{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Hvor meget tid bruger du på hvalpekøbe {{forumTopicSubject}}

Hvornår må hvalpekøberne komme og se på hvalpe??
Og hvor meget dit bruger du på dem. ?

Jeg selv:
Jeg afsætter 2 dage til mine hvalpekøbere, det er som regel en søndag, da det er der jeg har bedst tid.

Og det er når hvalpen er omring 5 uger gl. at hvalpekøberne kan komme og se på hvalpene.

Og det hele besøget vare ca. 2 – 5 timer de par gange hvalpekøberne kan komme på besøg.

Der bliver måske brugt ca. ½-1 time hvor de kan være samme med hvalpene, og det forgår på græsplænen.

Resten af tiden er til kaffe og samtale med hvalpekøberne.

Når hvalpekøberne har så er gået og der er aftalt hvornår det næste besøg skal finde sted, så går jeg i gang med at tage oplysninger på hvalpekøberne. Ringer til klubber mm. Og spørger ind til personen. Så jeg har noget baggrundsviden om hvordan person er i klubben og med træning af hund mm.

Og hvalpekøberne ved ikke om de kan købe eller ej. Det får de først at vide ved næste besøg, da de så skal væge et navn, som jeg har valgt. Da det står på hvalpelisten som er sendt inde til DDK.. Hvad folk vil kalde deres hund bagefter – det er op til folk selv, men de kan ikke få skiftet navnet, da jeg ikke gir min tilladelse til det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget tid bruger du på hvalpekøbe
  • #1   14. jun 2007 Hatten af for din "kontrol" af hvalpekøbere. Det er nye liv der bliver sendt ud, så selvfølgelig skal man gøre alt for, at de kommer det rigtige sted hen.

• #2   14. jun 2007 Grrr...jeg spiser dig! !

Første gangs hundeejer kan ikke købe hund hos mig. så nemt er det.

• #3   14. jun 2007 Hvalpekøberne får lov til at komme fra hvalpene er 3 uger. Når vi er blevet enige, de har valgt deres hvalp og depositum er betalt , ser jeg helst de kommer en gang om ugen til de skal hente den. Bor de langt væk finder vi en aftale der passer.

Andre interesserede får også lov til at komme forbi og kigge - og alle mine venner og deres unger, så hvalpene er i så mange hænder som muligt. Men jeg forsøger at samle besøgene så der er dage med ro i og omkring kassen.

• #4   14. jun 2007 Babett:
    Jeg må sige du har styr på tingene! Hatten af for det

• #5   14. jun 2007 Ceteris.... det kommer jo også an på hvilken race det er, og hvad opdrætter går op i. Babett... går meget op i træning og forlanger af sine hvalpekøbere de gør det samm - kan de ikke acceptere det, ja så må de nok bare købe et andet sted.

• #6   14. jun 2007 Ceteris Paribus- Cleo the

Kan jeg ikke få oplysninger på en evt. hvalpekøber - så kan vedkommen ikke købe ..

• #7   14. jun 2007 Jeg søger også de oplysninger jeg kan på evt. hvalpekøbere - og INGEN får lov til at komme på besøg uden på forhånd at have oplyst mig om navn, adresse og tlf.nr.
    Er aftalte depositum ikke indbetalt som aftalt er hvalpen IKKE at betragte som reserveret og bliver solgt til anden side. Jeg rykker IKKE for pengene, hvilket de får at vide når vi laver aftalen.

• #8   14. jun 2007 Ceteris..
    Der er nu også forskel på selskabs hunde, og hunde som er avlet ud fra deres brugsegenskaber !

Iøvrigt kan man sagtens formemme på en træningsplads, hvordan omgangen med hunden er der hjemme !

• #9   14. jun 2007 * Smydi *

Jeg vælger hvalpen, med mindre den skal være tjenestehund, ved politi eller forsvar.

• #10   14. jun 2007 Iøvrigt hatten af for dig "Babett" ! smiley

• #11   14. jun 2007 My dog... Det kan du bare syntes - men det er jo fordi der er nogen der har brændt én af og man er har sagt nej til andre, fordi en eller anden spade bare har stukket´en plade !!!
    Hvis man syntes en opdrætters krav er for skrappe, så kan man jo bare købe hvalp et sted hvor man kan acceptere betingelserne....

