hunde kontra plads i hjemmet {{forumTopicSubject}}
Jeg har overvejet om ikke Marcus skal have en lilllesøster og har besluttet at det skal han når tid er!
Mit emne i denne debat må så være: hvor meget/lidt plads skal man have som bolig for at det er "forsvarligt" at have hund/e på?
Jeg kommer til at bo på 27 kvm, og regner bestemt med at begge hunde og jeg kan deles fint om pladsen
Jeg ved at det ikke er meget, men min holdning er at hunden ikke skal have sin motion og aktivering hjemme i stuen. Jeg går en tur på 45 min hver morgen, 60 min eller mere om eftermiddagen efter arbejde og igen 25 min om aftenen, så Marcus kan få nattisset...
Derudover er der jo de daglige træningsøvelser, der er blevet en del af hverdagen, så vi får trænet "lidt men ofte".
Han (og den lille ny når hun kommer) vil fra august komme med på arbejde de dage det er muligt, jeg arbejder i en stald med heste.
DERFOR mener jeg ikke det er synd at jeg har valgt at min(e) hunde skal bo på så få kvm i dagligdagen...
Hvad siger I andre? Kom med jeres gode og velargumenterede holdninger og lad os få en seriøs og fornuftig debat
De bedste hilsner fra Helle
(tilsvining og usaglig kritik af mine eller andres indlæg vil medføre en tur i fryseren Så er alle vist advaret..)
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Har du fundet hund nr. 2??
De har jo et kanon godt hundeliv, så bare gå igang med at lede((=;
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.899
Ej spøg til side.....Nej jeg synes bestemt ik det er synd
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.122
Og hvis du er afklaret med det, så mener jeg godt det kan lade sig gøre. Netop fordi du er opmærksom på at det jo selvfølgelig kræver at det er velstimulerede hunde for at de kan slappe af indenfor.
Sidste år boede vi på ca. 45 kvadratmeter (altså mig og min mand og 2 labber) og det gik meget fint.
Det der ville bekymre mig mest med en så lille bolig er hvis der ikke er en forgang/bryggers hvor man kan tørre hundene inden de kommer ind i stuen, for nogle gange kan en lab altså være helt enormt våd og beskidt.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 83
Og nej, har ikke fundet hund nummer 2, men leder efter den helt rette
(f1 lab eller Cavalier King Charles tæve, så er der nogen der kender nogen så skriv gerne PB - gerne omplaceringshund)
Hilsen Helle
maj 2007
Juelsgård >>> hund nr 2 bliver nok en mindre én af slagsen - gerne en cavalier
Men har overvejet alt nøje og mange gange
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Ingen problemer... for som nævnt, aktiverer vi hundene udenfor.
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 191
Bor selv med min store dreng på 35 kvm i stuen, og det har vi det begge fint med. Som du selv siger aktiveringen afhænger jo ikke af boligens størrelse. Zuco får jo også sin motion udenfor og selvfølgelig kan vi øve tricks og andre lege indenfor.
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
maj 2007
maj 2007
For det kan vist ikke blive meget mindre end en cavalier Som er prioritet nummer 1...
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
Altså sådan så du har en stor og en lille hund ;O)
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 228
(dog to små mopser) men det gik fint!
Bare de bliver aktiveret godt og grundigt udenfor.
maj 2007
Juelsgård forresten, ang beskidte hunde, så er marcus mægtig flink til at ligge på sit "tørretæppe" i kurven hvis han har haft en "god gåtur"
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
Mvh. 1 som går og overvejer at tilføre en border collie til husstanden på 65 m2...
maj 2007
Jeg undskylder sidespringet og giver straks mig selv den kolde skulder til i morgen!!
maj 2007
Arrrghhhh, kold skulder igen - sorry
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.415
Om man så selv kan leve med hund over det hele er jo noget andet.
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 5 Emner: 64 Svar: 2.180
Så jeg har bare at sige : Go for it.. *smil*
hunde kontra plads i hjemmet