Hvordan vil hun bevise at de ikke var 8 uger, HUN HAR INGEN PAPIR......


  • #55   19. jun 2007 vanessa´a L kender dig ikke, kan derfor ikke hade dig... Mærklige holdning at ha´fordi , vi ikke er enig, men lad nu ligge, vi skal ikke ødlægge tråeden her


  • #56   19. jun 2007 Lykke J.
    Altså det har ikke været meget mere end en uge efter hvor den fik stillet diagnosen kennelhoste, det viste sig bare at være langt værre.
    Der kom snot ud af næsen på den, den hostede meget kraftigt og der kom slim, alt det blev værre og værre, og til sidst kunne den ikke andet end at sidde ved en stol og læne hovedet op ad den. Da det stod værst til besvimede han da han koncentrerede sig om noget andet end at trække , altså da han spiste. Dagen efter kom han til speciel-klinik i Solrød, og efter nogle timer ringede de og sagde han burde aflives.

    Men ja, tror du der er noget at gøre eller vil det bare være spild af tid og energi?


  • #57   19. jun 2007 Og nej jeg vil ikke skrive privat, der var jeg lidt for hurtigt til at skrive den sidste besked, når en person lyver så det driver, så skal alle kunne læser det, det er bare min mening.vanessa´a L

  • #58   19. jun 2007
    vanessa´a L hvis det havde været tilfældet, så havde de gjort det, men dyr lægen, kan jo ikke fstslå hvornår de har købt den, ingen papir igen...


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #59   19. jun 2007 Red K
    Nej det har hun ikke... men på adressen er der flere hvalpe... Der er nok ikke noget at gøre for at få pengene tilbage.. men hvis de bliver gjort opmærksomme på at nogen reagere når de køber en syg og for ung hund... så tænker de sig måske om næste gang de sælger en hvalp... håber bare ikke at andre køber der kommer i samme situation..


  • #60   19. jun 2007 Fie & Dennis * hvorfor ringer du ikke til dem du har købt hunden af, er det ikke letter.

  • #61   19. jun 2007
    Lena H
    Det håber jeg heller ikke..Det er sku syndt både for hunden og køberen


  • #62   19. jun 2007 vanessa´a L du bliver ved... Tag nu på rocker borgen, der er sikkert nogen der vil snakke med dig. for jeg gider ik´.

  • #63   19. jun 2007 Lena, selvfølgelig må man ikke sælge en hvalp før den er 8 uger, men jeg ved faktisk ikke, om man ved hjælp af dyrlægeudsagn kan have en sag. For kan han sige helt nøjagtig hvor gammel han mener hvalpen så er?

    Men jeg håber da, at der bliver fundet ud af noget, for det er da en tragisk situation at stå i.


  • #64   19. jun 2007 jeg er helt hopppet af da jeg lige har spist

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #65   19. jun 2007 Red K
    Hvis dyrlægen kun mener den er 8 uger nu og har haft den i behandling i flere dage... så siger min regning at den kun har været 7 da han fik den ind... Han kan sagtens fastsætte alder... der er forskel på 7 og 8 uger.. hvorfor ellers 8 uger...


  • #66   19. jun 2007 Fie & Dennis * jeg syndes du skulle løfte telefonen og ringe til dem du har købt hunden af, så fp en snak med dem om det, til at starte med..

  • #67   19. jun 2007 Lena H
    Lad os sige det er tilfældet, men stadig der de har købt hunden privat, så kan de kun anmelde dem til politiet, da køber loven ikke gælder privat.... Det er det samme princip som en bil handel...


  • #68   19. jun 2007 Red K:*smil*

    Vanessa : Hvorfor skal du altid holde en diskussion igang, hvorfor skal du altid finde et offer at køre på???
    Det er hvergang du ikke får din vilje og jeg synet at det er lidt synd for dennis og fie at deres tråd skal ødelægges af dine sure kommentar, til andre mennesker.


  • #69   19. jun 2007 vanessa´a L Ja vi så godt hvem af os der blev til grin sidst. Looooool som du siger...

  • #70   19. jun 2007 Kamilla T.
    Det er ikke hendes skyld, det kom vi frem til, sidst hun hun fik en hjerne blødning, det er en sygdom :)))


  • #71   19. jun 2007 Rolig rolig...

