Møffe blev trampet ned i dag:o( {{forumTopicSubject}}
Jeg havde som sædvanligt Møffe med ud til mine forældre i dag. De har arbejdsheste, og Møffe har altid været god til at holde afstand og blive på den rigtige side af hegnet.
Men i dag render hun så pludseligt ind på folden, og før jeg får set mig om har den ene af hestene trampet på hende så hun ligger på siden og skriger!!! Jeg har før hørt hunde hyle/pibe når de havde ondt, men jeg har aldrig hørt en hund skrige på den måde.
Jeg løber over til hende, men hun kan slet ikke komme op at stå, og hun bider om sig og bliver ved at skrige.
Da det jo er weekend regner jeg self med at blive stillet om til vagthavende dyrlæge da jeg ringer, men nej, ingen tager tlf. Jeg prøver jo så flere gange og får lagt et utal af beskeder, men ingen reagerer!!!
Så ender med at vi får hende ind i bilen og kører afsted til vores (heste) dyrlæge og får osse fat i ham å vejen derind.
På vejen dertil bliver Møffe meget stille og ligger bare og stirrer ud i luften.
Han undersøger hende og mener ikke noget er brækket, men siger at hun højst sandsynligt har trykket 2-3 ribben, og hesten nok har ramt en nerve da hun er lam i det ene forben.
Derudover er hun osse i chok.
Hun får så noget smertestillende + noget der skulle få kredsløb igang igen, og stabilisere hende.
Han kan self kun råde os til at tage til vores normale dyrlæge og få lavet røngten osv, og undres ligesåmeget som vi ovet at denne ikke er til at få fat på.
Nå, men vi aftaler at vi tager hjm og holder hende i ro, og ringer hvis der bliver noget, og under alle omstændigheder får hende undersøgt ved den anden dyrlæge i morgen.
Så nu har hun ligget på sofaen siden vi kome hjem kl 14, skal have hjælp til at flytte og vende sig da hun jo ikke kan bruge det ene ben, og for lidt siden bar jeg hende ud i haven så hun kunne tisse, men hun kan slet ikke finde ud af hvorfor benet ikke vil som hun vil.
Hun prøver på at gå, men er ved at falde hver gang da hun jo prøver at støtte på benet, men det giver jo efter hver gang:o(
Har bare tudet det meste af dagen. Var helt sikker på at jeg ikke fik hende levende med hjem fra dyrlægen, og er stadig meget bekymret for benet, selvom hun virker lidt mere frisk nu. Kigger op indimellem og har fået spist og drukket en smule.
Undskyld det blev lidt langt, men puha, tror aldrig jeg har været så bange, og tror godt nok ikke jeg får sovet i nat...
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 5 Emner: 51 Svar: 321
har selv mine hunde med ude hos hesten, men det der gav stof til efter tanke
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Håber hun får det bedre meget hurtigt
jan 2007
Hun har ellers fin respekt for dem, og er aldrig gået ind på folden. Men det tør jeg godt nok ikke prøve igen.
Kan bare slet ikke forstå at det ben ikke bliver bedre.
Det hænger bare slapt ned, og hun kan slet ikke selv bevæge det:o(
Og den dumme dyrlæge der har vagten har ikke ringet tilbage, selvom jeg har lagt mindst 10 beskeder.
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Er der ikke et dyrehospital hvor i bor???
Jeg tænker måske, at hunden kan have indre blødninger.
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 5 Emner: 51 Svar: 321
Tror også bare jeg lader mine blive hjemme, eller i snor på afstand, fik det da helt skidt, vi krydser fingre for at hun snart er på benene igen
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
jan 2007
Normalt tager vi til varde dyrlægerne, da de fungerer som dyrehospital til smådyr, men det var der hvor ingen gik til tlf.
jan 2007
De er flere dyrlgeklinikker der deler vagten i weekenderne, og normalt bliver man så stillet om til den rigtige, men ingen har ringet tilbage på mine beskeder og ingen har taget tlf
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 1.009
her selv haft en syg hest i et par dage ikke sjovt Når men ikke ved om det går godt..... :o((
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Godt at (heste)dyrlægen var i nærheden og nu krydser jeg fingre for at hun snart får det bedre. Kan da godt forstå at du tuder, du har da også fået et chok. Men fokuser på at du klarede situationen og hun er i behandling.
Men kan godt følge dig. Min lille Bianca var til søstertræf på en gård hvor der var heste. Dem synes Bianca var mægtig sjove og spændende og løb ind til dem. Hun ville bare ikke ud derfra. Var ved at blive helt hysterisk og heldigvis gik det godt - men det kunne...... og så skal jeg ikke tænke mere.
Rigtig god bedring, og lad os vide hvordan hun har det det næste stykke tid.
Gitte
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
jan 2007
Tror heller ikke jeg får sovet før jeg er 100% sikker på at der ikke er noget galt (som ikke bare skal have tid). Kom lige i tanker om Ansager dyrehospital, det er der vi kørte til med hestene førhen, men er faktisk ikke sikker på de tager smådyr...
Hmm... må lige prøve at ringe og høre hvad de siger.
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 712
jan 2007
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
jun 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
Håber du skriver ligeså snart du ved noget og imens krydser jeg alt og håber på det bedste for jer begge to..
Knus og tanker herfra
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
jan 2007
Hun er begyndt at støtte en smule på benet når hun flytter sig på sofaen, men bruger det ikke ellers.
Dyrlægen ville se det an til i morgen og så vil han se på hende igen. Der skulle hun så gerne være begyndt at bruge benet lidt.
Hun sover heldigvis meget, men er osse blevet lidt mere opmærksom på hvad der sker omkring hende.
Takker for alle jeres varme tanker:o)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
jun 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
Min collie fik engang revet nogle ledbånd og nogle hæftninger på den ene skulder... hun gik ikke på det forben i 3 dage og pludselig om morgen på dag 4... gik hun som om intet var sket...
Knus Møffe herfra og HELD OG LYKKE
jan 2007
Hun havde ikke drukket siden igår så hun fik væske og det hjalp en del, hun blev noget friskere.
Hun er begyndt at lave "gåbevægelse" med benet når un går, men støtter stadig ikke på det. Dyrlægen mente dog at det nok skulle komme når nu hun er begyndt at bevæge det lidt.
Hun har fået en stor blodansamling på højre skulder, og er generelt noget øm i hele kroppen (forståeligt nok), men er ellers blevet noget gladere og friskere og har osse spist og drukket en smule siden vi kom hjem.
Og så hjælper det self lidt med noget smertestillende.
Men det går da den rigtige vej:o)
Møffe blev trampet ned i dag:o(