• #12   14. jun 2007 er rigtig godt at tage salget alvorligt.som du gør..
    men synes lige det hårdt nok.. ville selv føle mig som om jeg skulle til eksamen eller lign.. men måske bare lige det indtryk jeg får af det du har skrevet.. og synes det er underligt du ik sælger til førstegangs købere .. hvis alle sagde det ville de jo aldrig kunne blive 2 gangs købere..
    så hellere sætte folk ordentligt ind i tingene om hunden og lærer dem om det..
    forstår ik lige hvad du mener med at de først får svar 2 gang de kommer om de må købe hunden.. er da spild af tid at besøge dig anden gang for at få et nej :S

• #13   14. jun 2007 Skal Babett snart have hvalpe?
    Dem må der da være rift om så dygtig en hund hun er.

• #14   14. jun 2007 Det gør jeg ikke - jeg vælger køber til eller fra :o)

• #15   14. jun 2007 My Dog Jessie -

Ja, det synes du - men det er rart at vide, at hunden vil blive trænet og at den bliver brugt til noget fornuftigt - og ikke bare som en sofahund.

• #16   14. jun 2007 der er faktisk mange der tror de bare kan ringe og reservere en hvalp, og så er den i vinkel - man hører så bare aldrig mere til dem.
    Når man har stået og sagt nej til andre, fordi man tror hvalpen er solgt - er det da surt så at brænde inde med den.
    Når folk har været hos mig første gang , giver jeg besked samme dag elle dagen efter om jeg vil sælge til dem, også bliver der indgået købsaftale, og depositum skal indbetales til aftalt tidspunkt. Overholdes det ikke går hvalpen til anden side. Man bliver klog af skade...

• #17   14. jun 2007 christina leona M

Jeg forlanget jo noget af mine hvalpekøber - at hunden bliver trænet og at den får brugt sine egenskaber,

Det er jo ikke en tøjhund du får med hjem. og om de er skrappe - så skal du sprøger ca. 105 personer som har købt hvalp hos mig hvad de synes.

• #18   14. jun 2007 ~• Jeniki •~

Nej det skal Babett ikke.. *ss*

• #19   14. jun 2007 My Dog Jessie -

Når jeg skriver sofahunde- så er det sofahund - jjeg mener.

• #20   14. jun 2007 Ok.
    Men derudover syntes jeg det er fedt du stiller SÅ mange krav til din hvalpekøbere.

• #21   14. jun 2007 Hvis man laver brugshunde, så nytter det jo ikke noget de bliver solgt som sofapynt.

Der bliver i forvejen aflivet så mange hunde, som hvis de var kommet til den rette ejer ville kunne have haft et godt liv.

Ikke alle skal have lov til, mulighed for at få hvilken som helst hund.

• #22   14. jun 2007 Jeg afviser ikke ubetinget første gangskøbere. Jeg taler meget med dem, og vurderer hvert enkelt tilfælde - og kan ret hurtigt finde ud af om de kan magte opgaven. Er jeg det mindste i tvivl, så vælger jeg køber fra....
    Jeg vil være sikker på at de er vil følge mine anvisninger, vil deltage i sundhedsundersøgelser når jeg beder om det og er villige til kontakt i opvæksten, for jeg vil have mulighed for at følge mit opdræt. Virker de ikke indstillet på det, så vælger jeg dem fra.

• #23   14. jun 2007 smydi.. det synes jeg er rigtigt som du gør.. og er da klart man ik sælger til hvem som helst.. og kan godt forstå man skal være lidt hård imod køberne engang imellem..
    babett- det klart du forlanger skal man da gøre men synes bare det lidt for hårde regler du holder dig..
    men det nok pga din avl kunne jeg forstille mig..
    men ta lige ringe til folk hvis de får et nej for jeg ville godt nok blive gal hvis jeg kom lang vejs fra for at få et nej anden gang jeg kom..

• #24   14. jun 2007 OG bryder mig heller ik om folk der over et tlf opkald bare sælger deres hnd og bare aftaler en dato for afhentning.....det er dybt forkert..

• #25   14. jun 2007 Syntes da godt en "sofahund" kan være en hund som er trænet osse , man sørger vel for at hunden får brugt krop og sanser!

• #26   14. jun 2007 Nu kunne jeg forestille mig det ikke er hr og fru hvem som helst der henvender sig hos en opdrætter som Babett, og man kan da ikke forvente at fordi man har x-antal kroner med sig så får man helt sikkert en hvalp.

Det er jo både hund og kommende ejer der skal passe sammen, og ikke komende ejer og en forestiling om en hund.
    Begge parter er da bedst tjent ved at der stilles krav, jo større, jo flere krav der stilles fra opdrætter, jo bedre er chancen for et perfekt match.

