1.042 visninger
|
Oprettet:
Tilskud af b vitamin / gigt, spondylose, ældre hund {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogle der har erfaring/ læsestof omkring at give b vitamin (tror hun sagde især 6 og 12) i forbindelse med ældre hund der har diverse led problemer.
Har en 10 årig lab med gigt, slidgigt og spondylose som driller, han får Cartrophen, Flexadin advanced ucii, og lige nu et nsaid pga smerte. Han er startet i fysioterapi behandling igen, så vi arbejder på at få mere muskler på hans bagben, da de er forsvundet lidt under sidste genoptræning af forparten.
Jeg har fået anbefalet at starte ham på b vitamun og leder efter noget læsestof omkring det
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 218 Svar: 10.913
Kent Ravn kunne være et forsøg værd... evt Frigast?
mar 2019
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
mar 2019
dec 2008
Jeg foretrækker kiopraktor, dyrlægeudd, fremfor fys, men tænker det du har nu lyder fornuftigt.
Har han været holdt i ro.. dette kan ofte gøre det hele lidt værre. Tænker at styrke muskulaturen er vejen frem, som I også er i gang med.
Er vægten hvor den skal være?
Ang tilskud, så har jeg ikke styr på B vitamin i forhold til gigt osv.
mar 2019
Men ja afventer dyrlægens dom på torsdag og så beslutter han og genoptræningsdamen hvad han skal igennem så vi kan få ham på toppen igen.
Jeg har fundet lidt omkring det, så giver det et forsøg med det andet
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.289
Jeg har også prøvet at google, men finder stadig ikke troværdige kilder om B-vitamin og led.
mar 2019
Hun nævnte, at de bruger det nogle steder i Østrig til sportshunde, som har haft en skade, eller ældre hunde som døjer med bevægeapparatet. Hun bruger det også selv til hendes ældre schæfer efter han fik en skade.
Jeg giver det et forsøg, jeg er ret villig til at prøve ting af, og b vitamin kan ikke skade, så har bestilt noget hos hestens helse. Jeg tror det er især med tanke på at hans refleks på højre bagben er ikke særlig god og fordi der er et eller andet i nervesystemet der driller. Tror jeg.
Jeg tænker om han måske har en mild diskusprolaps, og ikke spondylosen der driller? I morgen finder vi forhåbentlig ud af mere.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
B6 er specielt vigtigt i forhold til magnesiums transport til lagre i knoglevævet og dermed knoglevævets styrke.
Om det er hos hunde som hos mennesker ved jeg ikke, men netop fordi B-vitaminer er Co-enzymer for hinanden er det vigtigt at man tager alle i et kompleks, hvis man tager et af dem
dec 2008
dec 2008
dec 2008
mar 2019
Tilskud af b vitamin / gigt, spondylose, ældre hund