    Jeg kan godt se at vanessa´a L bare vil hjælpe..

    Red K
    som siger det er svært


  • #72   19. jun 2007 Vil give Red K ret, købeloven gælder jo ikke privat, det er også det mange bilkøbere er blevet fanget af. Ellers skulle der have været skrevet kontrakt.

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #73   19. jun 2007 Er virkelig ked af det på Fie og Dennis´s vejne... håber den lille Siff overlever... den har kæmpet så meget...
    For mig handler det om at man forstår hvor vigtigt det er at få noget på skrift... og at STOPPE sådan nogle mennesker i deres opdræt...
    Køb aldrig en hund der ikke har fået en vacc. 1 gang ca. 10 dage før den forlader moderen... Det er ikke en 100% gardering... men næsten...


  • #74   19. jun 2007 vanessa´a L
    har hun et problem lige frem fordi hun er uenig med dig???????


  • #75   19. jun 2007 Red K :*LooooooooooL*


    vanessa´a L: din attityde (staves) Du opføre dig lidt som: Hvis ikke jeg får min vilje bliver jeg heldigvis bare sur............!


  • #76   19. jun 2007 Chris, hvis du tjekker datoen for, hvornår i har opdaget at den havde den sygdom, den døde af og så i forhold til dagen idag, så må der max være gået 2 mdr, ellers er sagen forældet, men det er reelt nok, at i har nævnt det for sælger, at hunden havde en fejl, inden for de 2 mdr. så det er nemmest for dig at vurdere, om sagen er forældet. Men du siger, at du ingen kvittering har, så kan det jo også være svært i din sag, at få medhold, hvis du klager, for så mangler beviset for, at du har købt hunden hos sælger. Står der ikke på dyrlægeregningen, hvad hunden er behandlet for. Om ikke andet, kan man altid få lavet en attest ved dyrlægen.

  • #77   19. jun 2007 Nå men jeg skal selvfølglig ikke være med til at ødelægge tråden ydreligere,

    Så Fie og Dennis jeg Ønsker jeg al mulig held og lykke fremover, Og håber at lille siff overlever trods de tunge odds.

    Knuzz Kamilla


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #78   19. jun 2007 Lykke
    De har kun haft hunden 9 dage... halvdelen af dem har den været ved dyrlægen...


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #79   19. jun 2007 Lykke
    Og dyrlægen mener at den kun er 8 uger nu....


  • #80   19. jun 2007 Lena, det sidste jeg skrev, var til Chris:-)

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #81   19. jun 2007 Okay... udskyld Lykke...

  • #82   19. jun 2007 Lena, jeg ved ikke, om hvis man kører en sag, om så en dyrlæges udsagn om hvor gammel han MENER at hunden er, er nok, til at vinde. Det koster jo, at køre en sag, og der skulle jo gerne være en rimelig chance for at vinde. Tror bare at de slipper med en bøde, som altså ikke kommer Fie og Dennis til gode.

  • #83   19. jun 2007 vanessa´a L jeg er ikke med i nogen gruppe, det er kun du praler med smiley du ved udmærke hvad jeg mener... Tror på folk har fået nok af dig og dine bemærkninger.. ikke flere skuldre klap smiley

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #84   19. jun 2007 Lykke
    Jeg tror heller ikke en sag er løsningen... Tror ikke der er meget at gøre for Fie og Dennis.. ved faktisk ikke hvad man skal gøre... men sådan nogle mennesker skal bare stoppes... det er bare så forkert... har ikke løsningen... andet end at Fie og Dennis kontakter dem og fortæller deres historie.. og så håbe at de tænker sig om en anden gang... lidt hjerte må de da have....


  • #85   19. jun 2007 vanessa´a L lad være med at skriv private til mig.. Hvad bliver det næste at du trur mig med din plastik rocker???????

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #86   19. jun 2007 Vanessa´a og Red... kan i ikke holde jeres skænderi privat...
    ... og så deltage i det tråden handler om..


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #87   19. jun 2007 Vanessa´a
    Jo fint nok... bare lidt træls når sådan noget starter i en god tråd... Tror tråden er gået i stå.... hopper fra nu...


Kommentér på:
hvalp tilbage

Annonce