• #27   14. jun 2007 med fire skønne hunde... enig .. men desværre er der folk der bare tror at en hund bare er en kæledække og kun skal ud for at tisse.. tror nu mere det er det der bliver ment som sofahund..

• #28   14. jun 2007 Da vi ville købe Oden, måtte vi køre nord for Stockholm og se ham og blive godkendt. Der var da en risiko for at vi havde måtte køre hjem med uforrettet sag. Men jeg ville aldrig selv sælge til folk jeg ikke havde kontrolleret og jeg ville heller aldrig købe hund fra et sted hvor de var ligeglade med hvor og hvem hunden kom til.. Der er som tidliger skrevet en masse hunde som havner i forkerte hænder og må lade livet, fordi folk går med en drøm om en hund, en drøm som de måske ikke kan leve op til, når det kommer til stykket.

• #29   14. jun 2007 Måske burde min opdrætter have sagt nej smiley
    Jeg havde haft flere hunde der ikke duede til træning, og havde aldrig før haft en kåret hund....hvem siger det var hundene det var galt med :-0...
    Min hund må bestemt også gerne ligge i sofaen....
    og alligevel så er vi ikke så tossede sammen,
    Nogle resultater:
    Begynder AB 99/96 max 100point i hver...
    Nr 2 til Jysk Mesterskab for unghunde sidste år....
    Nr. 1 til unghundekonkurrence i område 3 i år og en fuld oprykning til patruljehund 3½ point fra maximum
    Bedste øvelse 1-6 på dagen...
    Samt mange andre gode resultater,
    Var min opdrætte meget kritisk i at vælge, så havde han sagt nej, for jeg havde ikke bevist at jeg kunne noget med hund....

• #30   14. jun 2007 Hej Barbet.
    Jeg er ligeså "skrap". Mine hvalpe købere,kommer også igennem hele møllen. Og HELE familien,skal møde op. Og især også,hvis der er børn.For første gang,er det jo nyt for bønenen,men anden-tredje gang,ja,da falder paraderne.Og så vil jeg se,at der bliver sagt fra,også fra forældrene.En hvalp,er IKKE et stk. legetøj,e.lign,som man tager op og bare slipper igen. Har kun 1 gang,fået en hvalp tilbage ,med et smadret bækkenparti. Hvosa-barnet,havde smidt den på et bryggers gulv.Så derfor ikke noget salg,fra mig,med børn under 4 år.Sådan er
    det bare.
    Ligeledes SKAL de tage et hvaple moti.kursus,på mindst 10 gange.
    Som de sidste hvalpekøbere,sagde med et stort smil: "At det da nærmest er som et FBI tjek." Men min race,kan altså blive op til 15 år,og så skal de have det godt,i alle årene-hund og familie.
    De får heller ikke lov at vælge selv. For det kan være svært,for en f.eks. første gangs hundeejer,at få den stærke førerhunde hvalp. Og så er jeg da ligeglad,hvor dens pletter er.Det er jo ikke pleterne,som fortæller,hvordan en hvalp er.
    De må komme efter 3 uger,og så er der næsten "forældre besøg,hver wee-kend.
    Også selvom man kommer fra Norge el. Sverige.
    De sidste kom fra Sverige 4 gange.
    Skal lige sige,at jeg ALDRIG siden 78,har fået en hvalp tilbage,fordi det IKKE gik med hvalpen og familien. Og det er altså noget som jeg vægter MEGET højt.
    Ja,sådan gør jeg altså.
    Hilsen Viv og co.

• #31   14. jun 2007 vivi...er du gal stramme regler kan godt være du ik får hunde tilbage men hvordan vil du garentere at de ik er blevet vidreformidlet??? og det der med børn under 4 er noget pjat i mine øjne.. for en på 5 -10 år kan gøre det samme det er der jo aldrig en garenti på og er 100% forældrenes ansvar at der ikke sker hunden noget.. men pyt med det har der været en KÆMPE debat om før..
    men på den anden side kan jeg da helt klart godt forstå at der skal være styr på hvem man sælger til da det jo er et levende væssen.

• #32   14. jun 2007 marianne: jahh forstår altså heller ik det med førstegangs købere men det kan du jo læse længere oppe..

• #34   14. jun 2007 Til Malue.
    Det med de mange besøg,det bestemmer familien selv. Dog skal de komme mindst 2 gange.
    For som jeg skrev-jeg vil se børn og hvalp sammen.
    Også fordi,mange børn idag,desværre,selv skal bestemme. Det kan et barn,bare ikke gøre.Så der skal være en voksen,som evt. kan sige fra.
    min egen søn,er selv vokset med hunde-kat-får m.m.og ved f.eks godt,hvordan man bærer en hvalp.
    Jeg var på et tidspunkt,ude at se på en hvapl,deres lille datter,på 4 år,kom trækkende med hvalpen og holdt bare fast i det ene bagben-ja undskyld de damer-men DET vil jeg ikke se,nogen sinde her i huset. Forældrenne-ja,de sagde intet. Synes i det er iorden??????
    Og om hvalpen,blive3r videre formidlet: For det første skriver der en købskontrakt,hvor de bl. a. skriver under på dette. Hunden,skal ALTID tilbage til mig.Det har dog ALDRIG været et problem,da vi har kontakt,til dem alle.
    Og køberene,har fuld forstågelse for dette. Og skræk eks.ja dem er der jo mange af.Så hunden ender aldreig,på et dyreinternat,e.lign.
    Til Marianne: jeg forstår ikke hvad du mener,om at du ikke kan købe en DKK hund.
    Jeg skrev at JEG bestemmer,hvilken hvalp,som skal ud til hvem.Jeg skrev at det kan være svært for en første gangs hundeejer,(som aldrig har haft hund)at få f.eks førerhvalpen.Så jeg forstår ikke helt hvad du mener.
    Og til Marianns. sidste indlæg,jaaaaa,hvad skal man sige.????

• #35   14. jun 2007 Nåååå,nu så jeg det med første gang hundeejer.
    Nu er der jo da heldigvis forskel på racerne. Nogen små-store,og kræver noget vidt forskelligt.

• #36   14. jun 2007 Jeg forstår Babett overordentligt godt.....

Særligt når man alver på brugshunde.

Det lader heller ikke til, der er problemer med at komme af med hvalpene - hvorfor så ikke vælge de købere, hvor der er referencer, og hvor man ved hunden vil få de bedste betingelser ?

Jeg vile gøre det samme.

Min ene tæve skal parres i næste løbetid.. Det bliver med stamtavle - selvfølgelig, og jeg har også søgt om kennelnavn for det ene kuld - fordi jeg vil stå ved det udadtil.

Der får køberne et hvalpemotivationskursus med i prisen - og skulle de syntes det var noget pjat, så er der desværre ingen hvalp til dem.

Collier er ikke brugshunde på den måde - men de er super at træne med, og jeg vil ønske for mine kommende hvalpe, at de får en hverdag, hvor de bliver såvel mentalt som fysisk stimuleret.

• #37   14. jun 2007 Hvad med HD-fotografering, Babett ?

Laver du en kontrakt om, at køber får x antal kroner tilbage, når de får hunden fotograferet ?

Du er jo meget bevidst - og HD er jo desvære en forbandelse for din race.

Jeg går selv og overvejer, hvordan jeg kan skrue sådan en model sammen.

• #38   14. jun 2007 det er slet ik iorden at forældrene ik siger noget til deres barn .. det fatter jeg heller ik når jeg ser børn få lov til at behandle dyrene sådan.. har selv små børn og dyr.. men der bliver de behandlet pænt.. og ville aldrig acceptere at mine børn var "onde" ved dyrene..
    har da måttet give min datter en ordentligt skæld ud fordi hun hev i katten men nu ved hun så også at det må man ikke.. er helt 100& forældres ansvar

• #39   14. jun 2007
    Nette S

Nu er det jo ikke hvordan og hvilken garnti jeg giver jeg oprette denne tråd, med at se hvor lang tid I andre bruget på hvalpekøbere

Jeg skal ikke stå til regnskab for hvem jeg vil sælge og ikke sælge til og om hvad der følger med..

• #40   14. jun 2007 marianne..
    Ikke alle seriøse opdrættere vælger førstegangkøbere fra.. smiley Tror du misforstår Viv..

Som jeg forstår det,sælger hun til førstegangskøbere men de kan ikke selv vælge hvilken hvalp i kuldet smiley

Dette gør Viv, da hun kender hvalpene bedst

• #41   14. jun 2007 Marianne L

Jeg sælger ikke til hvem som helst. og slet ikke til førstegangs hundeejere,

Da jeg har den indstilling at mine hvalpe skal bruge seriøst, med masser af træning, så de får brugt deres brugshundeegenskaber mm.

og jeg må da indrømme, at der er flere der har fået afslag, da de ikke kunne leve op til de krav som jeg stiller.

Og selv om der har været folk på venteliste, og der er kommet en tjenestehundefører, så har tjenestehundeførern fået første ret til at vælge, jo jeg sortere folk, og det har jeg det fint med.

Vil nu sige at det er ca. 15 år siden jeg er stoppet med at opdrætte...

Selføllig har der været garnti på 2 år, for HD, og mangel på drifter mm.

og jeg har ret til at købe hunden tilbage , hvis ejeren ikke vil ha hunden mere.

Jeg har aldrig haft problemer med min hvalpekøbere hverken før eller senere. alle har været tilfreds.

• #42   14. jun 2007 marianne.. Okay.. så misforstod jeg dig..

Men der er seriøse opdrætter i hvert fald for schæferen,der sælger til førstegangsejere.. Så skal du bare finde ud af om du skal højavl eller sports..

Med den ruhåret ved jeg ikke.. De skal i mine øjne bruges til jagt... De er jo født til det smiley

• #43   14. jun 2007 Marianne L.
    Ja,det synes jeg da i den grad,at du gør,altså misfortolker.
    Men jeg forstår dig altså ikke .Mange sælger da til første gangs hundeejer,også "seriøse"
    Nogle får måske et nej. Det er jo desværre ikke alle,som har sat sig ind i,hvormeget tid,det tager at have hund.Også når der er arbejde-ferier-venner m.m.
    Og dem som sender en lille hvalp,hjemmefra. ja,der skal alt da bare så rigtigt,som muligt. En hund,er jo ikke bare en: smid væk ting.Desværre kan det jo ende sådan.
    Læs dog bare EB idag,med hundehandlerne.

• #44   14. jun 2007 Marianne.. Nej man kan godt få en god schæfer,selvom man ikke er garvet smiley Så du må igang med at kigge,besøge og snakke smiley

God fornøjelse med valget,om det blir det ene eller det andet,når tiden er inde smiley

• #45   14. jun 2007 Til Stine M.
    Præcis,hvad jeg mener.

• #46   14. jun 2007 Babett skrev :

"Nette S

Nu er det jo ikke hvordan og hvilken garnti jeg giver jeg oprette denne tråd, med at se hvor lang tid I andre bruget på hvalpekøbere

Jeg skal ikke stå til regnskab for hvem jeg vil sælge og ikke sælge til og om hvad der følger med.. ""

Og jeg svarer :

Øhhhhh - jeg forstår ikke dit svar. Jeg har skrevet et laaaaaaangt indlæg, hvor jeg tilkendegiver min store forståelse med din måde at vælge købere ud på - og skriver lidt om egne overvejelser i så henseende.

Spørger så ind til HD - FORDI du virker så bevidst - og fordi din race - og også min, har problemer med det.

Om du har levet en aftale med købere om at få taget billeder........

Du svarer min nærmest, som om jeg har stillet et overordenligt provokerende spørgsmål - og jeg er fuldstændig uforstående.

Det var såmænd bare et tilligsspørgsmål i.f.t. krav til købere.........Det var nemligi et, man også kunne fremsætte.

Men kan så læse længere nede at du ikke opdrætter længere - og så er spøgsmålet nok ikke så relevant.

• #47   14. jun 2007 Hmm .. Kan godt sidde at tænke at man måske skal passe på med alt for høje krav til køberne.. ( Ikke at man ikke skal stille krav og vælge dem med omhu ) Kunne man måske smide dem lige i hovedet af en hundehandler , eller ??
    Jo strengere krav de forskellige kenneler stiller og jo dyrere de bliver, jo mere vil folk kigge efter drømmehunden et andet sted , er jeg bange for.. Hvem kan så bebrejde dem ?? Bare lige en tanke :0)

• #48   14. jun 2007 Marianne L
    Er du fornuftig, vil du gå til træning med din hund, så kan du da sikkert købe en hvalp af mig. Men, du vil måske kun kunne købe en tæve, men det skal du ikke være ked af, livet er for kort til sjatpissere. Nogle opdrættere vælger at aflive nogle af tævehvalpene hvis der er for mange i kuldet...

• #50   15. jun 2007 Majbritt;

Schæfere med DKK-stambog svinger ikke meget i priserne. Niveauet ligger ganske jævnt.
    Hannerne inden for brugslinjer er ofte et par tusinde dyrere end tæver, forklaringen ligger selvfølgelig i efterspørgslen, hannerne er jo dem der bliver brugt som tjenestehunde og er ofte lidt skarpere end tæver. Men, i konkurrencer klarer de sig lige så godt som hannerne.
    Langhårede, som der kan komme enkelte af engang imellem, kan ofte købes til mindre pris, da der ikke kan/bør avles på dem.

Kommentér på:
Hvor meget tid bruger du på hvalpekøbe

Annonce